|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

בהלת הקורונה בישראל:

משרד החינוך נערך לשיבוש משמעותי של שגרת הלימודים

מנכ"ל משרד החינוך כתב באגרת למנהלים: "הנחת העבודה שלנו היא שהמצב יוחמר והמערכה תחריף, לרבות שיבוש משמעותי יותר של שגרת הלימודים".
09/03/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
המך שגרת הלימודים. האתגר המרכזי [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

משרד החינוך בישראל נערך לשיבוש שגרת הלימודים בישראל: באגרת ששלח מנכ"ל המשרד שמואל אבואב לאנשי מערכת החינוך הוא כותב כי "הנחת העבודה שלנו היא שהמצב יוחמר והמערכה תחריף, לרבות שיבוש משמעותי יותר של שגרת הלימודים. גם לכך אנו מכינים את עצמנו".

"כולי תקווה שלא נגיע לשם. אבל אם נגיע, נבין כולנו את גודל השעה ונדע להקטין את הנזק למהלך הלמידה עד למינימום האפשרי. אנו, במטה משרד החינוך, מכינים את המערכת להתמודדות עם כל התרחישים האפשריים ומקווים לטוב. תתפתח המערכה כפי שתתפתח, אני סומך עליכם ובוטח בכם שבעזרת המקצועיות, האחריות והמסירות שלכם, נדע לעמוד באתגר על הצד הטוב ביותר שניתן", הוסיף אבואב.

בפתח האגרת כתב אבואב כי "יש מעט שעות בחיי אומה, בהן נעשית שליחותנו החינוכית משנית למשימה לאומית העולה עליה בחשיבותה. השעה הזו היא השעה. מניעה או דחייה של התפרצות הנגיף היא המשימה הלאומית החשובה ביותר העומדת כרגע לפנינו, ולמען השגת המטרה הזו נרתמות כל המערכות, כולל מערכת החינוך".

"עלינו לזכור שבכל יום שעובר מבינה האנושות את הנגיף טוב יותר, ומתקדמת צעד נוסף במאבק בו עד להשתלטות עליו. על כן חשיבות כל יתר המשימות, כולל לימודים כסדרם, משנית למאמץ העיקרי של עיכוב ההדבקה ההמונית בישראל".

אבואב הוסיף: "נכון לעת הזאת, האתגר המרכזי עמו אנו במערכת החינוך מתמודדים, הוא שמירת שגרת הלימודים תוך הקטנת חשיפה אפשרית לנגיף במוסדות החינוך למינימום האפשרי ושמירת הקשר מול אנשי הצוותים החינוכיים והתלמידים וילדי הגן שהוכנסו לבידוד בית. אנו מנהלים מעקב רצוף אחר מי שמוכנס לבידוד בית ותופרים תוך כדי תנועה חליפות ייעודיות ללמידה מרחוק, שיצמצמו את הנזק שבהפסד הלימודים".

תאריך:  09/03/2020   |   עודכן:  09/03/2020
מירב ארד
+ארקיע מפנה את כל פעילותה לאילת ומוציאה 180 עובדים לחל"ת
23:27 09/03/20  |  עידן יוסף
ארקיע הודיעה כי נוכח הנחיית משרד הבריאות המורה על בידוד לנוסעים השבים מחו״ל הפנתה ארקיע את כלל מטוסיה ואת פעילותה לטיסות לאילת. הטיסות מבוצעות במטוסי האיירבס שעברו חיטוי ומצוידים במסנני אוויר מתקדמים ומתקיימות הלוך ושוב בטרמינל 1 המיועד אך ורק לטיסות פנים ישראליות. ארקיע מוציאה כ-180 עובדים לחופשה ללא תשלום.
+הביטוח הלאומי ישלם דמי אבטלה לעובדים בחל"ת
23:21 09/03/20  |  עידן יוסף
הביטוח הלאומי פרסם הנחיות לתשלום דמי אבטלה לעובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום ולמורי דרך בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והמשבר בענף התיירות. עובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום ל-30 ימים לפחות יוכלו להיות זכאים לדמי אבטלה. כדי לסייע גם למעסיקים, הביטוח הלאומי ביטל את הצורך לנצל את ימי החופש לפני התחלת קבלת ימי האבטלה לעובדים שיוצאו לחל"ת בשלושת החודשים הקרובים. כך שהעובדים יוכלו להתחיל לקבל דמי אבטלה עם היציאה לחל"ת, מבלי לגרור עלויות נוספות למעסיקים שנמצאים במשבר. כמו כן, נציגי הביטוח הלאומי נפגשו עם ארגוני מורי הדרך, וגיבשו הנחיות עבור מורי דרך שעבודתם נפגעה. לדמי אבטלה יוכלו להיות זכאים מורי דרך שעבדו כשכירים או מורי דרך עצמאים שאין בבעלותם "רכב אשכול". לצורך חישוב דמי האבטלה, הביטוח הלאומי יכיר בהכנסה של מורי הדרך גם אם הם עבדו מול גורם פרטי שאינו סוכן, ללא תלוש שכר, אלא על ידי חשבונית / קבלה. את התביעה לדמי אבטלה ניתן להגיש באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי.

