|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

צעד נוסף בהקלות לעסקים

משבר הקורונה: הטבות למעסיקים ולעצמאים <br>

השר אקוניס ומנכ״ל הביטוח הלאומי סיכמו על דחיית תשלומים וכן על הקפאת פעולות האכיפה והעיקולים החשכ"ל הורה על על ביצוע תשלום לכלל ספקי הממשלה
16/03/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס קיים (יום א', 15.3.20) הנחה השר אקוניס את מנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר להוציא לפועל שורה של הטבות והקלות עקב משבר הקורונה, וזאת בנוסף להקלות שניתנו לשכירים שפוטרו או שיצאו לחופשה ללא תשלום (חל״ת).

בין ההטבות אותן סיכמו השר אקוניס והמנכ״ל שפיגלר: דחייה של תשלומי ביטוח לאומי וביטוח בריאות של חודש אפריל; פריסת התשלום הדחוי של חודש אפריל; הקפאה מוחלטת של פעולות האכיפה כולל אי-הטלת עיקולים חדשים ודחיית הטיפול בעיקולים קיימים.

סיכום זה הגיע מתוך הבנה כי דחיית תשלומים למעסיקים בשבועיים לא יועיל להם אלא רק ידחה את התשלום מיד לאחר חג הפסח שכרוך בהוצאות משמעותיות ביחס לימים כתיקונם.

מנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר: ״הביטוח הלאומי קשוב לקשיים ומזדהה עם המצוקות איתם מתמודדים בימים אלה המעסיקים והעצמאים ובכוונתי לבחון כל דרך לסייע ולהקל עליהם בתקופה זו״.

ביצוע תשלום לכלל ספקי הממשלה

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה הנחה החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, על ביצוע תשלום לכלל ספקי הממשלה, זאת תוך קיצור ימי האשראי מ-45 ימים ל-30 ימים. חשבונות בהם צפוי פירעון עד לתאריך ה-31 למרס 2020 ישולמו באופן מידי.

הנחיה זו מהווה הרחבה להודעה על קיצור ימי האשראי וביצוע תשלומים מידיים, ככל הניתן, לעסקים קטנים ובינוניים, בדגש על ענף התיירות שפורסמה ב-12 למרס 2020. ההנחיה תקפה בשלב זה לחודש מרס בלבד.

תאריך:  16/03/2020   |   עודכן:  16/03/2020
מירב ארד
+בשל הקורונה: לא תיפתח עונת הרחצה בכנרת
00:28 17/03/20  |  איציק וולף
עונת הרחצה בחופים הייתה אמורה להיפתח ב-1 באפריל גם בחופי הכנרת, אך בוטלה עקב התפשטות מחלת הקורונה והאיסור להתקהלויות ובכדי לשמור על בריאות הציבור. באיגוד ערים כינרת מבהירים, כי בהמשך להנחיית משרד הפנים - לא יתקיימו בחופי האיגוד שירותי הצלה ופיקוח וכי הרחצה ללא מציל מסוכנת ואסורה.

