|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

נגיד בנק ישראל: הגרעון עלול להגיע ל-4.2%

על-פי התחזית, תקציב המשכי לאורך כל שנת 2020, יעמיד את הגרעון על 3.3% מנגד ציין הנגיד אמיר ירון, כי על-פי תחזית בנק ישראל, המשך הרחבת ההוצאות בהתאם להחלטות הממשלה הקיימות והגידול הבסיסי, יגדיל את הגרעון
20/01/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 22   |   תגובות
אמיר ירון

ועדת הכספים דנה (יום ב', 20.1.20) בעניין תקציב בנק ישראל. במסגרת הדיון, הציג נגיד בנק ישראל, הפרופסור אמיר ירון, סקירה כלכלית, בה התייחס למצב במשק, לגרעון, ליחס החוב-תוצר, לפריון, לתעסוקת מגזרים ולנושאים נוספים.


יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, פתח את הדיון: "אנחנו שמחים לארח כאן את הנגיד לראשונה, במסגרת הסדר שנקבע בעבר, אנחנו לא מאשרים את תקציב הבנק, אך הוא מוצג לפנינו. לצד כך נבקש לקבל תמונה כללית, ולקבל תשובות, כמו למשל מה קורה עם נושא תמלוגי הגז".

הנגיד ירון: "המשק בשנים האחרונות צמח באופן נאה. התחזית היא שב-2020 צפויים להיכנס להאטה מסוימת, גם כתוצאה מהירידה בשכר העולמי וכן בשל התקציב הפיסקאלי".

  • לעניין השכר, אמר כי "יש שיעור צמיחה נאה של השכר, יש התמתנות בקצה, אנחנו מנסים לראות מה נתוני הקצה של שוק העבודה. שוק העבודה הדוק אך לא ממשיך להתהדק. השיעור בקצה יורד, אך עדיין גבוה. צריך לבחון כאן לאן המגמות הולכות";
  • לעניין היצוא, אמר הנגיד כי "ייצוא השכורות פחות או יותר קבוע, אך יצוא השירותים עולה, והוא גבוה יותר מהממוצע ב-oecd".
  • לעניין האינפלציה, ציין ירון כי "לקראת 2018 יש עלייה קלה לכיוון יעד האינפלציה, שנת 2019 הסתיימה ב-0.6 אחוז, בנק ישראל כל הזמן בוחן זאת, כדי לדעת לאן המגמות הולכות. אם מסתכלים על תחזית חטיבת המחקר, אנחנו צופים שבחצי השני של 2020, בעיקר שיצא מדד יוני הקודם, האינפלציה תחזור לתחום התחתון של היעד" לעניין השפעת המוצרים הסחירים והבלתי סחירים על האינפלציה הוסיף הנגיד כי "אנו צופים שהשכר ימשיך להעלות באופן הדרגתי את האינפלציה, ויחזיר אותה לתחום התחתון".
  • לעניין הריביות, הציג הנגיד סקירה של סיבוב של הורדות ריביות בעולם: "יש שינוי בטווי המוניטרי, ואין ספק שהוא גם השפיע עלינו בבחינת תוואי הריבית. בתחילת השנה המשק צמח והאינפלציה ביוני הגיעה כמעט לאחד וחצי, הלכו לעליית ריבית, היה מאז מעין סיבוב שהשפיע גם עלינו. הריבית הריאלית בישראל איננה נמוכה בהשוואה בינלאומית, זה משקף חלק מהפעילות שלנו, וכך שאנחנו פעילים מול אירופה ומול ארה"ב".

בין אתגרי המשק, בטווח הקצר של בין שנה לשלוש שנים, הציב הנציב את נושא הגרעון, ובטווח הארוך את נושא הפריון.

הפרופסור ירון שיבח את העמדת החוב תוצר על שיעור של כ-60 אחוזים, אך הזהיר כי "בעדר צעדים מרסנים, הגרעון יעלה ויחס החוב לתוצר צפוי להתגבר".

"גרעון שתומך ביחס חוב תוצר כזה, עומד על סביב 2.5 אחוזים. ב-2020 יהיה תקציב המשכי, אם הוא יחול על כל השנה, אז הצפי הגרעון ל-2020, הוא כ-3.3 אחוזים. ב-2021, יהיה צורך בצמצום של עוד שלושת רבעי חוב תוצר, כדי להתכנס לאזור ה-2.5 האופטימלי. שתהייה ממשלה שתוכל לקבל החלטות, תהיינה החלטות לא קלות" הוסיף הנגיד.