+בשלב זה, לא יוטל סגר גורף על השטחים
23:15 09/03/20  |  עידן יוסף
שר הביטחון בנט הנחה את משרד הביטחון לסייע למשרד הבריאות ברכש ציוד רפואי ואמצעים תברואתיים, בדגש על אמצעי טיהור ניידים, לצד סיוע באספקה אווירית של הציוד מחו"ל, והמשך מאמצי מחקר ופיתוח (מו"פ) לבחינת הישרדות הנגיף וגיבוש אמצעי התמודדות. בנוסף, הוצגו בפני השר תרחישים שונים של החמרה במשבר ואופן ניהולם על-ידי מערכת הביטחון במידת הצורך. בהתאם להמלצת כלל הגורמים, הוחלט כי בשלב זה לא יוטל סגר גורף על שטחי הרשות הפלשתינית, והסגר יפוג כמתוכנן עם תום ימי הפורים, כפוף להערכת מצב עדכנית. בנוסף, הנחה בנט את היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), לגבש מודל בידול בין האוכלוסיות ברש"פ עליהן יוטל סגר, זאת על-מנת למנוע פגיעה משמעותית במשק הישראלי והפלשתיני.
+משרד הבריאות: אין מניעה להגיע לקבר רחל
23:02 09/03/20  |  עידן יוסף
בהמשך להודעת משרד הבריאות לחיוב בידוד ביתי לכל מי שהיה ב-14 הימים האחרונים בערים בית לחם, בית ג׳אלה ובית סחור, לאחר בחינה ולאור העובדה שהמעבר לקבר רחל מאובטח ואינו כולל מגע עם אוכלוסיה מקומית כלל, אין מניעה להגיע לקבר רחל ואין צורך בידוד למי שחוזר משם. זאת בהנחה שאין שם התכנסות של 5000 איש. החלטה זו להוציא מי שחזר מחו”ל ב14 ימים אחרונים בהנחה שקיימת שם התכנסות מעל 100 איש.
+היום הגרוע ביותר בוול סטריט מ-2008
22:37 09/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נפילות חדות במדדים המובילים: 7.8% בדאו-ג'ונס, 7.6% בסטנדרד אנד פור, 7.3% בנסדא"ק  ▪  מחיר הנפט ממשיך לצלול: ירידות של קרוב ל-25% בנפט האמריקני ובנפט מן הים הצפוני  ▪  בכירי ממשל טראמפ ידונו עם בכירי הסנאטורים הרפובליקנים בצעדי סיוע
20% מתחת לשיאים [צילום: ריצ'רד דרו, AP]
הפסקת המסחר לא הועילה [צילום: ריצ'רד דרו, AP]
+ניו יורק תייצר עצמה ג'ל חיטוי
22:12 09/03/20  |  עידן יוסף
‏מדינת ניו יורק תחל לייצר בעצמה תקריש (ג׳ל) חיטוי לאחר שאזל מהמדפים וברשת המחיר זינק. ההפצה תחל באזורים הנגועים.
+עלה ל-48 מספר הנדבקים בישראל; בהם אחת שלא חזרה מחו"ל
22:07 09/03/20  |  עידן יוסף
התפשטות הקורונה: חולה נוספת, ה-43 במספר - ישראלית שחזרה מצרפת; חולה נוספת, ה-44 במספר - ישראלית שחזרה מטנריף; חולה נוספת, ה-45 במספר - תושבת ירושלים בת 60. חולים מספר 46, 47, 48 מאזור המרכז היו במגעים הדוקים של חולה מאומת גם הוא מאזור המרכז.
+משרד הבריאות פרסם חמש הבהרות בעניין הנגיף
22:04 09/03/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מבקש להבהיר -
1. החל מהיום 9.3.2020 בשעה 20:00, תושב ישראל השב לארץ מכל מדינה שהיא יהיה מחויב בבידוד בית למשך 14 יום ממועד חזרתו.
