|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

לוין לישראל ביתנו: רוצים מו"מ? תמליצו על נתניהו

ישראל ביתנו נתקלת בקשיים במו"מ להקמת ממשלת מיעוט לנוכח הביקורת הציבורית, וחוזרת לליכוד, תוך השמטת הדרישה כי נתניהו לא יעמוד בראשות הממשלה בליכוד דורשים הבהרות האם ליברמן חזר בו בטרם יסכימו למו"מ
10/03/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2020   |   תגובות
פורר ולוין. חילופי מכתבים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

ראש צוות המו"מ מטעם הליכוד, השר יריב לוין, דורש מיו"ר סיעת ישראל ביתנו להתחייב, כתנאי ראשוני למשא-ומתן, כי מפלגתו תחזור בה מהתנגדותה ותתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה.

לוין השיב למכתב ששלח אליו פורר, ובו חמישה תנאי-סף להצטרפות לקואליציה הבאה: חוק שיאפשר נישואים אזרחיים, הפרטת הגיור, חוק גיוס לחרדים, ביטול חוק המרכולים ומתן אפשרות לרשויות מקומיות להסיע בתשלום בשבת, וקביעת רף-הכנסה מינימלית לגימלאי בגובה של 70% משכר המינימום. דרישות זהות העלה ליברמן שלשום, וקיבל תשובה חיובית מיו"ר כחול לבן בני גנץ.

אולם לוין לא נעתר בקלות, והגיב באירוניה למכתב ששלח יו"ר סיעת ישראל ביתנו. במכתב תשובה כתב: "קיבלתי בהפתעה את מכתבך שבנדון, אשר עניינו כביכול תנאים להקמת ממשלה ולהצטרפות לקואליציה. אני מניח כי פנייתך הייתה מיועדת לחברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי וחברי הרשימה המשותפת, ונשלחה אלי בטעות.

"ככל שאין מדובר בטעות, הרי שפנייתך מפתיעה ביותר, שכן היא עומדת בסתירה מוחלטת להודעות חוזרות ונשנות של יו״ר מפלגתך ח״כ אביגדור ליברמן, לפיהן הוא מסרב לשבת בממשלה אשר בראשה יעמוד יו״ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, בשעה שיו"ר מפלגתך אף הכריז שראש הממשלה נתניהו 'נדרש לצאת לפנסיה'".

לוין דורש מפורר להבהיר מראש כי מפלגת ישראל ביתנו חוזרת בה מן ההצהרות של העומד בראשה, וכי ישראל ביתנו מעוניינת לשבת בממשלה לאומית בראשותו של נתניהו.

"כפי שידוע לך היטב", המשיך לוין בתשובתו לפורר, "על-מנת שנוכל לקיים עמכם מו"מ קואליציוני, נדרש כי ראש הממשלה יקבל מנדט מנשיא המדינה להרכבת הממשלה. לאור זאת, וככל שפנייתך שבנדון הינה רצינית, עניינית וכנה, ועל-מנת שניתן יהיה לנהל מו"מ להרכבת ממשלה, אבקש לקבל את התחייבות מפלגתכם להמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, לשם קבלת המנדט להרכבת הממשלה הבאה".
הנדון: מו"מ קואליציוני / מכתב
חמשת התנאים שהציב יו"ר סיעת ישראל ביתנו כתנאי סף למו"מ קואליציוני
הנידון: מכתבך מהיום בעניין מו"מ קואליציוני / מכתב
תשובת ראש צוות המו"מ של הליכוד ליו"ר סיעת ישראל ביתנו עודד פורר במענה לתנאי הסף שהגיש למו"מ הקואליציוני

