|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
הנשיא מעניק לגנץ את המנדט גנץ. אפנה לכולם [צילום: אלעד מלכה]

גנץ קיבל את המנדט

"מי שיעדיף טובתו האישית - ייכחד פוליטית"

הנשיא הקציב ליו"ר כחול לבן 28 ימים להרכבת ממשלה גנץ: מדינה שלמה מחכה כבר לנשום לרווחה. יהיה מקום בממשלה לכולם, רק לא למי שרואה בגזענות את מורשתו ובאלימות את דרכו
23/10/2019  |   איציק וולף   |   חדשות   |   בחירות 2019 (ב)   |   תגובות

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, העניק את המנדט להקמת הממשלה ליו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ. גנץ הגיע לבית הנשיא ולאחר שקיבל מן הנשיא את מסמך המנדט להרכבת הממשלה יצאו השניים אל העיתונאים והצהירו את הצהרותיהם.

הנשיא ציין שלאחר שקיבל את הודעת ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, כי לא הצליח להרכיב ממשלה פנה אל ראשי הסיעות והם הודיעו לו שלא ישנו את המלצותיהם כפי שנמסרו לו לאחר הבחירות לכנסת ה-22.

"לפיכך החלטתי לתת לך היום, ח"כ בני גנץ, את האפשרות להקים את הממשלה. זהו זמן קצר ואלו ימים הרי גורל. גודל השעה וגודלם של האתגרים שלפנינו מחייבים להקים ממשלה בישראל, ממשלה לעם בישראל. על-רקע תוצאות הבחירות ולנוכח העובדה שאף אחד מחברי הכנסת לא זכה ל-61 ממליצים. אין בהטלה זו כדי להוריד כהוא זה את האחריות המוטלת על שני המועמדים, כמו גם על כלל הסיעות, לייצר את התנאים שבהם המבוי הסתום שאליו נקלענו ייפתר. כל עוד לא ייפסקו הפסילות והחרמות, כל עוד לא תהיה מוטיבציה לייצר בריתות חדשות בין המפלגות הגדולות או הקטנות, כל עוד לא יהיה רצון אמיתי להגיע להסכמות ולהתפשר - לא תקום ממשלה", אמר.

ריבלין ציין שבפגישותיו עם גנץ ועם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציע מתווה שמטרתו לסלול דרך להקמת ממשלת אחדות בין כחול לבן לליכוד. לדבריו, לא מדובר במתווה מושלם, אך הוא מבקש להתחשב בתוצאות הבחירות וביחסי הכוחות בין הגושים.

"ניתן להקים ממשלה. אין שום הצדקה לכפיית מערכת בחירות נוספת, שלישית במספר בתוך שנה, על הציבור הישראלי. אם תקום ממשלה - כולם ישלמו מחירים. אך אם לא תקום ממשלה - אזרחי ישראל הם שישלמו את המחיר הגבוה מכולם. המפתחות להקמת הממשלה נמצאים בידי כל נבחרי הציבור מכלל הסיעות. אני קורא להם: אל תשחקו את אמון הציבור במערכת הפוליטית", דברי הנשיא.

ח"כ גנץ אמר כי הוא מקבל היום את המנדט להרכבת הממשלה בהערכה גדולה. "אני מקבל את הזכות בחרדת קודש. הבטחתי כי אקים ממשלת אחדות ליברלית וכך יש בכוונתי לעשות. בממשלה שאקים אשרת את כל אזרחי ישראל ואפעל לטובת כל האזרחים. אפעל להקמת ממשלה מתפקדת, ממשלה שתחזק את ישראל ותכין את צה"ל לכל אתגר, ממשלה שתחתור לשלום, ממשלה שתקרב את הפריפריה למרכז. בכוונתי לעשות כל מאמץ להקמת ממשלת פיוס לאומי שתחבר בין כל השבטים".

