|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
ברק היום. "לא ראיתי חשיבות" טענות קשות לחוקרים [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

עד התביעה במשפט פישר, פרופ' יורם ברק:

חוקרי מח"ש שמעו לדרישתם את שיחתו של חשוד עם פרקליטו

ברק אומר, כי החוקרים גם סירבו לדחות ביממה את חקירתם שלו ושל רעייתו - למרות שהם ביקשו להיות ליד מיטת בעלה-לשעבר בשעותיו האחרונות "החוקרים ניבלו את פיהם, הרימו עלי את קולם, איימו עלי וכינו אותי 'שקרן'. הייתה להם אג'נדה שהם הקריאו ורצו שאני אאשר אותה"
20/06/2019  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות

חוקרי מח"ש האזינו לשיחתו של פרופ' יורם ברק עם סניגורו, כאשר נחקר בפרשת רונאל פישר, והבהירו שאם יבקש לשוחח עימו ביחידות - שיחת הטלפון לא תתקיים. כך העיד (יום ה', 20.6.19) ברק במשפט פישר. הוא תקף בחריפות רבה את התנהלותם של חוקרי מח"ש, שלדבריו מנעו ממנו ומרעייתו להיות ליד בעלה-לשעבר בשעותיו האחרונות.

לדברי ברק, "פרסומים שקריים של מח"ש אילצו אותי למצוא מדינה שתכבד את מקצוענותי ויושרי. אולצתי לעזוב את ישראל". ברק העיד בהיוועדות חזותית ממקום מושבו בניו-זילנד, שם הוא אחראי על המחקר הממשלתי בתחום האלצהיימר, בנוגע לפגישה הלילית שהיא חלק מכתב האישום.

על-פי כתב האישום, "הפגישה הלילית" התקיימה בביתו של פישר ב-27.4.15, כאשר נודע לעדת המדינה ע"י - כנראה בשל טעות מצד המשטרה - על פריצת הטלפונים הניידים שלה ושל פישר. היא הודיעה על כך לפישר ולרות דוד, אשר נפגשו כדי לדון בהשלכותיה. ע"י הביעה חשש מפני השלכות החדירה, משום שידעה שיש בטלפונים חומרים מפלילים, ודיברה על רצונה לצאת מהארץ - נושא בו דנו המשתתפים.

בהמשך, טוענת המדינה, ייעצה דוד ל-ע"י כיצד לנהוג בעת חקירתה, ובין היתר אמרה לה: "הקו שלה הוא להיכנס לחדר החקירות ולהתמוטט". דוד גם הנחתה את ע"י שלא לשתף פעולה עם החוקרים, כפי שעשתה עד אז. דוד אמרה לפישר ול-ע"י, כי אם אומנם מח"ש הצליחה לחדור לטלפונים הניידים, מדובר ב"אסון" והעונש הצפוי לפישר יהיה כבד משמעותית מאשר בלא פריצה זו.

לא סיפק אישורים למלכה

לפני עדותו של ברק הבהירה התביעה, כי התיק נגד ברק נסגר מחוסר אשמה. ברק נחקר בחשד לשיבוש מהלכי משפט בשל הפגישה הלילית, והתביעה הבהירה עוד, כי זה היה החשד היחיד נגדו - ולא חשד לפיו סיפק אישורי מחלה כוזבים לערן מלכה (כפי שפורסם בתקשורת). בתחילת עדותו הגיב ברק בכעס על סירובה של התביעה לאשר שאין בידיה כל אישור מחלה שכזה בחתימתו של מלכה. מאוחר יותר התברר, כי כבר בחקירתו במח"ש הבהיר ברק, כי מעולם לא נתן אישור כלשהו למלכה.

על הפגישה הלילית אמר ברק, כי הוא זוכר מעט מאוד ושהה בה זמן קצר. "ראיתי את רונאל ולא החלפנו מילה. הוא היה מאוד מסוגר והיה בהחלט שתוי. ככל הנראה הייתה שם רות דוד; אני לא יכול להגיד שאני זוכר, אני לא יכול להגיד שהיא לא הייתה. ע"י הייתה שם, אני חושב שהיא ישבה ליד רונאל או בקרבתו. מבחינתי, רוב הזמן סיפרתי על חוויה מזעזעת של ביקור בבתי יתומים בליטא. השיחה הזאת לא הייתה בצד השולחן של רונאל. פה ושם שמעתי משפט. לא הייתי מעורב בשיחה על המעצר שלו".

