|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?
ארבל והנדל. פגיעה בצביון המדינה? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מתי נגמר יום שישי?

"כבודו טעה, סקרים - עד כניסת השבת"

בש"ס אומרים כי שגגה נפלה תחת ידו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, לאחר שציין כי פרסום סקרים מותר עד הלילה בחצות, בעוד שכוונת המחוקק היא עד כניסת השבת הנדל דחה את הבקשה המשמעות: בטלוויזיה יוכלו לשדר הערב סקרים חדשים
28/02/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2020   |   תגובות
איציק וולף
הנדל: להימנע מחדשות כזב לקראת הבחירות

סגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, ח"כ משה ארבל (ש"ס), אומר כי נפלה שגגה תחת ידו של יו"ר הוועדה, השופט ניל הנדל, העומדת בניגוד לחוק דרכי תעמולה. במכתב ששלח (יום ו', 28.2.20) להנדל, כתב ארבל כי מכתבו של השופט לכלי התקשורת ולמכוני הסקרים, בדבר הצורך להקפיד כי סקרי בחירות יתפרסמו עד הלילה בשעה 23:59 אינו מפרש נכון את כוונת המחוקק.

בסעיף קטן 16ה(ח) לחוק דרכי תעמולה, נכתב: "בתקופה שתחילתה בתום יום שישי שלפני פתיחת הקלפיות והמסתיימת במועד סגירת הקלפיות, לא ישדר ולא יפרסם אדם בכתב לציבור על תוצאותיו של סקר בחירות שלא שודרו או פורסמו בכתב לציבור לפני תחילתה של התקופה האמורה".

לדברי ארבל, "מן האמור עולה כאילו יום השישי אליו כיון המחוקק מסתיים בחצות ולא בכניסת השבת, ויש בכך כדי לבטא את צביונה של ישראל כמדינה יהודית". הוא מבקש מהנדל לתקן ולהבהיר את המכתב כך שיהיה ברור כי המועד החוקי המותר לפרסום סקרים הוא עד כניסת השבת, משום שמכניסתה ועד חצות זה כבר לא יום שישי אלא שבת.

כראיה לטענתו, הביא ארבל את פקודת סדרי השלטון והמשפט, התש"ח-1948 לפיה מתחיל יום השבת בכניסת השבת במסורת ישראל, וכך גם כל החיקוקים הנגזרים מכך. כמו-כן ציטט את הפסיקה (רעפ 7264/02 עיוב יעקוביאן נ' מדינת ישראל), שבה נקבע כי יש לפרש את המונח "שבת" לאור המשמעות הנודעת לו במורשת ישראל - משקיעת החמה ביום ו' ועד צאת הכוכבים במוצאי שבת.

ארבל: "מאחר שגם יו"ר ועדת הבחירות כפוף לחוק, הרי שפרק הזמן שבין השקיעה ביום שישי לשעה 23:59 הוא יום שישי, ואינו יכול להיות בה בעת גם שישי וגם שבת. מכאן שמדובר בשגגה, שיש לתקנה".

הנדל דחה את הבקשה

השופט הנדל דחה את הבקשה. בתשובה ששלח באמצעות יועמ"ש הוועדה, עו"ד דין ליבנה, כתב: "הדין – והוא המחייב, כפי שכתבת – אינו מקבל את הפרשנות שהוצעה על ידך. אין מחלוקת על חשיבותה של השבת בישראל (ראה למשל דנג"ץ 3660/17 התאחדות הסוחרים והעצמאים הכללית נ' שר הפנים; פסקה 2 לחוות דעתו של השופט הנדל). עם זאת, ההגדרה של 'יום' היא 'תקופה מחצות הלילה עד חצות הלילה שלאחריו' (סעיף 3 לחוק הפרשנות, התשמ"א-1981). חוק דרכי תעמולה מתייחס אל יום שישי, דהיינו היום המסתיים בחצות הלילה. במצבים שבהם המחוקק רצה להציב קו גבול עם כניסת השבת, עשה זאת מפורשות. ראה למשל סעיף 20 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים), התשנ"ו-1996.

עוד הוסיף: "האמור עולה גם מתקדימי העבר. כך פירשו את חוק דרכי תעמולה גם יושבי ראש ועדת הבחירות לכנסת ה-19, ה-20, ה-21 וה-22. נראה כי הדרך להגיע למצב המתואר בפנייתך היא שינוי בידי המחוקק. משכך, אין בידנו לקבל את פנייתך".

