|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

נדחתה עתירה למתן סיוע לעסקים בשל הקורונה

לשכת יועצי המס, מסעדנים ובעלי אולמות אירועים עתרו לבג"ץ חמישה ימים בלבד לאחר שפנו לכחלון העתירה נדחתה על הסף בשל אי מיצוי הליכים, אך ניתן יהיה להגישה שוב
23/03/2020  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
כחלון. טרם ענה [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, דחה על הסף (יום ב', 23.3.20) עתירה בנוגע לסיוע לעסקים שנפגעו מן הקורונה, וזאת בשל אי מיצוי הליכים.

לשכת יועצי המס, עמותת מסעדנים חזקים ביחד, התאחדות האולמות וגני האירועים ואחרים ביקשו להורות למדינה להקים קרן סיוע לעסקים ולהשתמש לשם כך במיליארדי שקלים שלטענת העותרים הצטברו בקרן הפיצויים של מס רכוש, המשמשת לפיצוי על נזקים ביטחוניים. העותרים טענו, כי למרות שרשמית הקרן מיועדת כאמור לנזקים בטחוניים - הרי שיש להרחיב בפועל כעת את הכיסוי ממנה.

העותרים אמרו שפנו לשר האוצר, משה כחלון, אך לא ציינו מתי. פוגלמן הורה להם למסור מידע זה, והתברר שהפנייה הייתה ב-11.3.20 והגיעה לכחלון ב-17.3.20 - חמישה ימים בלבד (כולל סוף השבוע) לפני הגשת העתירה. "תשאלה הם פני הדברים, מצאתי כי דין העתירה להידחות על הסף. מבלי להקל ראש בדחיפות הסוגייה שמועלית בעתירה, אין מנוס מן המסקנה כי העותרים לא הותירו בידי המשיבים פרק זמן נדרש כדי לבחון את הטענות המועלות בעתירה ולגבש להן מענה, ומשכך לא מוצו ההליכים כנדרש, כמצוות הדין", אומר פוגלמן.

עם זאת, מוסיף פוגלמן, "טענות הצדדים שמורות להם, לאחר שימוצו ההליכים כדין" - דהיינו, ניתן יהיה להגיש שוב את העתירה אם כחלון לא יענה או שתשובתו לא תספק את העותרים. השופטים יוסף אלרון ואלכס שטיין הסכימו עם פוגלמן.

תאריך:  23/03/2020   |   עודכן:  23/03/2020
איתמר לוין
+260 ישראלים ששבים מאיטליה ישוכנו במלון כינר
23:10 23/03/20  |  איציק וולף
260 ישראלים הצפויים לשוב הלילה לישראל מאיטליה ישוכנו בבידוד במלון כינר שעל שפת הכנרת. שר הביטחון, נפתלי בנט, הודיע כי פיקוד העורף יפעיל את המלונית. "המטרה תהיה לבדוק אותם ואז להעביר את החולים למלונית בידוד, ואת אלה שלא נמצאו עם וירוס לבידוד בית מונע (כי ייתכן שבכל זאת נשאים)", צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו.
+שלושה שבועות הסגר בבריטניה
23:01 23/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הבריטים הצטוו להישאר בבתיהם - למעט לקניית מזון ותרופות, טיפול רפואי, פעילות גופנית מוגבלת ויציאה לעבודה חיונית שלא ניתן לבצע מהבית
(ג'ונסון הערב. "ננצח ביחד" [צילום: AP])
+נעצרו 3 חשודים בהפרת הוראות איסור ההתקהלות
22:34 23/03/20  |  איציק וולף
משטרת ישראל עצרה שלושה חשודים שסירבו לפזר התקהלות אסורה ברחוב אבן האזל בירושלים. השוטרים הוזעקו למקום בעקבות התקהלות המנוגדת לצו בריאות העם שפורסם בשל התפשטות נגיף הקורונה. שלושה חשודים שסירבו להישמע להוראות השוטרים לפזר את ההתקהלות נעצרו, וצפויים להירשם כנגדם דוחות.
+הרבנות הראשית הכריזה על תענית ביום ד'
22:06 23/03/20  |  איציק וולף
הרבנות הראשית לישראל הכריזה על יום תפילה ותענית בשל התפשטות מגיפת הקורונה. על פי הודעה שפרסמה הרבנות, הרבנים הראשיים לישראל יחד עם חברי מועצת הרבנות הראשית, מכריזים על יום רביעי כ"ט אדר תש"פ, ערב ר"ח ניסן כיום תפילה עולמי עם תענית עד חצות היום. "בישראל יש להתחיל את התפילה בשעה 16:30 אחה"צ (בדיוק). כמו כן יש להתענות מעלות השחר עד חצות היום", לשון הודעת הרבנות.
+מספר חולי הקורונה בישראל: 1,442
21:42 23/03/20  |  איציק וולף
עידכון משרד הבריאות: 1442 חולי קורונה בישראל, מתוכם 29 במצב קשה - מונשמים.
+היועץ המשפטי דורש חקירת הודעות בידוד כוזבות
20:59 23/03/20  |  איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פנה לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה בעקבות הפצת הודעות כוזבות לאזרחים ביחס לחובת בידוד שחלה עליהם, כביכול בשם שירות הביטחון הכללי או משרד הבריאות. הפנייה נעשתה לאחר שפורסם בתקשורת מסרון שלפיו כביכול פנה שירות הביטחון הכללי לאזרחית שלכאורה הפרה את חובת הבידוד.