ברק אישר, כי דובר על האפשרות שהמשטרה או מח"ש השיגה את פרטי המסרונים ואפילו פרטי שיחות מהטלפון הפרטי של רונאל. "למיטב זכרוני, רונאל בכלל לא התייחס לזה. אני זוכר אולי משפט אחד שהוא אמר כל הערב. נאמר שאם אכן זה קרה, זה עלול לפגוע בו, ואם אכן יוכחו הטענות נגדו - הוא יוענש בעונש גדול יותר ממה שנראה כרגע", הוסיף ברק. "אני לא חושב ש-ע"י דיברה על הטלפונים. היא אמרה באופן כללי שמתאים לה לנסוע לתקופה ארוכה לחו"ל. זה הפתיע אותי, כי הבנתי שהיא עברה לעבוד במשרד חדש; איך עובד חדש יכול להרשות לעצמו לנסוע לחו"ל לתקופה?". לדבריו, אחד הנוכחים "אמר משהו בסגנון: תסעי, אין בזה דבר רע, אולי יהיה בזה משהו טוב".

"בוטות יוצאת דופן"

ברק סיפר, כי מח"ש סירבה לדחות את חקירתו למרות שהוא טיפל בבעלה לשעבר של אשתו שעמד שעות אחדות לפני מותו, ולאחר מכן עוכבו הוא ורעייתו במשך שעות במשרדי מח"ש. "לא ראיתי חשיבות בפגישה הזאת. כל מה שהיה לי חשוב היה לחזור ולהיות איתו ועם ילדינו, אבל מח"ש כדרכם בקודש לא התייחסו לזה", האשים. עוד אמר ברק, כי החוקרים ניבלו את פיהם, הרימו עליו את קולותיהם, איימו עליו וכינו אותו "שקרן". הוא הוסיף: "לחוקרים הייתה אג'נדה שהם הקריאו ורצו שאני אאשר אותה".

בכך הסביר ברק מדוע בחקירתו במח"ש אישר פרטים נוספים לפגישה, ואמר שכיום אינו זוכר אותם. בין היתר מדובר בשאלה עם מי דיברה ע"י, מה אמר פישר ומה אמרה דוד. "האווירה במח"ש הייתה מכוערת. התייחסו אלי בבוטות יוצאת דופן, בשפת רחוב, בהרמת קול, בעיכוב יציאה לשירותים". עוד טען ברק, כי רק לאחר ויכוח של רבע שעה - אפשרו לו החוקרים לשוחח עם סניגורו, עו"ד מיכה פטמן, ובתנאי שיוכלו לשמוע את השיחה הטלפונית ביניהם. פטמן, אשר נכח היום באולם, אמר שלא היה לו מושג על כך.

ברק הוסיף: "כאשר הם סירבו, אמרו לי: נפגשת איתו לפני החקירה בתל אביב. אמרתי ששוחתי איתו בטלפון ושאני מבקש לשוחח איתו שוב. הם העבירו אותי לחדר אחר, שהיה בו טלפון שולחני, ואמרו שהם יהיו נוכחים בכל השיחה - או שהיא לא תתקיים. מבחינתי השיחה הייתה מאוד קצרה, כי הבנתי שאין טעם שאדבר". ברק עמד על כך, שהשיחה כולה עם פטמן הייתה בנוכחות החוקרים.

"הייתי חותם שרצחתי את ארלוזורוב"

עוד סיפר, כי בסיומה של החקירה אמרו לה החוקרים, כי הם יעצרו את אשתו לכל הלילה, והיא לא תזכה להיות ליד בעלה-לשעבר וילדיהם בעת מותו, אלא אם ינחה אותה להגיד את האמת. ברק נכנס לחדר החקירה בו ישבה אשתו ואמר לה להגיד את האמת. "היא אמרה לי: עוף לי מהעיניים, אתה יודע שאני תמיד אומרת את האמת". לדבריו, "הייתי חותם גם שרצחתי את ארלוזוב. עברתי על ההודעה אולי 30-20 שניות. כל מה שעניין אותי היה לחזור לתל אביב". אחרי דקות אחדות השניים שוחררו ויצאו לבית החולים בתל אביב, אך הבעל-לשעבר נפטר לפני שהגיעו.

