|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?

העבודה, כחול-לבן והמחנה הדמוקרטי לעליון:

"לפסול את עוצמה יהודית"

מערערות גם על ההחלטה שלא לפסול ספציפית את ברוך מרזל, בנצי גופשטיין ואיתמר בן-גביר מנדלבליט צפוי לתמוך בערעור לגבי מרזל וגופשטיין
19/08/2019  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   בחירות 2019 (ב)   |   תגובות
מרזל. "מסית לגזענות" [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

הדיון - ביום חמישי
הדיון בנושא עוצמה יהודית יתקיים ביום ה' הקרוב (22.8.19) בהרכב של תשעה שופטים, בראשותה של הנשיאה אסתר חיות. לצידה ידונו בערעור השופטים ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נעם סולברג, מני מזוז, ענת ברון, ג'ורג' קרא ודוד מינץ.

רשימת כחול-לבן, רשימת העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי מבקשים (יום ב', 19.8.19) מבית המשפט העליון לפסול את רשימת עוצמה יהודית מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-22. הם מבקשים גם לפסול את פרטנית את שלושת מועמדיה הבולטים של עוצמה יהודית - איתמר בן-גביר, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין.

שלוש הרשימות פנו לבית המשפט העליון לאחר שבשבוע שעבר דחתה ועדת הבחירות המרכזית בקשות דומות. הבקשה לפסול את מרזל וגופשטיין נדחתה בשל שוויון קולות בהצבעה, עקב היעדרותו של נציג העבודה מן ההצבעה. הסיעה הודיעה מיד, כי מדובר היה בטעות וכי תפנה לבית המשפט העליון. בערעור נטען, כי עוצמה יהודית ומועמדיה מסיתים לגזענות נגד הציבור הערבי - אחת מבין עילות הפסילה הקבועות בחוק יסוד הכנסת.

בערעור נטען: "המשיבים פועלים מזה שנים ארוכות, באופן עקבי ומתמשך, על-מנת להוציא מן הכוח אל הפועל את משנתו הגזענית של הרב מאיר כהנא. המשיבים מצהירים שהם ממשיכי דרכו של כהנא,
ללא כחל ושרק, מבלי להתנצל או להסוות את כוונתם. המשיבים מטיפים ופועלים להדרה, ביזוי ופגיעה בציבור הערבי בצורה חמורה וקיצונית. הם שבים ומתייחסים פעם אחר פעם לכלל הציבור הערבי במדינה כאל אויבים, כאל מי שאינם נאמנים, אשר יש לגרשם מן הארץ. המשיבים אינם מסתפקים בהצהרות אלא פועלים מזה שנים על-מנת להפוך את משנתם הגזענית למציאות וכעת הם מבקשים לעשות זאת מתוככי כנסת ישראל".

לטענת כחול-לבן, העבודה והמחנה הדמוקרטי, "התשתית הראייתית שהובאה בבקשות הפסילה לגבי שלושת המשיבים – הכוללות עשרות
רבות של ראיות בעלות אמינות גבוהה לגבי כל אחד מהם – מראה כי הם עברו את הקו האסור וכי כפי שנפסל בן-ארי – יש לפסול את מועמדותיהם של בן-גביר, מרזל וגופשטיין... התבטאויות הנהגת עוצמה יהודית, כמו גם מצעה והקמפיין הגזעני שניהלה מצדיקים גם את פסילת הרשימה. תשתית זו היא בבחינת אותה 'מסה ראייתית קריטית' אשר נדרשת לצורך פסילת מועמדים ורשימות. יודגש כי רובן המוחלט של הראיות שיובאו להלן הינו סרטונים והקלטות בהם נראים ונשמעים המשיבים בקולותיהם, או התבטאויות מתוך עמודי הפייסבוק וחשבונות הטוויטר האישיים של המשיבים, רובן מהשנים האחרונות".