"היועץ המשפטי לממשלה הנחה לפעול על-מנת שניתן יהיה להבטיח את אמון הציבור במהימנות ההודעות המועברות מטעם גורמים רשמיים. בתוך כך, הודגשה החשיבות הרבה כי הציבור יקפיד לקיים את ההוראות וההנחיות היוצאות מטעם הגורמים המוסמכים, אשר נועדו להבטיח את שלום הציבור ובריאותו", נמסר ממשרד המשפטים.

עוד נמסר כי היועץ המשפטי לממשלה ומשטרת ישראל ימשיכו לעשות כל אשר לאל ידם, על-מנת להעמיד את הכלים הדרושים לממשלה לשמירה על בריאות הציבור וצמצום פגעי מגפת הקורונה וכי סמכויות הרשויות מופעלות תחת מסגרת משפטית ברורה ומוגדרת, לרבות הגבלות שונות ופיקוח משפטי.
()
+המדינה תממן 30% מטיסות חילוץ ישראלים מחו"ל
20:56 23/03/20  |  איציק וולף
בסדרת דיונים בין שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ורש"ת עם המל"ל ומשרד החוץ סוכם על מבצע חילוץ ישראלים מרחבי העולם והבאתם חזרה לארץ ממוקדי קורונה שונים. מדובר בטיסות יקרות מאחר שהמטוסים טסים כיוון אחד ריקים ולא פעם גם חוזרים בתפוסה חלקית, ולכן ובכדי שמחירי הטיסות לא יהיו מופקעים סוכם על השתתפות של המדינה בכ-30% מעלות הטיסות כדי להקל על האזרחים השבים ארצה בתקופה מורכבת זו.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' קורא לאזרחי ישראל להודיע לבני משפחתם שעדיין מצויים בחו"ל ליצור קשר עם הנציגויות של משרד החוץ בעולם ולהירשם לטיסות. ככל שיחלוף הזמן יהיה קשה יותר להוציא טיסות ומי שלא יחזור בהקדם עלול למצוא את עצמו תקוע בחו"ל ללא יכולת לחזור ארצה.

זו רשימת היעדים לטיסות החילוץ הבאות:

  • בודפשט הונגריה 715/6 24-מרס
    בוקרשט רומניה 705/6 24-מרס
    פראג צ'כיה 761/2 25-מרס
    וילנה ליטא 25-מרס
    טבליסי גאורגיה 893/4 25-מרס
    בוקרשט רומניה 703/4 26-מרס
    בריסל בלגיה 211/2 26-מרס
    מדריד ספרד 183/4 26-מרס

    גואה הודו
    מומביי הודו
    קולומבו סרי לנקה
    אוסטרליה
    ניו דלהי
    קוסטה ריקה
    סאו פאולו