כמו כן, לא יפעל שאטל חינמי "קו סובב כינרת" שהיה אמור להתחיל לפעול לטובת ציבור הנופשים בחול המועד פסח, לא תופעל גם 'המעבדה השטה' וכן לא תתקיימנה פעילויות של הפלגות וסיורים ללא תשלום שהיו מתוכננים לקהל הרחב בחוה"מ פסח.
+דילול השירות החל: בוטלו קווים לצרכים לא חיוניים
00:05 17/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התחבורה הציבורית תימשך למרכזים חיוניים ומרכזי תעסוקה  ▪  ירידה של כ-50% אחוזים במספר הנוסעים מתחילת השבוע  ▪  הופסק התשלום במזומן לנהגים  ▪  המפעילים הונחו לוודא שאין בשום נסיעה עומס נוסעים
(השירות צפוי להצטמצם בהמשך [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+ארה"ב סוגרת את בתי הספר ומגבילה התכנסויות
22:34 16/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הרשויות המקומיות יוכלו להגביל נסיעות ולסגור בארים ומסעדות  ▪  טראמפ מודה: ייתכן שהמגיפה תימשך עד יולי-אוגוסט  ▪  מקרון הטיל סגר כמעט מוחלט של 15 יום בצרפת
(פאוסי. "לא תגובת-יתר" [צילום: אלכס ברנדון, AP])
+התרסקות של 13% בוול סטריט
22:14 16/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הבנק המרכזי של ארה"ב הפחית במפתיע את הריבית לאפס - אך ללא הועיל  ▪  הבורסה בתל אביב צנחה ביותר מ-5%  ▪  הבורסות באירופה איבדו עד 6%  ▪  התחדשו הירידות החדות בבורסות טוקיו והונג-קונג והנפילות בבורסות מומבאיי וסידני  ▪  גם מחיר הנפט קורס
למרות צעדי הפדרל ריזרב [צילום: מארק קרייג, AP]
הצטרפו לאירופה ואסיה [צילום: מארק קרייג, AP]
+מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-298
21:56 16/03/20  |  איציק וולף
מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-298 בני אדם, ארבעה מתוכם במצב קשה.
+האוצר הציג צעדי סיוע למשק
21:49 16/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בין הצעדים שהציג האוצר - דחיית תשלומי חובה לעצמאיים ועסקים קטנים ובינוניים, מענק סיוע מיוחד לעצמאים, מענק מיוחד למפוטרים, הקלות במתן הלוואות והגדלת מסגרת אשראי ועוד  ▪  News1 מציג את הרשימה המלאה של תוכנית האוצר לימי הקורונה ואחריהם
(כחלון. תשתיות לתקופה שלאחר המשבר [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+הממשלה תאשר הלילה שימוש במעקב טכנולוגי
21:25 16/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הודיע כי הלילה יאושר שימוש באמצעים טכנולוגיים של שירות הביטחון הכללי לניטור תנועותיהם של נשאי קורונה  ▪  השימוש יאושר ל-30 יום  ▪  עוד הודיע על צמצום פעילות המגזר הציבורי והמגזר הפרטי  ▪  "לא מכריז על סגר כללי, מאוד מקווה שלא נגיע לזה"
נתניהו. לא מכריז על סגר
דיון של שש שעות בממשלה [צילום: דניאל דרייפוס/פלאש 90]
+הנחיות חדשות יאפשרו משלוחי מזון לבתים
21:10 16/03/20  |  איציק וולף
משרד הבריאות פרסם (יום ב', 16.3.20) הנחיות זמניות המאפשרות לכל בתי האוכל לבצע משלוחים, גם אם לא ביצעו זאת בעבר, בתנאי שעומדים בתנאים שנקבעו במסמך המצורף למבזק זה.

על המסמך חתום עמיר יצחקי, ראש המערך הארצי לבריאות הסביבה במשרד הבריאות.
+תקנות ימנעו הגבלת חשבונות פרטיים ועסקיים
20:50 16/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ממשלת ישראל צפויה להעביר תקנות לשעת חירום שיורו לבנקים שלא להגביל חשבונות פרטיים או עסקיים שבהם קיימים קשיים בתזרים המזומנים ושהמחאות שלהם חזרו
([צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+מלוניות קורונה בתל אביב ובירושלים
20:13 16/03/20  |  איציק וולף
פרויקט מלוניות ההבראה הקהילתיות עבור נשאי קורונה במצב קל ייפתח עד לסוף השבוע. כך הודיע (יום ב', 16.3.20) משרד הביטחון.

ממשרד הביטחון נמסר כי יחד עם פיקוד העורף, אותרו 4 אתרים ברחבי הארץ, על-פי הפריסה הבאה: דרום, מרכז, צפון וירושלים. בשלב זה, ישנן 2 מלוניות שמיקומן נסגר באופן סופי: מלון דן פנורמה בתל אביב עבור תושבי המרכז, ומלון דן ירושלים בבירה. שתי המלוניות הללו יופעלו עד סוף השבוע.

