|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

השריון של כחלון אושר סופית

העליון אישר מיזוג כולנו

דחה ערעור נגד מיזוג סיעתו של כחלון בתוך רשימת הליכוד: המחוקק מגביל מעבר של חברי כנסת בודדים, כלקח מ"התרגיל המסריח", ולא מיזוג של סיעה שלמה בתוך אחרת
28/07/2019  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   בחירות 2019 (ב)   |   תגובות
קיבל את המקום החמישי [צילום: דוברות כולנו]

ההסכם למיזוג סיעת כולנו, בראשותו של השר משה כחלון, ברשימת הליכוד בבחירות הקרובות הוא חוקי. כך קובעת (יום א', 28.7.19) נשיאת בית המשפט העליון, בדחותה את ערעורו של ח"כ אריאל קלנר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יזם את המיזוג לאחר הקדמת הבחירות לכנסת ה-22, ובמסגרתו הובטח לכחלון שריון במקום החמישי, וליתר חברי סיעתו - במקומות ה-15, ה-29 וה-35. קלנר ערער על ההחלטה בפני בית הדין של הליכוד ובפני בית המשפט המחוזי בתל אביב, שדחו את ערעוריו. בערעורו לעליון התמקד קלנר בטענה, לפיה ההסכם נוגד את חוק יסוד הכנסת, המתיר לבצע מיזוגים רק 90 יום ופחות ממועד הבחירות - בעוד ההסכם עם כולנו נעשה 112 יום לפני הבחירות.

חיות דחתה את הערעור, בנימוק שהמגבלה עליה מסתמך קלנר נוגעת להסכמים עם חברי כנסת בודדים או חלקי סיעות, ולא עם סיעות שלמות. היא מזכירה, כי התיקון נחקק ב-1990 - אחרי "התרגיל המסריח" במרכזו עמדו שמעון פרס ואברהם שריר - וכדי למנוע "הסכמים להעברת השלטון במדינה בניגוד לרצונו האמיתי של הבוחר. קיומה של קואליציה הובטח על בסיס עריקות של יחידים ממחנה למחנה. וכל זה נעשה תמורת הבטחת טובות הנאה אישיות שעוגנו בהסכמים", כלשונו של אוריאל לין, שעמד אז בראש ועדת החוקה.

התיקון לחוק קובע, כי "לא ייעשה הסכם ולא תינתן התחייבות הבאים להבטיח מקום ברשימת מועמדים לכנסת לחבר כנסת מסוים או לקבוצת אנשים, אלא לאחר היום ה-90 שלפני יום הבחירות לכנסת". חיות אומרת, כי הן לשון התיקון והן ההיסטוריה החקיקתית שלו מלמדות, כי אין הוא חל על סיעה שלמה המחליטה להתמזג לתוך סיעה אחרת. "בעיני המחוקק, כך נראה, נתפס מהלך כזה - כמו מהלך של התפלגות כמשמעותו בפרק י' לחוק הכנסת - כמעשה פוליטי לגיטימי והא ראיה שסעיף 60 (א) לחוק הכנסת מאפשר מיזוג של סיעות במסגרת סיעתית חדשה אף במהלך חייה של כנסת מכהנת, באישור ועדת הכנסת", היא אומרת.

השופטת דפנה ברק-ארז מוסיפה, כי קלנר "ביקש להוליך את בית המשפט למחוזות שהחקיקה הותירה בבירור מחוץ לתחום המשפט והשפיטה - התחקות אחר הטעמים שעמדו ביסוד הכרעות פוליטיות של חברי כנסת וסיעותיהם - לפרוש, להתפלג, להתמזג ועוד כהנה וכהנה". לדבריה, המחוקק מניח שהתמזגות של סיעה שלמה - בניגוד למעבר של יחידים - נובע מ"דבר החורג משיקולי תועלת אישיים, מבלי להוסיף ולהידרש לנסיבות", ולכן אין מקום להתערבות בהחלטה שכזו.

