|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
תל אביב. שוב מסכים אדומים [צילום: פלאש 90] וול סטריט. שוב צניחות חדות[צילום: מארק לניהאן, AP]

סעודיה: מלחמת מחירי הנפט מול רוסיה תימשך

נמשכת הצניחה החופשית במחיר הנפט

מחיר הברנט צונח ב-8% לכ-28 דולר לחבית; מחיר הנפט מטקסס מתרסק ב-16% לכ-23 דולר בורסת ניו-יורק נסגרה בירידות של עד 6.3% המסחר בתל אביב הסתיים בירידות של קרוב ל-5% ממשל טראמפ מייעד 500 מיליארד דולר למענקים ישירים לאזרחי ארה"ב ו-300 מיליארד דולר להלוואות לעסקים קטנים ובינוניים
18/03/2020  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
אמנזיה קבוצתית של בכירי סעודיה
איתמר לוין
הפרשן סיימון וטקינס מזכיר, כי בשנת 2014 ניסתה סעודיה לנהל מלחמת מחירים נגד ארה"ב - ואת המחיר הכבד שלה היא משלמת עד היום * רוסיה יכולה להסתדר עם 40 דולר לחבית, בעוד סעודיה זקוקה ל-84 דולר כדי לאזן את תקציבה * מבחינת ארה"ב מדובר ביתרונות כלכליים בשנת בחירות, בה הכלכלה סופגת מכה קשה בשל הקורונה
לרשימה המלאה

מחיר הנפט צונח (יום ד', 18.3.20) אל מתחת לשני קווים פסיכולוגיים חשובים, המסחר בבורסות בניו-יורק הסתיים בירידות חדות, הבורסה בתל אביב צנחה והבורסות באירופה ירדו בשיעורים ניכרים. מחיר הנפט כעת נמוך ביותר מ-50% מכפי שהיה לפני שבועיים בלבד, כאשר פתחה סעודיה במלחמת המחירים נגד רוסיה.

זהו אחד הימים הקשים בשווקים מאז החלה מגיפת הקורונה, המאותתים על חוסר אמון במנהיגות הפוליטית ברחבי העולם ועל העדר שביעות רצון מתוכניות הסיוע חסרות התקדים המובטחות לכלכלה. הנשיא דונלד טראמפ ביקש מהקונגרס לאשר חבילת סיוע בסך טריליון דולר; ממשלת בריטניה הודיעה על סיוע בסכום התחלתי של 330 מיליארד ליש"ט; ממשלת גרמניה הבטיחה סיוע של 600 מיליארד דולר - אך השווקים ממשיכים בצלילה.

בשעה זו (22:30) צונח מחיר הברנט - הנפט מן הים הצפוני, שהוא קנה המידה לרוב השוק העולמי ובכלל זה לנפט ממדינות אופ"ק - ב-8% ל-28 דולר לחבית. קודם לכן הגיע המחיר ל-27.30 דולר, הנמוך ביותר מזה 18 שנים. מחיר הנפט מטקסס - הסמן לנפט מארה"ב, המפיקה המובילה בעולם - מתרסק בשיעור ב-16% ל-22.90 דולר לחבית.

למרות הצניחה החופשית במחירי הנפט, סעודיה מתעקשת להמשיך בניהול מלחמת המחירים מול רוסיה. ריאד הודיעה היום, כי גם בחודשים הבאים תפיק 12.3 מיליון חביות ליום - כ-20% יותר ממה שהפיקה עד תחילת המשבר. סעודיה מקווה, כי ירידת המחירים תאלץ את רוסיה - המפיקה השלישית בגודלה בעולם - להסכים לצמצם את התפוקה, וכך למנוע את הירידה בשל משבר הקורונה. מטרתה המקורית של סעודיה היא לייצב את המחירים מעל 50 דולר לחבית, והיא סבורה שתשיג אותה במהלך הפוך.

המסחר בבורסות בניו-יורק נפתח בירידות שערים משמעותיות, אשר הפכו לצניחות בהמשך המסחר, אם כי התמתנו מעט לקראת הסגירה. המסחר הסתיים בירידות של 6.3% בדאו-ג'ונס, 5.2% בסטנדרד אנד פור ו-4.7% בנסדא"ק. שני אירועים מרכזיים השפיעו על המסחר בכיוונים מנוגדים. בצד השלילי הודיעו יצרניות הרכב ג'נרל מוטורס, פורד ופיאט-קרייזלר על הפסקת הייצור בארה"ב בשל הקורונה. בצד החיובי אישר הסנאט את חבילת הצעדים הראשונה של הממשל (מן השבוע שעבר), שבמרכזה חופשת מחלה בתשלום לשבועיים ומיליארדי דולרים לעסקים קטנים, והיא עוברת כעת לחתימתו של טראמפ.