השר בנט הודה לפיקוד העורף ולמשרד הבריאות על שיתוף הפעולה. "חזון שביום שישי האחרון היה נראה שאפתני ורחוק - מתחיל מחר לפועל. הדרך להיאבק בהתפשטות הקורונה היא בשיתוף פעולה, בהגדלת הבדיקות ובמעבר לבידוד והחלמה קהילתיים״, אמר.
(דן פנורמה תל אביב [צילום: איתמר לוין])
+מספר הנדבקים באיטליה זינק ל-28 אלף
19:36 16/03/20  |  עידן יוסף
קורונה באיטליה: מספר המתים זינק ב-349 ביממה האחרונה, מספר הנדבקים עומד על כ-28,000. קנצלר גרמניה הודיעה: רק מרכולים ובתי מרקחת יישארו פתוחים. שוויץ הודיעה על 2,230 מקרי הידבקות בנגיף ו-14 מקרי מוות.
+ליצמן הורה לאשר מאות תקני רופאים ומתמחים
19:33 16/03/20  |  עידן יוסף
משבר הקורונה: שר הבריאות יעקב ליצמן הורה לאשר מיד מאות תקני רופאים ומתמחים למערכת הבריאות. בסיכום עם ההסתדרות הרפואית סוכם לקליטת סטודנטים לרפואה ושורת צעדים נוספים כדי להקל על המערכת.
+משכן הכנסת נסגר לכניסת הח"כים
19:28 16/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר צחי הנגבי נכח באירוע שבו נכוח אדם שקיימת סבירות גבוהה לגביו שנדבק בקורונה  ▪  למרות בקשת קצין הכנסת, הוא התעקש לנכוח בהצהרת האמונים במליאה  ▪  מנכ"ל הכנסת הורה לאסור כניסת חברי הכנסת למשכן  ▪  הנגבי: שמרתי על מרחק למניעת הדבקה
משכן הכנסת לובש חג [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
בדיקות בכניסה למשכן [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+"גם ילדים עלולים למות מקורונה"
18:59 16/03/20  |  עידן יוסף
אפידמיולוג בארגון הבריאות העולמי: חשוב לשמור על הילדים, שחרף דיווחים כוזבים, עלולים למות כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה (כאן חדשות).
+חולה בבידוד שבר את החלון
18:56 16/03/20  |  עידן יוסף
חולה קורונה בבית החולים וולפסון שבר חלון והפר את הבידוד - המשטרה הוזעקה למקום והחזירה אותו לחדרו. החולה הסביר את מעשיו: "פשוט נשברתי, אני בן אדם נורמטיבי ושלושה ימים הייתי בתנאים קשים, בלי יכולת לצאת מהחדר, בטינופת. ביקשתי לצאת לאשפוז ביתי כי אני גר לבד, עכשיו אני במחלקת קורונה והתנאים פה הרבה יותר טובים".
+דן במו"מ להסבת 3 מלונות למלוניות קורונה
18:10 16/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
רשת מלונות דן נמצאת במשא-ומתן עם משרד הביטחון להפיכת שלושה ממלונותיה למלוניות לשיכון נשאי נגיף הקורונה  ▪  עצרה השקעות מתוכננות במלונות וביצעה "הדממת מרבית מלונות החברה"
([צילום: איתמר לוין])