בפורום השבת הציבורית בירכו על הפנייה מצד ח"כ ארבל, וציינו כי את החוק חוקקו גם דתיים וחרדים, ומופרך לטעון כאילו מי מהם הצביע בעד חוק לחילול שבת, או העלה על דעתו שהשבת תנוצל לצרכים פוליטיים הפוגעים בכבודה. לדעת הפורום, גם מלשון החוק "בתום יום השישי" משמע שמדובר בסיום פעילות החולין של יום זה, כשם שאומרים "בתום יום המסחר בבורסה", "בתום יום הלימודים", "בתום יום הבחירות", ואין הכוונה לחצות של אותו יום.
הנדון: בקשה דחופה לתיקון שגגה שנפלה במכתב לעיתונות מטעם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית / מכתב
בקשה מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית ניל הנדל לתקן את מכתבו בעניין פרסום הסקרים, כך שפרק הזמן שבין כניסת השבת לשעה 23:59 ייחשב כשבת ולא כיום שישי

תאריך:  28/02/2020   |   עודכן:  28/02/2020
עידן יוסף
+העתיד נראה מעורפל ומטריד
20:08 28/02/20  |  ד"ר חיים משגב   |   לרשימה המלאה
קריסה מוחלטת עלולה להתרחש אם גוש הימין ובראשו נתניהו לא ינצח בבחירות  ▪  ניצנים ראשונים למהפך אנטי-ציוני כבר ניכרים בשטח  ▪  העתיד נראה מעורפל ואם מפלגת הטלאים שבראשה עומד גנץ, טירון פוליטי, חסר כל כישורים, תצליח להקים ממשלה בעזרת "המשותפת", עמודי היסוד של התנועה הציונית עלולים לקרוס
(מו"מ לאחדות לא צלח [צילום: חיים צח, לע"מ])
+הרב שהקליט את השיחה עם יועץ גנץ נפגש השבוע עם נתניהו
16:45 28/02/20  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד, רה"מ בנימין נתניהו, נפגש השבוע עם הרב גיא חבורה, שהקליט את יועצו של גנץ, ישראל בכר. אמש פורסמו ההקלטות בהן נשמע בכר אומר כי גנץ מהווה סכנה לישראל ויפחד לתקוף באירן. ביום רביעי ביקר נתניהו בישיבת תורה והוראה בנוכחות הרב חבורה. לפי גורמים בישיבה, תיאם הרב את הביקור עם עורך הדין עמית חדד, שנמצא עם חבורה בקשרי ידידות. מהליכוד נמסר: מדובר בביקור פומבי כחלק ממאמציו של ראש הממשלה להוריד את שיעור ההצבעה לבן-גביר. קודם לכן הגיב גנץ להקלטות, וטען כי בושלו באופן מכוון בידי בעלי אינטרס שמטרתם אחת - להשאיר את נתניהו בשלטון לעוד שנים ארוכות. בתגובה לפרסום, טענו בכחול לבן: "המאפיה כאן". אורך השיחה בין הרב חבורה לבכר הוא כשעתיים וחצי.
+בנט קטע ראיון: "רינה מצליח לא שאלה, היא הטרילה"
16:34 28/02/20  |  עידן יוסף
יו״ר ימינה, השר נפתלי בנט, קטע ראיון לרינה מצליח בקשת 12, לאחר שלטענתו הותקף באופן לא ראוי. הוא כתב בפייסבוק: "למעלה משבע שנים אני בפוליטיקה. הענקתי אלפי ראיונות למראיינים מכל העולם, וכמובן בישראל. היו ראיונות הוגנים יותר והיו גם כמה עוינים במיוחד. אבל אינני זוכר כזה דבר. הפסקתי באמצע את המיתקפה הזו. רינה לא שאלה. רינה הטרילה. רינה מצליח החליטה, שוב, רק לנסות להגחיך ולזלזל, להעביר רק את האג׳נדה האישית שלה ומבלי לאפשר לי להעביר את עמדתי. בחיים היא לא תראיין כך את ליברמן או את ניצן הורוביץ או את איימן עודה. היא הגיעה במטרה אחת - לעצור אותנו".
+ליברמן: עלילת עמיר פרץ נועדה לפגוע בנו
16:31 28/02/20  |  עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו הגיב לדברי עמיר פרץ על כך שסיכם עם גנץ הקמת ממשלה בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת וישראל ביתנו, וכתב: "הנהגת מפלגת העבודה ז"ל כל כך מבוהלת ומפוחדת שהיא מוכנה לשקר ולהמציא כל דבר. ישראל ביתנו בוודאות תצביע נגד כל ממשלה, שהיא לא תהיה חלק ממנה. העלילה האחרונה של פרץ נועדה לפגוע בישראל ביתנו עקב הנטישה של מצביעי עבודה רבים לטובתנו.