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, תמך בפסילתם של מרזל וגופשטיין, בנימוק שקיימות ראיות רבות וכבדות משקל לכך שהם מסיתים לגזענות. לדבריו, ההוכחות לגביהם חזקות עוד יותר מאלו שהובילו את בית המשפט העליון לפסול את מיכאל בן-ארי - אז נציג עוצמה יהודית ברשימת איחוד הימין - ערב הבחירות הקודמות. לעומת זאת סבר מנדלבליט, כי אין די ראיות כדי לפסול את הרשימה כולה ואת בן-גביר (שמועמדותו אושרה בידי ביהמ"ש העליון בבחירות הקודמות).

בערעור נטען, כי ועדת הבחירות שגתה כאשר לא נתנה משקל מספיק לעמדתו של מנדלבליט, וכי עובדה זו מצטרפת לראיות הנטענות והופכות את ההחלטה לבלתי סביר. יצוין, כי מנדלבליט צפוי להציג את אותה עמדה בביהמ"ש העליון, ועל-פי נסיון העבר - יש סיכוי משמעותי שהיא תתקבל, כך שעוצמה יהודית כרשימה לא תיפסל, בעוד גופשטיין ומרזל ייפסלו.

עוצמה יהודית עשויה להגיש ערעור משלה על החלטת ועדת הבחירות שלא לפסול את הרשימה הערבית המשותפת. מנדלבליט התנגד לבקשה זו, אשר נדחתה גם ערב הבחירות לכנסת ה-21. הערעור הוגש באמצעות עוה"ד אורלי ארז-לחובסקי, מירי נחמיאס, אורי נרוב, מיטל ארבל, ערן מרינברג, שמעון בראון ועודד גזית.
גיל סגל ואח' נ' איתמר בן-גביר ואח' / ערעור על החלטת ועדת הבחירות המרכזית
כחול-לבן, העבודה והמחנה הדמוקרטי מבקשים לפסול את השתתפותם בבחירות של עוצמה יהודית, איתמר בן-גביר, בנצי גופשטיין וברוך מרזל