+עלה לשבעה מספר המתים בניו-יורק
17:57 16/03/20  |  עידן יוסף
‏קורונה בארה"ב: מניין המתים מהנגיף במדינת ניו-יורק עלה לשבעה בני אדם.
+עובדים בעיריית ירושלים נשלחו לבידוד
17:47 16/03/20  |  עידן יוסף
עובדת בכירה בעיריית ירושלים נדבקה בנגיף הקורונה, שבעה עובדים ששהו לצידה נשלחו לבידוד, החקירה האפידמיולוגית ממשיכה (ידיעות ירושלים).
+נשקלת הטלת סגר על קרית יערים
17:44 16/03/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות שוקל הטלת סגר על הישוב החרדי קרית יערים לנוכח שיעור ההדבקה הגבוה (וואלה).
+30% מהעסקים צפויים לעבוד; התחבורה הציבורית ממשיכה
17:38 16/03/20  |  עידן יוסף
גורמים בכירים: הכיוון המסתמן אינו השבתה או הכרזה על משק לשעת חרום. השאיפה כרגע היא ש-30% יישארו לעבוד במקומות העבודה (בעיקר מקומות חיוניים) והיתר בבית. לא צפויים בשלב הזה צעדים נוספים להגבלת התחבורה הציבורית (גלי צה"ל).
+חדשות 13: סיכוי להשבתה מלאה של התחבורה הציבורית
17:33 16/03/20  |  עידן יוסף
‏התחבורה הציבורית בישראל ככל הנראה תושבת באופן מלא. במשרד האוצר מתנגדים לצעד זה, אך בכירים במשרד הבריאות - מתעקשים על ביצוע הצעד (חדשות 13). בכיר במשרד התחבורה אמר ל-News1 כי לא צפוי שינוי בהתנהלות התחבורה הציבורית.
+החלו הדיונים בבקשת הממשלה להסמכת שב"כ לסייע בנושא הקורונה
17:02 16/03/20  |  עידן יוסף
ועדת המשנה הזמנית למודיעין ושירותים חשאיים, של ועדת החוץ והביטחון הזמנית, בראשות גבי אשכנזי החלה את דיוניה ב"הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש". על אף עיתוי הבקשה, הנחה יו"ר הוועדה את מנהל הוועדה לפנות לאישור קיום הדיון, כמתחייב בכנסת מעבר. יו"ר הוועדה הנחה כי הוועדה לא תאשר את ההסמכה המבוקשת ללא הבנה מלאה של תמונת המצב והצורך העומדים בבסיס הבקשה. לבקשתו, ועל דעת חבריה, הוחלט כי באופן חריג ביותר לוועדת משנה, הרי שחלק מן הדיון יהיה לא חסוי, באופן בו פרוטוקול חלק זה של הדיון יהיה גלוי לעיון התקשורת והציבור. הוועדה פנתה לאישור קיום דיון במליאת הוועדה על נושא נגיף הקורונה כבר מספר פעמים, אך דיון זה לא אושר. הוועדה ממליצה להקים ללא דיחוי ועדת חוץ וביטחון בכנסת החדשה, וועדת משנה למודיעין ושירותים חשאיים, על מנת שניתן יהיה להמשיך את הדיון החשוב בהקדם.
+חולים 219-218 חזרו משוויץ
16:56 16/03/20  |  עידן יוסף
חולים מספר 218 ו-219 ממחוז אשקלון, חזרו משוויץ ב-8.3 בטיסת אל על מז'נבה לתל אביב ly 342 14:10.

