|
7,185 מ"ר של שטח מסחרי [צילום: איתמר לוין]
|
|
|
|
|
פרשמרקט רכשה את רשת המרכולים הבת-ימית 'סופר דוש' תמורת 138 מיליון שקלים. בהודעה שנמסרה לבורסה (יום ד', 17.7.19) נכתב כי ההסכם בין הצדדים נחתם אתמול.
על-פי ההסכם, רוכשת פרשמרקט את הפעילות הקמעונאית של סופר דוש הכולל הפעלת ארבעה סניפים הממוקמים בעיר בת ים בשטח מסחר ברוטו כולל של כ-7,185 מ"ר. פרשמרקט רוכשת גם את המוניטין של המוכרת בקשר עם הפעילות העסקית, לרבות הזכויות במותג "סופר דוש", ציוד מתקנים ורכוש קבוע, הזכות להתקשר בהסכמי שכירות עם בעלי המקרקעין בהם מצויים הסניפים ומלאי בסניפים.
בנוסף לכך, תרכוש פרשמרקט את המלאי המצוי בסניפים של סופר דוש במחיר עלות בהתאם לספירת מלאי שתתבצע עד למועד ההשלמה של ההסכם בעוד כחודש וחצי, ב-31 באוגוסט 2019. ההסכם קובע כי אם לא יושלמו כל התנאים המתלים עד ל-31 באוגוסט, יינתנו לפרשמרקט 90 ימים נוספים להשלמתם.
התמורה למכירת סופר דוש - 138 מיליון שקלים - אמורה להיות משולמת במועד השלמת העסקה. זאת, למעט רכישת המלאי של המרכולים, שתיעשה בשני תשלומים שווים עד ל-90 יום ממועד השלמת העסקה.
על-פי הנתונים שהציגה הנהלת סופר דוש במהלך המשא-ומתן, הכנסות הרשת בשנת 2017 עמדו על כ-415.9 מיליון שקל והרווח הגולמי עמד על סך של כ-97.8 מיליון שקל. בשנת 2018 ירדו ההכנסות ועמדו על כ-402.8 מיליון שקל, אולם הרווח הגולמי עלה ועמד על כ-101.2 מיליון שקל. במחצית השנה הראשונה של 2019 עמדו הכנסות הרשת על כ-190.3 מיליון שקל.
העסקה תלויה בקבלת אישור הממונה על הגבלים עסקיים, בהתקשרות של פרשמרקט בהסכמי שכירות חדשים ביחס לסניפים של סופר דוש, באישור הבנק המממן, בקבלת אישור שלא חל שינוי מהותי לרעה בהיקף המכירות של סופר דוש עד למועד השלמת העסקה ובקבלת אישור נכונות למצג העסקי שהציגה הנהלת סופר דוש במשא-ומתן.