השופט עוזי פוגלמן הסכים עם חיות. את קלנר ייצג עו"ד שמחה רוטמן, את הליכוד ייצגו עוה"ד אבי הלוי ומלכה רדוזקוביץ, ואת אנשי כולנו - עוה"ד אלון גלרט, ינקי פפר, סהר פינטו וליאור רייכרט.
ע"א 4799/19, אריאל קלנר נ' הליכוד ואח' / פס"ד
דחיית ערעור נגד מיזוג סיעת כולנו ברשימת הליכוד בבחירות לכנסת ה-22

תאריך:  28/07/2019   |   עודכן:  28/07/2019
איתמר לוין
+‏בל"ד החליטה להצטרף לרשימה המשותפת
23:00 28/07/19  |  
יממה אחרי הכרזת הקמתה מחדש של הרשימה המשותפת, החליטה גם מפלגת בל"ד להצטרף לאיחוד הרשימות הערביות. ח"כ איימן עודה,יו"ר הרשימה המשותפת: "רשימה משותפת גדולה תשפיע יותר מתמיד למען כל האוכלוסיות המוחלשות, סיום הכיבוש וחברה שוויונית". הרשימה המסתמנת: 2. מטאנס שחאדה (בל"ד); 3. אחמד טיבי (תע"ל); 4. מנצור עבאס (רע"ם); 5. עאידה תומא סלימאן (חד"ש); 6. וליד טהא (רע"ם); 7. עופר כסיף (חד"ש); 8. היבא יזבק (בל"ד); 9. אוסמה סעדי (תע"ל); 10. יוסף ג'בארין (חד"ש); 11. סעיד אלחרומי (רע"ם); 12. ג'אבר עסאקלה (חד"ש); 13. מאזן גנאים (בל"ד); 14. סונדוס סאלח (תע"ל); 15. אימאן חטיב (רע"ם); 16. יוסף עטאונה (חד"ש).
+תנאי רפי פרץ: מו"מ קואליציוני משותף והמלצה על נתניהו
22:43 28/07/19  |  
יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ מבקש התחייבות להמליץ על נתניהו, התחייבות שיתנהל קמפיין שלא יתקוף את נתניהו ושהמו״מ הקואליציוני יתקיים במשותף. בימין החדש מעוניינים להמליץ על מועמד מטעם גוש הימין שיתחייב שלא להמליץ על ממשלת אחדות עם השמאל.
+ח"כ שטרית: סטודנטים בעברית אינם חשים בנוח להביע דעות פוליטיות
22:39 28/07/19  |  
ח"כ קטי שטרית (ליכוד) נפגשה עם נשיא האוניברסיטה העברית הפרופסור אשר כהן וסגל האוניברסיטה, והשמיעה בפניהם טענות שהגיעו ללשכתה על כך שסטודנטים רבים אינם חשים בנוח להביע את דעותיהם הפוליטיות ואף חווים התנכלויות מצד סגל וסטודנטים אחרים. לאחר הפגישה אמרה: "שמחתי לשמוע שהאוניברסיטה מחויבת לדאוג לכל הסטודנטים ולאפשר להם להביע את דעתם בביטחון, תהא השקפתם הפוליטית אשר תהא. הבהרתי שהתבטאויות אנשי סגל ברשתות החברתיות כנגד קבוצה זו או אחרת אינן לגיטימיות, ופוגעות באותם הסטודנטים שמגיעים לשיעורים ונחשפים להתבטאויות ברשת. אני שמחה שדבריי נשמעו בקשב רב. הנהלת האוניברסיטה הצהירה כי היא מחויבת לשיח פתוח לכל הצדדים ושדלתם תמיד תהיה פתוחה לכל הסטודנטים".
+נתניהו: הבטחתי שני תיקים בכירים לבית היהודי ותו לא
22:16 28/07/19  |  
הליכו: למעט העובדה שנתניהו התחייב על שני תיקים בכירים לבית היהודי, כל שאר הדברים לא היו ולא נבראו.
