|
הנת"צ ברחוב קפלן [צילום: ברק ברינקר]
|
|
|
|
|
שיפור בתחבורה הציבורית בתל אביב. העירייה תכננה וביצעה נתיב תחבורה ציבורית ברחוב קפלן, אחד הרחובות העמוסים בעיר בו עוברים כ-50 אוטובוסים בשעת שיא לכיוון (כלומר, כ-100 בשני הכיוונים) וכ-1,100 אוטובוסים ביממה.
במסגרת התכנון והביצוע של המיזם נבדקו ונוטרו מהירות הנסיעה הן ברכב הפרטי והן באוטובוסים, וניכר שיפור משמעותי בנסיעת אוטובוסים:
- לפני המיזם, זמן הנסיעה הממוצע של אוטובוסים ברחוב קפלן בשעת העומס עמד על כ-30-20 דקות.
- לאחר הפעלת הנת"צ יש שיפור משמעותי במהירות הנסיעה ומשך הנסיעה הממוצע בשעות העומס לאורך הרחוב עומד כיום על כ-8-5 דקות.
הזמן הרב שנחסך לאוטובוסים הקיימים בשעות הגודש (בין 12 ל-25 אחוז מסך כל זמן הנסיעה של הקווים השונים) מאפשר ל
משרד התחבורה לייעל את מערך התחבורה הציבורית באזור ולהוסיף תדירות ושירות.
במרס 2020 יתוגבר באופן משמעותי השירות לאורך ציר קפלן ע"י הוספת שני קווים חדשים שישפרו את השירות בעיר בדגש על חיבור דרום מזרח העיר וכן תגבור של נסיעות בקווים העמוסים העוברים ברחוב.
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, אמר: "בנת"צ החדש ברחוב קפלן כבר הצלחנו לצמצם את זמני הנסיעה באוטובוסים מכ-25 לכ-5 דקות בלבד. אמרתי ואומר זאת שוב - הגברת השימוש בתחבורה הציבורית תביא להפחתת זמני העמידה בפקקים, לצמצום זיהום האוויר ולהורדת יוקר המחיה".