מהנתונים שהציג הנגיד, עלה עוד, כי הרחבת תקרת ההוצאות בהתאם להחלטות הקיימות של הממשלה, ותוואי הגידול הבסיסי בהוצאות, צפויה להביא להגדלת הגרעון, ולכך שיעמוד על כ-4.2 אחוזים בשנת 2020.

הנגיד התייחס גם לפריון העבודה בישראל ואמר כי זה "יחסית נמוך למדינות המפותחות. עד היום הצמיחה באה בצורת גידול בשיעורי התעסוקה כמעט בכל המגזרים, למעט נשים ערביות וגברים חרדים. כדי להגדיל את הצמיחה, אנחנו רוצים להתמקד בנושא הפריון".

הנגיד הציג כי הגדלת שיעור התעסוקה במגזרים אלה, תשפר את התוצר לנפש. יו"ר הוועדה התייחס לנקודה זו וציין כי "מדינת ישראל לא עשתה כלום למען זאת. חוקקתי חוק לאפליה מתקנת להעסקת חרדים, שאלתי כמה הועסקו במסגרת זו, השיבו לי שאף אחד".

ח"כ אבי ניסנקורן: "בניגוד להחלטת הממשלה אין עידוד של אוכלוסיות. גם לעניין נשים חרדיות שהשתלבו, השאלה באיזו רמה, ומה התרומה של הדבר לפריון".

ח"כ מיכאל מלכיאלי: "הנגיד, התבטאת בנושא התעסוקה כי אם החרדים לא ישולבו יעלו המיסים ב-16 אחוזים. אמירה שלא הייתה צריכה להיאמר בתקופת בחירות, הייתי מצפה ממך לומר, שלולא המדינה תמשיך לבנות חסמים לגברים חרדים בשוק התעסוקה, תהיה עליית מיסים ב-16 אחוז. יש רבים שרוצים להשתלב. אני מבקש שתוציא אמירה למדינת ישראל, שתפסיק לבנות תקרות זכוכית לגברים החרדים שכן רוצים להשתלב".

ח"כ עודד פורר: "האינטרס פה הוא לא שלכם או שלי, הוא אינטרס של מדינת ישראל. אי-אפשר להשיג את זה בלי שמישהו חס וחלילה ילמד לימודי ליבה. גם בנושא חינוך יש חידלון גדול מאוד של הממשלה, יש ירידה חדה במתמטיקה ומדעים ב-4-5 שנים האחרונות, לא נוכל לקיים מדינה עם צבא של עולם ראשון, שהרמה במבחני פיזה, היא ברמה של עולם שלישי".

הנגיד הציג כי פריון העבודה בישראל נמוך ביחס לזה של המדינות המפותחות. בצד הפתרונות, הדגיש הפרופסור ירון את עניין המיומנויות כגורם משפיע: "הפער הגדול ביותר הוא דווקא בעשירונים התחתונים. הפער מתחיל כבר בגילים הצעירים". הנגיד הציג את מבחני המיומנויות השונים, בהם ישראל רחוקה מהממוצע, ללא מגמת שיפור לאורך השנים.

לעניין הוועדה ליציבות פיננסית אמר הנגיד כי "זהו חוק חשוב, היו לנו פגישות עם רגולטורים רבים, אני יכול להגיד שישנה תוכנית עבודה מוסדרת, שבה כל רגולטור הציג את הנושאים שתחת חסותו, כמעט כולם הציגו, זאת כדי שיהיה שפה משותפת, ואנחנו מתכללים הכל יחד. הוועדה הוקמה והיא פועלת והיא עובדת לפי מודלים מקצועיים".

קרן אזרחי ישראל לרווחי הגז לא מתוקצבת

ח"כ אורית פרקש הכהן: "כיצד נערך בנק ישראל להקמת קרן אזרחי ישראל לרווחי הגז'? מה התשתיות שהקימו, מה הצפי של הבנק לתחילת פעילות הקרן? עד ששר האוצר לא יקים את מועצת הקרן לא נוכל להיערך. יש ויכוח סביב זה, למה אתה נגיד הבנק, לא מתערב?".

