|
[צילום: אייר-פראנס/ק.ל.מ]
|
|
|
|
|
נוסעים הטסים לחו"ל עושים מאמצים רבים כדי להגיע לטיסה בזמן. אך מצד העמידה בזמנים של חברות התעופה, 21% מהטיסות יוצאות באיחור וגורמות לנוסעים הדייקנים להמתין בשדה.
דוח בינלאומי שערכה חברת Cirium מגלה שחברת התעופה KLM היא הדייקנית ביותר באירופה, כש-82% מטיסותיה הגיעו ליעד בזמן. החברות האירופיות שאחריה הן איבריה עם 79.5% הגעה בזמן ואחריהן אליטליה, פינאייר ואייר פראנס.
לדברי אשרת בן-משה, מנכ"ל ההזנק ג'ינג'ר בתחום ביטוחי הנסיעות: "הדוח בדק את נתוני הטיסות מחודש יולי שבו מתחיל העומס של חופשות הקיץ ולכן מאתגר את חברות התעופה מבחינת העמידה בזמנים. כשמוכרז איחור בהמראה הדבר נעשה לפי המדד הבינלאומי, המאפשר לחברת התעופה להמריא בטווח של עד רבע שעה מהמועד המתוכנן, אך מגיע ביותר ממחצית מהמקרים לאיחור של יותר מחצי שעה ואף לדחייה ארוכה יותר. נתוני הדייקנות מהווים שיקול מרכזים בבחירת חברת תעופה לטיסה לחופשה ובנסיעת עסקים".
מנתוני הטיסות עולה עוד שחברת התעופה הדייקנית ביותר בעולם היא LATAM מדרום אמריקה עם 86.7% טיסות שהגיעו במועד ובהפרש קטן אחריה ANA היפנית וחברת התעופה הלאומית של דרום אפריקה.
על-מנת להקל על ציבור הטסים במקרים של שיבוש בלוחות הזמנים, הישומון של Ginger מאפשר למי שמזין את מספר הטיסה מראש, שירות של מעקב בגין זמני הטיסות ומי שנקלע לאיחור בלתי צפוי של מעל שעה אחת בלבד, מקבל שובר כניסה ל-1,200 טרקלינים בעולם כדי להנעים את זמן ההמתנה. באיחור של למעלה משלוש שעות נפתחת לנוסעים אפשרות לבקשת פיצוי מחברת התעופה והם יכולים לעשות זאת באמצעות העלאת מסמכים לישומון ג'ינג'ר לבדיקת זכאות והמשך טיפול.
לפי החוק באיחוד האירופי, הנוסעים זכאים לפיצוי של 250 אירו לטיסה במרחק של עד 1,500 ק"מ, פיצוי של 400 אירו בטיסה במרחק של 3,500-1,500 ק"מ, ופיצוי של 600 אירו לטיסה במרחק הגדול יותר מ-3,500 ק"מ. החוק בישראל פחות מטיב עם הנוסעים וקובע פיצוי רק במקרה שהעיכוב נמשך 8 שעות ויותר, ובהתאם למרחק הטיסה: 1,300 שקל למרחק של עד 2,000 ק"מ; 2,060 שקל למרחק 4,500-2,000 ק"מ, ו- 3,100 שקל למרחק של יותר מ-4,500 ק"מ.
ג'ינג'ר הוקמה על-ידי היזמית אשרת בן-משה, בעלת ניסיון רב שנים בתחום הביטוח והנסיעות והיא מאפשרת לארגונים, חברות ואנשים פרטיים לנהל באופן מרוכז את טיסותיהם לחו"ל. הישומון מאפשר ניהול כספי של השהות בחו"ל עם הפרדה בין הוצאות עסקיות ופרטיות, ניהול הזמנות של טיסות, לינה, תחבורה וביטוח בצורה מרוכזת באמצעות תיק נסיעה דיגיטלי, הזמנת רופא מקומי, התייעצות עם רופא מומחה ישראלי 24/7 במקרה הצורך וטיפול בעובדים הנמצאים תקופה ארוכה בחו"ל במסגרת עיתוק (רילוקיישן). החברה גייסה 1.3 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים במסגרת בסבב גיוס ראשוני, לפי שווי של 5 מיליון דולר.