2. בהתאם לכך, החל ממועד זה, תתאפשר כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל רק אם יש להם יכולת מוכחת לבידוד בית בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
3. לגבי תיירים הנמצאים בישראל, יינתן להם זמן לעזוב את ישראל באופן מסודר בימים הקרובים. עד למועד עזיבתם הם יחויבו בשמירה על 5 כללים:
• אם יש תסמינים - יש להתקשר למד"א באופן מידי.
• להקפיד הקפדה יתירה על היגיינה.
• להימנע ככל הניתן מהתקהלויות.
• לא ניתן לצאת למדינות שכנות ולחזור לישראל.
• יש לתעד את מסלול השהייה בישראל.
4. מי ששב לישראל ממדינות אחרות ב-14 יום האחרונים, ואינו נמצא כבר בבידוד בית על פי הוראות משרד הבריאות, אינו מחויב בבידוד בית, אך אם הוא יחוש בתסמיני המחלה, הוא מחויב להיכנס לבידוד בית באופן מידי וליצור קשר עם מד"א להמשך בירור רפואי.
5. יובהר, כי אנשים שנמצאים כבר בבידוד על פי הוראות קודמות של משרד הבריאות - ימשיכו את הבידוד עד להשלמת 14 יום ממועד חזרתם לארץ.
+ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי יקיימו מסיבת עיתונאים מיוחדת
22:00 09/03/20  |  עידן יוסף
לנוכח ההנחיות האחרונות של משרד הבריאות, וההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה, מחר (ג'), בשעה 14:00, תיערך בבית ההסתדרות, מסיבת עיתונאים מיוחדת של ההסתדרות ושל נציגי המגזר העסקי. האירוע יתקיים במעמד יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, נשיא התאחדות האיכרים ויו"ר נשיאות המגזר העסקי בפועל, דובי אמיתי, נשיא התאחדות בוני הארץ, ראול סרוגו, נשיא התאחדות המלונות בישראל, אמיר חייק, נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, נשיא להב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל), עו"ד רועי כהן, יו"ר ארגון החברות לאספקת שירותי משאבי אנוש, אורית בנבנישתי ונשיא התאחדות המלאכה והתעשייה בישראל, יוסי אלקובי.
+נסגר מעבר אלנבי בין ירדן לישראל
21:55 09/03/20  |  עידן יוסף
רשות המעברים הפלשתיניים הודיעה כי מעבר גשר אלנבי, אחד מהמעברים המרכזיים בין ישראל לירדן, נסגר ליציאה מהגדה לירדן עד להודעה חדשה.
+ישראייר: נוסעינו יוחזרו מחו"ל ולאחמ"כ יבוטלו הטיסות הבינ"ל
21:49 09/03/20  |  עידן יוסף
חברת ישראייר הודיעה כי בעקבות הודעת ראש הממשלה ומשרד הבריאות, היא תפעל עד לסוף השבוע להחזיר את כלל נוסעיה השוהים בחו"ל. לאחר מכן תבטל החברה את טיסותיה הבינלאומיות המתוכננות עד לסוף חודש מרס. הטיסות בנתיבים הפנים ארציים מחיפה ונתב״ג לרמון ימשיכו כסידרן.
+מקובלים ערכו תיקון קורונה במסוק מעל שמי ישראל
21:02 09/03/20  |  עידן יוסף
