|   15:07:40
דלג
  רפאל בוכניק  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

גולדסטון והסדרה הטורקית - החוט המקשר

לצד מחדליה ה"זועקים לשמים" של הדיפלומטיה הישראלית, ובכלל זה היעדר היערכות במתכונת "חירום" למגוון האתגרים שניצבו בשער בגין מסע התעמולה המתוזמר להפללתה של ישראל בגין "פשעי מלחמה", ראוי לתת את הדעת גם למשקלה של ה"תשומה", שמקורה בישראל, להזנת מערכות התעמולה האנטי ישראליות
18/10/2009  |   רפאל בוכניק   |   מאמרים   |   ועדת גולדסטון   |   תגובות
אמנון לורד
ועדת חקירה לאנטי-ישראליות

לסבתא הינתקות יש נכד נוסף
נרי אבנרי
לסבתא הינתקות נולד במזל רע נכד נוסף: משבר עם טורקיה - בן מכוער לאמא "עופרת-יצוקה", אח לדוח גולדסטון * כמו שזה נראה, סבתא הינתקות תראה עוד נכדים עוינים
לרשימה המלאה

בחזרה לשורשים
מרדכי קידר
המשבר הנוכחי ביחסי ישראל-טורקיה אינו עניין מקומי וחולף, אלא חלק משינוי מהותי במדיניות החוץ הטורקית: היחלשות הזיקה למערב וחיזוק הקשרים עם העולם הערבי והאיסלאמי, כולל אירן
לרשימה המלאה

חלב שהחמיץ
אהרון רול
טורקיה צועדת במסלול יציב וברור לעבר דירדור מכוון של היחסים עם ישראל במטרת לרקוד על שתי החתונות: האירנית והמערבית
לרשימה המלאה

עו"ד משה מכנס
עדות קצין בריטי בכיר בזכות ישראל וצה"ל

צבר החבטות הדיפלומטיות הניחתות לאחרונה על ישראל בזיקה ישירה למבצע "עופרת יצוקה", לא היה אמור להפתיע את קברניטי המדינה, שכן הכתובת הייתה על הקיר זה מכבר. תמימות ישראלית, על גבול הרשלנות, הסברה מינורית אם בכלל, הזנחת התקשורת בשפה הערבית, כל אלה ממשיכים להיות בעוכרינו, ומציפים את התובנה כי בעיתוי זה מוגבל כושר ההתמודדות של ישראל לזירה אחת בלבד, קרי, הטיפול בנושא הגרעיני באירן.

"סטירת הלחי" שספגה ישראל מצידה של טורקיה, עד לא מכבר בת ברית אזורית, וה"נשורת" המשתקפת גם מסדרת הטלוויזיה האנטישמית בערוץ TRT, מסתמנת ככזו המטלטלת בעוצמה את אושיות החשיבה האסטרטגית שלנו, עד כדי הרהור בתרחיש קיצון של התייצבות אנקרה לימין אויביה המובהקים של ישראל, על המשתמע מכך. עניין זה משמעותי לא פחות מהשלכותיה המעשיות של החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם בעניין המשך "גלגולו" של דוח גולדסטון לפתחה של מועצת הביטחון, גם בשל התקווה להכשלת המהלך באמצעות וטו אמריקני.

לצד מחדליה ה"זועקים לשמים" של הדיפלומטיה הישראלית, ובכלל זה היעדר היערכות במתכונת "חירום" למגוון האתגרים שניצבו בשער, בגין מסע התעמולה המתוזמר להפללתה של ישראל מחמת "פשעי מלחמה", וכן אי-הבנה תמוהה של הלכי הרוח בעולם החופשי כמו גם בקרב המדינות הבלתי מזדהות, ראוי לתת את הדעת, במחשבה צלולה ובאומץ לב ציבורי, גם למשקלה של ה"תשומה" שמקורה בישראל, להזנת מערכות התעמולה האנטי ישראליות, ובכלל זה ועדת גולדסטון. מיקוד חשיבה בהקשר זה עשוי אף לספק הסבר, שאינו בלתי הגיוני, לעובדה שהשופט גולדסטון "לא התרגש" מעובדת "החרמת" עבודת הוועדה שבראשותו בידי ישראל.

התגייסות הארץ

בהיפוך יוצרות, על משקל הפתגם "צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים", קיבלו חברי "ועדת גולדסטון" כמו על טס של זהב, את "גירסת הצד הישראלי" לטענות בדבר הפגיעה המכוונת של חיילי צה"ל באוכלוסיה פלשתינית תמימה ברצועת עזה. הטיפול האובססיבי של עיתונאים דוגמת גדעון לוי ועמירה הס, תוך ניצול מיטבי של האכסניה המכובדת של עיתון הארץ, ברצף השמועות והכזבים שמקורם במכונת התעמולה הפלשתינית, והצגתם כעובדות החקוקות בסלע, עד כדי קביעה חוזרת ונשנית ובאורח חד-משמעי, כי "ישראל ביצעה פשעי מלחמה בעזה". שימוש מתוחכם בעיתון מן השורה הראשונה, הנושא את השם המחייב - הארץ - לצורך הכפשה שיטתית כמעט, של המדינה והבאשת ריחה בפני דעת הקהל הבינלאומית, אינה עניין של מה בכך. זאת ועוד; העובדה שעיתון הארץ מופץ גם במהדורותו הבינלאומית בשפה האנגלית, ובכלל זה בגירסה מקוונת המאפשרת נגישות "on-line", מייצרת לו דימוי של מקור אמין במיוחד, בהיעדר הסברה ישראלית נמרצת בערוצים אחרים.

