בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
קבינט הדיור אישר את תוכנית הרכבל לכותל
|
הרכבל ינגיש את הכותל לרבבות מבקרים מדי יום ● התוכנית תיתן מענה לכ-3,000 נוסעים בשעה לכל כיוון בארבע דקות ● השר אלקין: "פרויקט אסטרטגי לקידום התיירות באגן העיר העתיקה בירושלים"
|
[צילום: הרשות לפיתוח ירושלים]
|
|
|
|
|
קבינט הדיור, בראשות שר האוצר משה כחלון, אישר (יום ב', 4.11.19) את תוכנית הרכבל לכותל (תת"ל 86), שיזם משרד התיירות. התוכנית מציעה פתרון אמיתי לבעיית הנגישות הקשה לאגן הדרומי-מזרחי של העיר העתיקה (אזור הכותל, שער האשפות, עיר דוד) ותיתן מענה למטיילים, תושבים ולתיירים. שדרוג התשתיות הפיזיות באזור הכותל המערבי ושיפור שירות אמצעי התחבורה הציבורית בעייתי עקב מגבלות המרקם הפיזי, התרבותי, הדתי, הארכאולוגי, ההיסטורי והקנייני הרגיש והעדין הקיים מסביב לעיר העתיקה, שאינו מאפשר ביצוע עבודות פיתוח בהיקפים נרחבים, הרחבת דרכים, תגבור זמינות החניה וכד'. האזור סובל מעומסי תנועה וגודש בשגרה ובימי מועד, וכן מהשלכות של רעש וזיהום האוויר, בעיות בטיחות עקב עירוב התנועות של רכב מנועי והולכי רגל, ופגיעה באיכות המרחב הציבורי והנגישות לאתרים ההיסטוריים והדתיים הקיימים במרחב העיר העתיקה וסביבותיה. בסביבות שער האשפות/רחבות הכותל ועיר דוד מתקיימים אירועים רבי משתתפים שונים המושכים עשרות אלפי מבקרים ביום. כמו-כן, בשגרה האזור מהווה אבן שואבת לאלפי מבקרים ביום, לרבות תיירים מכל העמים והדתות, הן לאתרים השונים בעיר העתיקה, לעיר דוד, לחפירות הכותל, לרובע היהודי והר-הבית ולכלל שכיות החמדה בגן הלאומי הסובב את חומות העיר העתיקה. ההערכה היא שבממוצע מבקרים בעיר העתיקה וסביבתה הקרובה כ-135,000 מבקרים בשבוע, מתוכם כ-24,000 תיירים, אומדן שגדל מדי שנה. מבין המערכות להסעת המונים, מערכת הרכבל המוצעת מספקת קיבולת של כ-3,000 נוסעים לשעה לכיוון, בקרוניות של 10 נוסעים הנעות ברצף לשני הכיוונים בזמן של כ-4.5 דקות לכיוון. המטרה העיקרית ליישום פרויקט הרכבל לאזור הכותל ולשירות האגן הדרומי של העיר העתיקה, היא לאפשר את שיפור הנגישות לעיר העתיקה וכתוצאה מכך, להקל באופן משמעותי על הגודש התנועתי הבלתי נסבל הקיים היום בשגרה, וקל וחומר בימי חג ומועד. עם זאת, - הרכבל אינו מהווה הפתרון היחיד שייתן מענה לעומס התחבורתי באזור, והוא חלק ממערך כולל של פתרונות משולבים שיזינו את הרכבל ויפחיתו את תנועת כלי הרכב באזור
- . הגדרת הפרויקט כתשתית לאומית נגזרת מתפיסתו ככלי תעבורה בעל פוטנציאל להשתלב ולהשלים את מערך הסעת ההמונים המתוכנן בירושלים, וע"י כך להוות אמצעי לצמצום היקף הנסיעות של קווי אוטובוסים, של אוטובוסים לתיירים ושל רכב פרטי לאזור זה. צמצום כמות האוטובוסים והרכב הפרטי באגן העיר העתיקה דורש פתרונות משולבים הנלווים לפרויקט שיזינו את הרכבל וישפרו את המצב התנועתי הקיים סובב העיר העתיקה כולל יצירת זמינות חנייה לאוטובוסים לתיירים, צמצום מס' קווי אוטובוסים סדירים המשרתים כיום את האגן הדרומי של העיר העתיקה, קביעת מחיר כרטיס נסיעה זהה המשולב עם כרטיס נסיעה במערכות הסעת המונים אחרות בירושלים, תגבור זמינות החנייה באזור המזין את תחנת היציאה של הרכבל - תחנה A ועוד.