מקובלים טסו היום מעל שמי ישראל. הם הקיפו את הארץ, והתפללו תפילה עתיקה שחיבר רבי יהודה פתיה לשמירה על יושבי הארץ מפני מגיפת הקורונה. הפעם האחרונה בה התקיימה תפילה דומה, אז נגד רעידות אדמה, הייתה ב-19 בינואר 1992, כאשר זקן המקובלים, הרב יצחק כדורי, התפלל נגד רעידות האדמה.
+כחול לבן הטילה וטו על מינוי עמיר פרץ יו"ר הכנסת
20:46 09/03/20  |  עידן יוסף
במהלך המו"מ הקואליציוני שקיימה העבודה עם כחול לבן ביקש עמיר פרץ להתמנות לתפקיד יו"ר הכנסת, בכחול לבן סרבו ואמרו כי התפקיד מאויש ע"י נציג המפלגה הגדולה בקואליציה. ממפלגת העבודה נמסר: הנושא לא על הפרק, תומכים במאיר כהן (גלי צה"ל).
+התייצבות במצבו של החולה קשה בקורונה
20:42 09/03/20  |  עידן יוסף
התייצבות במצבו של חולה הקורונה במצב קשה שמאושפז ב"פוריה" שבטבריה (חדשות 12).
+פורסמה הערכת הנזק הכלכלי החודשי בישראל - לפחות 5 מיליארד
20:32 09/03/20  |  עידן יוסף
הערכת משרד האוצר לנזק בשל סגירת שמי ישראל, בין 5 ל-10 מליארד שקלים בחודש.
+אל על תפעיל רק קווים חיוניים עד להשבתה מוחלטת
20:31 09/03/20  |  
‏גורמים באל על: "נמשיך להפעיל אך ורק את הקווים החיוניים, ועוד הערב נוציא הודעה על הקווים שימשיכו לפעול". ההמלצה לישראלים: הקדימו את הטיסות כי בקרוב הן כבר לא יפעלו (חדשות 12).
+משרד הבריאות הודיע על החולים ה-41 וה-42
20:29 09/03/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות הודיע על חולים 40 ו-41 בנגיף בישראל - גבר בן 38 וגבר בן 52 מתל אביב, ששבו מאוסטריה.
+הלחץ האמריקני השפיע על מדיניות הבידוד בישראל
20:27 09/03/20  |  עידן יוסף
סגן נשיא ארה"ב ביקש מראש הממשלה נתניהו בשיחת הטלפון ביניהם אתמול כי המדיניות הבידוד הביתי החדשה של ישראל לא תתמקד בארה"ב ובכמה מדינות אירופיות נוספות אלא תכלול את כל מדינות העולם. פקידים בכירים ציינו כי פנס אמר לנתניהו: "לכו על כל העולם" (Go Global, במקור). פקידים ישראלים בכירים ציינו כי פנס אמר לנתניהו כי הוא מבין את המצב בו ישראל נמצאת אבל התמקדות רק בארה"ב ובכמה מדינות אירופיות נוספות ככאלה מהן כל החוזרים צריכים להיות בבידוד לא תתקבל בצורה טובה בארה"ב - במיוחד כאשר אף מדינה בעולם לא הודיעה על הגבלות ביחס לטיסות מארה"ב. פנס הבהיר כי אם המדיניות החדשה תחול על כל מדינות העולם לא תהיה לממשל טראמפ בעיה עם כך. פקידים ישראלים בכירים ציינו כי המסר של פנס חיזק אצל נתניהו את התמיכה במדיניות שמציע משרד הבריאות להכניס לבידוד ביתי כל ישראל ששב מחו"ל ללא קשר למדינה ממנה הגיע (חדשות 13).
+איטליה: כמאה מתים ביממה מהתפשטות הנגיף
20:25 09/03/20  |  עידן יוסף
דיווח על עוד 1,797 אנשים נוספים שנדבקו בנגיף, 102 חולים שהחלימו, ו-97 מקרי מוות חדשים, בכך מספר הנגועים עולה ל-9,172, ומספר ההרוגים באיטליה עולה ל-463 הרוגים.

