חברת אל-על הודיעה כי חתמה אתמול (יום ב', 25.11.19) על הסכמים לקבלת מימון בסך של כ-125 מיליון דולר בתוספת עמלה, לרכישת מטוס מדגם דרימליינר 787-8, אשר הינו המטוס החמישי שנרכש על-ידי החברה מחברת בואינג.
מדובר במטוס הראשון מדגם זה אותו תקבל החברה במסגרת עסקת ההצטיידות של שישה עשר מטוסי דרימליינר חדשים. המטוס אמור להימסר לאל-על בתוך פחות משבוע, עד לסוף נובמבר. לאחר קבלת המטוס, יפעלו בשירות החברה 12 מטוסים מדגם דרימליינר 787-9 ומטוס אחד מדגם דרימליינר 787-8.
אל-על מסרה לבורסה כי עסקת המימון עתידה להתבצע במבנה משפטי המכונה JOLCO - Japanese Operating Lease with a Call Option.
שעל פיו המטוס מוחזק על-ידי חברה ייעודית ביפן ולאחר כ-10 שנים יועבר המטוס פורמלית לבעלות החברה, בכפוף לפירעון יתרת החוב באותה עת במחיר מוסכם וידוע מראש הכולל רכיב דולרי ורכיב יין יפני אשר נכון למועד ביצוע העסקה מסתכם לכ-45 מיליון דולר.
המימון יורכב מהלוואה בסך של כ-106 מיליון דולר מבנק זר בתוספת עמלה בסך של כ-8 מיליון דולר לסוכנות הממשלתית לקידום היצוא מאנגליה, לתקופה של 12 שנים ומסכום נוסף של כ-19 מיליון דולר במטבע ין יפני שיועמד לחברה הייעודית על-ידי חברה יפנית. ההלוואה היא בריבית LIBOR ל-3 חודשים בתוספת מרווח עם החזר רבעוני לתקופה של 12 שנים מיום קבלתה אשר בכפוף לפירעון יתרת החוב, כאמור לעיל, תיפרע לאחר כ-10 שנים. מרווח הריבית להלוואה הינו בטווח שבין 0% ל-1%.
ההלוואה תובטח בערבות UKEF ובאמצעות שעבוד המטוס, המחאת זכויות החברה בקשר עם ביטוחי המטוס, זכויות החברה בהסכם החכירה עם החברה הייעודית ואחריות (Warranty) חברת בואינג למטוס וחברת רולס רויס למנועי המטוס.
ההלוואה אינה כוללת התחייבות לעמידה באמות מידה פיננסיות.