- התוואי הכולל של הרכבל הינו 1.4 ק"מ והוא כולל כ-73 קרונות, קיבולת של 3,000 איש בשעה לכל כיוון. תוואי הרכבל מורכב משלושה מקטעים:
- מקטע B-A, בין תחנת היציאה ממתחם תחנת הרכבת הישנה במערב העיר עד לתחנה תפעולית B שאינה מיועדת לנוסעים אלא לשינוי זווית תוואי הרכבל ולדפו תת-קרקעי לכ-70 קרוניות, המאפשר ויסות מספר הקרוניות בהתאם לצרכים. תוואי הרכבל עובר מעל הקצה הדרומי של גבעת התנ"ך. בגבעה מוצבים שני עמודים, המערבי יותר מיד צפונית למבנה קיים (פלישה), והמזרחי יותר בתוך שטח מופר בחניון מלון הר ציון.
- מקטע C-B, בין תחנת הדפו ב-B לבין תחנת נוסעים שנייה בהר ציון-C. התוואי במקטע זה חוצה את גיא בן הינום בניצב.
- מקטע D-C, בין תחנה C לנוסעים בהר ציון לתחנת הגעה D מעל מבנה מרכז קדם המאושר. תוואי הרכבל יוצא מתחנה C ועובר בסמוך לישיבת התפוצות, מעל חלק ממגרש כנסיית הגליקנטו, מעל חלק ממגרש מוסד הפוקולרה, מעל בתי מגורים בשכונת עין חילווה לאורך ציר רחוב מלכיצדק, עד לתחנה D.
שר האוצר, משה כחלון: "הכותל כיום אינו נגיש מספיק לכלל הציבור. אלפיים שנה חיכינו לכותל המערבי, ולא ייתכן שבגלל עומסי תנועה רבבות ימנעו מלהגיע לכותל כדי להתפלל, לטייל ולהשתתף בטקסים צבאיים ולאומיים. הרכבל ינגיש את הכותל לאותם המונים שרוצים להגיע כיום לכותל ופשוט לא יכולים. מדובר כאן על פרויקט לאומי שהוא מעבר לתשתית תחבורתית ותיירות, אלא פרויקט חברתי שינגיש את הכותל לכל מי שרק רוצה להגיע." - השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, זאב אלקין: ״אני שמח שהצלחנו היום לעבור עוד שלב חשוב בקידום תוכנית הרכבל לעיר העתיקה. מדובר בפרויקט אסטרטגי לקידום התיירות באגן העיר העתיקה בירושלים, ושלב אחרי שלב אנחנו הופכים חזון למציאות חדשה, ובקרוב הדרך אל הכותל המערבי ולאתרים חשובים אחרים בירושלים העתיקה יהיו נגישים יותר״
|
תאריך:
|
04/11/2019
|
|
|
עודכן:
|
04/11/2019
|
|
מירב ארד
|
קבינט הדיור אישר את תוכנית הרכבל לכותל
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
שמין
|
4/11/19 19:20
|
|
שר החוץ ישראל כ"ץ התייחס לראשונה ללהפגנות בעירק, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו מזדהים עם מאבקו של העם העירקי לחופש וחיים טובים ומגנים בתוקף את פעולות הדיכוי והרצח נגד המפגינים, שמובילים קאסם סולימני ומשמרות המהפכה האירניים". עוד הוסיף השר כץ" כי "העם העירקי הוא בעל מסורת והיסטוריה עתיקה ומפוארת, ויוצאי עירק רבים בישראל זוכרים לטובה שנים רבות של חיים משותפים״.
|
|
|
חברת מרום צפריר, המפעילה מסגרות שיקום, טיפול ומגורים לנפגעי נפש, תובעת 5 מיליון שקל ממשרד הבריאות. לטענתה, המשרד הפר את ההסכם להפעלת ההוסטל בירושלים.
|
|
|
וועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן החליטה (יום ב', 4.11.19) להקים ועדה משותפת זמנית של ועדת הכספים וועדת החוץ והביטחון הזמניות - לתקציב הביטחון. בראשות הוועדה יעמוד ח"כ משה גפני (יהדות התורה).
|
|
|
חנית יוניבר מואשמת בגניבת 112,000 שקל ממשרדו של עו"ד יהודה ברמי, בו הועסקה כמזכירה בשנים 2018-2016. כתב האישום מייחס לה עבירות של גניבה בידי עובד, קבלת דבר במרמה, זיוף ושימוש במסמך מזויף.
|
|
|
בנק דיסקונט עורך שורת שינויים בהנהלה הבכירה, ובמסגרתם ימונה ראש החטיבה הבנקאית בבנק, יובל גביש, המכהן כסמנכ"ל בכיר, לראש החטיבה העסקית. גביש יחליף בתפקיד את אורית אלסטר אשר הודיעה ביוני האחרון על פרישתה מן הבנק.
|
|
|
|