+בבי"ח הדסה יוקמו שני מתחמים מבודדים לחולים
20:14 09/03/20  |  עידן יוסף
בהנחיית משרד הבריאות, המרכז הרפואי הדסה עין כרם נערך לקלוט חולי קורונה, בינוניים וקשים. ההיערכות כוללת הכנת מתחם מבודד בבניין האשפוז הישן הנמצא כבר בהליכי הריסה ואינו מאויש בחולים. בבניין הוגדר מתחם לחולים בינוני ובקומה נפרדת מתחם טיפול נמרץ לחולים הזקוקים להנשמה. הכניסה לשני המתחמים תיאסר על כולם, לרבות קרובי משפחה ויפעל בו צוות ממוגן. ממחר, כל מבקרי בית החולים יתבקשו למדוד חום ולעבור תשאול קצר בכניסה לבית החולים. כל מקרה של חום או חייב בבידוד לא יוכל להיכנס לבית החולים.
+בידוד מהערב למי ששב מחו"ל
19:53 09/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במשרד הבריאות דחפו להטיל חובת בידוד למפרע על כל הישראלים שחזרו מחו"ל בשבועיים האחרונים - כ-270 אלף בסך-הכל, אך בלחץ ארה"ב הדבר נמנע  ▪  באוצר מתנגדים להגבלות רחבות  ▪  בדיון עם ראש הממשלה הביעו נציגי המשרדים חשש מצעדים שישפיעו על רבבות בני אדם
איטליה. כמאה מתים ביממה [צילום: קלאודיו פורלן/LaPresse]
חיטוי של כיתה ביוון [צילום: תאנאס סטברקיס/AP]
+בכיר במשמרות המהפכה מת מקורונה
19:19 09/03/20  |  עידן יוסף
אירן: מפקד משמרות המהפכה בעיר פרידונכנאר, עבדאללה פרמאנדה, מת מקורונה מילא תפקיד מרכזי בדיכוי מחאת הדלק בעיר זו בנובמבר האחרון.
+נייר טואלט - דברים שכנראה לא ידעתם
19:01 09/03/20  |  יובל לובנשטיין   |   לרשימה המלאה
דווקא היום בו נערכות סופר-פארם ובי לתחרות על כל מיקום ועל כל שקל פנוי של הצרכן, מהווה קטגוריית הנייר לשחקן משמעותי בכל הקשור למשיכת הלקוח אליהן
(רוכשים הרבה נייר טואלט [צילום אילוסטרציה: פלאש 90])
+הבית הלבן מגבש חבילת צעדים
18:19 09/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יועציו של טראמפ יציגו לו הערב את הצעדים להתמודדות עם הצד הכלכלי של משבר הקורונה  ▪  במרכזם: חופשת מחלה בתשלום למי שנכנס לבידוד, סיוע לענפים שנפגעו והזרמת מזומן לעסקים קטנים
(טראמפ במרכז למחלות מדבקות [צילום: אלכס ברנדון, AP])
+בגלל הקורונה: נדחו פעילויות יום הניקיון הבינלאומי
16:40 09/03/20  |  איציק וולף
בשל התפשטות נגיף הקורונה והמגבלות על התקהלות ולאור פניות מהרשויות המקומיות, הודיע המשרד להגנת הסביבה על דחיית הפעילויות המיוחדות שאמורות היו להתקיים ביום הניקיון הלאומי, שחל השנה ב-24 במרס.

