משרד התחבורה, עיריית חיפה, חברת נמלי ישראל (חנ"י) ורשות שדות התעופה (רש"ת) חתמו (יום ד', 14.8.19) על הסכם המאפשר לקדם תכנון להארכת מסלול שדה התעופה בחיפה. במקביל, תסיר עיריית חיפה את כל התנגדויותיה להמשך הקמת נמל המפרץ ותספק את כל האישורים וההיתרים הנדרשים ממנה.
ההסכם נחתם היום בתום מספר ישיבות שהתקיימו בין שר התחבורה,
בצלאל סמוטריץ', ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם, מנכ"לית משרד התחבורה,
קרן טרנר-אייל, סגן וממלא-מקום ראש עיריית חיפה, נחשון צוק, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, שלמה ברימן, מנכ"ל רשות שדות התעופה,
יעקב גנות ונציגים של משרד התחבורה, עיריית חיפה, חברת נמלי ישראל ורשות שדות התעופה.
על-פי ההסכם, אזור הכניסה לנמל המפרץ יתוכנן מחדש באופן שלא ימנע את הארכת מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה בחיפה. התכנון הסטטוטורי להארכת מסלול השדה יוגש מחדש ויכלול מסלול של עד 2,100 מטרים ברוטו. כמו-כן, תתוכנן קישוריות של טרמינל השדה לתחנת רכבת חוצות המפרץ.
שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', בירך על שיתוף הפעולה עם עיריית חיפה וציין כי פתיחת נמל המפרץ צפויה לפתוח את ענף הנמלים לתחרות ולשפר את רמת השירות עבור משתמשי הנמל. לדבריו, הנמל החדש יאפשר את חיזוק מטרופולין חיפה ויביא עמו מקומות תעסוקה, כבישים חדשים ומרכזים לוגיסטיים מתקדמים.
מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, בירכה על נכונות הצדדים להגיע לפשרות שיאפשרו המשך קידום התוכניות החשובות הן למשרד התחבורה והן לעיר חיפה. לדבריה, ההסכם יאפשר לצמצם את העיכובים שנבעו כתוצאה מהתנגדויות של עיריית חיפה וגורמים נוספים, במטרה לשנות את תכנון נמל המפרץ החדש. על-פי התכנון, נמל המפרץ צפוי לפעול במחצית הראשונה של שנת 2021.
"בכל חמש השנים בהם אני מעורבת בנושא שדה התעופה, בכל מפגש וחוג בית במהלך הקמפיין דיברתי על מסלול של 1,900 מטר נטו. "רק עד קו הים". מדובר על מסלול שיאפשר טווחי טיסה עד למרכז אירופה - רומא, בודפסט וקייב. זה בדיוק מה שביקשנו", צייצה ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, בעקבות החתימה על ההסכם.
את עיריית חיפה ייצגו בהליך המשפטי עורכי הדין
עמית חדד,
נועה מילשטיין ו
אליהו וייס ממשרד חדד רוט.