לדבריו, לפני שמונה חודשים הוקמה כחול לבן, סיעה שנוצרה מתוך השסע בחברה הישראלית ומתוך תחושת שליחות שלו ושל חבריו להנהגה, הונחו כל השיקולים האישיים בצד והתחייבנו להציב את ישראל לפני הכל. "זו אינה סיסמה אלא החזון והמחויבות שלי, וזו דרך החיים שלי מאז שהתגייסתי לחייל ועד שהתמניתי לרמטכ"ל. במקום פלגנות אנחנו מציעים אחדות, במקום שיסוי אנחנו מציעים פיוס לאומי. בבית הזה של כחול לבן יש חלק לכל חלקי החברה הישראלית - לחרדים, לצעירים, לחברי מהציונות הדתית שנמצאים תחת האלונקה, לאזרחים הערבים שזכאים לביטחון אישי, לאחינו הדרוזים שזכאים לשוויון ולא רק בצה"ל ולחברינו בקהילה הלהט"בית", אמר.

גנץ הוסיף כי כולם מצפים מבכירי המערכת הפוליטית לעשות סוף מוחלט לכאוס הפוליטי ושנאפשר למדינה לשוב לשגרה פוליטית. "מדינה שלמה מחכה כבר לנשום לרווחה. יהיה מקום בממשלה לכולם, רק לא למי שרואה בגזענות את מורשתו ובאלימות את דרכו. אינני בא מהעשייה הפוליטית ולא גדלתי בערוגה פוליטית כזו או אחרת. אני מגיע למשימה הנוכחית בשמם של אלו שבחרו בי, אבל גם בשמם ולמען אלו שלא בחרו בי", אמר.

הוא שיגר גם רמז עבה של ביקורת כלפי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר כי במעמד זה ראוי להזהיר את מי שרואה רק את טובתו האישית. "מי שיעדיף את שיפור מצבו האישי בבחירות שלישיות סופו להיכחד מהמפה הפוליטית. אזרחי ישראל לא יסלחו למי שיעדיף את ענייניו האישיים על האינטרס הלאומי", אמר.

לדברי גנץ, יפנה לראשי הסיעות ויזמין את כל הסיעות המרכיבות את הבית - אלו שיהיו בממשלה ואלו שלא יהיו בה - מתוך מטרה לשמוע את המצוקות והבעיות. "אפנה קודם כל לליכוד בראשות נתניהו ואציע לו להיות חלק מממשלה זו", אמר והוסיף פנייה ישירה לראש הממשלה: "אנחנו מכירים שנים ארוכות. אני מכיר בזכויותיך הרבות ובהיותך פרטיות. אני מאחל לך שתצא זך ונקי מהפרשיות המשפטיות. עלינו לקיים שיח ערכי ומכבד - לא למעני ולא למענך אלא למען אזרחי ישראל כולה שמייחלים להקמת ממשלה".

תאריך:  23/10/2019   |   עודכן:  23/10/2019
איציק וולף
+"הקמת הבלוק - תרומה גדולה לממשלת אחדות"
09:33 24/10/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "אין טעם לעשרות פגישות, הם צריכים לקבל החלטה מנהיגותית"  ▪  התחייב שלא לעזוב את גוש הימין ואת מתווה הנשיא
(דרעי. לא יעזוב את הגוש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+ח"כ סופר: "לפיד הוא הגורם שמעכב את הכל"
09:04 24/10/19  |  מירב ארד
ח"כ אופיר סופר בראיון לרדיו 'קול חי': "אני לא מאמין שנגיע לבחירות בפעם השלישית. אני מקווה שגנץ שאמר אתמול שהוא יעשה החלטות קשות, מכוון ללפיד. לפיד הוא הגורם שמעכב את הכל ואת הקמת הממשלה הרחבה"
+גנץ ייפגש עם ראשי הסיעות הערביות
23:39 23/10/19  |  איציק וולף
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, שוחח עם ראשי הסיעות הערביות המרכיבות את הרשימה הערבית המשותפת וקבע עם כל אחד מהם פגישה אישית. פגישותיו של גנץ עם חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי ומנסור עבאס לא תהיינה פגישות לצורך משא ומתן קואליציוני.
+סמוטריץ' הודיע לגנץ: מחויבים לגוש הימין
22:44 23/10/19  |  איציק וולף
ו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, התקשר הערב ליו"ר האיחוד הלאומי ושר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ' והזמין אותו למו"מ קואליציוני.