+מרצ אישרה את הסכם המחנה הדמוקרטי הכולל הקמת מדינה פלשתינית
21:21 28/07/19  |  
ועידת מפלגת מרצ אישרה ברוב מכריע של קולות את הסכם המחנה הדמוקרטי. במסגרת ההסכם, ראש רשימת המחנה הדמוקרטי יהיה יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, בצמרת הרשימה ימוקמו חברי הכנסת של מרצ. האותיות יהיו של מרצ. כמו כן, המחנה הדמוקרטי מחויב לחתירה להסדר שלום ולהקמת מדינה פלשתינית, לביטול חוק הלאום והתחייבות שלא לשבת בממשלת ימין.
+שקד: ננסה להכניס את כל מפלגות הימין תחת הימין המאוחד
21:18 28/07/19  |  
יו״ר הימין החדש, איילת שקד, בכניסתה לפגישת המו״מ: ״כפי שראיתם ושמעתם, פנינו לאחדות. אני מאמינה בזה ועובדת על זה כבר הרבה זמן. אני מקווה שנסיים את הלילה ושייצא עשן לבן, כדי שנעבור לשלב השני - לנסות להכניס את כל מפלגות הימין תחת הימין המאוחד״.
+ניסיון בימין החדש לצירוף נציג מוסכם מטעם זהות
21:07 28/07/19  |  
בבית היהודי האיחוד הלאומי מטילים וטו על צירוף זהות לרשימה המאוחדת. לכן בימין החדש פועלים למצוא איש זהות לשילוב ברשימה שלהם (מקור ראשון).
+פייגלין מפצל את הימין: "תבואו בטענות לשקד"
20:44 28/07/19  |  
יו"ר זהות משה פייגלין: "איילת שקד העדיפה לנהל משא ומתן עם כל המפלגות שמימין לליכוד, מלבד זהות. זהות תרוץ בעצמה, במלוא המרץ בכדי להבטיח שלמחנה החירות יהיה ייצוג מכובד מאוד בכנסת הקרובה. בכל הנוגע לטענות על פיצול קולות הימין - נא לפנות לאיילת שקד".
+מיכל פרץ לחצה שבעלה רפי יעמוד בראש איחוד הימין
20:27 28/07/19  |  
עמית סגל חושף בחדשות 12 הקלטות של מיכל פרץ, רעייתו של השר רפי פרץ, שהפעילה מכבש לחצים כדי להשאיר את בעלה במקום הראשון בראש רשימה מאוחדת והעידה כי נתניהו התחייב לו שיישאר בתיק החינוך. פרץ נשמעת אומרת בהקלטה: ״שרה נתניהו מאשימה את איילת שקד בתפירת התיקים לנתניהו, ולכן מסכלת את עמידתה בראש הרשימה המאוחדת״.
+האם רמ"ט יש עתיד, הלל קוברינסקי,
זכה ליחס מיוחד בבתי הדין לעבודה
20:23 28/07/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קוברינסקי ואשתו הואשמו בהעסקת עובדת זרה בלתי חוקית בשנת 2010; הם טענו שרק האישה נושאת באחריות  ▪  בית הדין האיזורי הטיל על קוברינסקי קנס על תנאי ונמנע מהרשעתו - למרות שכלל לא ביקש זאת  ▪  בית הדין הארצי קבע שיש להרשיע את קוברינסקי - ואז הציע למדינה להסכים להימנע מכך
הווילה של קוברינסקי בסביון [צילום: סטריט וויו]
קוברינסקי. הטיל את האחריות על אשתו [צילום: יוטיוב]
+גנץ על האיחוד בימין: מהלך להקמת ממשלת חסינות לנתניהו
20:21 28/07/19  |  
יו"ר כחול לבן , ח"כ בני גנץ, הגיב לאיחוד בימין ואמר: "היום נעשה המהלך הראשון במהלך הכולל של נתניהו להקמת ממשלת חסינות. השלב הבא בברית הקיצונים שמוקמת בחסות נתניהו הוא צירוף הכהניסטים המבקשים ליצור עבורו מלוכה. היום הבחירה ברורה - זה או ממשלת אחדות והסכמה לאומית רחבה ודמוקרטית בראשות כחול לבן או ממשלת קיצוניים וחסינות".