פרונסואז בן צור, מנהלת מיזם הקרן האזרחית לרווחי הגז: "לא אנחנו ולא המועצה אחראים לוועדת ההשקעות, אנחנו כפופים לחוק. ללא מוסדות הקרן, המועצה והוועדה, לא תהיה מדיניות של השקעת כספים, לא נוכל להשקיע את הכספים ללא מדיניות. מי שמתווה זאת, זו המועצה בוועדת ההשקעות. אותם מוסדות יוקמו רק אם יהיו בה חברים נציגים מהציבור, הוועדה הוקמה לפני שנתיים והתפזרה ללא ועדת איתור. היא התפזרה כי הוועדה לא הצליחה להתכנס בעקבות קושי בתנאי ההתכנסות. החוק אומר שמי שמאשר את הגופים זו המועצה והיא לא מתכנסת".

ח"כ גפני: "המדינה כשלה בעניין הזה, יש חוק מסודר, ועדת האיתור נעלמה והתוצאה חד-משמעית - כשלנו. בעניין הזה מדובר בהרבה מאוד כסף - כ-450 מיליארד שקל ושום דבר לא קרה עד לרגע זה. זה חוסר אחריות וכל מי שבעניין הזה נגוע בחוסר האחריות".

לשאלת ח"כ אחמד טיבי, הציגו אנשי הבנק כי בבנק מועסקים 13 עובדים מהמגזר הערבי, "בתפקידים משמעותיים", ו-24 עובדים מהמגזר הערבי. בבנק ציינו כי בכוונתם לפעול לעליית העסקה של כלל המגזרים בבנק, וכי קבעו רף לשם כך בשנת 2020.

תקציב הבנק ל-2020 יקטן לכ-1.23 מיליארד שקל

במסגרת הצגת תקציב, עלה כי תקציב הבנק לשנת 2019 עמד על כ-1.23 מיליארד שקל, ותקציבו לשנת 2020 יעמוד על כ-1.07 מיליארד שקל, ירידה של כ-12.4% לעומת תקציב 2019. התקציב ב-2020, יהיה דומה לתקציב 2017 של הבנק.

הסעיפים הבולטים בתקציב הבנק הם מטה וסיוע (כ-250 מיליון), ביצוע תפקידי הבנק (כ-242 מיליון) גמלאות (כ-297 מיליון), השקעות (כ-116 מיליון), הדפסת כסף (כ-89 מיליון) ושיתוף נתוני אשראי (כ-75 מיליון).

תקציב ההרשאה להתחייב של הבנק לשנת 2020 יעמוד על כ-370 מיליון שקל, תקציב ההרשאה להתחייב לשנת 2019 עמד על כ-336 מיליון שקל.

לצד אלה, הועברו כ-48.5 מיליון שקל עודפי הבנק בשנת 2019, לשימושו בשנת 2020, מרביתם במסגרת השקעות חוצות שנת תקציב.

על-פי מסמך מרכז המחקר ומידע של הכנסת, שנכתב לקראת הדיון, סעיף 'ניהול נכסי קרן אזרחי ישראל לרווחי הגז' לא תוקצב לשנת 2020. במענה לפניית המרכז, הסבירו בבנק ישראל כי הצפי של משרד האוצר להתחלת פעילות הקרן הוא בסוף שנת 2021, אז צפויים להצטבר בקרן כמיליארד שקל. עוד מוסבר במסמך כי נכון לינואר 2020, טרם הוקמו המוסדות הנדרשים להפעלת הקרן וטרם הוקמה ועדת ההשקעות של הקרן, שתנחה את בנק ישראל כיצד להשקיע את כספי הקרן, ולכן עדיין אין צורך בתקצוב לשנה זו. עד כה נעשתה בבנק ישראל הערכה ראשונית לעניין. על-פי הודעת בנק ישראל לגבי העברת יתרות משנת 2019 לשנת 2020, בסעיף תקציבי זה, יועברו כעודפים כ-2.3 מיליון שקל.
חוברת תקציב בנק ישראל לשנת 2020 / חוברת
התקציב המוגש בזאת מתייחס לפעילות המנהלית של הבנק, והוא מורכב מתקציב ההשקעות, ההוצאות וההכנסות התפעוליות. הפעילות המנהלית אינה כוללת הכנסות והוצאות הנובעות מיישום החלטות של הוועדה המוניטרית לגבי הכלים המוניטריים, מתן אשראי לתאגידים בנקאיים ולגופים פיננסיים אחרים, ניהול הנזילות במשק, השקעות ביתרות מטבע חוץ וכדומה. כמו כן, התקציב אינו כולל את העלויות הקשורות ליחסים הפיננסיים בין בנק ישראל למוסדות כספיים בין-לאומיים (14 עמ')
תיאור וניתוח תקציב בנק ישראל לשנת 2020 / מסמך
מסמך זה נכתב לקראת דיון בוועדת הכספים ב- 20 לינואר 2020 בנושא: "תקציב בנק ישראל לשנת 2020 ". המסמך מציג את נתוני ביצוע התקציב בשנת 2018 , השינויים בתקציב בשנת 2019 והצעת התקציב לשנת 2020 (9 עמ')