לנו בישראל ביתנו לא היו ולא יהיו שום סיכומים מוקדמים עם אף מפלגה". ליברמן טען כאילו המהלך של פרץ מתואם עם נתניהו, בתמורה לתמיכה בעמיר פרץ במרוץ לנשיאות.
+עמיר פרץ: ממשלת גנץ תקבל תמיכה מהמשותפת
16:16 28/02/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לדברי יו"ר העבודה גשר מרצ, סיכם עם יו"ר כחול לבן כי איימן עודה ואביגדור ליברמן ויתמכו מבחוץ בממשלה שתקים  ▪  הוא הוסיף כי צעד זה ומינוי בדואי לשר - ירגיעו את המתח בין יהודים לערבים
פרץ בסיור במרכז ירושלים
+המומנטום עמנו וניתן להבטיח ניצחון
15:48 28/02/20  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
הזמן קצר והמלאכה מרובה. עד כניסת שבת קודש ומייד עם צאת השבת על כל אחד ואחד מאיתנו לפעול  ▪  עלינו לאתר ולמפות יהודים שעייפו מהסאגה הפוליטית, להעיר מרבצם כאלה הסבורים שקולם אינו חשוב, לשכנע חברים תועים וטועים המעלים בדעתם ליפול בפח היקוש של "שלושת הגנרלים", להכניס אידיאולוגיה ולהט של עשייה בצעירים אדישים מחד ובזקנינו הטרודים בהתמודדות עם גילם מאידך
([צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+יו"ר ועדת הבחירות: ישראל ביתנו לא הוכיחה קשר בין הליכוד לכנס
12:02 28/02/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השופט הנדל דחה עתירה שהגישה ישראל ביתנו נגד הליכוד ופסק הוצאות בסך כולל של 7,000 שקלים
([צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
+כחול לבן הציעה מחיקת המילה "יהודית" מחוק הלאום
10:23 28/02/20  |  עידן יוסף
ח"כ רם בן ברק הבטיח לציבור הערבי כי כחול לבן תמחק את המילה "יהודית" מסעיף 7 בחוק הלאום שאומר שהמדינה תקדם ותעודד "התיישבות יהודית". הסעיף נועד לסייע לקדם התיישבות יהודית בנגב ובגליל (מקור ראשון). השר בצלאל סמוטריץ' (ימינה) אמר בתגובה: "כחול לבן במכירת חיסול של החזון הציוני והכל כדי לקנות שלטון מהערבים. בושה וחרפה".
+שוויון בין הליכוד לכחול-לבן, יתרון קל לגוש הימין
10:03 28/02/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הליכוד וכחול לבן צפויות לקבל בבחירות מספר זהה של מנדטים - 33  ▪  גוש הימין עולה ל-57 מנדטים לעומת 56 של גוש מרכז-שמאל  ▪  ישראל ביתנו נשארת לשון המאזניים  ▪  נתניהו משמר על היתרון שלו בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה
([צילום: פלאש 90])
+דרעי: אם היו 58 בבחירות הקודמות הייתה קמה ממשלה
09:52 28/02/20  |  עידן יוסף
יו"ר ש"ס אריה דרעי מגלה כי אילו בבחירות הקודמות היו לגוש הימין 58 מושבים בכנסת, הייתה ממשלה יכולה לקום. בראיון לרדיו קול חי, הוא סירב לחשוף מיהם שלושת חברי הכנסת מגוש השמאל מרכז שהיו תומכים בממשלה.
+גנץ פיטר את יועצו הבכיר ישראל בכר
09:03 28/02/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר כחול לבן פיטר את היועץ האסטרטגי שלו, ישראל בכר, שהוקלט טוען שלבני גנץ אין אומץ לתקוף באירן וכי הוא סכנה לעם ישראל  ▪  כחול לבן: בכר נקלע למארב מתוכנן שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה - שיטופלו בציר המשפטי
צעד דרסטי, שלושה ימים לפני הבחירות [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"כבודו טעה, סקרים - עד כניסת השבת"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גימי-יהודי מיהודה