תאריך:  19/08/2019   |   עודכן:  19/08/2019
איתמר לוין
+גנץ לחברי מפלגתו: אף אחד מכם לא חשוד בהדלפה
22:42 19/08/19  |  
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, הצהיר בפני חברי המפלגה - חברי הכנסת מטעמה והמועמדים ברשימה, כי הוא אינו חושד באיש מהם בהדלפה. "אף אחד מכם לא חשוד בהדלפות", אמר בישיבת סיעת המפלגה בבאר שבע.
+נתניהו: מודה לנשיא פרגוואי על הגדרת חמאס וחיזבאללה כארגוני טרור
21:05 19/08/19  |  
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודה לנשיא פרגוואי, מריו אבדו, על ההחלטה להגדרת חמאס וחיזבאללה כארגוני טרור. "אנו פועלים כדי שמדינות נוספות ינקטו גם הן בצעד חשוב זה", צייץ בחשבון הטוויטר.
+שקד: "זה נסיון חיסול נגדי"
20:04 19/08/19  |  
איילת שקד הגיבה לפרסום ״הצעת החסינות״ שלה לנתניהו ואמרה: ״מכפישים אותי, זה ניסיון חיסול נגדי״.
+הארץ: שקד לנתניהו - "אני שולטת במנדלבליט, אדאג שתהיה לך חסינות״
19:59 19/08/19  |  
חיים לוינסון חושף ב׳הארץ׳ הקלטות והתכתבויות ממאמציה של איילת שקד לחבור לליכוד. שליח מטעמה אמר: ״אם היא לא תשלוט במשרד המשפטים ברור שביבי הולך לכלא. אני שולטת במנדלבליט, אדאג שתהיה לך חסינות״. ממפלגת העבודה גשר נמסר: "ההבטחה-לכאורה מזעזעת. גם אם מקורבים לשקד הבטיחו זאת בשמה שלא בידיעתה, לטענתה, ברור שכל המערכת הפוליטית מימין משועבדת לניסיון של ראש הממשלה להיחלץ מכתב אישום ולהתבצר בבלפור. שקד חייבת עוד הערב לחשוף מה הבטיחה בדיוק לנתניהו בתמורה להסכמה לשילובה בליכוד".
+המפלגה המבטיחה של קוזו אביטל
17:04 19/08/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הבטחות המפלגות והמועמדים המתמודדים בכנסת כלליות ועמומות, ולחלקן אפילו מצע אין  ▪  יוזמה חדשה של המרכז להעצמת האזרח מבקשת מהם להבהיר את עמדותיהם באמצעות מענה ל-22 שאלות
(הבטחות חלולות ונבובות)
+קג"ב כחול לבן
15:09 19/08/19  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
ההקלטות המביכות של בני גנץ, וההדלפות מהטופ של הטופ של הטופ של הסיעה, הורידה אותם מהפסים, ולא שהיו ממש על הפסים קודם לכן
(לפיד וגנץ. חפרפרת במפלגה [צילום: פלאש 90])
+חרדים בשק
11:53 19/08/19  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
בשולי הכותרות: סמוטריץ' בין חופש השיסוי לחופש הביטוי  ▪  כפייה חילונית - עפולה כמשל  ▪  ולקינוח דוספובייה
(ח"כ בצלאל סמוטריץ' [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+שרות דוב
10:38 19/08/19  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה
דבריו של דב הלברטל, איש פרובוקציה בחזות "חרדית", נגד מזרחיים, חרדים ונשים, עוברים ללא תגובה נאותה מצד החוק והוא אפילו מוזמן יותר ויותר לומר את דבריו הגזעניים והארסיים בתקשורת
(ישראל - מדינה מניפולטיבית? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+לפיד בביקור ביפן: "הסכם הגרעין מסכן את שלום המזרח התיכון"
10:26 19/08/19  |  
יאיר לפיד יצא לביקור מדיני קצר ביפן. במהלך הביקור ערך פגישות רישמיות עם שר החוץ טארו קונו, (Taro Kono) ושר ההגנה טאקאשי אייויא. במהלך הפגישות דובר על שיתופי פעולה טכנולוגיים של ישראל ויפן בתחום הסייבר, שיתופי פעולה כלכליים ובעיקר על נושאים בטחוניים. בשיחות הבהיר לפיד לשר החוץ ולשר ההגנה את החשיבות שישראל רואה בביטול הסכם הגרעין עם איראן ויצירת מנופי לחץ ופיקוח כלל עולמיים על האירנים. "ישראל צריכה לעשות עבודה טובה יותר בהסברה למדינות כמו יפן ולהדגיש כי הסכם הגרעין עם איראן מסכן את שלום העולם ואת שלום המזרח התיכון".
+"עסקת המאה היא קובץ רעיונות סרק"
09:40 19/08/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מפלגת ימינה: הודעת הנשיא עוסקות בשאלה האם גוש-דן תהפוך לעוטף יו�ש או לא"  ▪  הנשיא טראמפ הודיע כי יפרסם את עיקרי תוכנית המאה רק אחרי הבחירות בישראל
(טיבי. מתנגד נחרץ [צילום: פלאש 90])
+עופר שלח: "יש בחישה כדי להציג כל ויכוח פנימי כקרע"
09:09 19/08/19  |  
ח"כ עפר שלח התייחס (יום ב') בראיון לכאן חדשות על המתיחות בתוך כחול לבן: "ישבתי אתמול עם בני גנץ על הקמפיין ולא היה מתח באוויר. כדי לדעת שאין אדם ביש עתיד שפוגע בקמפיין צריך להסתכל על הרקורד שלנו. זה שיש בחישה כדי להציג כל ויכוח פנימי כקרע, זה מראה שאין דברים רעים להגיד עלינו".
+אלקין על נסיעת רה"מ לאוקראינה: "יש כאן ניצול הזדמנות מדינית"
08:59 19/08/19  |  
השר זאב אלקין התייחס בראיון לכאן חדשות על נסיעת רה"מ לאוקראינה: "אין משמעות גדולה לנסיעה הזו לקמפיין, לא לכאן ולא לשם. יש כאן ניצול הזדמנות ונתניהו הוא מומחה לנצל הזדמנות מדינית. כמה ראשי מדינות יהודים יש לך, שכשהם מזמינים אותך אתה תסרב כי יש בחירות במדינה?".
+ימינה על הודעת טראמפ: "הבחירות עוסקות בשאלה האם גוש דן תהפוך לעוטף יו״ש או לא"
08:42 19/08/19  |  
מפלגת ימינה בתגובה להודעת הנשיא טראמפ כי יציג את תכנית המאה לאחר הבחירות בישראל: "הודעת טראמפ קובעת כי הבחירות הללו עוסקות בשאלה אחת - האם גוש דן תהפוך לעוטף יו״ש או לא. רק רשימת ימינה גדולה תוודא כי תוקם פה ממשלת ימין אמיתית שתאמר לא לוויתור על שטחים, עקירת עשרות אלפי משפחות מביתם והפיכת מיליוני תושבים לבני ערובה של החמאס".
+שמאל ימין
08:24 19/08/19  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה
אני מציע בבחירות הקרובות לזכור את עקרןנות השיט בקיאק, לבחור באחת משתי המפלגות המובילות, כשהרעיון ךהצביע רק למי שמציג בסקרים יותר מעשרים מנדטים
([צילום: אדם שולדמן, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לפסול את עוצמה יהודית"
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישמעאל
19/08/19 16:08
2
כסיף, ערבים
19/08/19 18:51
3
מוטי1
19/08/19 18:54
4
עמוס שנער
19/08/19 23:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (ב)
כותרות בעיתונים, סיעת כחול לבן שמה ידה על מדליף או מדליפים, הכיוון מצביע על אנשי יש עתיד, לא ברור אם עשו זאת תמורת בצע כסף או שסתם נוקמים על שדפקו אותם.
19/08/2019  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים

