בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
[צילום אילוסטרציה: יוטיוב]
|
|
|
ארבע עיריות בגוש-דן: נפעיל השנה תחבורה בשבת
|
ברשת הקווים יהיו שותפות הערים תל אביב-יפו, רמת השרון, גבעתיים וקריית אונו, אך לא רמת גן ● העלות השנתית לעיריות - כ-12.5 מיליון שקל וצפויה לעלות ● צפי לחיוב תשלום מהנוסעים בהמשך, אולי באמצעות אגודה שיתופית
|
ארבע עיריות הודיעו כי עד סוף שנת 2019 יחלו להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. הערים בהן תופעל התחבורה העירונית הן תל אביב-יפו, רמת השרון, גבעתיים וקריית אונו. באופן מפתיע נפקד שמה של עיריית רמת גן כמשתפת פעולה עם המיזם. העירייה הודיעה כי תפעיל קו עצמאי. מדובר ברשת קווים, בת שבעה מסלולים, שתחבר בין הערים. הרשת תשרת את מרכזי הערים ותנוע בין השכונות השונות. בהודעה משותפת מטעם העיריות נמסר כי בשלב זה השירות יהיה חינם, אך לא נמסר מתי ובאיזו היתכנות השירות יהפוך לשירות בתשלום, שכן הסעת נוסעים בשכר אסורה על-פי חוק, וייתכן שיש כוונה להפעיל את השירות באמצעות אגודה שיתופית. ועדת הכספים של עיריית תל אביב-יפו אישרה הערב (יום ג', 29.10.19) את התקציב הראשוני להפעלת מערך ההיסעים עד סוף 2019 העומד על כ-1.5 מיליון שקל-בתחומי העיר ת"א בלבד, כאשר העלות השנתית להפעלת המיזם (52 סופי-שבוע, ללא חגים) יחד עם שלוש העיריות האחרות מוערכת בכ-12.5 מיליון שקל (כרבע מיליון שקל בחודש) והיא צפויה לגדול עם הצטרפות ערים נוספות. התחשיב הנוכחי מגיע מתוך הערכה שיתר העיריות ישלמו את חלקן - 18% מהעלות, כ-6% כל אחת. את חלק הארי של התשלום, כ-9 מיליון שקל (כולל עלויות נלוות) תשלם עיריית ת"א. במקביל נעשות פעולות על-מנת לשכנע ערים נוספות בגוש-דן לצרף למיזם על-מנת להרחיב את מערך קווי השבת. לפי שעה לא נתנו העיריות עימן מתנהלים מגעים התחייבויות כספיות להשתתפות במיזם. תדירות ולו"ז מדויק יקבעו תוך שיתוף פעולה בין הרשויות השונות ובהתאם לצרכים התפעוליים. נוסעים יוכלו לבצע החלפות בין קווי הרשת. מידע זמן אמת לגבי זמן הגעה מדויק לכל תחנה יועבר למשתמשים באמצעות יישומונים. ראשי העיריות פרסמו הודעות: - ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו מסר כי "בעיריית קריית אונו רואים את החשיבות שבעידוד הציבור לנסיעה במערכת להסעת המונים בכל ימות השבוע. מיסוד קווי תחבורה יעילים, נוחים וראויים, הינו הבסיס להפחתת עומסי התנועה בכבישים והעירייה נאלצת להיכנס לתחום אשר המדינה צריכה לספק. גם בני הנוער והצעירים בעיר, החפצים לצאת לבילוי ונופש במהלך השבת, במיוחד אלה שידם אינה משגת שכירת מונית לשם כך, ישמחו להשתמש בשירות זה. ברגע שיינתנו הפתרונות היעילים בכל ימות השבוע, יעדיפו רבים שלא לממן רכישה ואחזקת רכב פרטי, יפחיתו זיהום אוויר ויחסכו ממון רב".
- אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון: "בארבע השנים האחרונות פועל ברמת השרון קו אוטובוס ייעודי בשבתות המשמש את התושבים ומעניק להם גישה נוחה למקומות מרכזיים. שיתוף הפעולה המטרופוליני נותן פתרון לצורך מהותי ואמיתי של מיליוני תושבים ויאפשר להם להתנייד בקלות ובנוחות ולנצל את ימי החופש שלהם באופן מיטבי. אני מברך על ההתארגנות המשותפת ומשוכנע כי היא תוכיח את עצמה".
- משה פדלון, ראש עיריית הרצליה מסר כי "בהרצליה אנו מפעילים מזה מספר שנים שירות היסעים בשבת. הנושא ניבחן כעת לעומקו, על כל היבטיו".
- רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "רשת התחבורה המטרופולינית מצטרפת לתוכנית קווי מוניות השירות של משרד התחבורה, ולמיזמים השיתופיים שמפעילה עיריית תל אביב-יפו - אוטותל ותל אופן. מטרתם לתת מענה לדרישה הציבורית ההולכת וגוברת ליצירת פתרונות התניידות לאורך כל השבוע ולייצר חלופות תחבורתיות אשר יסייעו לצמצם את הצורך של התושבים ובאי העיר ברכב פרטי ויקטינו את השימוש בו. בכך יתרמו להורדת יוקר המחיה, יקלו על בעיות התחבורה והחנייה ויאפשרו ניידות לאוכלוסיות מוחלשות שאין בבעלותן רכב פרטי".
- רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: ״מיזם ההסעות המטרופוליני אינו צעד כנגד הציבור הדתי, אין לו קשר לנושא הדת, המיזם הוא עבור אוכלוסייה גדולה שזקוקה לפתרון תחבורתי בסופי שבוע, פתרון לביקורי משפחה, לביקור חולים, להגעה למקומות בילוי ונופש ועוד. אני מברך את עיריית תל אביב-יפו על הובלת המיזם ורתימת הרשויות בגוש-דן ומשוכנע שחלק מתושבי גבעתיים שישתמשו בקו היוצא ומגיע לעיר, לא יצטרכו להחזיק כעת רכב ויפחיתו שימוש ברכבים הפרטיים גם בשאר ימי השבוע״.
|
תאריך:
|
29/10/2019
|
|
|
עודכן:
|
30/10/2019
|
|
עידן יוסף
|
+חסרי סמארטפון ישלמו באוטובוס באמצעות צמיד
|
23:55 29/10/19 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
מדובר במענה שנועד בעיקר לחרדים שלא יוכלו לשלם באמצעות ישומונים ▪ ועדת הכספים אישרה עשרות העברות בסכום כולל של כ-5 מיליארד שקלים ▪ בין היתר אושרו 320 מיליון ש"ח לפתרון משבר התחבורה הציבורית ▪ בנוסף אושרה העברת למעלה מ-1.1 מיליארד שקל (השר סמוטריץ' (משמאל) בדיון בוועדה)
|
|
ארבע עיריות בגוש-דן: נפעיל השנה תחבורה בשבת
|
|
אבן דרך נוספת בקו המהיר לירושלים, עם יציאתה הבוקר (יום ג', 29.10.19) של רכבת חשמלית מהמתחם התפעולי החשמלי בלוד לשירות בקו. זאת לאחר שהנחת התשתית החשמלית בלוד הושלמה לאחרונה, לצד השלמת התשתית החשמלית בין ירושלים לתחנת תל אביב ההגנה שהסתיימה במהלך חודשי הקיץ.
|
|
|
התקדמות במיזם מהיר לעיר של משרד התחבורה ועיריית הרצליה באמצעות חברת נתיבי אילון: במעמד שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', נחנך (יום ב', 28.10.19) המקטע הראשון של רחוב התחבורה הציבורית (רת"צ) בהרצליה. אורכו כ-400 מטרים מתחנת הרכבת בהרצליה לצומת משה דיין (שדרות שבעת הכוכבים), ובעתיד יגיע הרת"צ עד למחלף הסירה. עם סיום מיזם מהיר לעיר בהרצליה, יחצו את העיר נתיבי תחבורה ציבורית ממזרח למערב שיובילו למרכזי התעסוקה והבילוי בעיר וייצרו ציר רציף לתל אביב.
|
|
|
שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, דנה כהן-לקח, מאפשרת להתקדם בביצוע מכרז הרכבת הקלה בירושלים. כהן-לקח דחתה (יום א', 27.10.19) את בקשתה של קבוצת שיכון ובינוי לצו ביניים נגד מימוש זכייתה של קבוצת שפיר הנדסה ו-CAF הספרדית, וקבעה שהדיון בעתירה עצמה יתקיים במארס הבא. שו"ב הייתה המתמודדת הנוספת היחידה, כך שמשמעות קבלת עתירתה תהיה שהיא תזכה במכרז.
|
|
|
כשליש (32%) מהתלונות בנושאי תחבורה ציבורית שטופלו בשנת 2018 באגף הביקורת של משרד התחבורה עסקו באי-מענה לתלונות שהתקבלו ברשות הארצית לתחבורה ציבורית. מרבית התלונות נמצאו מוצדקות, ולנוכח זאת העביר אגף הביקורת המלצותיו לרשות לשם הפקת לקחים ומניעת הישנות מקרים דומים בעתיד. חלק מההמלצות אומצו על-אתר ותוקנו על-ידי הרשות.
|
|
|
אז ככה חברים יקרים, ובמיוחד מאזור נתניה והסביבה, קיבלתי מכם לא מעט פניות ביומיים האחרונים על החמרת הפקק בשעות הבוקר בכביש החוף לכיוון דרום בואכה נתניה ובתוך נתניה, אגב החלטתנו לתת עדיפות לתחבורה הציבורית ולנסיעה שיתופית בנתיב פלוס. חשוב לי לומר לכם שאני קורא את כל הפניות שלכם בתשומת לב רבה. למרות שמאוד הייתי רוצה לענות לכל אחד ואחת מכם באופן אישי, באופן טבעי זה בלתי אפשרי לענות למאות הודעות אישיות בצורה מפורטת, ולכן אשתדל לעשות את זה כאן.
|
|
|
|
|
|
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
|
|
|
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
|
|
|
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|