|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

"העם לא רוצה בחירות נוספות"

נתניהו קיבל המנדט להרכבת הממשלה

נשיא המדינה העניק לראש הממשלה, בנימין נתניהו, את כתב המינוי להרכבת ממשלה חדשה "הצעתי ממשלה שוויונית והענקת סמכויות לממלא-מקום ראש הממשלה" רמז על האפשרות שיעביר את המנדט לכנסת אם נתניהו ייכשל נתניהו: דרושה ממשלת אחדות מהירה, בעלת הנהגה משותפת
25/09/2019  |   איציק וולף   |   חדשות   |   בחירות 2019 (ב)   |   תגובות
ריבלין מעניק לנתניהו את המנדט

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. זאת, לאחר קריסת המגעים בין נתניהו לבין יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ.

לאחר שנועצתי עם נציגי כל הסיעות הריני להודיע כי ראש הממשלה היוצא, ח"כ בנימין נתניהו, יקבל מידי הערב את המנדט להרכבת הממשלה", אמר ריבלין. הוא הוסיף כי מסיכום הקולות עולה שאין לאיש מן המועמדים 61 קולות.

"תכליתו של החוק היא להביא להרכבת ממשלה מהר ככל שניתן", אמר וציין את הפער שבין 55 התומכים בנתניהו לבין 54 התומכים בגנץ, כאשר 10 מהם הודיעו מראש שלא יהיו חברים בממשלתו. "היכולת של ח"כ נתניהו להרכיב ממשלה גבוהה יותר כרגע", ציין.

ריבלין חשף את ההצעות שהעלה בפני נתניהו ובפני גנץ ובהן שינוי החוק שיעניק סמכויות משמעותיות לממלא-מקום ראש הממשלה ומרחיב את תקופת הנבצרות ליותר ממאה ימים.

"הצעתי למועמדים להקים ממשלה שוויונית שבה לא יהיה יתרון לגוש אחד על פני גוש אחר. הצעתי גם שישונה החוק ויינתן כוח ועוצמה לתפקיד ממלא-מקום ראש הממשלה שבכל רגע שבו נבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו - הוא ממלא את תפקיד ראש הממשלה לכל דבר ועניין. הדבר יאפשר את המשך כהונתו של ראש הממשלה כל עוד לא הוצרך אם ייצא לנבצרות - הוא ימשיך להיות ראש הממשלה אך סמכויותיו יועברו לממלא מקומו. זו הייתה הצעתי ואותה אני מניח לפני הציבור כולו", ציין.

ראש הממשלה קרא בדבריו להקמת ממשלת אחדות במהירות. "אני מקבל את המשימה שהטלת עלי. עושה אותה בידיעה לא שיש לי סיכויים גדולים אלא שהם גדולים מעט יותר מזו של ח"כ גנץ. צו השעה זו ממשלת אחדות רחבה ומהירה", אמר. לדבריו, פיוס לאומי הוא חיוני לאחר מערכת הבחירות הקשה. "אנחנו עומדים מול שלושה אתגרים כבירים שהציבור מכיר בחלקם או בכלל לא מכיר. האתגר הראשון הוא אתגר ביטחוני וכולכם רואים את החוצפה של אירן שתקפה בסעודיה ולא רק שם".

נתניהו הוסיף שישנו גם צורך כלכלי שמצריך ממשלת אחדות. "צריך ממשלה רחבה כי מול האתגרים של אירן והנשק המיוחד שמכוון כלפי ישראל נצטרך להקצות משאבים גדולים מאוד כדי לבנות את אושיות הביטחון החיוניות מאוד", אמר. לדבריו, אתגר נוסף הוא הזדמנות נדירה - "אנחנו יכולים להגיע להסכמות לאומיות במסגרת תוכנית המאה שתוצג רק אם נעמוד בחזית אחת מאוחדת - לקבוע את גבולנו המזרחי, להוסיף נדבכים בהסדרים עם ארצות הברית. ההזדמנות הזאת קיימת עכשיו. זו לא גחמה ולא ספין", אמר.