+עוצמה יהודית ונעם סיכמו על ריצה משותפת
20:18 28/07/19  |  
לאחר סדרת פגישות שנערכו בימים האחרונים, עוצמה יהודית ורשימת נעם הגיעו להבנות על בלוק טכני ולפיו ירוצו ברשימה משותפת בבחירות הקרובות. ההסכם בין הצדדים צפוי להחתם בתוך 36 שעות וכרגע המדובר בהבנות ראשוניות. בעוצמה ונעם אומרים שמדובר בחיבור שיביא את הניצחון לימין, ימנע הקמת ממשלת שמאל ויתן בית למאות אלפי אנשים הנאמנים לשלמות התורה, שלמות העם ושלמות הארץ.
+המדינה מאשרת: אוחנה הדיח את המנכ"ל פלמור
19:32 28/07/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומרת בבג"ץ, כי לפלמור לא נותרה ברירה אלא להסכים לסיום תפקידה לאחר שהשר הודיע שאינו מעוניין בה  ▪  מבקשת לדחות על הסף את העתירה נגד ההדחה בטענה שטרם התקבלה החלטה סופית
("גילה דעתו" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+שקד תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין
19:27 28/07/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הבית היהודי, הימין החדש והאיחוד הלאומי ינסו לסכם הערב את חלוקת המקומות בתשיעייה הראשונה של הרשימה  ▪  ינסו לצרף בהמשך את זהות
(שקד. במקום הראשון [צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
+הליכוד ניסה לטרפד איחוד בימין באמצעות רשימת נעם
17:41 28/07/19  |  
הליכוד פנה בחשאי לרשימה החרדית-לאומית "נעם" והציע לשתף פעולה נגד איחוד בימין. בנעם סירבו לבקשה (חדשות 13).
+סמוטריץ' לעוצמה יהודית: לא אתייחס לספינים שלכם
17:29 28/07/19  |  
השר בצלאל סמוטריץ' פנה בטוויטר לאנשי עוצמה יהודית: "‏יצאתי עכשיו מדיון בקבינט, וראיתי שהייתי מטרת הספין היומי של חבריי בעוצמה יהודית. אז אנשי עוצמה היקרים, מבין שכעת אתם סבורים שכדאי לכם לזרוק את הבוץ עלי כי זה מקדם משהו מבחינתכם. עד אתמול הכתובת לחיצים שלכם הייתה הרב רפי...אולי יש לכם חשבון פוליטי כזה. לא בטוח שהוא נכון. ‏אני בכל מקרה לא מתכוון להכנס לזה ולהתייחס לספינים. אני עסוק בלעשות הכל כדי לחבר ולאחד. מציע לכם שוב כמו בכל החודש האחרון, הצטרפו אלינו. מה שהיה נכון ללפני חצי שנה נכון גם היום. האחריות דורשת שנרוץ יחד".
+פולקמן: מוותר על השריון בליכוד
17:22 28/07/19  |  
ח"כ רועי פולקמן (כולנו) הודיע כי הוא מוותר על השריון בליכוד. הוויתור של פולקמן יאפשר את הצבתה של חברת הכנסת לשעבר טלי פלוסקוב במקומו.
+איציק שמולי נשאר בעבודה
17:21 28/07/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אומר כי הוא חלוק על היו"ר בדרך אך לא במטרה  ▪  "ניסיתי ככל יכולתי לשכנע לחיבור גדול של המפלגות"  ▪  עוקץ את סתיו שפיר: בחרה באקזיט אישי מבטיח ונוח במקום אחר, בידיעה שגרמה לבית הפוליטי שלה נזק
(שמולי. לא עורק [צילום: פלאש 90])
+בנט: "נקים גוש טכני ולא מפלגה מאוחדת"
14:46 28/07/19  |  
השר לשעבר נפתלי בנט התייחס (יום א', 28.7.19) בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו לקראת פגישתו הצפויה הערב עם השר רפי פרץ, והבהיר:: היום בשבע בערב אני אפגוש את הרב רפי. אני בא כדי לסגור ואז ננסה להכניס גם את זהות לתוך הקבוצה שתהיה מפלגה אחת גדולה".

