עד סוף שנת 2021 יסיים צוות נושאת-המטוסים ג'ראלד ר' פורד, נושאת-המטוסים החדישה של חיל-הים האמריקני, את הטיפול בבעיות העיקריות, שמעכבות את כניסת הספינה לשירות החיל. כך קבע תומאס מודלי, ממלא-מקום שר חיל-הים.
פורד עלתה עד כה למשלם המיסים האמריקני 13 מיליארד דולר - הסביר מודלי - והוא זכאי לראות תמורה להשקעתו.
בפורד הוטמעו הרבה חידושים הטכנולוגים, שהוציאו את המיזם מטווח התקציב, שאושר לבניית נושאת-המטוסים. למרות צזאת, סבור מודלי, שהספינה מהווה קפיצת-מדרגה ביכולת האמריקנית להפעיל כוחות ברחבי העולם.
ממלא-מקום השר הורה, שברבעון הראשון של שנת הכספים האמריקנית 2022 (כלומר, בחודשים אוקטובר-דצמבר 2021) תיכנס פורד לשירות מבצעי.
האשמות
העיכובים והתקלות בהשלמת נושאת-המטוסים, שגרמו חריגה משמעותית מאוד מהתקציב, הביאו להטחת האשמות בין מספנת האנטינגטון אינגאלס, יצרנית הספינה, לבין חיל-הים ולבין הקונגרס.
בחודשים האחרונים החריפה הביקורת של דמוקרטים ושל רפובליקנים בקונגרס על מיזם פורד. הסנאטור הרפובליקני ג'ים אינהופי, יו"ר ועדת הסנאט לשירותים המזוינים, הגדיר את העיכובים במיזם פורד כ"פליליים". הצירה הדמוקרטית אלאין לוריא מווירג'יניה, קצינה בדימוס בחיל-הים, קראה לפורד, "אסדה צפה ועוגנת".
בנושאת-המטוסים הוטמעו חידושים במעליות החימוש, במכ"ם, במָעוֹט (קאטאפּוּלט), שמשגר את המטוסים לאוויר, ובציוד העצירה, שתופס את המטוס, שבא לנחיתה על סיפונה. בין השאר, נמתחה ביקורת על החלטת חיל-הים להכניס את כל החידושים בבת-אחת לנושאת-המטוסים, ולא להתקינם בדירוג, כנהוג, בשלוש הספינות הראשונות מדגם פורד.
ריצ'ארד וי ספנסר, שר חיל-הים הקודם, האשים את הקונגרס, ששם מגבלות תקציביות על בניית הספינה. כשהתבקש ספנסר להתפטר בעניין חנינת הלוחם בסילס, האשימוֹ הנשיא
דונלד טראמפ, שלא שלט בחריגות מתקציב פיתוח נושאת-המטוסים.
פורד חזרה בחודש אוקטובר לבסיס חיל-הים בנורפולק, וירג'יניה, בתום סדרות מוצלחות של מבחני ים. שם יהיה על צוותה להתגבר על הבעיות, בהתאם ללוח-הזמנים, שקבע מודלי: עד לסוף מארס 2020 יבחנו את מערכת השיגור והנחיתה של המטוסים, ובסוף הרבעון שאחריו עליהם לקבל הסמכה לסיפון הטיסה של הספינה ולהצבת כנף מטוסים על נושאת-המטוסים.
בקיץ 2020, תאויש הספינה בצוות מלא, בהתאם למשימותיה המבצעיות. בסוף ספטמבר 2020, יופעלו עוד שתי מעליות חימוש (מתוך אחת-עשרה), שמביאות חימוש ממחסני הספינה לסיפון הטיסה. ביוני 2021 תיבחן המערכת הקרבית של נושאת-המטוסים, ותאושר. במארס 2020 יספק חיל-הים לפורד את כל החלקים, הנדרשים להצבה קרבית של הספינה.