אין זה מקרי כי במאמרו מה-18 באוקטובר 2009, יורה גדעון לוי בקברניטי ישראל "צרורות" ארס: "מה הם באמת לא מאמינים שישראל ביצעה פשעי מלחמה בעזה? מה, הם באמת חושבים שאם מטלפנים לאדם באישון ליל ומורים לו לברוח על נפשו , בזמן ובמקום שאין בהם לאן לברוח , זה מפחית מהאחריות להפצצת ביתו על ילדיו? הם לא חושבים שפצוע שגוסס בשערי בית חולים ישראלי ונמנעת ממנו הכניסה אליו מפני שהוא ערבי זו לא שערורייה? שהמצור על עזה הוא לא מגה-סקנדל?...

גדעון ושביט מתפלמסים

נראה כי גם במסדרונות עיתון הארץ חשים לאחרונה אי-נחת מהצביון הבעייתי הדבק בעיתון, נוכח להיטותם שאינה יודעת שובע של הכתבים הנ"ל, עד כדי כך שמתנהל פולמוס גלוי בין אותו לוי לבין הפרשן הבכיר ארי שביט, שהעז למתוח ביקורת בלתי מוסווית כלפי ה"גורמים מבית" המסבים נזק לאינטרסים הישראלים. כך כותב ארי שביט (הארץ, 8 באוקטובר 2009): "הבעיה איננה רק גולדסטון. הבעיה היא הגולדסטונים. זה עשרות שנים חבורת הגולדסטונים מנהלת מסע שיסוי מטורף נגד מדינת ישראל... ואולם מה שמניע את הגולדסטונים אינו ניסיון כן לחלק את הארץ, להשכין שלום ולכונן צדק אוניברסלי אשר יחול על כל אומה. מה שמניע אותם הוא צורך עמוק לבודד את ישראל, להוקיעה ולקעקע אותה. אף כי אחדים מהגולדסטונים המובילים הם יהודים וישראלים, הם אינם מכירים בהיסטוריה היהודית, בטרגדיה היהודית ובנסיבות הקשות שבהן מדינת היהודים מנסה לשרוד. הם מתייחסים לישראל כאל מעצמת רשע כל יכולה אשר כל חטאי הסכסוך וכל תחלואי המרחב מוטלים על כתפיה. דוח גולדסטון לא היה בא לעולם ללא העבודה המשותפת ושנאת ישראל המשותפת של הגולדסטונים כולם. לכן הדוח מבטא הן את הזעם הקדוש של הגולדסטונים, והן את הדבקות המוחלטת שלהם בצדק פלשתיני מוחלט. הצדק הפלשתיני המוחלט הזה מסכן כעת לא רק את ישראל אלא את השקט והיציבות. בקנאותם ובקיצוניותם גולדסטון והגולדסטונים קירבו אותנו לשפיכות דמים".

כצפוי, גדעון לוי לא נותר חייב ובמאמר תגובה (הארץ, 15 באוקטובר 2009) תוקף ישירות ובחריפות את עמיתו ופוסק כי "כן, אנחנו הגולדסטונים רוצים בישראל אחרת. כזאת שמלחמה היא האופציה האחרונה שלה, כזאת ששמה קץ לכיבוש, כזאת שרוצה להיות מקור גאווה לאזרחיה ולא לבושה איומה. אם רק היו כאן יותר גולדסטונים ופחות גולדות, זה היה אפשרי...". משתמעת מכך הודאה פומבית ב"משימה נעלה", שמימושה יצדיק בעיניו של לוי את המימרה המקייאוליסטית - "המטרה מקדשת את האמצעים". הניצול הציני של חופש הביטוי הנוהג במחוזותינו על גבול סיכון האינטרסים של הממשל החוקי במדינת ישראל מחייב חשיבה נוקבת באשר למרחב הלגיטימיות של "חרב הלשון המתהפכת".

"רענון" להסברה הישראלית

ובשולי הדברים, בעוד אנו מזדעזעים מהמסרים האנטי ישראלים הבוטים, הנכללים בסדרת הטלוויזיה הטורקית שעלתה לאוויר לפני ימים אחדים, אין זה מנותק מן המציאות לתהות מהיכן שאב יוצר הסדרה את השראתו לתסריט המנוול. סביר כי מלאכתו של זה האחרון הייתה קלה למדי, בעודו נדרש ללקט ולהעצים פכים מרשימות פסבדו-הומניטאריות של גורמים ישראלים ידועים, אשר טרחו להציג את החריג כנורמה גורפת ואת הטעות שבשגגה כמעשה מונחה זדון וכוונת מכוון!