השר סמוטריץ' ברך את ח"כ גנץ על קבלת המנדט והביע את תקוותו להקמת ממשלת אחדות רחבה, שלא תוכל אמנם לקדם סוגיות ששנויות במחלוקת אבל תתמקד באתגרים הרבים שניצבים לפתחה של מדינת ישראל ושאפשר להגיע לגביהם להסכמות רחבות. השר סמוטריץ' הודה לח"כ גנץ על הזמנתו אולם מסר שהוא מחויב לגוש הימין וביקש שהמו"מ ינוהל במשותף עם כל מפלגות הימין באמצעות נציגיהן השרים לוין ואלקין.

השר סמוטריץ' הדגיש שמפלגות הימין באות למו"מ בידיים נקיות ומתוך כוונה להצליח לכונן ממשלת אחדות לאומית ציונית רחבה ללא פסילות - לא של אנשים, לא של ציבורים, ולא של מפלגות.
+פגישות המו"מ של כחול לבן והסיעות - ביום ראשון
22:26 23/10/19  |  איציק וולף
מפלגת כחול לבן תתחיל ביום ראשון את סדרת הפגישות עם צוותי המשא ומתן של הסיעות בכנסת. בשעה 14:00 תתקיים פגישה עם צוות המו"מ של הליכוד ובשעה 16:00 תתקיים פגישה עם הצוות של מפלגת ישראל ביתנו.

פגישות נוספות - עם צוותי מפלגות העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי - יתקיימו ביום שלישי
+גנץ שוחח עם יו"ר המחנה הדמוקרטי, השניים ייפגשו
22:17 23/10/19  |  איציק וולף
בהמשך לקבלת המנדט מנשיא המדינה הערב, שוחח יו״ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, עם יו״ר המחנה הדמוקרטי, ח"כ ניצן הורביץ. השניים קבעו להיפגש בהקדם.
+שקד וגפני הודיעו לגנץ: מו"מ - רק באמצעות הגוש
21:56 23/10/19  |  איציק וולף
ח"כ משה גפני (יהדות התורה) וח"כ איילת שקד (הימין החדש) הודיעו ליו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, כי ינהלו משא ומתן רק באמצעות צוות המשא ומתן של גוש 55 חברי הכנסת, בראשות הליכוד.
+גנץ שוחח עם יו"ר מפלגת העבודה-גשר
21:50 23/10/19  |  איציק וולף
יו״ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, שוחח עם יו״ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ. בשיחה, הדגיש גנץ את רצונו להקים ממשלת אחדות ליברלית רחבה. השניים סיכמו להיפגש בהקדם. עוד סיכמו כי צוותי המשא ומתן של המפלגות יפגשו. מועדי הפגישות יפורסמו בהמשך.
+גנץ שוחח עם ליברמן והשניים ייפגשו בהקדם
21:24 23/10/19  |  איציק וולף
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, שוחח עם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן. גנץ הדגיש בשיחה את רצונו להקים ממשלת אחדות ליברלית רחבה. השניים סיכמו להיפגש בהקדם וסיכמו על מפגש שיתקיים בין צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות.
+ישראל ביתנו: אין לנו מחויבות לליכוד או לכחול לבן
21:19 23/10/19  |  איציק וולף
ממפלגת ישראל ביתנו נמסר לאחר הענקת המנדט להרכבת הממשלה ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי אין לישראל ביתנו ברית או מחוייבות לא לכחול לבן ולא לליכוד.