בנט התייחס למו"מ על איחוד בגוש הימין ואמר כי "המשמעות של גוש טכני היא שמפלגות שונות עם מספר דעות שונות רצות יחד כדי להביא כמה שיותר קולות, ואחרי הבחירות כל אחת הולכת לדרכה וככה ממקסמים את סיכוי שלטון הימין. במקור התפיסה של הייתה הפוכה. מה שעיכב את החיבור היה שאני חשבתי שיותר נכון לרוץ בשתי מפלגות. איילת סברה שיש צורך באיחוד טכני אחד גדול. היא סבורה שאי-אפשר לקחת ביכון של לא לעבור אחוז חסימה וגם שאיחוד יביא רוח חדשה בימין ויביא הרבה מנדטים".

"כעת אנחנו מאמצים לחלוטין את הגישה של איילת. הולכים בכל הכוח על גוש ימין אחד גדול. החלטנו לאחד את כולם – כל מפלגות איחוד הימין וגם פייגלין תחת מטרייה אחת גדולה של גוש ימין. זה הקו שאנחנו הולכים עליו. אפגש הערב עם הרב רפי כדי לסגור ואז גם נכניס את זהות לתוך התמונה".

בנט הוסיף שסוכם על כך שאיחוד מפלגות הימין יקבלו את רוב המקומות בעשירייה הראשונה - 6 מתוך 10 - "זאת למרות שבסקרים לימין החדש יש 10 מנדטים והם עם 4, אבל אנחנו לא עברנו את אחוז החסימה וזה הוגן. עשינו את זה גם מתוך רצון טוב וההחלטה הזו התקבלה בלב שלם".
(בנט. מאמץ את הגישה של שקד [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90])
+ברני וביבי
14:43 28/07/19  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מרשה לעצמו לרוץ בבחירות עם הסיסמה שלא צריך להיות כל הזמן "פרו ישראלי" אלא "פרו אזורי"
(סנדרס. אטום [צילום: דמיאן דוברגנס/AP])
+אל תרוצו ביחד!
14:29 28/07/19  |  עמוס שנער   |   לרשימה המלאה
הגוש של מפלגות הימין הקטנות מתחלק לשניים: למפלגות ערכיות שאינן מחפשות להתחנף לשמאל ולחילונים ("האיחוד הלאומי - תקומה" ו"עצמה יהודית") ולמפלגות המחפשות למצוא חן בעיניי הציבור הכללי ("הבית היהודי", "הימין החדש" ו"זהות")  ▪  חיבור מלאכותי ביניהן יבריח להם מצביעים
(אליאסי. שחקן חיזוק [צילום: פלאש 90])
+ברק והורוביץ - הזוג המוזר
13:43 28/07/19  |  עו"ד יוסי דר   |   לרשימה המלאה
ניצן הורוביץ אמר באחד הראיונות שלו לפני שהתחבר אל ברק, שקודם שיתחבר אליו הוא רוצה לקבל ממנו הסברים על התנהלותו  ▪  הורוביץ איש עדין מדיי כדי לעמוד במילתו ולדרוש מברק הסברים  ▪  הורוביץ כנראה לא מבין את האחריות שמוטלת עליו כראש רשימה
(הורוביץ. בן ערובה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+שלא יכה בנו ברק (2)
12:42 28/07/19  |  יעקב עמר   |   לרשימה המלאה
ברק מציב לבוחר אתגר ולפיו עליו לבחור בין דיקטטורה של נתניהו לישראל דמוקרטית  ▪  אשמח לשמוע ולו על מקרה אחד בהיסטוריה האנושית, בו דיקטטור מאפשר פרסומה של הסתה פרועה שכזו כנגדו
([צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+טובל ומרצ בידו
12:38 28/07/19  |  ד"ר רון בריימן   |   לרשימה המלאה
"המחנה הדמוקרטי" פירושו: לעזאזל הדמוקרטיה! אבל אין בכך כדי להפריע למפלגה החזקה באמת, מפלגת השמאל/תקשורת, מלהתגייס ולתת להם רוח גבית  ▪  בקרוב נראה איך מחלקת מפלגת השמאל/תקשורת את מאמציה בין תמיכה בתמימים (יחסית) לבין הפראים מן המחנה האנטי-דמוקרטי  ▪  הן לכולם יש מסר אחד בלבד: רק לא נתניהו!