ההתמודדות הישראלית בזירה הבינלאומית הולכת ונעשית קשה מנשוא, גם בהינתן מדיניותו "קפואת הסבר" של ממשל אובמה. מתבקשת מכך תובנה חיונית ודחופה, הן בהתייחס לגורם הממלכתי שיהיה עליו לרכז את המערכה הדחופה וכבדת המשקל, והן בהקשר לצורך ב"רענון" של הדמויות הישראליות הניצבות במוקד הסערה. בנסיבות אלה, דומה כי יש להטיל על המועצה לביטחון לאומי את עיקר נטל האחריות בסוגייה זו, ולבד מכך, יהא זה נכון לשקול מינוי דחוף של אישיות בולטת וכריזמטית לתפקיד שגריר ישראל לאו"ם. זוהי, ככל הנראה, הזירה המרכזית שבה תיאלץ ישראל להתמודד במלוא התחכום והתעוזה מול מאמצי הטפלול של חברות הארגון מגוש המדינות הבלתי מזדהות בדגש למדינות הערביות והמוסלמיות.

המחבר הוא אל"מ בדימוס, שירת בעבר ב-אמ"ן.
תאריך:  18/10/2009   |   עודכן:  18/10/2009
רפאל בוכניק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גולדסטון והסדרה הטורקית - החוט המקשר
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
19/10/09 07:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
היללה הכללית סביב דוח גולדסטון מחרישת אוזניים. את אוזני מי היא מחרישה? בשנים האחרונות זאת הטקטיקה שננקטה בידי ממשלות ישראל. האם טקטיקת היללנות הזאת עדיין אפקטיבית? נראה שלא! אך היא הקלה והזולה מכולן. אז מדוע לא לנקוט בה?
18/10/2009  |  גד גזית  |   מאמרים
לחברי הכנסת שלום רב,
18/10/2009  |  עו"ד חיים נתיב  |   מאמרים
הרחמנות שקיימת ומתבטאת היטב באמצעי התקשורת הכתובה והאלקטרונית מעוררים בי בחילה ושאט נפש. לאור הדיבורים החוזרים ושבים על העובדים הזרים הלא-חוקיים והרחמנות שיש כלפי ילדיהם, יש לי הצעה - יואיל נא בטובו משרד העבודה עם הגופים הממונים להעלות את שכר המינימום וכך גם להעלות את השכר על "העבודות הלא נחשבות", כך שגם ישראלים יוכלו לעבוד בהן - עבודות כגון סיעוד, בניין, חקלאות, הרי ככה הקמנו את המדינה ולא באמצעות עובדים זרים או צבא זר... כמו-כן, יש לטפל בחברות כוח האדם, שמנצלות את הפירצה בחוק ומצד אחד מנצלות את כוח העבודה הזול של העובדים הזרים ומצד שני על-ידי כך מונעות עליית שכר משמעותית בעבודות אלו שיגרמו להעסקת אזרחים ישראלים.
18/10/2009  |  אריה פרי  |   מאמרים
לא בכדי חרתה על דגלה מסעדת "לילית" התל אביבית (בקומת הכניסה של בית אסיה, מול בתי המשפט) את הסיסמה "אוכל, אנשים, נשמה". מאחורי הסיסמה היומרנית הזאת עומדת הנהלתה של המסעדה, בשיתוף עם "עלם" - עמותה לנוער במצבי סיכון, שעושה כל שלאל-ידה כד להאיר לו פנים. בין היתר היא דואגת לשלב נערים ונערות במעגל העבודה שלה.
18/10/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בשעה שעיני העולם אמורות להיות מופנות רק אל אירן המתחמשת בנשק גרעיני – מופנות עיניו דווקא אל מדינת ישראל בהקשר לדוח גולדסטון. האבסורד הולך ומתעצם, ולא נותר לנו אלא לעשות בדק בית יסודי בהקשר לגישתנו אל העולם בכלל ואל הסכסוך עם העולם הערבי בפרט.
18/10/2009  |  עו"ד עוז גדות  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ועדת גולדסטון  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבצע עופרת יצוקה  /  מי ומי  
נאומו של אולמרט שוסע בהרצאה: "רוצח ילדים"  /  עידן יוסף
אילון: ישראל מאוכזבת מרוסיה, מסין ומהודו  /  ספי קיני
"מכירים בזכותה של ישראל להגן על עצמה"  /  ספי קיני
מדרון חלקלק  /   אורי אבנרי
מותר לשקר אבל לא לצחוק  /  עמנואל נבון
דוח גולדסטון - טרור אנטי ציוני  /  דני בז
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il