לדבריו, לנוכח כל אלה דרושה ממשלת אחדות לאומית רחבה והיא דרושה עכשיו. "כל אחד מבין שלא תהיה הזדמנות אחרת. לכן אני אעשה כל מאמץ להקימה, בהנהגה משותפת. אני מדבר על הנהגה משותפת, ממשלה פריטטית, ממשלה עם הסדרים שונים מעניינים שהעלית, ניתן לעשות שורה של דברים כדי להבטיח את אותה שותפות ואותו מבנה ברור בין שניים שמובילים אותה. אבל הדגש שאני שם על המהירות. בהקדם האפשרי. זאת הממשלה היחידה שבאה בחשבון. אנחנו יכולים לעשות את זה מהר מאוד, את הממשלה הזאת אפשר להקים מהר מאוד אם רוצים. אבל כפי שאמרתי לך הנשיא, אם הממשלה הזאת שבכוחנו להקים מהר לא תקום מהר, היא כנראה תקום רק בישורת האחרונה. היא תקום רק שאנשים יבינו שאין אפשרות אחרת ואז יקימו אותה. לכן אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה ולמתוח עוד חודשים עקרים בביטול זמן. אם לא אוכל להרכיב את הממשלה בימים הקרובים, כנראה שנצטרך לחכות למקצה האחרון, אולי ל-21 יום האחרונים, ואז שכולם מבינים שאין ברירה אלא ממשלת אחדות אז היא קום תקום", אמר.

נתניהו הצהיר שיעשה את הכל עם המנדט שהוענק לו והצהיר שאם לא יצליח - יחזיר את המנדט אל הנשיא. זאת, בניגוד לאופן פעולתו לפני כחמישה חודשים, כשפיזר את הכנסת ולא החזיר את המנדט.

תאריך:  25/09/2019   |   עודכן:  25/09/2019
איציק וולף
+שקד: "בחירות שלישיות הן אפשרות ריאלית"
10:20 26/09/19  |  מירב ארד
יו״ר ימינה איילת שקד בראיון לקול ברמה: "בחירות שלישיות הן בהחלט אפשרות ריאלית. הצטרפות שלי ושל בנט לליכוד לא על הפרק, נרוץ באותה מתכונת של אחדות בציונות הדתית".
+הרב לאו: "זו היתה מערכת בחירות בוטה ולא ראויה"
10:19 26/09/19  |  מירב ארד
הרב הראשי הרב דוד לאו בראיון בכאן מורשת וכאן 11: "זו היתה מערכת בחירות בוטה ולא ראויה. המשימה של הימים הנוראים הבאים היא להיטהר ממה שהיה. אנחנו צריכים יותר לדבר אחד עם השני".
+פרץ: לא ננהל מו"מ עם נתניהו
10:05 26/09/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר העבודה-גשר הודיע כי מפלגתו התחייבה שלא תשב עם נתניהו ושלא תנהל איתו משא-ומתן - וכך תעשה  ▪  "המנדט שקיבלנו - להחליף את מדיניות הקפיטליזם שלא רואה בני אדם"
(פרץ. מהפקרה להשקעה [צילום: פלאש 90])
+כבר היו דברים מעולם
08:42 26/09/19  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
כאשר לקה שרון בשבץ מוחי, אירע הבלתי ייאמן: תפקיד ממלא המקום היה לפתע למשמעותי ביותר, ולא רק תכסיס להתגבר בעזרתו על משבר פוליטי-אישי  ▪  אולמרט היה לפתע לראש הממשלה
(ריבלין ונתניהו. הצעה מעניינת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+"מו"מ - על בסיס קווי המתאר של הנשיא"
08:23 26/09/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר צוות המשא-ומתן של הליכוד נמנע מלשלול את האפשרות של יציאת נתניהו לנבצרות בלתי מוגבלת בזמן אם יוגש נגדו כתב אישום  ▪  "מוכנים לקבל ממשלה פריטטית ורוצים שוויון כזה גם בקבינט וגם בוועדות השרים"
(לוין. הכיוון שהציע ריבלין - נכון [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+צוותי הליכוד וכחול לבן ייפגשו ביום שישי בבוקר
00:08 26/09/19  |  איציק וולף
ישיבת המשא ומתן בין צוותי הליכוד לצוותי כחול לבן תתקיים ביום שישי בבוקר בשעה 9:00.
+ח"כ זוהר: נתניהו הטיל עלי את ראשות הוועדה המסדרת
22:45 25/09/19  |  איציק וולף
ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) מונה לעמוד בראש הוועדה המסדרת של הכנסת ה-22. זאת, בדומה לתפקידו בכנסת ה-21, שבמסגרתו גם הוביל את פיזורה חודש וחצי לאחר השבעתה.