בהתאם להנחיות משרד הבריאות כל ישראלי שחוזר מחו"ל נדרש לשהות בבידוד במשך 14 יום והשבים ארצה יידרשו לחתום על התחייבות לעשות כך.
+בהנחיות המתגבשות: איסור תנועה עד 20 מ'ואיסור תפילות ציבורית
19:14 23/03/20  |  עידן יוסף
‏קווי ההנחיות החדשות המתגבשות להערב כוללים ביטול מוחלט של התחבורה הציבורית, וכן הגברת האכיפה על יציאה שלא לצורך מהבית בהגבלה על יציאה למרחק של 20 מטר מן הבית. כמו כן, עשויה להתקבל החלטה בעניין איסור תפילות ציבוריות.
+135 חקירות נפתחו נגד מפרי בידוד
19:02 23/03/20  |  עידן יוסף
מתחילת המאבק בנגיף ועד כה, המשטרה פתחה ב-135 חקירות נגד מפרי בידוד, וכן ב-21 חקירות נוספות בעקבות חשד להפצת חדשות כזב. עד כה בוצעו כ-20,000 ביקורים למבודדים, נרשמו 74 דוחות - מרביתם בגין סירוב לפיזור התקהלות אסורה, וכן הוצאו צווי סגירה ל-32 בתי עסק שהפרו את ההנחיות באופן בוטה. במשטרה מציינים כי מרבית הציבור בישראל נשמע להנחיות כחריגות מהן מטופלות ע"י המשטרה בהתאם.
+4 עובדות מבימ"ש השלום בב"ש נדבקו בנגיף
19:01 23/03/20  |  עידן יוסף
דוברות הרשות השופטת: ארבע עובדות נוספות מבית משפט השלום בבאר-שבע אובחנו כחולות קורונה.
+יו"ר ההסתדרות: אי אפשר להמשיך לסבן את המשק
18:49 23/03/20  |  עידן יוסף
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, פנה במכתב לרה"מ נתניהו בקריאה לקחת מנהיגות כלכלית ולהרגיע את המשק. "זה הזמן להזרים כספים ולשחרר את חבילות החילוץ לעסקים", כתב בר-דוד. לדבריו, המדינה נגררת הרחק מאחור בטיפול הכלכלי במשבר ונותרה היחידה בעולם המערבי שמסרבת להזרים כסף חי להבטחת עתיד המשק. הוא דורש כי "כל עסק שהייתה פגיעה של 50% ומעלה בפדיון שלו, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, חייב לקבל כסף ללא דיחוי.
+הצ'אט-בוט מצטרף למאבק בקורונה
18:36 23/03/20  |  עידן יוסף
עיזרו מדענים לנבא את התפשטות הנגיף. מדעני מכון ויצמן למדע, הפרופסורים ערן סגל, ובני גיגר, מפעילים צ'אטבוט חדש שפיתחה הסדנא לידע ציבורי. הצ'אטבוט יקל על הציבור במילוי שאלון קצרצר, המיועד למיפוי ולניבוי מוקדי התפרצות נגיף הקורונה. הציבור נקרא למלא את השאלון בכתובת [קישור]
+דיווח: התחבורה הציבורית תופסק; רוב החנויות ייסגרו
18:31 23/03/20  |  עידן יוסף
התחבורה הציבורית תופסק, חנויות ייסגרו - למעט חנויות מזון ופארם (חדשות 12).
+הסיבה לאופטימיות - 3 בנובמבר
18:29 23/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
העיתון מצביע על הכשלים הקשים של טראמפ וממשלו בטיפול במגיפה ועל ההשלכות החמורות של המשבר - אך תולה תקוות במועמדותו של ג'ו ביידן לנשיאות
(החששות הגרועים ביותר התממשו [צילום: פטריק סמנסקי, AP])
+תרומה של 66 אלף מטושים למשרד הבריאות
18:28 23/03/20  |  עידן יוסף