28/02/20 14:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2020
הסקר האחרון המתפרסם לפני הבחירות לכנסת ה-23 שיתקיימו בעוד שלושה ימים מציג שוויון בין המפלגות הגדולות ויתרון קל לגוש הימין על גוש מרכז-שמאל.
28/02/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, פיטר את היועץ הקרוב שלו, ישראל בכר, לאחר שפורסמו הקלטות שלו טוען שגנץ לא ראוי לכהן כראש ממשלה.
28/02/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
יושב-ראש ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, רומז כי אפשר שימליץ לנשיא המדינה להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה לאחר הבחירות. בראיון לאתר החדשות NEWSru בשפה הרוסית, אמר ליברמן כי ימליץ על מפלגתו ועל עקרונותיה הבסיסיים.
27/02/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
השר בצלאל סמוטריץ' (ימינה) תקף בכינוס בחירות במכינה הקדם צבאית "שובו אחים" ברחובות את המפלגות החרדיות, לאחר שכמה תלמידים חשבו להצביע עבורן. באתר סרוגים פורסם תיעוד שבו נשמע סמוטריץ' אומר: "ברמה המעשית אנחנו פי אלף טובים מהחרדים גם בדת ומדינה. היחידים שיש להם אחריות ואכפת להם - זה אנחנו. מה הם עשו ב-30 שנות שלטון ברבנות הראשית? סיאבו אותה, השחיתו אותה, כמה חילול השם. אתה חי טוב עם תעשיית הג'ובים של המועצות הדתיות? עם השם רע שיש לשירותי הדת?". עוד אמר: "לא מעניין אותם כלום, הכל ציניות. הם סיאבו והשחיתו את הרבנות ב-30 שנות שלטון - כמה חילול השם". "תלכו עם דרעי שהלך לאוסלו? גפני אומר - 'אני שמאלני'. גפני יורד לחיי המוסדות שלנו, אתם לא מבינים עד כמה, אלו קרבות אנחנו מנהלים איתם בוועדת כספים על הישיבות שלנו. תסתכלו איך הם מתייחסים לרבנים שלנו? עכשיו הם הולכים לרב דוד חי, עולים אליו לרגל, יושבים איתו. ביום רגיל, למניין הם לא מצרפים אותנו". יו"ר דגל התורה משה גפני: "בצלאל סמוטריץ' בחור טוב. ציבור שומרי התורה והמצוות מבין שבמסגרת הפוליטית אותה יצר סמוטריץ', אין שום סיכוי שהוא יוכל לממש את תפיסת עולמו הדתית. את ההסכמה על תרומתו האדירה של יו"ר ועדת הכספים למען ההתיישבות ביהודה ושומרון ומוסדות החינוך של הציונות הדתית, יעידו ראשי הישובים, מנהלי מוסדות החינוך, וכמובן, תוצאות הבחירות". ש"ס הגיבה: "חבל מאד שהשר בצלאל סמוטריץ' מתחנף בגלוי ללא הרף בפני השר אריה דרעי ואנשי שס, מהלל את מעשיהם ומאחורי הגב משמיע דברי הבל והשמצות. מדובר בניסיון עלוב ונואש לקושש קולות מתנועת שס ובקנאה צרופה, בעיקר לאחר שהשר דרעי הוכתר על ידי כל ראשי מועצת יש״ע כיקיר ההתיישבות וכאיש שפעל הכי הרבה למען המתיישבים ביהודה ושומרון".
27/02/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ישראל בכר, יועצו הבכיר של יו"ר כחול לבן נשמע בהקלטה מהימים האחרונים שפורסמה (יום ה', 27.2.20) בחדשות 12 כי בני גנץ הוא סכנה לישראל. בכר היה יועץ בעבר של נתניהו וכעת של גנץ. בשבועות האחרונים הוא ניהל שיחות ארוכות מאוד עם מכר, שבהן פרס את הבעיות הקשות שיש לו עם עם יו"ר כחול לבן.
27/02/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
יעקב הוא עיתונאי אשר לא היו לו שאיפות אחרות מלבד תקשורת, עיתונאות, יצירת סיפור, הגשה, הבאת חדשה, כתיבה, הבאת מידע על נושאים מנושאים שונים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il