+הנגבי התבקש לא להגיע לכנסת בשל הקורונה וסירב
16:38 16/03/20  |  עידן יוסף
אל הכנסת הגיע בצהריים מידע שלפיו צחי הנגבי בא במגע עם מישהו החשוד כחולה קורונה, בעלה של חולה. קצין הכנסת הממונה על הבריאות במשכן ביקש מהנגבי שלא להגיע להשבעה, אך הוא סירב לדרישה וביקר במשכן אחה"צ. כך דיווח עמית סגל. הנגבי אף צעד עד מקומו סביב שולחן הממשלה, שם הצהיר אמונים.
+וול סטריט: המסחר הופסק לרבע שעה
16:30 16/03/20  |  עידן יוסף
המסחר בוול סטריט הופסק אוטומטית ל-15 דקות, אחרי נפילות של יותר מ-9% בפתיחה.
+בריטניה: מספר הנדבקים בנגיף עלה ל-1,543
16:28 16/03/20  |  עידן יוסף
בתוך כך נמסר כי מנהיג חבל קטלוניה בספרד, קים טורה, נדבק בקורונה.
+פורסמו שמות המלונות שיוסבו למלוניות
16:26 16/03/20  |  עידן יוסף
המלונות שיוסבו למלוניות לחולים - מלון היאט בירושלים ומלון דן פנורמה בתל אביב. המלוניות ייפתחו בימים רביעי וחמישי.
+בנק הפועלים מצמצם את הפעילות בסניפים
16:18 16/03/20  |  עידן יוסף
בנק הפועלים עובר ממחר (ג') לפעילות מצומצמת שבה יופעלו 53 סניפים. בסניפים אלו יוענקו שירותים בנקאיים באמצעות תיאום פגישה מראש אשר ניתן לבצע באמצעות אתר הבנק, היישומון או למוקד כוכבית 2472. לקוחות מעל גיל 70 ואוכלוסייה עם מוגבלות אינה נדרשת לתאם פגישה מראש. הבנק פתח לרשותם גם מוקד ייעודי עם מענה אנושי מהיר בטלפון כוכבית 2403.
+גנץ נפגש בנפרד עם פרץ וליברמן
16:13 16/03/20  |  עידן יוסף
יו"ר כחול לבן, בני גנץ נפגש אחה"צ בנפרד עם יו"ר העבודה עמיר פרץ ועם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. עם פרץ סיכם על המשך שיתוף פעולה למען הקמת ממשלה רחבה וטובה שתתמודד עם האתגרים שעל הפרק, ועם ליברמן להמשיך במאמצים להרכבת ממשלה רחבה והחזרת הכנסת לתפקוד, כדי לטפל בהשלכות משבר הקורונה.
+רופאי האורולוגית באיכילוב נשלחו לבידוד
16:04 16/03/20  |  עידן יוסף
רופאי המחלקה האורולוגית בבית החולים איכילוב נשלחו לבידוד, אחרי שנמצא שרופא מתמחה נדבק בנגיף. בעקבות האירוע נקבע שכל רופא בבית החולים חייב בעת שיחה עם חולה להיות מוגן על-ידי מסיכה, ולא רק בעת ניתוח כפי שהיה עד עתה.
+מכון ויצמן בוחן דרכים לסיוע במערך בדיקות הקורונה
16:02 16/03/20  |  עידן יוסף
לנוכח המצוקה החריפה בביצוע כמות מספקת של בדיקות קורונה בישראל, החליט מכון ויצמן למדע להירתם למשימה הלאומית ולהפעיל בתחומו מעבדות מתקדמות שיבצעו בדיקות. במקביל, מפתחים מדעני המכון שיטת בדיקה מתקדמת שתתבצע ביעילות רבה, ובסיכון מופחת משמעותית. במכון מעבדה מתקדמת ברמה עולמית, שבה מספר מכשירי PCR מתקדמים המסוגלים לבצע זיהוי מהיר ויעיל של גנים. במספר פגישות עבודה שמתקיימות בימים אלה, בהשתתפות ראשי המועצה לביטחון לאומי, הנהלת משרד הבריאות, מנהלת בריאות הציבור, פרופ' סיגל סדצקי, ואחרים, נבחנת האפשרות להפעיל את מעבדות המכון כדי להגדיל באופן משמעותי את כמות הבדיקות לאיבחון קורונה שמתבצעות בישראל. במקביל, ובתיאום עם בחינת האפשרויות האלה, מפתחים מדעני המכון שיטת בדיקה חדשה, שעשויה לסייע במאבק העולמי בנגיף. מדובר בשיטה שתתבסס על תהליך שכולל פחות שלבי עבודה בהשוואה לבדיקות הקיימות, ובה בעת גם מפחית במידה רבה מאוד את הסיכון הביולוגי שאליו נחשפים הצוותים שמבצעים את הבדיקות.