חברת הטכנולוגיה העילית MyHeritage תרמה למשרד הבריאות עשרות אלפי מטושים לגילוי הנגיף. החברה, הפועלת בתחום הגנאלוגיה (חקר שורשים) וגנטיקה, הצליחה במבצע לוגיסטי מורכב, להביא ארצה 66 אלף מטושים - הרכיב המרכזי שהיה חסר לצורך ביצוע נרחב של בדיקות לגילוי קורונה. שווי המטושים מוערך בעשרה מיליון דולר. "הודעתי לאיש המכירות במעבדת הדנ"א של החברה בארה"ב, שזה כעת זמן חרום ואנו חייבים לקבל את מלאי החרום של המטושים", הסביר מנכ"ל ומייסד החברה, גלעד יפת, את ההחלטה לתרום. "פניתי למשרד הבריאות ששמח מאוד על המציאה ושלח משאיות שאספו את הציוד מארה"ב והעלו אותו למטוס ארצה".
+72 עולים יגיעו מחר מאתיופיה
18:23 23/03/20  |  עידן יוסף
72 עולים מאתיופיה ינחתו בישראל במסגרת תוכנית "איחוד משפחות". עם הגעתם, יועברו לבידוד בן שבועיים. אתמול נחתו בארץ 26 עולים מרוסיה. בהבאת העולים שותפות השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים והסוכנות היהודית.
+דחייה בהכרזה על הזוכה במיזם קרית המודיעין
18:20 23/03/20  |  עידן יוסף
נוכח אירועי השעה ואי הוודאות הנלווית להם, החליט איציק כהן, ראש מינהל המעבר דרומה ויו"ר וועדת המכרזים, כי נכון יותר, בעת הזו, להמתין חודשיים עם ההכרזה על זוכה במכרז. זאת במטרה לנהל את ההליך בתנאי ודאות, ולאפשר עמידה בלוח הזמנים התובעני של מיזם מסדר גודל כזה. קריית המודיעין היא מיזם לאומי מרכזי של מערכת הביטחון.
+ממחר: בדיקות חום בכניסה לבסיס הקריה
18:01 23/03/20  |  עידן יוסף
בשערי בסיס הקריה בתל אביב ייערכו ממחר בדיקות חום. מי שחומו גבוה לא יורשה להיכנס.
+קנצלר גרמניה לא נדבקה בקורונה
17:50 23/03/20  |  עידן יוסף
בדיקת הקורונה שנערכה לקנצלר גרמניה אנגלה מרקל התבררה כשלילית. לפי דוברה, היא תעבור בדיקה נוספת ובינתיים תשהה בבידוד.
+ישקר תתרום מכונות הנשמה ואלפי מסכות ומשקפי מגן
17:45 23/03/20  |  עידן יוסף
חברת ישקר שבתפן, תתרום 20 מכונות הנשמה לבתי החולים רמב"ם בחיפה ולגליל בנהריה. עלות כל מכונת הנשמה כ-15 אלף דולר. החברה תרכוש בחו"ל אלפי מסכות ומשקפי מגן תקניות מסוג 95-N, לטובת הצוותים הרפואיים ולעובדי החברה ובני משפחותיהם.
+עיריית ירושלים מחלקת מנות מזון לזקנים
17:41 23/03/20  |  עידן יוסף
עיריית ירושלים תחלק כ-5,100 מנות מזון נוספות לתושבים זקנים כדי שלא ייצאו מהבית. החלוקה תיעשה שלוש פעמים בשבוע ותכלול מספר מנות המספיק לשבוע שלם - בימים ראשון ושלישי מספר המנות הוא ליומיים, וביום חמישי לשלושה ימים. הסיוע העירוני נעשה באופן מקיף וכולל שלושה רובדי מענה מרכזיים: הספקת מזון וסיוע אדמיניסטרטיבי באמצעות מתנדבים, הרחבת האפשרויות לתרבות ופנאי בבתים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, ותמיכה רגשית ונפשית לזקוקים לכך".
+החזרי מס לעסקים בכמיליארד שקל בהליך מרוכז
17:37 23/03/20  |  עידן יוסף
מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, הודיע כי מתוך רצון לסייע לעסקים בישראל, לאור המצוקה התזרימית אליה נקלעו בעקבות ההשלכות הכלכליות של ההתמודדות עם נגיף הקורונה, נערכה רשות המיסים ובמאמץ מיוחד ביצעה לאורך השבוע שעבר ובראשית השבוע הזה, מהלך מרוכז במערכי מס הכנסה ומע"מ במסגרתו, עד אמצע השבוע הבא, ישוחררו החזרי מס בהיקף של כמיליארד שקל בקירוב.