"המחוייבות היחידה שלנו היא לציבור הבוחרים שלנו. לכן נעשה הכל כדי למנוע סבב בחירות נוסף ולהקים ממשלת אחדות שתורכב מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. לאחר אישור התקציב וגיבוש קווי יסוד ניתן יהיה לצרף את יתר המפלגות", לשון הודעת המפלגה.
+הליכוד: מתווה הנשיא - הדרך היחידה לאחדות
21:17 23/10/19  |  איציק וולף
בליכוד ברכו על קריאתו החוזרת של הנשיא ריבלין להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה לפי המתווה שהציע. "מתווה הנשיא הוא הדרך היחידה להקים ממשלת אחדות ולמנוע בחירות", לשון הודעת הליכוד שפורסמה לאחר הטלת המנדט להרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ.
+לא יהיו פגישות אישיות עם כחול לבן
19:03 23/10/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כחול-לבן הזמינה את הליכוד לפגישה  ▪  זאב אלקין ויריב לוין: "נגיע בשם כל הגוש" לפגישה מחר ב-17:00  ▪  הערב מקבל גנט את ההסמכה הרשמית להרכיב ממשלה
(ראשי המחנה הלאומי עם נתניהו)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מי שיעדיף טובתו האישית - ייכחד פוליטית"
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בן נאמן
23/10/19 20:55
 
ליכוד מפלגה גדולה
24/10/19 08:01
2
ששי
23/10/19 21:31
3
קורןנאוה טבריה
24/10/19 05:21
4
עם יד על הלב
24/10/19 08:18
5
נתניהו צדיק ע'יד
24/10/19 08:21
6
ויקום המלפפון
24/10/19 09:37
7
שמחה חן
25/10/19 11:33
8
שמחה חן
30/10/19 16:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (ב)
הסתיימה (יום ד', 23.10.19) פגישתם של ראשי המחנה הלאומי עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במשרד ראש הממשלה בירושלים. בפגישה הוחלט כי כל פנייה למפגש עם נציגי כחול לבן תועבר לשר יריב לוין, וכי לא יתקיימו פגישות אישיות. עוד הוחלט כי השרים לוין וזאב אלקין יקיימו את המשא-ומתן בשם כל גוש הימין בכל משא-ומתן עתידי עם כחול לבן.
23/10/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשולי הכותרות: לידיעת גנץ, חגיגת הניצחון הייתה מוקדמת מדי מודל מפוקפק - אגומניה, זיגזוג וכיסאולוגיה מי אתה? מיון שערי צדק - פגישה ממתינה ולקינוח פינת הלשון - הקש על הדלת
23/10/2019  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תוקף (יום ד', 23.10.19) את אביגדור ליברמן והרשימה המשותפת, בעקבות דבריו של ח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"ם. "יצא המרצע מהשק", צייץ נתניהו בחשבון הטוויטר שלו והמוסיף: "בתנועה האיסלאמית וברשימה המשותפת מברכים את ליברמן לקראת הימנעותו בהצבעה על הקמת ממשלת מיעוט של השמאל, שתוקם בתמיכת המפלגות הערביות".
23/10/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס (יום ד',23.10.19) לפולנטר הפוליטי סביב הקמת קואליציה ואמר כי "נתניהו מדבר על ממשלת אחדות, אך מוביל לבחירות חוזרות". הערב צפוי נשיא המדינה ראובן ריבלין להעביר את המנדט להרכבת הממשלה ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ.
23/10/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
ביבי החזיר סוף-סוף את המנדט להרכיב ממשלה לנשיא, ומיד הודיע כי עשה כל אשר לאל ידו להקים ממשלת אחדות. חול בעיניים. אילו רצה לעשות ככל יכולתו היה מודיע כי הוא מציע להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על כל מועמד אחר מטעם הליכוד, והיה מפזר את בלוק ה-55. הוא לא עשה דבר להקים ממשלת אחדות אלא להבטיח את בחירתו פעם נוספת.
22/10/2019  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
צבי גיל
צבי גיל
אם ביבי נתניהו ייכנס להיסטוריה זה יהיה על שהוא הצליח לא רק להקים ולקיים ממשל גרוטסקי, נלעג, מטורלל ומעורר חלחלה, אלא להשליט ממשל מעוות זה באמצעות הדמויות הנלעגות שבו והמדינית העקומ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il