המשרד להגנת הסביבה כבר העביר תמיכות לכ-170 רשויות מקומיות בהיקף כספי של כ-10 מיליון שקל. תוקף אישורי התמיכה שניתנו לרשויות המקומיות יוארך בהתאם למועד החלופי שייקבע לאחר התבהרות התמונה באשר להתפשטות הקורונה והנחיות התקהלות לציבור.

+בנות השירות המשרתות בחו"ל יוחזרו לישראל
16:36 09/03/20  |  איציק וולף
כל בנות השירות הלאומי המשרתות ברחבי העולם, למעט בנות השירות באוסטרליה ובסינגפור, יוחזרו לישראל באופן מיידי בשל התפשטות הקורונה. ההחלטה לאחר התייעצות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות.

במכתב ששיגר מנהל השירות הלאומי אזרחי, ראובן פינסקי, לבנות השירות המשרתות בחו"ל ולגורמים המפעילים אותן בחו"ל הוא מציין כי רשות השירות הלאומי אזרחי תקצה תקנים מיוחדים בארץ על מנת שהבנות השבות מהשירות בחו"ל יוכלו להשלים את התנדבותן בארץ.
+הדאו ג'ונס ירד ב-2000 נקודות, הופסק המסחר
16:13 09/03/20  |  איציק וולף
המסחר בבורסה בניו יורק נפתח (יום ב', 9.3.20) בירידות. מדד הדאו ג'ונס ירד ב-2000 נקודות (7.7%). זאת, לאחר שפתיחת יום המסחר עוכבה בשל הצפי לנפילות. בעקבות הירידה החדה הופסק המסחר בבורסה.
+נתניהו הציע לאירופים: שדות תעופה בטוחים
15:51 09/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה שוחח בשיחת וידאו קונפרנס עם קנצלר אוסטריה, עם נשיא קפריסין, ראש ממשלת איטליה, ראש ממשלת בולגריה, ראש ממשלת הונגריה, ראש ממשלת קרואטיה וראש ממשלת רומניה והציע להם להקצות שדות תעופה ייעודיים שיהיו בטוחים מקורונה וישמשו להבטחת אספקה ולנקודת מפגש בין מנהיגי מדינות ובין צוותים מקצועיים
(נתניהו בשיחת הועידה היום, במשרד החוץ [צילום: קובי גדעון, לע"מ])
+בשל משבר הקורונה: הושעה סכסוך העבודה בבנק ישראל
13:47 09/03/20  |  איציק וולף
יו"ר הסתדרות המעו"ף בהסתדרות, עו"ד גיל בר-טל, הודיע כי ועד עובדי בנק ישראל בתיאום עם הנהלת הבנק, החליטו להשהות את כל הצעדים שבהם נקטו הצדדים במסגרת סכסוך העבודה.