בבורסות אירופה שבו והתגברו הירידות על-רקע המפולת בוול סטריט, והמסחר הסתיים בירידות של 4% בבורסת לונדון, 5.6% בבורסת פרנקפורט ו-5.9% בבורסת פריז. המסחר בבורסה בתל אביב הסתיים בירידות שערים חדות. העובדה שממשלת ישראל טרם העניקה חבילת סיוע ממשית ומגובשת למשק, לצד אזהרתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מפני אלפי מתים בארץ - מושכות את השוק שוב כלפי מטה. מדד ת"א-35 ירד ב-4.9%, ומדד ת"א-125 - ב-4.7%. המסחר בבורסות אסיה הסתיים אף הוא בירידות שערים: 1.7% בטוקיו, 3.5% בהונג-קונג ו-6.3% בסידני.

וושינגטון פוסט חשף אחה"צ פרטים נוספים על חבילת הסיוע שמציע הממשל. מתברר, כי מחצית ממנה מיועדת לתשלומים ישירים לאזרחי ארה"ב - 250 מיליארד דולר החל ב-6 באפריל וסכום זהה החל ב-18ו במאי. המענקים ייעשו בהתאם לגודל המשפחה וסכום הכנסותיה, על-פי מודלים שמשרד האוצר עדיין מגבש.

מכאן, שתוכנית הממשל דומה בעקרונותיה לזו של כמה סנאטורים דמוקרטים, המציעים סיוע לפי קני מידה ולא מענק אחיד לכל משקי הבית. אולם בניגוד לאותם סנאטורים - המציעים תשלומים לכל אורך המשבר - הממשל מדבר כרגע על שניים בלבד. מטרת המענקים היא לכסות הוצאות חיוניות שוטפות, בשל העובדה שלרוב השכירים האמריקנים אין חופשת מחלה בתשלום, ושלעצמאים אפשרות זו כלל אינה קיימת.

כצפוי, התוכנית כוללת 50 מיליארד דולר לענף התעופה בדמות הלוואות בערבות הממשל, בריבית ותנאים שטרם נקבעו. ההלוואות יותנו בהתחייבות להמשיך את השירות ברמות שלפני המשבר, ובאיסור על העלאת שכר המנהלים עד לפרעון ההלוואות. 150 מיליארד דולר נוספים מיועדים לסייע ל"ענפים חיוניים אחרים של המשק האמריקני הסובלים מפגיעה פיננסית בשל הקורונה", לשון המסמך בלא פירוט. הממשל גם יקפיא זמנית את המגבלה הקיימת על ערבויות פדרליות לענף קרנות הנאמנות, במטרה לשכנע את המשקיעים לפעול דרכן וכך לאושש את שוק המניות.

עוד 300 מיליארד דולר מיועדים להלוואות לעסקים קטנים ובינוניים, אשר יוענקו בערבות מלאה של הממשל. התנאים לקבלת ההלוואות: העסקה של עד 500 עובדים, סכום של עד שישה שבועות משכורות בגג של 1,540 דולר לשבוע לעובד, התחייבות לתשלום השכר המלא לעובדים לשמונת השבועות שלאחר מתן ההלוואה, ההלוואות יינתנו בידי מוסדות פיננסיים אמריקניים, וקביעת יתר התנאים (כגון הריבית ומשך ההלוואה) בידי משרד האוצר.