"ראש הממשלה צלצל אליי והטיל עליי את ראשות הוועדה המסדרת, אני מודה לו על האמון המחודש ובע״ה אפעל ככל שיש ביכולתי לסייע לו להצליח להרכיב את הממשלה. יש לציין שייתכן מאוד שזו תהיה כהונה קצרה עקב החלטת היועץ המשפטי של הכנסת לחילופי גברא במידה והמנדט יעבור, בע״ה נעשה הכל כדי למנוע זאת", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+יעלון: הענקת מנדט לנתניהו לא תספק מענה לאתגרי המדינה
21:41 25/09/19  |  איציק וולף
בכיר כחול לבן, ח"כ משה יעלון, טען כי הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, לא מצביעה על מענה לאתגרי המדינה. זאת, משום שנתניהו עומד בפני שלושה כתבי אישום חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים, בכפוף לשימוע, שנקבע לשבוע הבא.

עוד טען כי נתניהו רמס בשנים האחרונות בכוונת מכוון כל נורמה של שלטון חוק, תקף באופן אישי את גורמי אכיפת החוק והסית נגדם. כמו כן נהג נתניהו באופן לא דמוקרטי, תוך פגיעה בממלכתיות ובמוסד הנשיאות, כאשר נכשל בהרכבת הממשלה לאחר הבחירות הקודמות, לא החזיר לנשיא את המנדט וגרר מדינה שלמה לבחירות מיותרות.

"הוא מסית ומעודד הסתה ושנאה כנגד מגזרים שלמים בחברה הישראלית. הוא טירפד אפשרות לממשלת אחדות בין ׳כחול לבן׳ והליכוד, על ידי יצירת קואליציה של מפלגות שידאגו לחסינותו. למדינת ישראל נדרשת מנהיגות נקיית כפיים ומאחדת - מנהיגות של דוגמא אישית. בנימין נתניהו הוא דוגמא הפוכה לכך", טען.
+גנץ: אם נסכים שהמו"מ רק בין כחול לבן לליכוד נתפנה לשאלת התיקים וניהול השלטון
20:56 25/09/19  |  איציק וולף
יו״ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, הגיב על הענקת המנדט להקמת הממשלה לראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, ואמר כי לא יסכים לממשלת אחדות הנשענת על משא ומתן בין מפלגתו לבין גוש מפלגות הימין. לדבריו, משא ומתן אפשרי רק בין שתי מפלגות - כחול לבן והליכוד כלשעצמן.

"האחדות אינה אילוץ בחירות מבחינתי, אלא רצון אמיתי הנובע מהצורך לאחד את חלקי העם, ולייצר שלטון יציב ובעל יכולת משילות. שלטון שיפעל לתיקון בעיות העומק בחברה הישראלית. לאחר הפגישה האחרונה אצל הנשיא, ולבקשתו, נועדו יו״ר צוות המו״מ מטעם כחול לבן ויו״ר צוות המו״מ מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לצערנו, כבר בראשית הפגישה הודיע מר יריב לוין מטעם ראש הממשלה, כי הוא מייצג את הבלוק שבנה הליכוד עם שלוש מפלגות נוספות, מפלגות הימין והמפלגות החרדיות. הרכב זה לא מאפשר, מבחינת תוכן הנושאים, משא ומתן להקמת ממשלה רחבה בראשותי שתפעל למען כלל אזרחי ישראל. בפרט הרכב זה לא מאפשר להקים ממשלה שתייצג את אלה שבחרו יחד בשתי המפלגות הגדולות, אשר יקבעו מה יהיו קווי היסוד של הממשלה הבאה", ציין גנץ.

