שיא חדש נרשם ביציאות ישראלים לחו"ל: מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בשנת 2019 נספרו 9,172,600 יציאות ישראלים מגבולות הארץ, גידול של 8% בהשוואה לשנת 2018. בסך-הכל טסו לחו"ל בשנה שחלפה 4.3 מיליון ישראלים, מתוכם 2.2 מיליון מהישראלים יצאו לחו"ל פעם אחת בלבד השנה ו- 2.1 מיליון מהם יצאו לחו"ל פעמיים או יותר במהלך השנה.
בכל שנת 2019 כ-12% מכלל היציאות (1.1 מיליון) היו של ילדים עד גיל 14 בעוד שחלקם בחודשי הקיץ, יולי-אוגוסט, היה 21% (498 אלף). מספר היציאות הגבוה ביותר דרך נתב"ג נרשם ב-26 בספטמבר: כ-50 אלף יציאות לחו"ל ביום אחד - לעומת 22 אלף יציאות בממוצע ליום.
באשר לנתוני הכניסה לישראל: בשנת 2019 היו 4.9 מיליון כניסות מבקרים, עלייה של 12% לעומת 2018. בשנה החולפת נרשמו 4.6 מיליון כניסות של תיירים.
בעשור החולף (2010-2019) היו 3.6 מיליון כניסות מבקרים בממוצע לשנה. בשנת 2019 נרשמה עלייה של 35% במספר המבקרים ושל 41% במספר התיירים, לעומת הממוצע השנתי של העשור.
על-פי נתוני משרד התיירות, סך ההכנסות מתיירות נכנסת בלבד בשנת 2019 הגיע לכ-22.5 מיליארד שקלים. כלל המועסקים הישירים בתעשיית התיירות בשנת 2019 הגיע ל-153,000 איש, מתוכם 13,600 מועסקים חדשים.
שר התיירות הציג לממשלה בתחילת השבוע את הישגי המשרד ב-2019 וציין כי "יש השנה יותר מ-22 מיליארד ש״ח הכנסות למשק מתיירות נכנסת, למעלה מ-13 אלף מקומות עבודה חדשים שנוצרו, ובסך-הכל למעלה מ-150 אלף מקומות עבודה כתוצאה מתנועת התיירות הזו. אני חושב שהענף הולך ותופס את המקום שמגיע וצריך לתפוס בכלכלה הישראלית".
השר הציג לשרי הממשלה את השינויים במדיניות השיווק אשר כללו בין היתר, מעבר ממיקוד בתיירות צליינית לתיירות של חופש ונופש. כמו-כן, הסביר השר על מעבר לשיווק תתי מותגים בישראל, כמו למשל תל אביב וירושלים, שמשווקים בקמפיין Two Cities One Break. המותג אילת - שמשווק בעונת החורף באירופה עם סרטון של מעבר חד מכפור לשמש, וחופים עם מזג אוויר נוח כל השנה. פיתוח מותג הנגב, שמשווק לאירופים כאופציה לנופש פעיל בחורף.
בנוסף, הוצגה לממשלה המהפכה בשיווק בחו"ל, שכוללת מעבר מפעילות שיווקית מול סוכנים קטנים אל פעילות שיווקית מול סוכנים מרכזיים בעולם כמו Lastminute, C Trip, פרייס-ליין, אקספידיה, טריווגו ועוד. השר הדגיש כי המשרד עובד עם סוכני התיירות הדיגיטליים הגדולים בעולם, באופן בו הם מקבלים תשלום לפי מכירות בפועל – תמריץ שהוא גורם מכריע בגידול בתיירות.
השר לוין פירט גם על השווקים החדשים בהם פועל המשרד ואשר מציגים גידול של עשרות אחוזים בכניסות תיירים לישראל לעומת שנים קודמות: סין, הודו, רומניה ופניה לקהל היספני דתי.
בנוס, ציין השר את נוהל תמרוץ חברות תעופה בנתב"ג ובאילת, שהביא לפתיחת 17 יעדים חדשים לאילת (45-50 טיסות בשבוע), ו-23 יעדים חדשים לנתב"ג (58 טיסות בשבוע). השר הזכיר כי לפני הפעלת הנוהל נחתו באילת כ-4 טיסות בשבוע בלבד.
כמו-כן פירט אודות פעולות המשרד להגדלת היצע חדרי המלון וביניהן: הפחתת רגולציה, הגדלת המענק שנותן המשרד ליזמים המקימים מלונות עממיים (עד לשליש מגובה ההשקעה המוכרת), מענקי הסבה והשבה של מבנים למלונאות, וכן הרחבת מפת אזורי העדיפות לקבלת סיוע.
השר עדכן שלאחרונה אושר התקציב להקמת הרכבל בירושלים, שצפוי לשנות מן היסוד את התיירות באגן העיר העתיקה. פרויקט הרכבל צפוי להקל את בעיית הנגישות התחבורתית ויאפשר לא רק הגעה קלה ובטוחה, ללא פקקים, וללא זיהום אוויר, אלא גם יאפשר לקלוט את המספרים ההולכים וגדלים של התיירים המגיעים למקומות הקדושים בעיר העתיקה