תאריך:  18/03/2020   |   עודכן:  18/03/2020
איתמר לוין
+בשעה 11:00 תתקיים ישיבת הממשלה
00:17 19/03/20  |  עידן יוסף
בשעה 11:00 תתקיים ישיבת הממשלה. היא תתקיים בוועידה טלפונית.
+שר העבודה חתם על צו חרום לשירותים קיומיים
23:51 18/03/20  |  עידן יוסף
בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, הערב חתם שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס על הצו שנועד לאפשר את מתן השירותים הקיומיים בשעת חירום לאוכלוסייה בישראל בתחומים השונים, לרבות שירותי בריאות, מזון, חשמל ושירותים חיוניים נוספים. הצו, שיהיה תקף ל-90 ימים או עד לביטול שעת החרום, המוקדם מביניהם, יאפשר למפעלים ולשירותים חיוניים לפעול, ובמידת הצורך יאפשר גיוס כוח אדם או ריתוק עובדים כדי להבטיח מתן שירותים חיוניים רציף.
+ישיבות הדגל פוניבז' וחברון נסגרו
23:45 18/03/20  |  עידן יוסף
בישיבות הדגל של הפלג החרדי-ליטאי חברון ופוניבז' הודיעו לתלמידים כי בעקבות הצו של משרד הבריאות, בהוראת ראשי הישיבה על התלמידים לעזוב את שטח הישיבה לאלתר. מדובר בהחלטתו של חברת מועצת גדולי התורה הרב גרשון אדלשטיין.
+בנט: משרד הביטחון ירכוש את כל הציוד הרפואי למחלה
23:39 18/03/20  |  עידן יוסף
שר הביטחון, נפתלי בנט, סיכם עם המועצה לביטחון לאומי (מל"ל), בתיאום עם משרדי הבריאות והאוצר, כי משרד הביטחון יפתח במבצע רכש רחב היקף של ציוד רפואי חיוני ושינועו למדינת ישראל. זאת, לאור הצרכים המתגברים של מערכת הבריאות והיכולות הייחודיות של משרד הביטחון לרכש חירום ושינוע בינלאומי למדינת ישראל. משרד הבריאות יגדיר את הצרכים, ומשרד הביטחון, באמצעות מנהל הרכש ויחידת הממונה על השינוע הבינלאומי, יאתרו וירכשו בהליך מזורז ציוד רפואי בארץ ובעולם וישנעו אותו ארצה. עוד סוכם כי נציג של מנהל הרכש יישב באופן קבוע במשרד הבריאות וירכז את הדרישות ואת התיאום בין המשרדים.
+פרשן הבריאות של "ישראל היום" בבידוד
23:34 18/03/20  |  עידן יוסף
כתב ופרשן הבריאות של ישראל היום רן רזניק נכנס לבידוד ביתי לאחר שהתראיין לצד לחולה מאומת. ביום ראשון השבוע התארח רזניק בתכנית של שמעון ריקלין בערוץ 20 "ריקלין ושות׳" באולפן בירושלים, ובמסגרת התכנית התראיין גם מנהל מחוז ירושלים במד״א, שלמה פטרובר, שאובחן היום בצהריים כחולה בנגיף הקורונה שמצבו קל. בעקבות זאת התבקש רזניק להימצא בבידוד ל-14 יום שייספרו החל מראשון השבוע.
+פרו תסייע בחילוץ הישראלים מקוסקו
23:29 18/03/20  |  עידן יוסף
שר החוץ ישראל כ"ץ שוחח עם שר החוץ של פרו, וביקש ממנו לסייע במתן היתר ל-550 ישראלים השוהים בקוסקו לטוס ללימה, למרות הסגר שהוטל על פרו, כדי שיוכלו להצטרף מחר לטיסת החילוץ לישראל. הוא הבטיח לשוחח עם הגורמים המתאימים. בעוד זמן קצר יצא המטוס הראשון ללימה שבפרו, להביא את הישראלים שנתקעו במדינה. במהלך הלילה יצאו עוד שני מטוסים נוספים. המטוסים יהיו של חברת אל על. מדובר ביעד אליו לא טסה מעולם ואורך הטיסה למעלה מ-16 שעות. מדובר בטיסה הרצופה הארוכה בתולדות אל על. מאחר שלא מדובר בטיסה מסחרית, ואל על אינה טסה לדרום אמריקה, החליט גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, לבצע את הטיסות ללא רווח, ללא כל תשלום מצד המטיילים. כמו-כן, אל על קיבלה החלטה לתרום למבצע 50 אלף דולר ולגייס את הסכום הנדרש למימון שלושה מטוסי חילוץ, משותפיה העסקיים.
+ביתר עילית: עוכב לחקירה חתן שקיים אירוע המוני
23:19 18/03/20  |  עידן יוסף
בחתונה עם 150 משתתפים בביתר עילית, עוכב לחקירה החתן ונלקח לתחנת משטרה. לאחר שעה קלה שוחרר. בהמשך יאותר ויזומן בעל האולם לחקירה.
+אגף השיקום של מחוז י-ם נסגר עקב הידבקות עובד