שוחררו יתרות זכות בסכום כולל של כ-750 מיליון שקל לכ-16,000 יחידים וחברות שהיו להם החזרים בתהליך בדיקה. חלק מהכספים נכנסו בהדרגה לחשבונות הבנק כבר מיום רביעי האחרון כשהמהלך יגיע לסיומו היום (ב') עם כניסתם של החזרים בסכומים משמעותיים נוספים לחשבונות הבנק. מהלך מקביל מבוצע בימים אלה במערך מע"מ שם צפויים לעבור במהלך שבעת הימים הקרובים לחשבונות הבנק של כ-27 אלף עוסקים החזרי מס תשומות בסכום כולל של כ-230 מיליון שקל.
+תחבורה ציבורית תופסק, חנויות ייסגרו
17:20 23/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בדיון שקיים ראש הממשלה עם נציגי משרדי הבריאות, האוצר והביטחון הוחלט לעצור את התחבורה הציבורית ולסגור את כלל החנויות, למעט חנויות פארם ורשתות מזון. המטרה לצמצם ככל האפשר את היציאה של האזרחים אל מחוץ לבתים
הדיון התנהל גם באמצעות שיחת וידאו
+ציוד המגן במוקד ההתפרצות: ליטר אלכוג'ל
17:11 23/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
עמותת עלה מאיימת לעתור לבג"ץ אם עד מחר לא תקבל אספקה של ציוד מגן עבור מעון 'עלה מוריה' בגדרה  ▪  מתוך 112 החוסים נמצאים 81 בבידוד ו-6 נמצאו כבר נשאי קורונה  ▪  מחצית מן המטפלים בבידוד והעמותה מבקשת סיוע של צה"ל
(רק 31 בדיקות נערכו במוקד ההתפרצות [צילום: דוברות המרכז הרפואי זיו])
+הוקשחו ההנחיות לטבילת גברים במקוואות
16:43 23/03/20  |  עידן יוסף
בעקבות דוח שהוציאה משטרת כפר שבא על טבילת גברים במקווה, חידד המשרד לשירותי דת את העמימות בהנחיות, ובתיאום מול משרד הבריאות הגביל את מספר הטובלים לחמישה.
+היערכות לקויה למגיפה דוגמת הקורונה
16:02 23/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הדוח נכתב לפני התפרצות הקורונה, אך הוא עוסק בפירוט בהכנות של משרד הבריאות וקופות החולים למגיפת שפעת  ▪  הממצאים: חוסר בתרופות, משאפים שתוקפם פג, העדר נוהל לרכישת חיסונים, אין תוכנית להתמודדות עם אשפוז של רבבות חולים  ▪  מחדלים גם בטיפול במגיפת החצבת בשנים 2019-2018
מחסור כבד במיטות אשפוז [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
אין נוהל לרכישת חיסונים נגד שפעת [צילום: פלאש 90]
+דירוג אג"ח דלק צנח ל-Ca.il
15:51 23/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
דירוג אגרות החוב של קבוצת דלק מתרסק 14 מקומות כלפי מטה  ▪  "דירוג החברה משקף את הערכת מידרוג לכשל פרעון ברמת וודאות גבוהה באגרות החוב שהנפיקה דלק"  ▪  דלק איבדה מתחילת השנה 60% מערכה
(יצחק תשובה, בעל השליטה בדלק [צילום: פלאש 90])
+אין צפי למחסור בבשר לחג
15:50 23/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
למרות בידוד השוחטים השבים מחו"ל, הבשר כבר נשחט ולכן מבהירים ברבנות כי אין סיבה להעלאת מחירים משום שיש מספיק בשר לפסח  ▪  משרד החקלאות קורא לצרכנים לרכוש מוצרי מזון, לרבות בשר, רק לפי הצורך ולא לאגור  ▪  רציפות כשרותית למפעלים חיוניים