19/08/2019  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
בעשור האחרון מסתובב גזען תורן - שמציג את עצמו כ"חרדי", ותוקף מכיוון גזעני נטו את כל מה שמייצג כמזרחי או כחרדי. יתרה מכך, האיש שאמצעי התקשורת מביאים אותו כ"מסביר חרדי", מופיע שוב ושוב וכמובן תוקף את ה...חרדים! האיש הוא פרובוקאטור שמדיף ומטיף לשנאה לכל דבר מזרחי וחרדי באשר הוא כזה, ומנגד הוא מהלל את האויב מספר אחד של המזרחיים והחרדים, מאז ההתיישבות הציונית, ובמיוחד מאז הקמת המדינה: את מפלגת העבודה - בימים שהייתה לדבריו "לבנה", ואת הסמל ההיסטורי שלה, את דוד בן-גוריון.
במערכת הפוליטית בישראל מגיבים הבוקר (יום ב', 19.8.19) להודעת הנשיא טראמפ לפיה יפרסם את החלק המדיני של עסקת המאה רק אחרי הבחירות בישראל בספטמבר. הנשיא דיבר בפני עיתונאים בטרם עלייתו למטוס בניו ג'רזי, והוסיף כי יכול להיות שחלקים מסוימים מהתוכנית יתפרסמו לפני הבחירות בספטמבר.
19/08/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
במהלך החופשה הקצרה על שפת הכינרת והירדן הדרומי עלתה במוחי מחשבה מעניינת. היא עלתה כשאני וחברתי לחיים עלינו על קיאק נופש, לא מקצועי כמו זה של המתחרים, קיבלנו כל אחד משוט אחד. ניסינו לתאם עבודת צוות כדי שהקיאק ינוע אל המטרה ולא יתקע על שפת הנחל. לפתע שמתי לב ששנינו בלי תיאום מראש, תוך רצון למלא את המשימה, כנסנו משוט לימין הסירה ולאחר מכן לשמאל הסירה....והיא נעה לפנים. כשהשתכללנו חתרנו האחת בימין והאחר בשמאל וכשהתעייפנו החלפנו צד..."שמאל ימין, ימין ושמאל והסירה נעה במהירות לאן שבחרנו לחתור.
19/08/2019  |  מיכאל מירו  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
דן מרגלית
דן מרגלית
מישהו יודע אם האיש הזה מספיק אטום או נוכל, שלאחר הכתבה ב"אולפן שישי" בערוץ-12 הוא יצא בשבת מביתו? מישהו זוכר על איזשהו זגזוג סיטוני, שקרים ונוכלויות כאלה אצל מישהו באיזושהי מפלגה י...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il