23:15 18/03/20  |  עידן יוסף
עובד במחוז ירושלים של אגף השיקום במשרד הביטחון אומת כחולה קורונה. ממשרד הביטחון נמסר שככל הידוע הוא לא קיים פגישות עם נכי צה"ל. כצעד מניעתי סגר אגף השיקום את המחוז ושלח את כל עובדיו לבידוד.
+בת ים: בתי הכנסת ייסגרו בהוראת ראש העיר
23:09 18/03/20  |  עידן יוסף
ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, הורה על סגירת כל בתי הכנסת בעיר מיום שישי בבוקר. ברשומה שפרסם כתב: ״בצער גדול, אך מתוך החלטה שבריאות הציבור חשובה יותר מכל, הוריתי הערב על סגירה מוחלטת של כל 130 בתי הכנסת בעיר, מיום שישי בבוקר ולמשך חודש ימים לפחות״.
+400 איש קיבלו הודעות מעקב קורונה
23:09 18/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות החל לקבל משירות הביטחון הכללי את המידע שהושג תוך שימוש באמצעים הטכנולוגיים  ▪  בהודעה נמסר לחולים ולחשודים במגע עם חולה התאריך שבו שהו בקרבת החולה וכן שחובה עליהם להיכנס לבידוד בית באופן מיידי
([צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+תלמודי התורה של סטמאר בארץ ייסגרו
23:00 18/03/20  |  עידן יוסף
האדמו״ר מסטמאר הורה לסגור את כל תלמודי התורה של החסידות בישראל (כאן חדשות).
+הרב הראשי הספרדי הורה על סגירת בתי הכנסת בבתי החולים
22:58 18/03/20  |  עידן יוסף
הראשון לציון הרב יצחק יוסף שיגר הערב לשר הבריאות יעקב ליצמן פסק הלכה דרמטי, שבו קבע כי בתי הכנסת שבבתי החולים יסגרו בשל הקושי בשמירת מרחק של שני מטרים מאדם לאדם. עוד פסק כי על אדם שנבדק לגילוי קורונה להשאיר את הטלפון זמין ולענות אפילו בשבת כדי לקבל את תוצאות הבדיקה. כמו-כן, גם על מי שלא נבדק להיות זמין להודעות במקרה שיימצא כי שהה בקרבת חולה. עוד פסק הרב יוסף כי יש להקים מערך רכבים עם כרוז שיכריז בישובים דתיים על חובת בידוד באזורים שיידרשו לכך.
+שרת השיכון: לא יהיו עיכובים במסירת דירות
22:51 18/03/20  |  עידן יוסף
שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון בראיון לרשת ב': "קבלנים מנצלים את התקופה כדי להודיע לדיירים על עיכובים במסירת הדירה. אני רוצה להבהיר שעד לנקודת זמן זו, אין שום עיכובים, ולא יינתנו שום הנחות לקבלנים בנושא".
+הגבלת 10 אנשים בחדר - גם בכנסת
22:44 18/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הכנסת הודיע שלמשך שבועיים לא תתקיים התקהלות בהשתתפות 10 אנשים ומעלה באולם אחד וכן תוקפד שמירת מרחק של 2 מטרים  ▪  "אין בהוראותיי אלה גם כדי לפגוע בסדירותם של דיוני הכנסת וועדותיה, שכן ההוראות הן לגבי אופן התנהלותם של הדיונים"
(מליאה ריקה, השבוע בהשבעת הכנסת [צילום: גדעון שרון/דוברות הכנסת])
+דלתא משכה תחזיותיה לשנת 2020
21:47 18/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חברת ההלבשה הודיעה לבורסה כי בשל משבר הקורונה החריג אין ביכולתה להעריך ולכמת את ההשפעה השלילית הצפויה על פעילותה  ▪  החברה מוציאה עובדים לחל"ת במדינות שבהן מתאפשר צעד זה
(יו"ר דלתא, נועם לאוטמן [צילום: יח"צ])
+משרד התחבורה: 441 קווי תחבורה ציבורית מבוטלים
19:47 18/03/20  |  עידן יוסף
משרד התחבורה הודיע כי מספר קווי התחבורה הציבורית המבוטלים נכון לשעה זו הוא 441, ופרסם רשימה מלאה של הקווים.
+המשטרה סגרה מסעדה ובית קפה בשגב שלום
18:41 18/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+ריבלין שוחח עם עבאס: עמידה משותפת מול קורונה - עדות ליכולת לעבוד בעתיד עבור כולנו
18:23 18/03/20  |  איציק וולף
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שוחח עם יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), על משבר הקורונה.