חיטוי מרכול בצפת [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+משרד הבריאות: חוששים שהשאננות תתהפך עלינו
15:49 23/03/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות, באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית, העלה קמפיין הזדהות עם הנחיותיו: ״אם נצא מהבית - לא נצא מזה״. למשימה נרתמו החברות לידרס, שר, סי, פרש וטינק. זה החל במספר מצומצם של אמנים באינסטגרם והפך לקמפיין ויראלי של מעל 150 משפיענים, ידוענים, שחקנים, זמרים, אנשי תקשורת ונבחרות ספורט, שתייגו את עצמם #כולנו_בסיכון. היום הצטרפו לקמפיין נשיא המדינה וראשי הרשויות. ממשרד הבריאות נמסר: "אם נצא מהבית ונסתובב בחוץ, לא נצא מהאירוע הזה. אנו חוששים שהשאננות בקרב חלק מהאנשים תתהפך עלינו, כפי שקרה במדינות מובילות באירופה".
+אולימפיאדת טוקיו צפויה להתבטל
15:42 23/03/20  |  עידן יוסף
קנדה ואוסטרליה הודיעו כי לא ישלחו את כל ספורטאיהן לאולימפיאדת טוקיו. ההחלטה הסופית האם לבטל אותה צפויה להתקבל ביום חמישי, וככל הנראה תהיה זו הפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה שבה לא יתקיים האירוע הספורטיבי הגדול בתבל.
+פרוש: בג"ץ שואף לדיקטטורה משפטית בישראל
15:39 23/03/20  |  עידן יוסף
סגן השר מאיר פרוש (יהדות התורה) בתגובה להחלטת בג"ץ: "ההתערבות של בג"ץ בהליך התנהלות הכנסת מוכיח שוב את מה שהתרענו מפניו כבר שנים רבות - בג"ץ שואף לדיקטטורה משפטית בישראל. אני קורא ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לבל יתן יד לפגיעת בית המשפט בנבחרי הציבור, ומחזק את ידיו להגן על עבודת הכנסת ולמנוע את התערבותם של השופטים, חשובים ככל שיהיו".
+נתניהו בוחן: סגר כללי על המשק
14:57 23/03/20  |  עידן יוסף
בשעות אלו נערכים דיונים במשרד ראש הממשלה להחמרת ההסגר. מלבד סגר כללי נשקלים: בידוד למבוגרים מעל 65, סגירת חנויות לא חיוניות, הנחיות חדשות לחיטוי ומדידת חום בכניסה לחנויות המזון.
+למתמחים בענפי הנדסה ואדריכלות תיחשב תקופת החל"ת במניין ההתמחות
14:53 23/03/20  |  עידן יוסף
על-מנת למנוע מצב שבו מתמחים בכל ענפי ההנדסה והאדריכלות (למעט הנדסת חשמל הנבחן בהתאם לתנאים הקבועים בחוק החשמל) יאבדו את רצף ההתמחות וכדי שיוכלו לממש זכאותם לגשת לבחינת הרישוי הממשלתית (במדורי האדריכלות והנדסת מבנים), החליט האגף לאסדרת עיסוקים בזרוע העבודה במשרד העבודה
להתחשב במתמחים, כך שתקופת ההיעדרות תיחשב במניין כלל חודשי ההתמחות הנדרשים ובלבד שהיא נבעה מתוך תקופת החרום. וזאת בנוסף להכרה בתקופת ימי המילואים, חופשת לידה וכד׳ כפי הקבוע בסדרי ההתמחות. הדבר תקף לחל״ת של עד שלושה חודשים או עד לתום תוקפן של התקנות לשעת חרום, המוקדם מביניהם.