+ח"כ אלהרר כינתה הורים שכולים "שכירי חרב" והתנצלה
15:26 16/03/20  |  עידן יוסף
ח"כ קארין אלהרר (כחול לבן) אמרה בראיון לגלי צה"ל על מחאת ההורים השכולים נגד הקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת, כי הם "שכירי חרב של הליכוד". בהתנצלות בטוויטר כתבה: "הורים שכולים הם מבחינתי קודש הקודשים. אני בקשר עם משפחות שכולות רבות מאז צוק איתן והלב נקרע מול כאבם. אמרתי היום משפט שלא היה צריך להאמר בנוגע למשפחות שכולות ועל כך אני מתנצלת. אבל שלא תתבלבלו, השימוש של רה"מ במשפחות השכולות לטובת הפוליטיקה שלו הוא תועבה. מקווה שגם יתנצל בקרוב".
+מחרתיים ייסגר נמל התעופה רמון לפעילות לילית
15:22 16/03/20  |  עידן יוסף
רשות שדות התעופה הודיעה כי לאחר ניתוח מבצעי תעופתי, תנועת הנוסעים והצורך לשמר את התעופה הפנים ארצית מאילת ולאילת. מיום רביעי הקרוב ועד לסוף חודש אפריל,  נמל התעופה רמון יהיה פעיל משעה 06:00 עד 22:00 וייסגר לפעילות לילית. הודעת טייס ("נוטאם") נמסרה לחברות התעופה שטסות לנמל התעופה רמון.
+הוקם חמ"ל להחזרת ישראליים שנתקעו בחו"ל
15:13 16/03/20  |  עידן יוסף
הד"ר נירית אופיר ממרכז עזרי לחקר אירן והמפרץ הפרסי באוניברסיטת חיפה הקימה בסיוע מתנדבים קו סיוע לישראלים שנמצאים בחו״ל ואינם יכולים לשוב ארצה בשל ביטולי טיסות. "הסיוע אינו למטרות רווח והוא נועד כדי להחזיר הביתה את כולם. אנחנו משתדלים לא להשאיר איש מאחור ובימים האחרונים קיבלנו עשרות פניות מישראליים שתקועים בחו"ל. כרגע מתקיימים מגעים קדחתניים מול המל"ל, המידע הרלוונטי הופץ לכל שגרירויות ישראל בתפוצות", אמרה אופיר. ניתן לפנות ע"י שליחת ווטסאפ לטלפון 050-6411304.
+משרד הבריאות: הדיווח על עליית מספר הנדבקים ל-344 שגוי
15:04 16/03/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות דיווח כי מספר הנדבקים בקורונה עלה ל-344, אך כעבור זמן קצר הבהיר כי בשל תקלה בישומון, הדיווח אינו נכון ודיווח מאומת מיד יצא באופן מסודר.
+להתמודד לנשיאות במגבלות הקורונה
15:01 16/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התפשטות המגיפה בארה"ב כבר מחייבת את דונלד טראמפ, ג'ו ביידן וברני סנדרס לוותר על עצרות בנות אלפי משתתפים  ▪  אם המשבר יימשך - צופה ג'ף טריפי, שהשתתף בקמפיינים דמוקרטיים לנשיאות - יהיה צורך לחשוב מחדש על ועידות המפלגה ואפילו על הארגון בשטח ביום הבחירות עצמו
טראמפ. השפלה? [צילום: מייק מק'קארן, AP]
ביידן. סיכון? [צילום: פול סנקיה, AP]
+נתניהו טרם הכריע האם להשבית את המשק
14:45 16/03/20  |  עידן יוסף
‏משרד הבריאות מבקש להשבית את המשק כולו, אך נתניהו עדיין לא הכריע בסוגיה. השרים דנו במהלכים נוספים שיגבילו את הפעילות העסקית. בדיון השתתפו שרי האוצר והכלכלה, הבריאות והתחבורה. כחלק מהאפשרות של הפעלת משק לשעת חרום השתתף בדיון - באמצעות ועידת וידאו - גם שר הביטחון בנט (כאן חדשות).
+השבוע שהיה: קורונה, טכנולוגיה והמחסור בכוח אדם בהיי-טק
14:25 16/03/20  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה
הטכנולוגיה של אומת הסטארט-אפ הוכיחה השבוע את היכולת שלה לעזור לטיפול במבודדי הקורונה, בין אם הם נוסעי הספינה היפנית שהושמו בתל השומר או התלמידים שנאלצו להישאר בבית  ▪  וגם: הצדדים השליליים והחיוביים של דוח רשות החדשנות