"העולם כולו מתמודד עם משבר שאינו מבחין בין אדם לאדם ובין אזורי מגורים. שוחחתי כעת עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, ואמרתי לו כי היכולת שלנו לעבוד יחד בעתות משבר היא עדות ליכולת שלנו לעבוד יחד גם בעתיד עבור כולנו", צייץ ריבלין בחשבון הטוויטר שלו לאחר השיחה.
+לא להשליך את הגלובליזציה
18:20 18/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דניאל חנן, בעל טור בדיילי טלגרף, מזכיר שהגלובליזציה העניקה חופש, שחררה מעוני והעלתה את תוחלת החיים - ושמגיפות קטלניות התחוללו גם לפניה
(המגיפה השחורה. עשרות מיליונים מתו)
+ההוראה המקוונת - בשכר, יוחזרו 9 ימים בקיץ
18:12 18/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
החל ממחר לא יחויבו המורים ללמד באופן מקוון  ▪  קשר עם התלמידים יהיה וולונטרי  ▪  אם יתחדשו הלימודים בחודש מאי - יתקיימו לימודים בל"ג בעומר  ▪  אם גם אז לא יתחדשו הלימודים - יוחזרו שני ימי לימודים בשנה הבאה
(שר האוצר כחלון ויו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד [צילום: הסתדרות המורים])
+צו סגירה למוסדות החינוך החרדיים
16:31 18/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצו כולל גני ילדים לבנים ולבנות, תלמודי תורה, מוסדות רשת בית יעקב, סמינרים לבנות, ישיבות גדולות ישיבות קטנות וכוללי אברכים  ▪  בצו נכתב כי הוא חל על כל המוסדות, ללא תלות בגודל המוסד או במספר התלמידים, ועליהם להפסיק את פעילותם לאלתר
מאה שערים. מחפשים עוונות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
קרית יערים. עיר ישוב בבידוד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+20 מיליון שקל יועברו לרשויות המקומיות
16:30 18/03/20  |  עידן יוסף
מפעל הפיס והשלטון המקומי גיבשו בימים האחרונים תכנית סיוע מידי לרשויות המקומיות על סך עשרים מיליון שקל. התכנית אושרה על ידי דירקטוריון מפעל הפיס והיא תצא לפועל בימים הקרובים. הכסף שיועבר לרשויות המקומיות ישמש את אגפי הרווחה לצורך איתור ואספקת חבילות מזון ותרופות לאוכלוסיות בסיכון שעל פי הנחיות משרד הבריאות מתבקשות לשהות בביתו. כדי לתמוך את המהלך, יאפשר מפעל הפיס לעשרות אלפי המלגאים שלו להמיר את שעות ההתנדבות שלהם בקהילה בשעות התנדבות למען אוכלוסיית האזרחים הוותיקים ואוכלוסיות נוספות בסיכון.
+גנץ לסיעות האופוזיציה: אין מנוס מפנייה לבג"ץ
16:25 18/03/20  |  עידן יוסף
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, הזמין אליו כעת את חברי הכנסת של כחול לבן בקבוצות של עשרה כדי לעדכנם בהמשך הפעילות הצפויה בכנסת. במכתב לחברי הכנסת של כחול לבן, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו והעבודה מרצ, כתב גנץ: "חברים יקרים, לצערי יו"ר הכנסת בשליחות ראש הממשלה לא מאפשרים לנו למלא את תפקידנו ולכנס את ועדות הכנסת כנדרש. פעלנו במרץ לאורך כל היום בערוצי ההידברות השונים. גם אני באופן אישי נפגשתי עם ח"כ אדלשטיין שסירב לאפשר לנו לכנס את מעוז הדמוקרטיה ולעבוד עבור האזרחים ומעל הכל - לטפל באתגר הקורונה. כעת - לא נותרה לנו ברירה אלא לפנות לבית המשפט העליון. תודה שהגעתם והמתנתם - נמשיך במאבק החשוב הזה בראש ובראשונה כדי לשרת את אזרחי ישראל".
+תפוסת הנוסעים בקווי בני ברק סביב ל-90%
16:17 18/03/20  |  עידן יוסף