על פי תקנות המהנדסים והאדריכלים, לשם קבלת רישיון בכל אחד מענפי ההנדסה והאדריכלות, נדרש לצבור 3 שנות התמחות מלאות. במדורי האדריכלות והנדסת המבנים נדרש בתום תקופת ההתמחות לעבור את בחינת הרישוי הממשלתית. לפרטים נוספים ניתן לפנות לאתר האינטרנט של זרוע העבודה.
+שנאת טרמפ + שנאת היהודים + וירוס הקורונה = מרשם אסון ליהודים
14:27 23/03/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
עכשיו נמהל את שני המרכיבים גם יחד - השנאה לנשיא והאנטישמיות עתיקת היומין - ונקבל תרכובת נפיצה ביותר
(טראמפ. חייבים לעצור את בחירתו [צילום: פטריק סמנסקי, AP])
+הפד מרחיב את רכישות האג"ח
14:20 23/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הבנק המרכזי של ארה"ב הודיע שירכוש השנה איגרות חוב ממשלתיות ואיגרות חוב מגובות במשכנתאות ללא מגבלה בסכום - ובכך יזרים מאות מיליארדי דולרים במזומן למשק האמריקני
("צעדים אגרסיביים" [צילום: דייוויד אייק, AP])
+בין עלינו לשבח לתפילת נעילה
13:33 23/03/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
ההחלטה על סגירת בתי הכנסת, צמצום המניינים, היא נכונה ובמקומה  ▪  תאווי חיים אנו, וחי בהם לימדונו ולא שימות בהם
(בית כינוס [צילום: פלאש 90])
+חזר לכם שיק? לא תהפכו למוגבלים
12:37 23/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבנקים המסחריים ובנק הדואר ישהו הגבלות על לקוחות ועל חשבון הבנק החל מיום 4.3.20  ▪  חדוה בר: "השהיית ספירת השיקים החוזרים תבלום את העלייה המהירה במספר הלקוחות המוגבלים במשק ותצמצם את התוצאות הקשות הנובעות מהגבלת החשבונות"
(צ'קים חוזרים [צילום: פלאש 90])
+נייר תועלת
12:35 23/03/20  |  שמחה סיאני   |   לרשימה המלאה
יום אחד הגיע בדואר אוויר עיתון יומי מגרמניה  ▪  דפיו של העיתון היו דקים ורכים כנייר משי. באין רואים הייתה אימא ממששת את נייר העיתון ולוחשת בינה לבינה, "אח, איזה נייר טואלט רך... תענוג"
(לא לאנשים מהשורה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+מנכ"ל איגוד ערים דן לתברואה: "עליה חדה בשבוע האחרון בכמות הפסולת הנקלטת באתר"
12:25 23/03/20  |  מירב ארד
מנכ"ל איגוד ערים דן לתברואה ופארק המחזור חירייה גיל ליבנה: ""אנו חווים גידול של 30% בכמות הפסולת הנקלטת באתר וביחוד בפסולת ה'משברית' המאפיינת משקי בית וברובה פסולת ביתית ואורגנית".
+משרד התחבורה: הטסטים ומבחני התיאוריה מבוטלים עד להודעה חדשה
12:10 23/03/20  |  מירב ארד
משרד התחבורה הודיע שהטסטים ומבחני התיאוריה מבוטלים עד להודעה חדשה. חלק מתחנות הצילום למבקשי רישיונות נהיגה ממשיכות לפעול כרגיל. הוארך בשלושה חודשים תוקפם של מבחני התיאוריה והבדיקות הרפואיות.