(אף מילה על הבחירות [צילום: דניאל דרייפוס/פלאש 90])
+אירן: מניין המתים מקורונה עלה ל-853 בני אדם
13:30 16/03/20  |  מירב ארד
התשפטות הקורונה באירן: הרשויות המדינה עדכנו כי מניין המתים מהווירוס עלה ל-853 בני אדם, 129 מתו ביממה האחרונה. 1,053 בני אדם אובחנו כחולים בנגיף, ובכך מגיע מספר הנדבקים למעל 14 אלף.
+קורונה במחלוקת
12:50 16/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
על זה הוויכוח עתה - לשנות את כל אורח החיים ולשתק חברה וכלכלה בלי לדעת לכמה זמן כדי לגונן על האוכלוסייה המבוגרת? לאו-דווקא  ▪  עדיף לכלוא אותנו בבית ולאפשר לחברה להתנהל כסידרה
(מדינה משותקת [צילום: אבשלום ססוני/פלאש 90])
+תוקף רישיונות הנהיגה יוארך ב-3 חודשים
12:00 16/03/20  |  עידן יוסף
בעקבות החלטת הממשלה על צמצום התנועה במרחב הציבורי לצרכים חיוניים בלבד. שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', הנחה את רשות הרישוי לדחות את כל ההכשרות של קורסי נהיגה נכונה (נהיגה מונעת) וקורסי הרענון שתום מועד ביצועם חל מהיום ועד ל-15 ביוני 2020, בשלושה חודשים מהמועד שנקבע לכל נהג. בהתאם לכך בחודש הקרוב יבוטלו הקורסים האמורים. בנוסף חתם על צו לפיו כל נהג שתוקף רישיון הנהיגה שברשותו צפוי לפוג בשלושת החודשים הקרובים, יקבל הארכה של תוקף הרישיון בשלושה חודשים נוספים. רכב שתוקף רישיונו פג והגיע מועד ביצוע מבחן הכשירות השנתי (טסט) שלו בחודש הקרוב, יקבל ארכה של חודש ימים נוסף. כמו כן, כל מי שנדרש לבצע בדיקות רפואיות או השלמת מבחנים עיוניים, מועד השלמת הבדיקות והמבחנים יידחה בשלושה חודשים עד ל-15 ביוני 2020.
+שישה בני אדם בדיור מוגן "נופים" בירושלים נדבקו בקורונה
11:55 16/03/20  |  מירב ארד
בבית האבות בירושלים, בו התגלו חולי קורונה, עלה מספר הנדבקים ל-6. מספר המבודדים עומד מעל ל-20.
+כן, תבהלה
11:49 16/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הדבר הכי קל הוא לסגור את המדינה  ▪  לא בתי ספר ולא אקדמיה ולא אירועי תרבות ולא קידום המדע ושחיקת הכלכלה והרס התעופה, אבל הכסת"ח של הממשלה יתקיים
(מדיניות פגומה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+צה"ל הכריז על עוצר יציאות לחודש בכל הבסיסים הסגורים
11:36 16/03/20  |  מירב ארד
דובר צה"ל הודיע: צה"ל הכריז על עוצר יציאות לחודש בכל הבסיסים הסגורים. בבסיסים הסגורים עברו לעבודה במשמרות. בנוסף יתקיימו בדיקות חום בכניסה למתקנים רגישים. גיוס מרס נמשך כמתוכנן אך ללא הורים מלווים. ייתכן שגיוס אוגוסט יידחה. הרמטכ"ל כוכבי לא נבדק לקורונה.
+נתניהו יקיים היום דיון המשך בלשכתו לצמצום המגפה
11:30 16/03/20  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום (יום ב') דיון המשך בראשותו בנושא התאמת תפקוד המשק כדי להביא לצמצום המגפה, במשרד רה"מ בירושלים. בדיון צפויים להשתתף שר האוצר, שר הבריאות, שר הכלכלה, שר התחבורה ראש המל"ל, מנכ"לי משרדים וגורמים נוספים.
+צמצום חד בקבלת קהל בבנקים
11:24 16/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בנק ישראל הורה להפעיל רק רבע מן הסניפים במתכונת פרונטלית, תוך הטלת מגבלות לוויסות מספר הלקוחות  ▪  השירותים הדיגיטליים, הטלפוניים והכספומטים יפעלו כרגיל
(לפעול מרחוק [צילום: משה שי, פלאש 90])
+מדממת, דוממת, דומעת
11:08 16/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
איני רוצה לערוך ברגע זה חשבון עם ביבי, מדוע נתפס להפרזה ולהגזמה הזאת  ▪  מספיק אם הציבור יבטיח לא לבוא איתו חשבון ובלבד שיחזור לדרך המלך, שאגב גם בה יש סיכונים
(נתניהו. הגזמה [צילום: אלכס קולומויסקי])
+ממחר 250 סניפי בנקים בלבד ימשיכו לעבוד באופן פרונטלי