מרבית נוסעי התחבורה הציבורית נשמעו (ד') לקריאה שלא לנסוע בתחבורה הציבורית. ברחבי הארץ נרשמה ירידה משמעותית במספרי הנוסעים בהשוואה ליום רגיל. הוחלט שלא לצמצם תדירות של קווים פעילים, על-מנת שלא ליצור עומסים בקווים הפעילים. במוקדי השירות הטלפוני חלה מהבוקר עלייה של 200% במספר השיחות הנכנסות. מוקדי השירות בכוכבית 8787 תוגברו. שיעור התפוסה: דן בני ברק - 90% נוסעים בהשוואה ליום רגיל; ירושלים 50%, דן בדרום 42%; גוש-דן 40%, דן באר שבע 40%, הרכבת הקלה בירושלים 40%; המטרונית 30%; דן באר שבע הנגב - פחות מ-10%; השרון 15-10%, בקעת אונו ופ"ת 15%, מודיעין עילית 10%, מודיעין 10%, רהט 10%. באלעד בוטלו רוב הקווים הבין-עירוניים ושיעור התפוסה הגיע ל-100%, לעומת 30% בשירות העירוני. בביתר עילית 30% בבין-עירוני ו-15% בעירוני. ברכבת ישראל - כ-20% מהנוסעים.
+מניין החולים עלה ל-433
16:00 18/03/20  |  עידן יוסף
מספר החולים שנדבקו בנגיף עלה ל-433, מהם שישה במצב קשה ו-12 במצב בינוני.
+הרבנות עשויה להתיר עריכת חופות בספירת העומר ובבין המיצרים
15:43 18/03/20  |  עידן יוסף
מסתמן כי הרבנים הראשיים לישראל יתירו עריכת חופות בימי ספירת העומר ובימי בין המיצרים בשל נגיף הקורונה (יום ליום).
+הכנסת משותקת לאחר דחיית הצעת הפשרה
15:39 18/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נוכח העדר ההסכמות בין הליכוד לכחול לבן על הקמת הוועדה המסדרת ויתר הוועדות, החליט יו"ר הכנסת להביא את הנושא להצבעה במליאה כבר בשבוע הבא  ▪  האופוזיציה תעתור לבג"ץ  ▪  הנחיות מחמירות על-כניסה למשכן
יו"ר הכנסת יורד מן הדוכן במליאה כמעט ללא ח"כים [צילום: מן הטלוויזיה]
+איגוד השידור האירופי: האירוויזיון מבוטל
15:33 18/03/20  |  עידן יוסף
איגוד השידור האירופי הודיע רשמית: האירוויזיון בהולנד בוטל בשל התפשטות הקורונה.
+גנץ ביקש להיפגש עם הנשיא
15:19 18/03/20  |  עידן יוסף
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ביקש לקיים פגישה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בעקבות השבתת הכנסת
+הרב קניבסקי אוסר הליכה למקווה גברים
15:13 18/03/20  |  עידן יוסף
הרב חיים קניבסקי, האישיות הרבנית הנחשבת בישראל, מורה שאסור ללכת למקווה גברים (כאן חדשות).
+נתניהו קיים פגישת עבודה בנוכחות גפני וראש המל"ל
15:06 18/03/20  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו קיים במעונו בירושלים פגישה מקצועית בת כשעתיים בנושא משבר הקורונה, שבה נכחו ח"כ משה גפני, ראש המל"ל והצוות המקצועי.
+כ-450 שוטרים שוהים בבידוד
14:41 18/03/20  |  עידן יוסף
כ-450 שוטרים מצויים בתנאי בידוד בית בהתאם להנחיות משרד הבריאות, אולם במשטרה מבהירים כי עד כה לא אותרו חולי קורונה מאומתים בקרב משרתי המשטרה.
+ת"א: פוזרה התקהלות של מעל 200 חסידים
14:39 18/03/20  |  עידן יוסף
המשטרה פיזרה התקהלות אסורה של למעלה מ-200 איש בישיבת חידושי הרי"ם בתל אביב, הנמנית על חסידות גור שאליה שייך השר ליצמן. צו סגירה למשך 20 ימים הוצא לבעל מסעדה בשגב שלום שבדרום הארץ, זאת לאחר שהפר פעמיים את צו בריאות העם תוך סיכון האוכלוסייה והמשיך בהפעלת בית העסק שלו כבשגרה.
+קורונה - איך מטפלים
14:33 18/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
צריך טיפול, בהחלט, אבל ממותן וממוזג וממוגן, ולא ההיסטריה של ביבי ועוד כמה מנהיגים בעולם

([צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+סגן ראש שירותי הציבור נדרש לשהות בבידוד
14:26 18/03/20  |  עידן יוסף
בעקבות דיון בבית משפט שבו נחשפו 3 עובדי משרד הבריאות לאדם החולה בקורונה - העובדים יכנסו לבידוד. מבין העובדים שנחשפו נמצא גם סגן ראש שירותי בריאות הציבור הד״ר אודי קלינר, יחד עם עוד שני עובדי משרד הבריאות שיכנסו לבידוד. קלינר ושאר הצוות יקפידו לפעול ולעבוד רק על פי ההנחיות של המשרד. כמו כן במשרד מדגישים כי עו״ד אורי שוורץ היועמ״ש של המשרד לא נכח בדיונים ולא נחשף, לכן ימשיך פעילות כסדרה.
+"הצילו את שירותי הרווחה מפני קריסה"
14:21 18/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
‏‎יו״ר איגוד העובדים הסוציאליים: "התמשכותו הצפויה של המשבר וההשלכות הנוכחיות והעתידיות שיש לו על החברה הישראלית, מחייבים כי כלל שירותי הרווחה, ללא יוצא מן הכלל, ימשיכו לפעול כסדרם"
(הפגנה של העובדים הסוציאליים [צילום: פלאש 90])
+25 שופטים שוהים בבידוד
14:20 18/03/20  |  עידן יוסף
25 שופטים מצויים כעת בבידוד ללא קשר לשופט שחלה. כרגע נערכת חקירה אפידמיולוגית לגבי השופט האמור (חדשות 13).
+אמנזיה קבוצתית של בכירי סעודיה
14:15 18/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הפרשן סיימון וטקינס מזכיר, כי בשנת 2014 ניסתה סעודיה לנהל מלחמת מחירים נגד ארה"ב - ואת המחיר הכבד שלה היא משלמת עד היום  ▪  רוסיה יכולה להסתדר עם 40 דולר לחבית, בעוד סעודיה זקוקה ל-84 דולר כדי לאזן את תקציבה  ▪  מבחינת ארה"ב מדובר ביתרונות כלכליים בשנת בחירות, בה הכלכלה סופגת מכה קשה בשל הקורונה
הנסיך מוחמד. מאבקי כוח [צילום: עמר נביל, AP]
פוטין. אסטרטגיה של תוהו ובוהו [צילום: AP]
+משרד הבריאות בעזה: אין ברצועה אף מקרה של קורונה
14:11 18/03/20  |  עידן יוסף