(ברק. נאחז בקרש הצלה )
+דמוקרטים בלי מנדטים
11:55 28/07/19  |  יצחק מאיר   |   לרשימה המלאה
אף אם לא נהיה שיפוטיים כל כך, ונאמר כי נבחרי הציבור מקיימים את מצוות הנאמנות לבוחר דרך המפלגה שלהם, נחטא בעודף סלחנות
(משימה מורכבת [צילום: אורי לנץ/פלאש 90])
+ח"כים במרצ: "לחתום על הסכם עודפים עם הרשימה המשותפת"
10:50 28/07/19  |  
חברי הכנסת תמר זנדברג, עיסאוי פריג׳ וח"כ לשעבר מוסי רז בהודעה משותפת: "אנחנו קוראים למחנה הדמוקרטי להחליט על חתימת הסכם עודפים עם הרשימה המשותפת. זה הדבר האחראי לעשות כדי לוודא שאף מפלגה בגוש לא נשארת ללא הסכם עודפים ואף קול לא הולך לאיבוד".
+ימינה פנה, קדימה צעד
10:45 28/07/19  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה
"חיבוק הדוב" של אהוד ברק לשמאל של מרצ הוא יותר מתמוה וממוזר  ▪  ברק תמיד הוא איש מרכז עם אוריינטציה ימנית והוא האיש שבעצם מיסד את נתניהו לקראת שליטתו כראש ממשלה בעשור האחרון  ▪  נתניהו גם כמעט ושריין את ברק ברשימת הליכוד בשנת 2013  ▪  החיבור של ברק למרצ עלול למצוא את האחרונים, אם הרשימה החדשה באמת תקבל עשרה מנדטים, מחוקים כ"שמאל ישראלי רדיקלי"
(אלוני. תקומת השמאל הציוני תחת המותג "מרצ", ייזקף לזכותה [צילום: משה שי/פלאש 90])
+הרב פרץ דחה את פגישתו עם בנט ושקד
09:28 28/07/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הימין החדש: "גרירת רגליים מכוונת"  ▪  המחלוקת העיקרית שנותרה - מי יקבל את המקום התשיעי
(הר פרץ. המו"מ ידחה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+מתן כהנא: "מי שתעביר אותנו את הבחירות בהצלחה גדולה זאת איילת שקד"
09:12 28/07/19  |  
מתן כהנא ממפלגת הימין החדש לכאן חדשות: "מבחינתנו ברור לחלוטין שמי שצריך לשבת על ההגה של האוטובוס הזה שיעביר אותנו את הבחירות בהצלחה גדולה צריך להיות זה שיביא הכי הרבה מנדטים וזאת איילת שקד"
+הורוביץ על החיבור עם ברק: "התועלת גדולה מכל מחלוקת"
08:56 28/07/19  |  
ראש המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ אמר (יום א') בכאן חדשות על הביקורת בנוגע לחיבור עם אהוד ברק: "כמו בכל מהלך וחיבור יש כל מיני סוגיות ובעיות שיש בכל מפלגה ובמערך פוליטי. אבל כשאתה מסתכל על התועלות זה יותר גדול מכל בעיה ומכל מחלוקת".
+השר אלקין: "הבחירות יקבעו לפי גודל הליכוד"
08:53 28/07/19  |  
‏השר זאב אלקין מהליכוד ברשת ב': "מה שיכריע את הבחירות זה שתי המפלגות הגדולות - הליכוד או כחול לבן. לאור העמדה של ליברמן, ברור עוד יותר שהבחירות יקבעו לפי גודל הליכוד כי ליברמן אמר שימליץ על המפלגה הגדולה ביותר".