תאריך:  10/03/2020   |   עודכן:  11/03/2020
עידן יוסף
+על שנאה והסתה - ולאן פנינו
11:15 11/03/20  |  ציפורה בראבי   |   לרשימה המלאה
כמה גדול כוחה של הסתה, כמה גדול כוחה של השנאה  ▪  היא מפוררת, מפלגת ומעוורת עד כי אין מרגישים כמה היא הורסת
(ליברמן. הכי הרבה שנאה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+אפשר להשיג חסכון בכניסה למכוניות
10:48 11/03/20  |  יאיר דקל   |   לרשימה המלאה
באחת הווילות מתגורר בוודאי עורך דין, שיוכל להכין חוזה סטנדרטי לבעלי מגרשים סמוכים, שיוכלו לנצל טוב יותר את מגרשיהם  ▪  חשבתי שאיש לא הגה את הפתרון הפשוט הזה ואז, ברחוב הנגב, גיליתי שדווקא כן
(פתרון מעולה [צילום: יאיר דקל])
+"המתווה שהצעתי עדיין בתוקף"
10:36 11/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "אני קשוב בהחלט לביקורת הרבה שספג המתווה, אותו אני הצעתי בזמנו, לרובה אני מסכים, ועם זאת חשבתי שלא הייתה דרך אחרת ונראה שגם היום לא השתנה המצב בהרבה"
(ריבלין והנדל. קשוב לביקורת [צילום: מארק ניימן, לע"מ])
+מצביעי הציונות הדתית - אייכם
10:33 11/03/20  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
הבחירות השבוע הוכיחו עד כמה רחוק המצביע הציוני דתי ממפלגת האם שלו  ▪  האם הציונות הדתית הפוליטית, האידיאולוגית, הגיעה לסוף דרכה?
(מרכיב חשוב [צילום: דוד כהן/פלאש 90])
+התזמורת מנגנת בתו אחד
09:51 11/03/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
ראוי בשיח הפוליטי לשמור על שפה נקייה מכל צד, מגזר, לא להכפיש, לא להשמיץ, לא להסית, ברם נדמה כי התזמורת מתחילה את המנגינה ומהדהדת אותה בתודעה הציבורית כדי לערוך דה-לגיטימציה לביקורת ולמחאה
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הנדל והאוזר
09:01 11/03/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
הנדל והאוזר הם הדבר הטוב ביותר שקרה למפלגתו של יעלון, שהשכיל לגייסם, כמו גם לסיעת כחול לבן  ▪  הם המצפן המזכיר לכולנו שגם אם חברי כחול לבן נבחרו על בסיס "רק לא ביבי", השנאה לא העבירה אותם על דעתם
(יועז הנדל וצבי האוזר [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90])
+"אין לה מנדט לגנוב את הקולות של אנשי השמאל"
08:57 11/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבהירה: "זו לא המפלגה של ליברמן. אם מישהו מאיתנו היה מעלה על דעתו שזה מה שיקרה, החיבור לא היה יוצא לפועל"  ▪  ח"כ אסף זמיר: "אין מערכת בחירות שבה נתניהו לא מפר הבטחה"
(זנדברג. "אחת המעילות הגדולות" [צילום: אליהו קאופמן])
+"גשר לאחדות" - ממשלת המיעוט עם הערבים נועדה לכישלון
08:06 11/03/20  |  איתן לסרי   |   לרשימה המלאה
לצערנו, אנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, משקרים לציבור במצח נחושה, עוסקים בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט עם הערבים גם אם זו תוקם על "משענת קנה רצוץ"
(גנץ-ליברמן. נועד לכישלון [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+בנזיד עדשים עבש
07:58 11/03/20  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
מספר מחזורי הבחירות שידרשו לנו בכדי להגיע להכרעה פוליטית-דמוקרטית איננו הדבר החשוב במאבק המתנהל כיום בין הגושים הפוליטיים הגדולים. הדבר הקריטי באמת, הוא שאנו עלולים להתעייף ולצאת מהמאבק באותו מצב כאוטי בו נכנסנו אליו במרס 2019
([צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+הליכוד לכחול לבן: הצעתנו הקודמת אינה בתוקף
23:07 10/03/20  |  עידן יוסף
הליכוד מעלה מחירים. בכירים במפלגה העבירו מסר לכחול לבן - ההצעה הקודמת (רוטציה) כבר לא בתוקף (חדשות 12).
+"עמיר פרץ חש נבגד מאורלי"
22:03 10/03/20  |  
בכירים בעבודה-גשר-מרצ ליובל קרני (ידיעות אחרונות): ״ח״כ אורלי לוי לא עדכנה את עמיר פרץ מראש. פרץ מרגיש נבגד. הוא בהלם ממנה״.
+פגישת כחול לבן-בל"ד בספק
21:53 10/03/20  |  עידן יוסף
עדיין לא ברור אם כחול לבן תקיים מחר את הפגישה עם בל״ד, אחרי הנזק הכבש שנגרם לסיעה בדעת הקהל. הסיעה תגיע למו"מ לאחדות בתנאים קשים יותר. לא ברור האם נתניהו חותר לבחירות רביעיות, לממשלת רוטציה בתנאים משופרים קצת יותר ממתווה הנשיא, או לצירוף אורלי לוי ועוד כמה אנשי שמאל-מרכז לממשלתו (חדשות 12).
+ליברמן ימסור הצהרה לתקשורת ללא אפשרות לשאול
21:45 10/03/20  |  עידן יוסף
ישיבת סיעת ישראל ביתנו תתקיים מחר במלון נווה אילן. לאחריה יתן היו״ר אביגדור ליברמן, הצהרה לתקשורת, אך בניגוד למנהגו לא יאפשר הציג לו שאלות.
+הורוביץ קורא לאורלי לוי אבקסיס להתפטר
21:39 10/03/20  |  עידן יוסף
יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ: "ח״כ אורלי לוי-אבקסיס צריכה להחזיר את המנדט. דבריה הערב חסרי אחריות ומקוממים. לאורך כל מערכת הבחירות, חברי העבודה-גשר-מרצ, כולל לוי-אבקסיס עצמה, הבהירו את תמיכתם בהקמת ממשלה צרה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. התנערות מהבטחה זו היא יריקה בפרצוף המצביעים. עליה לפנות את מקומה בכנסת שקיבלה בזכות מצביעי השמאל לנציג הבא ברשימה המבטא את עמדת הרשימה ומצביעיה".
+ראש הממשלה אישר הצמדת אבטחה לגנץ
21:00 10/03/20  |  עידן יוסף
שירות הביטחון הכללי המליץ לוועדת צ'חנובר (הועדה המייעצת לענייני אבטחה) כי האחריות לאבטחת ח״כ בני גנץ תועבר ליחידה לאבטחת אישים בשב״כ. ראש הממשלה כיו״ר ועדת השרים לענייני שב״כ, אישר את המלצת הועדה, כפוף לאישור חברי הוועדה.
+זנדברג: ללוי אין מנדט למנוע ממשלת שמאל; שתתפטר
20:59 10/03/20  |  עידן יוסף
ח"כ תמר זנדברג: "אוי לבושה. היחס של אורלי לוי לנציגות נבחרת של הציבור הערבי מחפירה וגזענית. העובדה שנבחרה לכנסת על הגב שלנו - בקולות של אנשי ונשות שמאל שמחויבים גם לממשלה של גנץ וגם ושותפות יהודית ערבית מחייבת אותה לפנות את מקומה ולהתפטר. אין לה מנדט למנוע ממשלת שמאל".
+לוי-אבקסיס נגד ממשלת מיעוט
20:40 10/03/20  |  עידן יוסף, איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אם גנץ ינסה להקים ממשלה בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת ללא הח"כים של בל"ד - עמדתה של לוי-אבקסיס תכשיל את המהלך
לוי-אבקסיס. לא לממשלת קנה רצוץ [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
פורר. דרישות לליכוד [צילום: איציק וולף]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לוין לישראל ביתנו: רוצים מו"מ? תמליצו על נתניהו
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אקטואלי
10/03/20 21:41
 