+סופי: עוברים השבוע לשעון קיץ
11:43 23/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
המטה לביטחון לאומי הכריע שלא ניתן לדחות את החלת שעון הקיץ בחודש, בשל קשיים טכנולוגיים  ▪  החשש: פגיעה בכשירות המבצעית של צה"ל ושל טכנולוגיות בבתי החולים  ▪  בלילה שבין חמישי לשישי, בשעה 2:00, יש להזיז את השעונים שעה אחת קדימה לשעה 3:00
(שעון קיץ - בין חמישי לשישי השבוע [צילום: AP])
+תחבורה חכמה למרות משבר קורונה
11:39 23/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נתיבי איילון ומשרד התחבורה יסייעו לתעשיית האוטו-טק הישראלית במימון ובביצוע ניסויים שנאלצו להתבטל בחו"ל
מגרש הניסויים של נתיבי איילון בראש העין [צילום: יח"צ]
+לעבור את המשבר עם ארוחות מזינות
11:15 23/03/20  |  רותי אבירי   |   לרשימה המלאה
רצוי ליצור הזדמנויות בהם הילדים יוכלו לשתף אתכם במחשבותיהם ובשאלותיהם וכשמתיישבים לשולחן במהלך היום, נוצרת הזדמנות כזו
(להכין מנות קלילות [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+בריטניה: שליח חב"ד מת מקורונה
11:12 23/03/20  |  עידן יוסף
אבל בחסידות חב"ד: שליח הרבי בעיר לידס באנגליה, הרב יהודה רפסון, מת מקורונה. זהו שליח חב"ד השני שמת כתוצאה מן הנגיף.
+מקדונלד'ס סוגרת את כל הסניפים בישראל, למעט חמישה
11:07 23/03/20  |  מירב ארד
חברת מקדונלד'ס בישראל סוגרת את כל הסניפים למעט חמישה, שיפעלו במתכונת חירום ויספקו בחינם מזון לבתי חולים ולכוחות הרפואה וההצלה.
+אינטל תורמת מכונה לבדיקת ערכות קורונה לבי"ח רמב"ם
11:00 23/03/20  |  מירב ארד
אינטל ישראל תתרום כמיליון שקלים לרכישת מכונה אוטומטית לבדיקת ערכות קורונה לבית החולים רמב"ם בחיפה. המכונה תוכל להגדיל משמעותית את כמות הבדיקות לאבחון מחלת הקורונה ולסייע במיגור התפשטות.
+ריקון המדפים וחוכמת ההמונים
10:51 23/03/20  |  יובל לובנשטיין   |   לרשימה המלאה
לא עזרו ניסיונות ההרגעה של ראש הממשלה מר נתניהו והציבור לא נרגע עד שאזל המקום במזווה, במקרר ובמקפיא החדש
(הציבור ניחן בחוכמה [צילום אילוסטרציה: הדס פרוש/פלאש 90])
+יו"ר הסוכנות היהודית לרה"מ: לכונן רשת בטחון למגזר השלישי
10:42 23/03/20  |  מירב ארד
יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, שלח אתמול (יום א', 22.3) מכתב דחוף לראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשרים הרלוונטיים ליזום דיון דחוף על מצוקת המגזר השלישי לאור משבר הקורונה. הרצוג אמר: "יש צורך ממשי לכונן רשת בטחון למגזר השלישי, שמספק את שירותי הרווחה למדינת ישראל. חייבים לוודא כי מבטיחים את המשך השירותים הכי חשובים שהמגזר השלישי מספק לישראל."
+רגע ההכרעה של גנץ
10:11 23/03/20  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
גנץ בהחלט יכול להיות בקרוב הרמטכ"ל השלישי שייבחר לראש ממשלה, אחרי שישתפשף שנה וחצי בממשלה משותפת עם האיש המנוסה מכולם, בנימין נתניהו
(גנץ. משתפשף [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נדחתה עתירה למתן סיוע לעסקים בשל הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
הילדים מטפסים על הקירות ועושים פרצופים על האוכל? אז זהו, השהייה הממושכת בבית לא חייבת להפוך לאסון. להלן טיפים שיעזרו לכם לעבור את התקופה הנוכחית בשלום.
23/03/2020  |  רותי אבירי  |   כתבות
הציבור הישראלי מוכיח פעם אחר פעם שהוא ניחן בחוכמה וכלמוד ניסיון עבר הוא דאג למלא את המזווה הביתי ולא סמך על הצהרות הממשלה שהמחסנים מלאים.
23/03/2020  |  יובל לובנשטיין  |   מאמרים
כמה נעים ונוח להיות "סוציאליסט" ר"ל, כשבחיקך דמי-כיס בסך 2.3 מיליון דולר מקרן וקסנר (בלי שנתת דין וחשבון על מתת זה), לעמוד במרומי דירת הפאר שלך הצופה מגבוה (תרתי משמע) על כל תל אביב, כשעליך מכנסי ג'ינס "פרולטרים", ולהניף דגל שחור. זהו הקיבוצניק לשעבר וראש הממשלה לשעבר, שאינו נותן מנוח לציבור, מפציע בכל ערוץ ובכל הזדמנות, כדי להטיח בראש הממשלה המכהן את הגיגי שנאתו.
מוצ"ש, נתניהו בראיון בפני האומה, שידור חי. שני המראיינים מנסים להעניק לראיון הרגשה ממלכתית, מעט כבוד המגיע לראש הממשלה. אפילו נסיון יוצא דופן זה מצביע על גודל השעה, על החרדה שהחלה לאחוז בכולנו לאחר שהתחלנו להרגיש את התנגשות הטיטניק בקצה קרחון מכאן וקרחון תת-מימי משם.
23/03/2020  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
ככלל - למרות חריגים מעטים אך בולטים לעין - החברה הישראלית הגיבה עד כה למשבר הקורונה, בהיבטיו האפידמיולוגיים והכלכליים גם יחד, במידה מרשימה של חוסן וסולידריות. בשיח הציבורי ניתן אומנם לזהות מידה לא מעטה של חשדנות וציניות כלפי החלטות שהתקבלו בדרג המדיני (בנסיבות של קיטוב פוליטי מתמשך), אך לצידן האזנה קשובה להמלצות המעוגנות בעמדות הדרג המקצועי, ונכונות להסתגל למצב ולמלא אחר ההנחיות. מתרבות גם התופעות של תמיכה הדדית וסולידריות, "רוח קרב" וגיבוי לסגלים הרפואיים הנמצאים בחזית המערכה.
23/03/2020  |  ערן לרמן  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il