+שמולי עונה לשפיר: "נטשת את המפלגה בשעתה הקשה"
08:52 28/07/19  |  
ח"כ איציק שמולי תוקף (יום א') בגלי צה"ל את המהלך של סתיו שפיר: "נטשת את המפלגה בשעתה הקשה עבור סידור עבודה נוח. הרעיון היה להתחבר כמפלגה ולא לעשות אקזיט אישי. את הקריאות שלך שמרי לעצמך. שלום ולא להתראות".
+האיחוד בשמאל הוא מעשה אובדני
08:49 28/07/19  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
זה מן הטעם שהשמאל בישראל מצוי מזה שנים בתהליך של הצטמצמות, ולא בכדי
(פחד ממחיקה פוליטית [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
העליון אישר מיזוג כולנו
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישמעאל
28/07/19 14:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (ב)
האיחוד בין מרצ לבין חבורת אהוד ברק הוא בעצם סימון סופה של האלטרנטיבה השמאלית-מדינית והציונית שמעבר לגוש המרכז. לאחר כניסתה של מפ"ם לברית עם מפלגת העבודה, במחצית השנייה של שנות השישים של המאה העשרים, נוצר חלל ריק במשבצת הציונית-שמאלית, שמפ"ם מילאה עד אז בפוליטיקה הישראלית. כניסתה של מפ"ם לממשלת לוי אשכול - בינואר 1966 (לאחר הבחירות של סוף שנת 1965) הייתה תחילת המשבר הזה, של היעלמות השמאל הציוני מהמפה הפוליטית בישראל לתקופת מה.
יו"ר מפלגת הבית היהודי, הרב רפי פרץ, דחה פעם נוספת את הפגישה שתוכננה להתקיים הבוקר (יום א', 28.7.19) עם השרים לשעבר נפתלי בנט ואיילת שקד. פרץ ביקש לדחות את פגישתו עם שקד ובנט לשעה 19:30 בעקבות ישיבות הממשלה והקבינט המתוכננות היום.
28/07/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
אינני יודע מה עובר בראשי המתחברים החדשים בשמאל. אני יכול רק לנחש שהפחד (המבוסס) ממחיקה פוליטית במקרה של התמודדות בנפרד הוא ששפעל את המהלך. בכל אופן כפי שיוסבר לקמן, אני מרשה לעצמי להעריך ששכר המתחברים יצא בהפסדם.
28/07/2019  |  בעז שפירא  |   יומני בלוגרים
יו"ר מרצ ומייסדי רשימת המחנה הדמוקרטי אומר כי אינו מתחייב להמליץ על בני גנץ לראשות ממשלה. על השאלה האם יעלים את אהוד ברק מהקמפיין של המפלגה בעקבות החברות עם עבריין המין המורשע ג'פרי אפשטין, אמר: "אין כוונה להחביא אף אחד. ברגע שברק הודיע שהוא מנתק את כל קשריו וענייניו עם האיש הזה - מבחינתנו נפתחה הדלת לשיתוף פעולה".
27/07/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
ריקוד מושחת. לא נעים לעין. מעורר סלידה. בין פוליטיקאית צעירה, אופורטוניסטית, שאין בליבה אפילו שמץ של נאמנות למקום שבו היא עשתה את צעדיה הראשונים, לבין מניפולטור מזדקן. זה נראה דוחה - וזה היה באמת דוחה. רק בגלל שאף לא אחד מן המשתתפים במחזה האבסורד הזה לא באמת חשב שיש מן המשותף בין סתיו שפיר לבין אהוד ברק. לבד מן הרצון לשרוד פוליטית. "להתחבר" כדי להמשיך ולהשתלח בראש הממשלה.
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (ב)  /  מי ומי  
אהוד ברק נפלט; עמיר פרץ נחלש  /  עידן יוסף
"כוח פוליטי שלא היה שנים בשמאל"  /  איציק וולף
שקד: המטרה - מפלגה רפובליקנית מימין לליכוד  /  איציק וולף
על מי הם חושבים  /  איתמר לוין
גם לשמאל יש בוטים  /  אפרים הלפרין
ימין ושמאל: תמונת ראי  /  מנחם רהט
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il