לדבריו, כחול לבן לא מסכימה לשבת בממשלה שכנגד העומד בראשה עומד כתב אישום חמור. "נושא זה לצד מרכיבי מהות נוספים, חשוב עבורנו יותר מכל דיון בנושא חלוקת תיקים או רוטציה. כחול לבן מחויבת לרעיון האחדות, אך מבחינתנו סדר הדברים הנכון הוא משא ומתן בין שתי המפלגות הגדולות - וביניהן בלבד - על מנת להגיע להסכמה על נושאי התוכן והמהות של הממשלה הבאה. נושאים שיאפשרו לחלץ את מדינת ישראל מהקשיים שהיא נתונה בהם. אם נסכים על אלה, נתפנה לדון בשאלות של חלוקת תפקידים, ומנגנון ניהול השלטון", ציין.
+דרעי: איך קיבלנו יותר קולות אבל נשארנו באותו מספר מנדטים?
19:56 25/09/19  |  איציק וולף
יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, צייץ בטוויטר הודעה שבה הביע חוסר הבנה למציאות שבה מפלגתו ומפלגת יהדות התורה קיבלו בבחירות לכנסת ה-22 יותר קולות מבבחירות לכנסת ה-21 אך נותרו עם אותו מספר מנדטים.

"ש"ס גדלה ב-72 אלף קולות ויהדות התורה גדלה ב-18 אלף קולות. למרות הגידול, שתי המפלגות נשארו עם 16 מנדטים. זה לא מסתדר לי. לא עושה שכל וגם לא צודק", טען.
+לפיד: גנץ יהיה רה"מ, ביבי יטפל בפלילים
19:25 25/09/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בעוד יו"ר יש עתיד נמצא בבית הנשיא יחד עם נתניהו וריבלין צייץ מספר 2 במפלגתו כי הניסיונות של הליכוד לסכסך לא מרשימים אף אחד במפלגה  ▪  "ני גנץ יהיה ראש ממשלה וביבי ילך לטפל בתיקיו הפליליים"
([צילום: פלאש 90])
+הערכה: נתניהו יחזיר את המנדט תוך שבוע
17:53 25/09/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הערב בשעה 20:00 צפוי נשיא המדינה להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על בנימין נתניהו  ▪  גורמים בסביבת ראש הממשלה חשפו שבכוונתו להחזיר את המנדט תוך שבוע אם לא תהיה עד אז התקדמות עם כחול לבן
(נתניהו, ריבלין וגנץ הערב [צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו קיבל המנדט להרכבת הממשלה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קושיות של הדיוט
25/09/19 22:39
2
אלי נמט
26/09/19 05:52
3
קורןנאוה טבריה
26/09/19 06:18
4
ישע .
26/09/19 08:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (ב)
בזמן שבו יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, יושב בפגישה בשש עיניים עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ועם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צייץ מספר 2 ברשימתו ציוץ תוקפני כלפי נתניהו.
25/09/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, צפוי להטיל עוד הערב על בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה. הודעה שפרסם בית הנשיא אחר-הצהריים (יום ד', 25.9.19) חשפה באופן רשמי כי בבית הנשיא נערכים להטלת המנדט על המועמד הנבחר להרכבת הממשלה בשעה 20:00.
25/09/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
בשולי הכותרות: ומי תרם לניצחון של עודה? ביבי! מייסד טלגראס גיבור תקשורת? מה המשותף לפמיניסטיות ולחרדיות? רמז - אישה היא לא חפץ ולקינוח צרצר למה?
25/09/2019  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
כך, במשך חודשים ארוכים של תועמלנות שקרית וכוחנית הצליח השמאל בהובלת התקשורת העוינת ומערכת המשפט לגנוב את הבחירות ולהציב את המחנה הלאומי (רוב מוחלט בעם) בעמדה מוחלשת ממנה לא יוכל להגשים את מאוויינו הלאומיים. והכול קשור במערכה נגד בנימין נתניהו.
25/09/2019  |  בעז שפירא  |   יומני בלוגרים
זו אחת מן המוזרויות של הבחירות האחרונות (ואלה שלפניהן) שנושא ארץ ישראל, ולהבדיל 'פלשתין', נעדר מהן לחלוטין. הנושא היחיד המגדיר והמבדיל באמת בין ימין ושמאל בישראל, כאלו התאדה - 'יוק'! אלא, שכמו 'הפיל בחד"ר במשל הידוע, כל ניסיון להתעלם ממנו לאורך זמן לא יצלח.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il