בלי-ברמן
10/03/20 23:27
2
באמת מעניין
10/03/20 22:34
3
א.ל. רמת-גן
10/03/20 23:28
4
טל עע
11/03/20 01:46
5
קורןנאוה טבריה
11/03/20 04:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2020
המשבר הפוליטי: חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס מבהירה בחשבון הפייסבוק שלה, כי היא מתנגדת לממשלת מיעוט בראשותו של בני גנץ ובתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת, ושאינה מחויבת עוד לחיבור עם מרצ.
אחזור למה שכבר הזכרתי: בצה"ל מחנכים לדיווח אמת; ובצה"ל מחנכים לרעות ולחברות. מה קורה כאשר שני הערכים מתנגשים? כאשר חייל דובר אמת עומד בפני האפשרות שידווח אמת על אירוע הפוגע בחברו? דילמה. היא אינה פתורה פתרון של ספר.
10/03/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
נפתיע אתכם, נשיג בבחירות 16 מנדטים, הבטיח בלהט שוב ושוב ח"כ איימן עודה, העומד בראש הרשימה המשותפת. המנהיג הכריזמטי של ערביי ישראל אולי קצת התאכזב, אבל כמעט צדק. הרשימה, המורכבת מארבע מפלגות ערביות שונות, עלתה מ-12 מנדטים ל-15 "בלבד" בכנסת ה-23, שאין יודע כמה זמן יוקצב לכהונתה.
כבוד יושב-ראש הכנסת, כבוד השר, כנסת נכבדה, נושא ההצעה לסדר-היום שלפניכם הוא מסמך הקרוי: החזון העתידי לערבים הפלשתינים בישראל. אני מדגיש את המלים: הערבים הפלשתינים בישראל, וזה לא פרי דמיוני או פרי דמיונו של מישהו, אלא כך נקרא המסמך, פשוטו כמשמעו.
מליאת ועדת הבחירות אישרה היום (ג') את תוצאות תוצאות הבחירות לכנסת ה-23. בהצבעה הצביעו 20 חברי מליאת ועדת הבחירות בעד אישור התוצאות ושישה חברים חברי הליכוד בוועדה נמנעו. בנוסף, נציגי ש"ס בוועדה יצאו מהאולם בזמן ההצבעה.
10/03/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2020  /  מי ומי  
לפיד: ממשלת מיעוט או בחירות  /  איתמר לוין
הנשיא יקיים סבב התייעצויות מקוצר  /  עידן יוסף
"סיכמנו שיתוף פעולה להרכבת ממשלה"  /  איציק וולף
פיקוח נפש איננו הכל  /  אליהו קאופמן
קבלן הריסות  /  דן מרגלית
יאיר נתניהו מלעיז על ועדת הבחירות   /  איתן קלינסקי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il