53 אחוזים מהטייסים בפיקוד התובלה האווירית האמריקני מטיסים את מטוסיהם כשגופם סבור, שהוא זקוק לשינה - מצא הטייס מיג'ור אלכסנדר קריס בסקר, שנערך בפיקוד. כתוצאה מעייפות הטייסים נפגעות כשירות הצוות ויכולתו להתגבר על מצבי חרום.
מחקרו הביא לפיתוח יישומון (אפליקציה) לשעונים חכמים, שיסייעו לצוותי האוויר לשים לב לשעוניהם הביולוגיים, ולזהות מתי הם מנומנמים יתר על המידה. המיזם בֶּטי (BETTY) נועד להתריע בפני צוותי אוויר על עייפותם. הוא כולל שעוני-יד חכמים, שמנטרים את המקצב הצירקאדי, הקובע את השעון הביולוגי של הטייסים. המקצב הצירקאדי פועל במחזוריות של כ-24 שעות, ונועד להתאים את פעילות האדם להשפעת השמש במהלך היממה. הוא קובע מתי על הטייסים לישון, ומוצא אי-סדירות - כלומר, אי-ציות לדרישות הגוף. כיום כבר מפעיל פיקוד התובלה האווירית מודל, שמאתר כמה מאי-הסדירויות הללו.
כתוצאה מהמידע, שמעבדת בטי, יכול הטייס לדעת, שהגיע לנקודת שפל, ועליו לישון כדי לחזור לתפקוד מלא. יתר על כן, המערכת מסכמת ממצאים, שנאספו מכל אנשי הצוות, ומציגה אותם לצוות, למפקדיו ואפילו לפיקוד התובלה האווירית.
ממצאי מחקרו של מיג'ור קריס הועברו, באמצעות מעבדת המחקר של חיל-האוויר, הנמצאת באוניברסיטה של חיל-האוויר בבסיס האוויר מקסוול באלאבמה, לתכנון מפורט של היישומון על-ידי חברות תעשייתיות, כדי לשלוט בעייפות צוותי האוויר.