|
66 שקל לכל נוסע [צילום: איציק וולף]
|
|
|
|
|
אל-על תשלם 5.8 מיליון שקל במסגרת הסכם פשרה בתביעה ייצוגית, שעסקה באופן המטעה בו הציגה בפני לקוחותיה באתר החברה את תנאי הביטול ושינוי העסקה. הסכום שנתבע בבקשה המקורית היה 226 מיליון שקל.
שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, תמר בזק-רפפורט, אישרה במארס 2016 את הגשת התביעה. היא קבעה, כי המידע בנושא זה באתר אל-על נמסר בצורה מבולבלת ומסורבלת, שעלולה הייתה להטעות את הצרכן ולמנוע ממנו לדעת מהם תנאי הביטול והשינוי. היא הצביעה על שורה של קשיים בנושא זה, אשר הובילו למסקנה שקיימת אפשרות סבירה שהתביעה תוכרע לטובת חברי הקבוצה.
בעקבות החלטה זו ניהלו התובע, יונתן ברנד, ואל-על הליך גישור בפני עו"ד עמוס גבריאלי, בסיומו הגיעו להסדר שאותו אישרה בזק-רפפורט (23.6.19). אל-על איתרה 37,600 נוסעים שרכשו כרטיסים באתר בתקופה הרלוונטית ואשר ביצעו ביטול או שינוי, וכל אחד מהם יקבל 66 שקל. כמו-כן, היא לא תגבה כלל דמי ביטול ושינוי, עד אשר סכום זה יגיע ל-2.47 מיליון שקל. בנוסף לכך, יינתנו הטבות בשווי 950,000 שקל לנוסעים שירכשו כרטיסים באתר או בטלפון, מתוך רשימה סגורה של הטבות.
אל-על גם התחייבה לשנות את ניסוח המידע הרלוונטי באתר שלה. עוד אישרה בזק-רפפורט גמול של 190,000 שקל לברנד ושכר טירחה של 1.1 מיליון שקל לבא-כוחו, עו"ד אסף פינק. את אל-על ייצגו עוה"ד אילן וינדר, אסף שפירא, חניטל בלינסון-נבון ורועי מסורי.