ההחלטה על הפסקה הדדית של הצעדים, מגיעה על רקע משבר הקורונה והחשיבות הגבוהה שרואים הצדדים בגילוי האחריות הנדרשת מגודל השעה ושיתוף הפעולה הנחוץ לעתיד המשק והחברה הישראלית.
+חובת בידוד גם לנכנסים לישראל ממצרים
13:44 09/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+גואטה: לא לקבל החלטות בחופזה
13:23 09/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, קוראת לציבור המשקיעים לכלכל את צעדיהם בקור רוח גם בזמן משבר הקורונה תוך הענקת המשקל המתאים לצרכיהם האישיים ולאופק ההשקעה הרלוונטי  ▪  "רשות ניירות ערך פועלת מול הגופים המפוקחים על-מנת לספק מענה וקשב לצרכים שלהם וכדי לוודא שתפקודם לא ייפגע"
גואטה. חיפזון לא משרת אינטרס של איש [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת]
יום נוסף של ירידות בבורסה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+חוששים מהנגיף: ועד הרכבת דורש סגירת תחנת נתב"ג
12:48 09/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעקבות נוסע שנדבק ונסע ברכבת מנמל התעופה לעכו תוך סיכון הנוסעים והעובדים, דורשת יו"ר ועד הרכבת גילה אדרעי גם להוציא הנחיות לנוסעים, לחטא רכבות לפני נסיעות ולהתקין מתקני חיטוי
(תחנת הרכבת בנתב"ג [צילום: איתמר לוין])
+טיפים להישרדות עסקית מנגיף הקורונה
12:08 09/03/20  |  אריאל פטל   |   לרשימה המלאה
משבר הקורונה כבר מכה כלכלית בעשרות אלפי עסקים בישראל וצפוי לפגוע כמעט בכל אחד מאיתנו, מי יותר ומי פחות  ▪  היערכות נכונה וחכמה עשויה לסייע בצמצום הנזקים והותרת העסק שלנו על-כנו גם לאחר תום המשבר
(פגיעה בעסקים [צילום: אויגן הושיקו, AP])
+פורסמו מסלולי עשרת החולים האחרונים
11:32 09/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות פרסם את רשימת המקומות בהם שהו עשרת חולי הקורונה האחרונים שהתגלו בארץ  ▪  39 חולים בישראל בנגיף, רובם חזרו מחו"ל, חלקם נדבקו לאחר שבאו במגע עם חולים מאומתים
([צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90])
+המסחר בבורסה בת"א נפתח בירידות שערים חדות
10:56 09/03/20  |  מירב ארד
בבורסה בת"א נפתח המסחר בירידות שערים חדות. פתיחתו נדחתה נדחתה בחצי שעה, בשל הצפי לירידות שערים חדות. מדד ת"א 35 צולל ב-6.5%, ת"א 125 צונח ב-6.84%, מניית קבוצת דלק מתרסקת ב-27%.
+ביקוש לכדורי הרגעה בוול סטריט
10:32 09/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אין דבר שמשקיעים שונאים יותר מאשר חוסר ודאות - וזה כל מה שהם מקבלים במשבר הקורונה  ▪  הבשורות הרעות: מדובר באירוע חסר תקדים ונראה שלממשל האמריקני אין תוכנית להתמודד איתו  ▪  הבשורות הטובות: כל פאניקה מסתיימת והיא עשויה להפוך להזדמנות קנייה
וול סטריט [צילום: ריצ'רד דקו, AP]
בורסת הונג-קונג [צילום: קים צ'אונג, AP]
+המשחק בין מכבי חיפה להפועל ב"ש יתקיים ללא קהל
10:31 09/03/20  |  מירב ארד
בעקבות הנחיית משרד הבריאות: התאחדות לכדורגל הודיעה (יום ב') כי משחק רבע גמר גביע המדינה בין מכבי חיפה להפועל באר שבע, יתקיים ללא קהל.
+משרד הבריאות פרסם את המקומות בהם שהתה חולה מספר 30
10:27 09/03/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות פרסם (יום ב') את המקומות בהם שהתה חולה מספר 30 שנדבקה בנגיף הקורונה. החולה היא מאזור המרכז בשנות ה-70. נחשפה לחולה מאומת במסעדת פיש ברחוב פרופ' בני חבוט 7 ראשל"צ ב-29.2 בשעות 13:00-15:00. בתאריך 2.3 בשעה 14:00 יצאה לבחור בקלפי 193 בבית ספר רננים בקריית ראשון. החולה נמצאת בבידוד ביתי החל מיום שני ה-2.3 בשעות הצהריים. כל מי ששהה במקומות שצוינו לעיל בימים ובשעות המפורטים מעלה מתבקש להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות
+עובד שגרירות ישראל באתונה נדבק מהצליינים היוונים
09:16 09/03/20  |  מירב ארד
עובד ישראלי בשגרירות ישראל באתונה אובחן כנשא של נגיף הקורונה לאחר שהיה על הטיסה של הצליינים היוונים. גם שניים מבני משפחתו אובחנו כנשאים. שגרירות ישראל באתונה תהיה סגורה היום ותעבור חיטוי על פי הנחיות משרד הבריאות הישראלי. משרדי הבריאות של ישראל ויוון עומדים בקשר על מנת לטפל במקרה באופן המייטבי.
+עצירת הקורונה: נתניהו יקיים שיחת ועידה עם מנהיגים באירופה
08:48 09/03/20  |  מירב ארד
רה"מ נתניהו יקיים שיחת ועידה על משבר הקורונה עם ראש ממשלת איטליה קונטה ומנהיגים נוספים באירופה - כך על-פי הדיווח בחדשות 13. בשיחה צפויים לקחת חלק גם מנהיגי בולגריה, הונגריה וקרואטיה וייתכן גם קפריסין ואוסטריה.
+התפשטות הקורונה: לטביה מדווחת על 3 נדבקים נוספים בנגיף
08:42 09/03/20  |  מירב ארד

