ב
משרד התחבורה מרוצים מיום ההפעלה השלישי (יום א', 6.10.19) של נתיב פלוס, נתיב הצוותאות לנסיעות שיתופיות. נהגים שנסעו לבד התלוננו על משך הנסיעה הארוך שבחלק מן המקרים אף הגיע לפער של שעה ויותר מאשר נהגים אחרים שנסעו בנתיבי הצוותאות בכביש החוף ובאיילון צפונה.
ממכשירי הנווטנים של האוטובוסים עולה כי מדובר בכ-10 דקות של חיסכון במשך הנסיעה, אולם מנגד היו נהגי אוטובוס שטענו אחרת. ייתכן שבגלל הפעילות המשטרתית.
שוטרי תנועה רכובים באופנועים הזהירו נהגים שנתפסו נוהגים בנתיב פלוס, ואם ייתפסו שנית יוטל עליהם קנס כספי. משרד התחבורה פתח חדר מצב מיוחד במטה חברת נתיבי איילון ממנו פיקח על התנועה בכבישים.
שר התחבורה
בצלאל סמוטריץ' אמר כי מדובר בהתחלה טובה, אך ההצלחה אינה נמדדת ביום או בשבוע, וניתן יהיה לבחון אותה לאורך זמן ולראות לפחות בעוד חודש את התוצאות. המבחן העירי יהיה כאשר יסתיימו חגי תשרי והמשק יעבור לעבודה מלאה.
ברמפה של מחלף פולג ביציאה מנתניה נרשם גודש תנועה ובמשרד התחבורה שוקדים על פתרון לעניין. חבר מועצת העיר נתניה, יוני שטבון, התייחס לפקקים ביציאה הדרומית מהעיר וכתב בפייסבוק: "הסיבה האמיתית לפקקים ביציאה מנתניה - ה'נתיב השיתופי' הוא רק התירוץ המזדמן של הגב' פיירברג ושות'. הטירוף הבלתי פוסק של בניית מגדלים ובטון ללא תשתיות וכבישים מתאימים בשנים האחרונות - זו הסיבה האמיתית לפקק".