+כ-50 חולים נקלטים במלוניות ההבראה
14:08 18/03/20  |  עידן יוסף
במלונית תל אביב נקלטו 14 חולים ראשונים. היום צפויים להגיע עוד 35 חולים. היום תיפתח מלונית ירושלים בהר הצופים.
+שופט בית משפט השלום בראשל"צ אובחן כחולה קורונה
13:57 18/03/20  |  מירב ארד
שופט בית משפט השלום בראשון לציון אובחן כחולה קורונה.
+מלון דן פנורמה בחיפה לא יושכר למשרד הביטחון
13:53 18/03/20  |  מירב ארד
מלון דן פנורמה בחיפה לא יושכר למשרד הביטחון ולא יהפוך ל"מלון קורונה". ההחלטה התקבלה בעקבות פניות של דיירים במגדל דן פנורמה, המשותף למלון. הדיירים, שגילם הממוצע הוא יותר מ-75, הביעו חשש לבריאותם ואיימו לפעול בצעדים משפטיים נגד רשת המלונות ומשרד הביטחון
+חברת נמלי ישראל הודיעה על הקלות למשק הנמלי
13:46 18/03/20  |  מירב ארד
חברת נמלי ישראל (חנ"י) תיישם שורת הקלות ותמריצים במשק הנמלי: יינתן מענק בסך 200 שקלים בגין שינוע של מכולה מלאה מ/אל הנמל, בין השעות 22:00 ל-06:00, עפ"י תנאי המיזם. בנוסף, החברה תיישם הקלות ללקוחותיה המשתמשים בשטחי הפארק הלוגיסטי בנמלים ע"י דחיית המועד לביצוע התשלום הרבעוני הקרוב. במקביל, החברה הקדימה תשלומים לספקים אשר עובדים עמה.
+השר ליצמן ליו"ר הכנסת: אמנע מלהגיע לכנסת בתקופה הקרובה
13:42 18/03/20  |  מירב ארד
שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי יימנע מלהגיע לכנסת בתקופה הקרובה". במכתבו ליו"ר הכנסת כתב השר ליצמן: "לאור חשיפתם של מספר שרים וחברי כנסת לחולי קורונה מאומתים, בעצת גורמי רפואה איתם אני עומד בקשר רציף, אני אשתדל להימנע מהגעה למשכן הכנסת בתקופה הקרובה".
+קווים בוטלו בלי לעדכן את המערכת
13:29 18/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מאות קווים ואלפי נסיעות בוטלו, אך ברשות הארצית לתחבורה ציבורית לא עדכנו את המידע במערכות המידע, וקווים שבוטלו מופיעים כפועלים תוך הטעיית הציבור  ▪  גם חלק מן המפעילים לא מסרו הודעה על השינויים  ▪  פורסמו הנחיות להסתגלות
תחבורה ציבורית. המידע לא נמסר כראוי ללקוחות [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+משרד הכלכלה והתעשייה: ניתן לייבא אלכוהול נקי בפטור ממכס
13:28 18/03/20  |  מירב ארד
סיוע ליצרני הג'ל האלכוהולי: משרד הכלכלה יתיר ייבוא אלכוהול נקי בפטור ממכס. כיום המס על יבוא אלכוהול נקי עומד על סך 85 ש"ח לליטר. הפטור ממס קניה זה יאפשר הסטה של חומר גלם "אלכוהול נקי" לטובת תעשיית ייצור הניקוי והחיטוי ויוזיל את ייצור המוצר באופן משמעותי.
+ראש עיריית ירושלים קיים דיון להיערכות העיר במקרה של סגר
13:20 18/03/20  |  מירב ארד
ראש עיריית ירושלים משה ליאון קיים דיון חירום נוסף להיערכות, במקרה של סגר מוחלט על העיר. ליאון: "ירושלים ערוכה לכל תרחיש. קמנו את מערך מתנדבים הגדול ביותר בישראל, שפועל לילות כימים למען אוכלוסיות מוחלשות ועבור מי שצריך".
+‏רה"מ נתניהו יכנס בשעה 13:30 דיון בנושא הקורונה
13:13 18/03/20  |  מירב ארד
‏נתניהו יכנס בשעה 13:30 דיון בנושא הקורונה. אחד הנושאים בדיון יהיה האפשרות להטלת סגר מלא שייאכף על ידי המשטרה.
+מטוסי נוסעים של ארקיע ישמשו לחילוץ מטענים קריטיים
12:56 18/03/20  |  מירב ארד
שיתוף פעולה חדש בין ארקיע לחברת ק.א.ל קווי אוויר למטען: מטוסי נוסעים ישמשו לחילוץ מטענים קריטיים ליצוא וליבוא הישראלי. שיתוף הפעולה החדש נועד מצד אחד לענות לצרכים שנוצרים להבאת מטענים דחופים במיוחד, שבהם השירות הרגיל של קאל, המשלב טיסה והפצה במשאיות, ארוך מכפי הנדרש. מצד שני יאפשר השירות לארקיע לפעול ולהשתמש במטוסיה המושבתים עקב הפסקת טיסות הנוסעים.
+על קורונה, ענן והפריחה של הוועידות הווירטואליות
12:46 18/03/20  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה
במצבים לא רגילים נוקטים באמצעים פחות נפוצים: כנסים רבי משתתפים שנערכים אונליין הם לא מחזה נפרץ  ▪  הכנס של יבמ ואנשים ומחשבים, שעבר לאונליין בגלל המשבר, הוכיח שגם מוסד ותיק כמו כנסים יכול להתקיים באמצעים חדשניים
(האם הכנסים הווירטואליים יישארו במרכז הבמה גם אחרי משבר הקורונה?[צילום: חן לאופולד/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נמשכת הצניחה החופשית במחיר הנפט
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
גבירותי ורבותי,
18/03/2020  |  יוסף אליעז  |   יומני בלוגרים
הנה השאלה הסטטיסטית הגדולה, אולי המכרעת, בנוגע להתפשטות הקורונה: האם הנתונים שאנחנו מקבלים הם ברוטו או נטו? במילים אחרות: האם החולים והמתים מן הקורונה מתווספים על אלו שחולים ומתים משפעת רגילה, או שקיימת חפיפה בין שתי המחלות, ואם כן - באיזה שיעור?
18/03/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
הנגיף אוחז ברעמת סוס פרא דוהר המדלג מעל יבשות וימים, מעל גבול מדינות וחומות עמים ופרסותיו לוהטות ואינן נושרות, וצהלות שלו רמות משבחי המתיימרים לעצור בעדו, והנגיף, אילם, עיוור, חרש, רוכב בערבות הקדמה והעושר, והמבוכה והטמטום, ואין עוצר.
18/03/2020  |  יצחק מאיר  |   יומני בלוגרים
הנשיא דונלד טראמפ מבקש מן הקונגרס לאשר חבילת סיוע למשק האמריקני, בהיקף של טריליון דולר. טראמפ דיבר אמש (יום ג', 17.3.20) במסיבת עיתונאים לצידו של שר האוצר, סטיב מנוחין, אשר ינהל את המו"מ עם הקונגרס. מטרתה של התוכנית היא להציף את המשק במזומן, וכך לסייע לעסקים ולמשפחות אשר נפגעים קשות מבחינה כלכלית מהשלכות הקורונה.
18/03/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, וראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי מוסרים הצהרות לתקשורת על ההתמודדות עם נגיף הקורונה.
17/03/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
חדשות נוספות ברשת  
מתיחות חריפה: ישראל לא קיבלה נשק שביקשה מארה"ב
29/03/2024  |  00:16  |  בחדרי חרדים   |   ישראל לפקוביץ
פרשת צו; דיני דם הנמצא בביצים או הנוטף מן האדם
29/03/2024  |  00:16  |  בחדרי חרדים   |   הרב מאיר אשר לוגאסי
לייבל'ה מסכם את חגיגות פורים בכל הזירות
29/03/2024  |  00:16  |  בחדרי חרדים   |   לייבל'ה
איתמר לוין
איתמר לוין
איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il