תאריך:  20/01/2020   |   עודכן:  20/01/2020
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 OECD   אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אוסאמה סעדי / osama  saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורלי פרומן / orly  fruman   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אבידר / Eli Avidar   אלי כהן / Eli Cohen   אלכס קושניר / Alex Kushnir   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אנטאנס שחאדה / Mtanes  Shihadeh   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   ג'אבר  עסאקלה   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   היבה יזבק / Heba  Yazbak   ווליד טאהא / Waleed Taha   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חוה (אתי) עטייה / Hava-Etty  Atia   חיים כץ / Haim Katz   חמד עמאר / Hamad Amar   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יבגני סובה / Yavgeni Sova   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / yoav  segalovich   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוגב מרדכי   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יעל גרמן / Yael  German   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכל שיר סגמן / Michal=Shir Segman   מיקי חיימוביץ' / Miki  Haimovich   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנסור עבאס / Mansour Abbas   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרק איפראימוב / Mark   Ifraimov   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה (מוסי) רז / Mossi Raz   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר ברקת / Nir  Barkat   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עופר עיני   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קטרין שטרית / Kathrin  Shitrit   קרן ברק / Keren  Barak   רדיר כאמל / Radir Kamal   רויטל סויד / Revital Swid   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רם שפע / Ram Shefa   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נגיד בנק ישראל: הגרעון עלול להגיע ל-4.2%
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישראל מתדרדרת!!!
20/01/20 21:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 22
הוועדה המסדרת בראשות חבר הכנסת אבי ניסנקורן אישרה (יום ב', 13.1.20) את הקמת הוועדות הקבועות, בהן ועדת הכנסת שתבחן את בקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתום דיון סוער אושר המהלך ברוב של 16 חברי כנסת תומכים מול חמישה מתנגדים. בתוך כך, נתניהו יכנס מחר את ראשי גוש הימין בעקבות ההתפתחויות.
13/01/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מי שעוקב אחר המאבק הקונסטיטוציוני המתפתח בישראל בין הכנסת והרשות המבצעת לבין שתלטנות המערכת המשפטית, בוודאי אינו מופתע מהמקום אליו הגיע בימים אלה ומן הכיוון המסתמן לגבי ההמשך. המאבק הוא על עליונות פוליטית בדמוקרטיה הישראלית, אולם בפועל הוא מתנהל כביכול על "שאלות מוסריות" כגון: האם זכות החפות היא מוחלטת (מוגדרת כפשוטה בחוק) או שהיא זכות "בערבון מוגבל" - מותנית בפרשנות יעודית המתאימה לתפישת בג"ץ ברגע קבלת ההחלטה. האם זכות החפות שמורה לכל באותה מידה, או שהיא מותנית בשאלה מהו תפקידו של הטוען לזכות? אם הוא יריב פוליטי, זכות החפות שלו היא על תנאי, או "בתנאי ש..." אבל אם הוא איש המחנה הנכון או ההשקפה הנכונה, היא מוחלטת ובלתי-מותנית בדבר.
10/01/2020  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
שר המשפטים אמיר אוחנה שלח (יום ג', 7.1.20) מכתב ליועץ המשפטי לכנסת, עוה"ד איל ינון, בו הוא דורש ממנו להפסיק ולעסוק בענייניו של ראש הממשלה בשל ניגוד העניינים בו הוא נמצא עם בת זוגו, עוה"ד עמית מררי המשמשת כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה.
07/01/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 6.1.20) תיקון להצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה, המבקשת לתקן את פקודת התעבורה בעניין הארגון-מחדש במוניות השירות, שאושר ב-2018, ובכך לאפשר למפעילים הקיימים להמשיך לתת שירות עד ה-31 בדצמבר 2020, באשכולות בהם עדיין לא הושלמו הליכי המכרז ועד אשר יסתיימו אותם הליכים שמנהל משרד התחבורה.
06/01/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה (יום ב', 30.12.19) במכתב ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, והודיע על כוונתו לבקש מהכנסת חסינות בשלושת התיקים שבהם הוא מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. המכתב נשלח שלושה ימים לפני המועד האחרון של רה"מ להגיש לכנסת את בקשת החסינות.
30/12/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il