|
אריק סיני, יואב שמחי ונציג ועד קווים [צילום: יוסי זליגר]
|
|
|
|
|
ההסתדרות הלאומית, וועד עובדי
חברת קווים וחברת קווים חתמו (יום ב', 8.7.19) על הסכם קיבוצי המשדרג עשרות מונים את תנאי ההסכם הקודם בחברה. ההסכם יהיה תקף לארבע שנים וחצי מיום חתימתו. במסגרת ההסכם שכר הנהג הממוצע בחברה, יעלה לכ-13,000 שקל ברוטו בחודש כ-60 שקל לשעה משוקללת. בכך הופכת קווים לחברה הפרטית היחידה בענף המשלמת שכר חודשי בניגוד לשכר השעתי הנהוג בשאר החברות.
ההסכם החדש מעניק ל-2,300 עובדי החברה חבילת הטבות הכוללת:
- תוספת ותק אחוזית קבועה ומצטברת מדי שנה מתום השנה הרביעית, כנהוג במגזר הציבורי.
- תמריץ על תיקופי נוסעים בהיקף של מאות שקלים בחודש.
- תעריף מוצ"ש יעמוד על 77.40 ש"ח לשעה מהשעה הראשונה, קרי: 180% לשעת עבודה.
- קרן השתלמות לאחר 12 חודשי עבודה.
- נופש שנתי בתקציב של 2,000 שקלים לנהג לשנה.
- מענק חתימה לעובדים בוותק מעל לחצי שנה - 1,000 ש"ח.
- הגדלת תעריף פיצול עבודת לילה מהשעה 22:00 ולא משעה 21:00.
- הרחבת זמן התארגנות נהג טרום תחנת מוצא.
יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית, אשר חתם על הסכם זה אמר: "היה לנו חשוב לעגן בהסכם הקיבוצי שכר חודשי שהוא הקובע לכל התנאים הסוציאליים ולא שכר שעתי, המתנדנד מדי חודש בחודשו. זוהי מהפכה של ממש בעולם יחסי העבודה של נהגי האוטובוסים".
אריק סיני, מנכ"ל חברת קווים: "קווים שמה לעצמה למטרה להוות הסמן הימני לתחבורה ציבורית בישראל מתוך כוונה עמוקה לשפר את השירות עבור ציבור הנוסעים. נהגי קווים מהווים את המשאב המרכזי בהענקת שירות זה לציבור הנוסעים. הנהגים ראויים לתנאי העסקה מכבדים כפי שבא לידי ביטוי בהסכם זה. אנו מבקשים להעניק לנהגים בית חם ויחס הוגן על עבודתם הקשה ואין בי ספק כי לאחר הסכם זה נהגי החברה יהיו גאים במקום עבודתם”.
חברת קווים בבעלות קבוצות "מאיר" ו"הורן את ליבוביץ", פועלת משנת 2003 ומפעילה ארבעה אשכולות, ומסיעה למעלה מ-90 מיליון נוסעים בשנה באמצעות כ-2,200 נהגים וצי של כ-1,400 אוטובוסים.
החברה מכשירה את נהגי העתיד במסגרת בית ספר לנהיגה המופעל על ידה.