בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
ברמת גן רק חלק מההסעות היו נגישות [צילום: עיריית רמת גן]
|
|
|
"100% נגישות או שלא תהיה תחבורה בשבת"
|
נגישות ישראל מזהירה את ראשי הרשויות בגוש-דן כי ניסיון מצידן להפעיל תחבורה ציבורית בשבת מבלי להבטיח את זכויות המוגבלים בהליכה, בראייה ובשמיעה, תוביל לתביעה משפטית נגדן
|
הדתיים כרוצחי חילוניים
|
עידן יוסף
|
יהודה נוריאל לא כתב את הדברים על תחבורה ציבורית בשבת בדם ליבו. הוא כתב אותם בדם של יהודים, תוך שהוא מעליל עלילת דם על אנשים שהשבת היא ערך היקר להם, כפי שעשו ועושים זאת אנטישמים לאורך הדורות, כשרשף השנאה לכל מה שמזכיר ריח של יהדות בוהק בעיניהם [בתגובה ל"המרד השפוי", יהודה נוריאל, ידיעות אחרונות, 18.10.19]
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
|
|
עמותת נגישות ישראל דורשת מרשויות מקומיות בגוש-דן המבקשות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, בדמות הסעות חינם על-חשבון תקציבן, ובו דרישה כי מיזם שכזה יהיה נגיש כבר מתחילתו וב-100%, לכלל בעלי המוגבלויות לסוגיהם. העמותה דורשת כי תתאפשר עלייה בכבש רכב ההסעות למתניידים בכיסא גלגלים או בקלנועית, שתתאפשר עלייה קלה למוגבלים בהליכה, שתהיינה התאמות ללקויי ראייה ולעיוורים באיתור כלי התחבורה וזיהוי התחנות באופן קולי, שתהיינה התאמות ללקויי שמיעה קרי יהיו מסכי פלאזמה/LCD שיתארו בצורה טקסטואלית את שמות התחנות וכל מידע אחר, וכן שתהיה עמידה בכלל תקנות הנגישות לתחבורה ציבורית עירונית ותקנות נגישות השרות. נגישות ישראל מאיימת כי אם התהליך יתקדם ללא מחויבות ל-100% נגישות, תפעל בהליכים משפטיים כפי שהיא מנהלת בימים אלה מול מיזם הביקושית (Bubble) שיצא לדרך במחויבות זניחה ולא מלאה לנגישות. לטענת העמותה, החלטה כזו מראש אינה מייקרת את עלות יישומו של המיזם, אלא רק מאפשרת הסעת יותר אנשים. מדובר במשוכה נוספת העומדת בפני הפעלת שירות תחבורה ציבורית בשבת. בניגוד לדיווחים בתקשורת כאילו מדובר ביוזמה הקורמת עור וגידים, עיריית תל אביב לא קיבלה שום החלטה בנושא, וכך גם יתר הערים סביבה. יתרה מכך, בימים אלה תלויה ועומדת עתירה משפטית שהגישו תושבי רמת גן נגד העירייה נגד הפעלת הסבבוס, והיא אמורה להתברר בחודש הבא. העותרים קובלי בה בין היתר על סמכויות העירייה בנושא וטוענים כי יש בדברים הפרה של דיני התעבורה. יתרה מכך, גם משרד התחבורה בוחן בימים אלה האם יש מקום לשינוי החקיקה בנושא כך שתמנע מעיריות ליטול לעצמן סמכות של רשות ארצית. "בעידן בו קיים חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, בעידן בו מדינת ישראל חתומה על האמנה הבינלאומית לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, נדרוש שפתרון זה יהיה נגיש ומראש לטובת הקשישים והאנשים עם המוגבלות", נאמר במכתב.
|
תאריך:
|
22/10/2019
|
|
|
עודכן:
|
22/10/2019
|
|
עידן יוסף
|
"100% נגישות או שלא תהיה תחבורה בשבת"
|
|
חברת רכבת ישראל מודיעה (יום ה', 17.10.19) על עדכון מדיניות האופניים, הכוללת הגבלה באשר להעלאתם של כלי הרכב הדו-גלגלי לקרונות. מתאריך 1 בדצמבר 2019, וכדי לאפשר פרק זמן להתארגנות, תונהג מדיניות חדשה שעיקריה:
|
|
|
פעימה אחרונה ביישום מכרז 'שרון-חולון מורחב', הנחשב למכרז הגדול ביותר של משרד התחבורה, בו זכתה חברת מטרופולין לפני כשנתיים. מה-25 באוקטובר תפעיל חברת מטרופולין גם את קווי השירות העירוניים, המחברים בין אזור השרון לגוש-דן והמרכז, במקומה של חברת אגד.
|
|
|
פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות מאיים כי הוא עלול לצמצם כבר בחג הסוכות את היקפי השירות, באופן שעלות הפעלתו תהלום את היקפי התשלומים הצפויים על-ידי הממשלה. האיום בא בעקבות הודעה מ משרד התחבורה אותה קיבלו (יום ה', 10.10.19) המפעילים, בתדהמה כלשונם, כי התקבלה ע"י החשב הכללי במשרד האוצר החלטה גורפת לקצץ 20% מתשלומי הסובסידיה בגין הפעלת שרות התחבורה הציבורית בחודש ספטמבר, המגיעים לחברות בהתאם להסכמי ההפעלה - דהיינו לשלם להם 80% בלבד מתוך הכספים המגיעים להם בדין ועל-פי ההסכמים החתומים אל מול הממשלה.
|
|
|
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הורה על נקיטת צעדים להפחתת הגודש שנוצר סביב מחלף פולג בכביש החוף, עם תחילת פעולתו של הנתיב רב-התפוסה (נר"ת, נתיב פלוס) לנסיעות צוותאות. גודש זה השפיע על תושבים שיצאו מדרום נתניה ועל משתמשי הנתיב המיוחד.
|
|
|
ב משרד התחבורה מרוצים מיום ההפעלה השלישי (יום א', 6.10.19) של נתיב פלוס, נתיב הצוותאות לנסיעות שיתופיות. נהגים שנסעו לבד התלוננו על משך הנסיעה הארוך שבחלק מן המקרים אף הגיע לפער של שעה ויותר מאשר נהגים אחרים שנסעו בנתיבי הצוותאות בכביש החוף ובאיילון צפונה.
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
|
|
|
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה האדם חושב, והאלוקים צוחק
|
|
|
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו" מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
|
|
|
איתן קלינסקי
בין אם הוא ידע ונתן את הפקודה ובין אם הוא לא ידע על הפקודה, מדובר בהוכחה נוספת לנפסדות ולסכנה הקיימת שהמשך שלטונו של בנימין נתניהו מהווה סכנה לחטופים, הנמקים בגיא ההריגה של החמאס ה...
|
|
|
עמנואל בן-סבו
אינני זקוק למסקנות ועדת החקירה הבנתי את מה שלא יכולתי להאמין שאכן יכול היה להתרחש התועמלנים ומנמיכי רוח האומה, מאמינים שתגובה באירן או מלחמה בעזה נועדו לשמר את שלטונו, שרידותו ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|