אחת מהטענות המרכזיות של פרקליט ההמדינה
משה לדור במכתבו לשר המשפטים יעקב נאמן (ובתפוצת נאטו), הייתה על היעדר עבודת מטה מסודרת והיעדרו של מסמך המכיל את מכלול ההיבטים של ההצעה לפיצול התפקידים. בכל הקשור לעבודת המטה, צודק מאוד מר לדור, עבודת המטה באגן המזרחי של הים התיכון, בכל התחומים, לוקה בחסר, כאן אנחנו קודם עושים ורק אחרי כן חושבים. ראו למשל מלחמת לבנון השנייה.
לעומת זאת, טועה מר לדור בכל האמור להיעדרו של מסמך המציג את ההצעה על כל היבטיה, באשר מסמך כזה קיים. מסתבר שאין מדובר באותה הצעה בדיוק, אך בהיעדר כל מסמך אחר ניתן להאמין ש
הצעה לחוק שהכין השר לשעבר פרידמן, ואשר בפועל אמון על ניסוחה עורך דין דן אבי יצחק, היא זו העומדת על הפרק.
דן אבי יצחק, ללא כל ספק בחור מוכשר, מנמק את הצעתו היטב-היטב, אך רק כאשר קוראים לעומק גם את ההצעה וגם את מכתבו השנוי במחלוקת של פרקליט המדינה, ניתן לשים אלה מול אלה את השיקולים השונים, באשר דן אבי יצחק בהצעתו מפרט (כסניגור ההצעה) את חוליי המצב הקיים ואת יתרונותיה של ההצעה לפיצול, ופרקליט המדינה, במכתבו, כקטיגור של השינויים, רואה בעיקר את החסרונות והסיכונים שבשינוי.
וגם אם ניתן לשר נאמן ולפרקליט לדור את הקרדיט כאילו הם לוחמים לטובתו של הציבור, וכל אחד רואה את טובת הציבור באור שונה, קשה מאוד-מאוד להשתחרר מעולו המעיק של חשש מאוד לא נעים למניעים אישיים, בשני הצדדים.
בהציגו את התוכנית לעיתונאים, נשאל נאמן מה יעלה בגורלו של פרקליט המדינה, משה לדור, נאמן
השיב כי ...לדור יכול להגיש מועמדות לתפקידו, אך הוא יכול להמשיך בתפקידו ויהיה כפוף לראש התביעה הכללית, שימונה על-ידי ועדה ציבורית שבראשה שופט עליון בדימוס....
ובואו נחזור לרגע קט לחוק המוצע על-ידי השר פרידמן, כפי שנוסח על-ידי דן אבי יצחק, האומר בסעיף 3 שלו: "משרת פרקליט המדינה תבוטל" ובסעיף 63 הוא אומר: ...פרקליט המדינה המכהן ערב תחילתו של חוק זה רואים אותו כאילו נתמנה להיות התובע הכללי על-פי חוק זה...
יחי ההבדל הקטן!!!
ומה שרואה הציבור מכל המהומה הזו, זה שר המספר חצי אמת, ופרקליט מדינה המספר חצי אמת, השר המנסה להיפטר מפרקליט המדינה בד-בבד עם סיום תפקידו של היועץ המשפטי, וזאת בניגוד לעבודה שנעשתה במשרד והיא היחידה שלציבור יש אליה גישה. ומנגד, פרקליט מדינה המספר לנו הכל, יום אחד אחרי שהבין שאם התוכנית הזו מתקבלת, הוא מאבד את סמכויותיו, ומאבד בפועל את תפקידו, באשר ה"חסינות" שקיבל על-פי הצעת השר פרידמן, בוטלה על-פי הצעת נאמן.
אני מציע ללדור לא לפרוש כל-כך מהר, כי הרי אם תתקבל הצעתו של השר, הוא יפרוש ממילא, ואם לא תתקבל, יפרוש ודאי השר.