המרכז לערים חכמות מקדם הפעלת שירות הסעיות חשמליות אוטונומי של חברת NAVYA הצרפתית להסעת באי הקמפוס באוניברסיטת בר-אילן. המערך יחל לפעול בשנת הלימודים האקדמית הקרובה ובכך אוניברסיטת בר-אילן תהיה המקום הראשון בישראל שבו אפשר יהיה להתנסות בנסיעה ברכב ללא נהג. כבר היום מפעילה בר-אילן חמש הסעיות חשמליות, נהוגות בידי נהג, כולל כאלה שהונגשו להסעת נוסעים עם מוגבלויות. את ההסעיות תממן האוניברסיטה.
ראש עיריית רמת-גן,
כרמל שאמה הכהן, שביקר לאחרונה באוניברסיטה, אמר: "אנחנו הולכים לקראת שיתופי פעולה שיקדמו את החדשנות העירונית ברמת-גן בפרט ובישראל בכלל, בדגש על פיתוחים טכנולוגיים-חינוכיים שיהיו תואמים למאה ה-21. המטרה היא ליישם את ההגדרה של עיר חכמה, שמשתמשת באמצעים טכנולוגיים על-מנת להביא לשיפור איכות החיים של התושבים, לייעל את השירותים העירוניים ולעודד פתרונות סביבתיים ותומכי קיימות".
מנכ"ל אוניברסיטת בר-אילן,
זהר ינון, אמר: "אנחנו שמחים להיות בחזית המחקר והטכנולוגיה בתחום ההיסעים האוטונומיים".
עיריית כפר-סבא, באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, החלה להפעיל מערך הסעות בתשלום אל אזורי התעשיה במזרח העיר, במסגרת מדיניותה להגביל חנייה חינם לתושבים בחלק מאזור התעשיה לשלוש שעות, על-מנת לעודד תחלופה במקומות החנייה, שימוש בתחבורה הציבורית ובאופניים. הנוסעים עולים בבוקר (09:30-07:30) בחניון האצטדיון, ומוסעים כל 15 דקות אל רחוב התעש, ומשם דרך תחנת רכבת נורדאו אל אזור התעשיה עתיר ידע. ההסעות חוזרות אחר-הצהריים (18:30-16:30) במסלול ההפוך.
עלות הנסיעה היא 5.90 ש"ח והתשלום מתבצע באמצעות הישומון We.Ride, בכפוף לרישום מראש ע"י המעסיק. בשלב הראשון השירות פתוח לעובדי החברות הפועלות באזורי התעשיה, ובהמשך גם לציבור הרחב.
ומה באשר לחוקיות גביית התשלום מן הנוסעים? בעירייה אומרים ל-News1: "מדובר בהסעות עבור מעסיקים הפועלים בתחומי העיר כפר סבא. הנוסעים הם עובדים של אותם מעסיקים, והתשלום נעשה על-פי חוק על-ידי המעסיקים. כמו-כן, הפעלת השירות מבוצעת על-ידי חברת הסעות, שהיא בעלת כל הרישיונות וההיתרים הנדרשים על-פי דין".