+משבר הקורונה: סורבה כניסתם לישראל של מעל 200 זרים
08:40 09/03/20  |  מירב ארד
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי מאז ההגבלות שנכנסו לתוקף ביום שישי האחרון, סורבה כניסתם לישראל בכלל המעברים של מעל 200 זרים העומדים בתנאי איסור הכניסה. במקביל, יצאו מישראל מאז יום שישי 25,365 זרים, ונכנסו לארץ 37,367 זרים.
+משבר הקורונה: נאסרה ישיבה סמוך לנהג האוטובוס
08:24 09/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פורסמה הנחיה חדשה למפעילי התחבורה הציבורית: שורת המושבים הראשונה באוטובוסים תחסם בסרט סימון, ותימנע בהם ישיבת נוסעים  ▪  באוטובוסים הבין-עירוניים ייאסר להסיע נוסעים בעמידה  ▪  החברות ייערכו בתוכניות חרום למקרה של מחסור בנהגים, שיידרשו לבידוד  ▪  סמוטריץ': ייתכן שתהיה חוסר נעימות זמנית, אך אל מול הצעדים שמטרתם הצלת חיי אדם אין לנו ספק שנכון להתנהל בניהול סיכונים מחמיר
סרטי סימון נתלו במושבי האוטובוס הקדמיים
+בורסת ניו-יורק צונחת בקרוב ל-7%
08:18 09/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ירידה של למעלה מ-6.5% במדדים המובילים בת"א  ▪  ירידה של 5% בבורסת טוקיו וצניחה של 6.8% בלונדון  ▪  הסיבה המרכזית: צניחה במחיר הנפט לאחר שסעודיה פתחה במלחמת מחירים נגד רוסיה
בורסת טוקיו הבוקר [צילום: אויגן הושיקו, AP]
סלמאן ופוטין אשתקד בריאד [צילום: AP]
+1,237 חיילים נמצאים בבידוד
08:13 09/03/20  |  מירב ארד
1,237 חיילים נמצאים בבידוד, שרובם חזרו מחופשה פרטית בחו"ל וחלקם פגשו בחולים שאובחנו כנושאי הנגיף - כך דווח בכאן ב'. 300 חיילים נוספים סיימו את הבידוד וחזרו ליחידתם.
+בשל התפשטות הקורונה: מצעד החיים בפולין בוטל
08:10 09/03/20  |  מירב ארד
בעקבות התפרצות הקורונה, לראשונה מאז שהחל, בוטל מצעד החיים בפולין. יו"ר מצעד החיים ד"ר שמואל רוזנמן הסביר: "מתוך הדאגה לבריאותם של המשתתפים הרבים והניצולים שמצטרפים אליהם, ומעצם העובדה כי מדובר בפרויקט בינלאומי הכולל 110 משלחות מרחבי העולם מוטלת עלינו האחריות לנקוט במשנה זהירות בהתאם להוראות הגורמים במדינות השונות".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משרד החינוך נערך לשיבוש משמעותי של שגרת הלימודים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
במשרד התחבורה הוחלט ביממה האחרונה לנסות ולצמצם את המגע בין נהגי האוטובוס לנוסעים, על-מנת לשמור על בריאות ציבור משתמשי התחבורה הציבורית. גורמי המקצוע במשרד, וברשות הארצית לתחבורה ציבורית הנחו אמש (יום א', 9.3.20) בתיאום שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' ומנכ"ל המשרד, קרן טרנר-אייל, את מפעילי התחבורה הציבורית כיצד על הנהגים בשירות התחבורה הציבורית לנהוג בימים אלו. ההנחיה אינה חלה על מוניות השירות.
09/03/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הבורסה בניו-יורק מצטרפת לירידות השערים החדות ברחבי העולם. עם פתיחת המסחר צנח מדד דאו-ג'ונס ב-7% והמסחר הופסק. לאחר התמתנות יחסית, החריפו מחדש הירידות. בשעה 19 (19:30) מאבד הדאו-ג'ונס מאבד 6.8%, מדד סטנדרד אנד פור יורד ב-7%, ומדד נאסד"ק - ב-6%.
09/03/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
משרד הבריאות הודיע על 14 חולים נוספים בקורונה, ובכך עלה מספר הנדבקים ל-39.
08/03/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
התייעצויות הנשיא עם נציגי הסיעות הנבחרות לכנסת ה-23 יתקיימו במתכונת מצומצמת נוכח התפשטות נגיף הקורונה. מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, הודיע על כך (יום א', 8.3.20) לאחר שקיים דיון היערכות לקראת ההתייעצויות.
08/03/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
משרד התרבות והספורט ומשרד הבריאות סיכמו על תנאים שיאפשרו את המשך פעילות הליגות ואירוח משחקים ונבחרות מחו"ל.
08/03/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il