10:59 16/03/20  |  מירב ארד
המפקחת על הבנקים, חדווה בר, הודיעה כי החל ממחר 250 סניפים בלבד, מתוך כאלף, ימשיכו לפעול באופן פרונטלי. הכספומטים ימשיכו לעבוד כסדרם.
+הדסה תכפיל ותשלש את בדיקות המעבדה לקורונה
10:55 16/03/20  |  מירב ארד
לאור פניית הנהלת משרד הבריאות לפרופ' דנה וולף, מנהלת המעבדה לווירולוגיה קלינית בהדסה, התגייסה כל הדסה, כולל מדעניה ועובדי המעבדות לסיוע, כדי לנסות ולהיות תחליף מסויים למעבדה המרכזית של משרד הבריאות.למעבדה גויס צוות מתנדבים המושתת על דוקטורנטים מתחום מדעי, שיעבדו 3 משמרות ביום כדי להכפיל ואף לשלש את מספר הבדיקות במעבדה, כולל לילות וסופי שבוע. המעבדה מרכזית של משרד הבריאות ביצעה עד אמש כ- 480 בדיקות ליום, הדסה תנסה לסגור את הפער שנוצר כעת.
+לסייע לבעלי מוגבלויות בימי קורונה
10:53 16/03/20  |  ענת שלוסברג סמבול   |   לרשימה המלאה
על ההכנות המיוחדות סביב בידוד ביתי הדרושות לאנשים עם מוגבלות, ובפרט ילדים עם מוגבלות שהם או הקרובים להם נדרשים לבידוד
(לעזור לבעלי מוגבלויות [צילום אילוסטרציה: AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משבר הקורונה: הטבות למעסיקים ולעצמאים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
כפי שפורסם לראשונה ב-News1: שר הפנים, אריה דרעי, הודיע (יום ב׳, 16.3.20) כי נוכח המצב, החליט להאריך באופן אוטומטי לכל מי שמחזיק אשרה מהסוגים המפורטים מטה ופג תוקפה החל מיום 12.3.2020. ההארכה תתבצע באופן אוטומטי עד ליום 30.4.2020.
16/03/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
רופאים החליטו לא לטפל בקשישים אשר חלו בקורונה ולמעשה הותירו אותם למותם. חולים בדלקת ריאות בשל הקורונה נשלחו לבתיהם. אחות התמוטטה מעייפות כאשר היא עוטה מסכה. אלו הם רק שלושה מן הביטויים לקריסת מערכת הבריאות בצפון איטליה – העלולה לחזור על עצמה במדינות מפותחות אחרות, בעלות מערכות בריאות מעולות, אם לא ייערכו כראוי. הניסיון באיטליה, כותב ניו-יורק טיימס, מלמד על הצורך לפעול במהירות ובהחלטיות, הרבה לפני שהקורונה הופכת למשבר.
16/03/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
משרד הבריאות עדכן (יום ב') כי מספר חולי הקורונה בישראל עומד על 255. מספר האנשים הנמצאים בבידוד עומד על 50,337, כש-1704 מהם נוספו היום. עד כה נערכו בדיקות ל-8,325 אנשים. בין הנדרשים לבידוד גם נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ. הוא נדרש לבידוד בית עד יום ראשון לאחר שבהרצאה שנתן בשבוע שעבר בפני קורס צוערים של משרד החוץ - היה אדם שנדבק בווירוס.
16/03/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
התפרצות נגיף הקורונה (COVID-19) הנה אחד הסיכונים העולמיים הגדולים ביותר בעשורים האחרונים. הופעתה המהירה ונפיצותה מעמידים בסכנת את בריאותם של אנשים רבים והיא אף מאיימת לפגוע בכלכלה העולמית, בפעילותם של עסקים ושווקים רבים, בכושר היצור וכן גורמת עקב כך להוצאות רבות. המצב הוא כה רע שיש כלכלנים החוזים כי הקורונה תביא כבר ב-2020 למיתון עולמי.
האימפריה המונגולית שנשלטה על-ידי צאצאי ג'ינגיס ח'אן יצרה את הרצף היבשתי הגדול ביותר עד אז - מסין ועד רוסיה ואוקראינה - ונתיב הסחר המרכזי באותם הימים הייתה דרך המשי החוצה את יבשת אסיה ממזרח למערב - מסין דרך מרכז אסיה לרוסיה ומשם לאירופה (וזאת לצד נתיבי הסחר הימיים בין ים סין להודו, ומשם למצרים, אפריקה והים התיכון). דרכי המעבר והמסחר שימשו אומנם את הסוחרים, אך גם את הפרעושים ואת המחלה שנשאו עמם ממקום למקום.
16/03/2020  |  יחיאל שבי  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il