ברק הוסיף: "אני זוכר ש-40-30 עיתונאים וצלמים חיכו לי בחוץ, ולמחרת היו כותרות שקריות בעיתונים שנתתי חוות דעת לערן מלכה. את זה אני זוכר היטב. קריירה של 25 שנה של סיוע לניצולי שואה נמחקה בבת אחת בגלל השקרים של מח"ש. את זה אזכור תמיד", אמר בזעם.

בהט ביקש להציג כראיה את עדותו של ברק במח"ש, שהייתה הרבה יותר מפורטת מאשר עדותו כעת, בעיקר בנוגע לחלקם של פישר ודוד. השופט משה סובל השיב, כי חוסר זכרונו של ברק כיום אינו עילה להציג כראיה את הודעתו, אלא השאלה היא האם קיימות סתירות מהותיות. פטמן ציין, כי התביעה סירבה להעביר לברק את הודעתו כדי לרענן את זכרונו לפני עדותו, אלא רק הקריאה לו אותה. סובל הסכים לקבל את ההודעה כראיה, אך רק לגבי חלקה של דוד בפגישה הלילית. לפי ההודעה, דוד נכחה באותה פגישה.

תאריך:  20/06/2019   |   עודכן:  20/06/2019
איתמר לוין
+"חוקרי מח"ש איימו לעצור את רעייתי"
12:21 20/06/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומר שהחוקרים איימו למנוע מרעייתו להגיע לשעותיו האחרונות של בעלה לשעבר, אם לא יאשר את מה שלדבריהם היה ידוע להם מחומרי החקירה  ▪  טוען שהציע לפישר להפסיק לייצג את אלון חסן
(ברק. "יש לי דמעות בעיניים")
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   מיכה פטמן   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוקרי מח"ש שמעו לדרישתם את שיחתו של חשוד עם פרקליטו
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הדיוק
21/06/19 08:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
זוהר בוצ'ן, עד תביעה במשפטו של רונאל פישר, אינו מצליח להסביר סתירות מהותיות בליבת גרסתו, ואומר (יום ב', 10.6.19) שחלק מן ההסברים להתנהגותו הוא מוכן למסור רק בדלתיים סגורות.
10/06/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
זוהר בוצ'ן, עד תביעה במשפטו של רונאל פישר, מודה שלא אמר את האמת בחקירתו הראשית בבית המשפט בנקודה החשובה ביותר בה. הדברים עלו (יום ה', 6.6.19) בעדות שמסר בוצ'ן בדלתיים סגורות בחקירה הנגדית. בוצ'ן היה מנהל בחברת עבודות העפר הנושאת את שמה של משפחתו ואשר נמצאת בבעלות גיסו, ששון חי. בהמשך עלה מדבריו של התובע, דן בהט, כי הוא ידע שקיימת סתירה מהותית בגרסתו של בוצ'ן ושעדותו בחקירה הראשית אינה האמת במלואה, אך לא התערב. הראיות גם מלמדות, כי בידי התביעה היה מסמך המלמד על כך שעדותו של בוצ'ן אינה אמת.
06/06/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
אילה חסון הפרה הבטחה לזוהר בוצ'ן ולרעייתו לימור בוצ'ן, מן המעורבים בפרשת רונאל פישר, כאשר שידרה ראיונות איתם למרות שהבטיחה שפניהם לא ייראו ושמותיהם לא ייחשפו. כך טוען (יום ב', 3.6.19) בוצ'ן בעדותו במשפט פישר.
03/06/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, משה סובל, דחה (יום א', 26.5.19) את בקשת המדינה להוסיף אישום בשיבוש הליכים נגד רות דוד, לשעבר פרקליטת מחוז תל אביב.
27/05/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
ההגנה במשפטו של רונאל פישר טוענת, כי חוקרים במע"מ זייפו דוח של תפיסת מסמכים במשרד רואה החשבון שלו. הטענה הועלתה (יום ה', 2.5.19) אגב הצגת מסמכים בעת עדותו של רו"ח גל לוי.
02/05/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף יריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il