בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מחלוקת על הבלו לאוטובוסים
|
אגד טוענת שיש לחשב את החזר הבלו המגיע לה על-פי ממוצע השימוש בסולר בכל האוטובוסים של כל קו; רשות המיסים עורכת את החישוב על-פי הצריכה של כל אוטובוס בפני עצמו
|
עלייה של 420% בבלו [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
|
|
|
|
|
חברת אגד מבקשת (23.6.19) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לשנות את הדרך בה מחושב ההחזר המגיע לה מרשות המיסים, תמורת הבלו שהיא משלמת על הסולר לאוטובוסים שהיא מפעילה. בבקשה לא נאמר מהו ההיקף הכספי של הפער בין שתי שיטות החישוב, אך המסמכים המצורפים אליה מעלים, כי לפני כעשר שנים קיבלה אגד בחזרה 10 מיליון שקל בשנה - כך שההפרש עשוי להיות כמה מיליוני שקלים בשנה. רשות המיסים גובה בלו (מס) על מכירת דלקים, כולל סולר המשמש להתנעת האוטובוסים של אגד. בשנים 2012-2005 הועלה שיעור הבלו ב-420% ל-2,850 שקל ל-1,000 ליטר סולר, במטרה לעודד מעבר לשימוש בדלקים נקיים יותר. במקביל, נקבע הישבון (החזר) חלקי של הבלו למי שמשתמשים בסולר לצרכים תעשייתיים ומסחריים, ובהם חברות המפעילות אוטובוסים. במקרה של אגד, ההחזר הוא מחצית מסכום הבלו. השאלה שבמחלוקת היא כיצד לחשב את כמות הסולר בה משתמשת אגד, לצורך חישוב ההחזר המגיע לה. עמדתה של רשות המיסים היא, כי יש לבחון את הכמות של כל אוטובוס בנפרד - חישוב אפשרי לנוכח קיומן של מערכות בקרה ממוחשבות באוטובוסים. אגד סבורה, כי יש לבצע חישוב ממוצע של כל האוטובוסים בכל קו שלה בנפרד. לטענת אגד, גישתה של רשות המיסים מובילה לכך שההחזר שהיא מקבלת נמוך משמעותית מזה המגיע לה. בתביעתה טוענת אגד, כי הפרשנות שלה היא העולה בקנה אחד עם לשון חוק הבלו ועם תכליתו. היא גם מציינת, כי בחוק אוויר נקי נקבעו רמות פליטה בממוצע לכל צי כלי הרכב, ולא לכל כלי רכב בפני עצמו - ולכן צריך לנקוט באותה גישה בנוגע לבלו, שכאמור נוגע גם הוא לאיכות הסביבה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד זיו שרון, עמית גליק ו שרונה בוחניק, וטרם הוגשה תגובת הרשות.
|
תאריך:
|
24/06/2019
|
|
|
עודכן:
|
24/06/2019
|
|
איתמר לוין, יצחק דנון
|
מחלוקת על הבלו לאוטובוסים
|
|
כחלק מתוכנית התחזוקה השנתית של רכבת ישראל, יבוצעו באזור נתב"ג עבודות תשתית לתחזוק, לשדרוג ולהחלפה של מפלגים, מרכיב מסילה הכולל את המסוט והמנוע המכאני שלו, שתפקידו להסיט את הרכבות ממסילה אחת לאחרת.
|
|
|
הארגון מחדש בענף המוניות. ועדת המכרזים הבינמשרדית, המשותפת למשרדי התחבורה והאוצר, הכריזה (יום א', 23.6.19) על הזוכים במכרזים להפעלת קווי מוניות השירות בארבעה אשכולות קווים, בדרום הארץ, במרכז ובאזור השרון.
|
|
|
משרד התחבורה התעכב שוב, והארגון-מחדש (הרפורמה) במוניות השירות, שאמור היה לצאת לפועל עד סוף שנת 2019, צפוי להידחות בשנה נוספת בחלקים נרחבים מהארץ - בירושלים, בצפון הארץ (מצפון לנתניה), ביהודה והשומרון, בבקעת הירדן וביתר העמקים, וכן באזור אילת.
|
|
|
צעד נוסף לקראת הפעלת הרכבלית. חברת נתיב אקספרס, המפעילה את התחבורה הציבורית בגליל, וחברת בורסה הטורקית, יפעילו את הרכבלית בחיפה, שתשמש לראשונה בישראל, אמצעי תחבורה ציבורית נוסף לצד ה אוטובוסים, הרכבת והמטרונית. הנוסעים ברכבלית יוכלו להשתמש בכל אמצעי התשלום בתחבורה הציבורית, לרבות כרטיס רב-קו, ומינויים תקופתיים.
|
|
|
מינויו של מיכאל (מיכה) מייקסנר למנכ"ל רכבת ישראל ייכנס לתוקף בשבוע הבא (25.6.19), לאחר שהיום (ב', 17.6.19) התקבל בחברה כתב המינוי שלו.
|
|
|
|
|
|
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
|
|
|
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
|
|
|
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|