חברות התחבורה הציבורית מפעילות מוקדי שירות לקוחות טלפוני לטובת ציבור המשתמשים. רוב החברות פותחות את המוקד 9-8 שעות ביממה בממוצע, חלקן 12 שעות ואחת אפילו 24 שעות, והיחידה שאינה עושה זאת כפי שנדרש ממנה היא דווקא חברת אגד, שפותחת את מוקד שירות הלקוחות שלה למשך 5 שעות בלבד - משמונה בבוקר ועד אחת בצהריים - 3 שעות פחות ממה שהיא חייבת.
אגד: משרד התחבורה אישר לנו
מ
משרד התחבורה נמסר ל-News1: "הטענה באשר לזמני פתיחה של מוקדי השירות של אגד תיבדק. מוקדי שירות הלקוחות של מפעילי התחבורה הציבורית אמורים לספק שירות לציבור במשך 8 שעות ביום. משרד התחבורה מפעיל בקרה על עמדות השירות כדי לוודא כי מוקדי השירות מספקים שרות בהתאם למחויבותם".
דובר אגד
רון רטנר מסר: ״מערך שרות הלקוחות ופניות הציבור של אגד סוכם על דעת ובאישור משרד התחבורה. לשרות הלקוחות בכל נושא ובכל עניין ניתן לפנות כמעט בכל שעות היממה לכוכבית 2800 כולל בשאילתות של ציבור הלקוחות מעבר לנושאי המידע אלא בכל דבר ועניין, ביטוח ותאונות, אבידות, זיהום אוויר וכד'. זאת ועוד מעבר למענה הטלפוני של פניות הציבור שבין 8:00 ל-13:00 מדי יום ניתן לפנות גם באתר אגד, בפייסבוק בפקס ואפילו בדואר בכל דבר ועניין. זהו שירות מיטבי ברמות הגבוהות ביותר בהתייחס לחברות תחבורה ציבורית בארץ ובעולם, ואין כל צורך של ממש מעבר לכך.
"לסיכום השרות הטלפוני הוא בן 5 שעות אולם אנשי פניות הציבור עובדים במשך כל שעות היום בטיפול בפניות המגיעות מאמצעי התקשרות אחרים בעיקר באתר ובפייסבוק, ולמן השנה הבאה זה אף
צפוי להתרחב לאמצעים נוספים".
אגד מקבל מהמדינה סובסידיה גבוהה מהמדינה של כשני מיליארד שקל בשנה, ולמרות זאת רמת השירות שלו ללקוחות נופלת מזו של מפעילי תחבורה אחרים שאינם מקבלים סובסידיה.
מיולי האחרון סגר אגד את מחלקת פניות הציבור בירושלים, בתל אביב ובחיפה שהיו האחרונות שקיבלו קהל, ומפנה במודעה את הפונים למוקד טלפוני.