|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

סקר: 74% לא רוצים חקיקה נגד נתניהו

מכון הסקרים של שלמה פילבר ערך סקר שבחן האם הציבור מעוניין בחקיקה שתמנע את כהונת נתניהו למרות מצב החירום 22.75% בלבד מעוניינים בכך
23/03/2020  |   News1 News1   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
מאת: מחלקה ראשונה  |    |  תגובות    כנסת 23
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

74% מהציבור מעוניינים שהכנסת תעסוק כיום רק בסוגיות שבהן יש הסכמה רחבה בין המפלגות הגדולות או בסוגיות הקשורות לקורונה. כך עולה מסקר חדש שנערך על-ידי מכון הסקרים של שלמה פילבר וצוריאל שרון.

הסקר נערך על-ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון בעלי Direct Polls LTD, שנערך בתאריך 21 במרס 2020 בשעות הערב, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 1,404 נדגמים מהאוכלוסייה הבוגרת (18+) בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.8%+- בהסתברות של 95%.

על-פי הסקר, 69% מבוחרי ישראל ביתנו, 62% מבוחרי כחול לבן, ו-43% מבוחרי העבודה-מרצ סוברים כי הכנסת צריכה לעסוק רק בסוגיות הקורונה או נושאים שתהיה עליהם הסכמה רחבה בין המפלגות הגדולות.

22.75% סבורים כי על מפלגת כחול לבן להמשיך בחקיקה נגד המשך כהונת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למרות מצב החירום הרפואי.


תאריך:  23/03/2020   |   עודכן:  23/03/2020
מחלקה ראשונה
+פסק דין רע - מחוסר ברירה
08:27 24/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההתערבות חסרת התקדים של בג"ץ בניהול ענייני הכנסת נובעת מן המצב המטורף בו אנו מצויים, ומצירוף של שלושה נימוקים: אדלשטיין הוא יו"ר זמני, הנושא נוגע אליו אישית והוא מתעלם מעמדת הרוב  ▪  הפגיעה האמיתית בהפרדת הרשויות היא בין הממשלה לכנסת, והשופטים מנצלים את ההזדמנות כדי להזכיר מיהו הריבון  ▪  זהו פסק דין שמוטב היה שלא יינתן - אך במציאות של ישראל במארס 2020, לא היה מנוס מלפסוק כך
התעלם מן הרוב בנושא הנוגע אליו [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
הכנסת לא צריכה לחכות לממשלה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+הוועדה המסדרת אישרה הקמת 6 ועדות
00:56 24/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הוועדה המסדרת אישרה הקמת שש ועדות זמניות בכנסת  ▪  בראש הוועדה להתמודדות עם הקורונה יעמוד ח"כ עפר שלח  ▪  הרשימה המשותפת תנהל שתי ועדות - הוועדה לעבודה ורווחה והוועדה למיגור הפשיעה בחברה הערבית
([צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+הוועדה המסדרת אישרה הקמת ועדת חוץ וביטחון
23:35 23/03/20  |  איציק וולף
‏הוועדה המסדרת של הכנסת ה-23 אישרה פה אחד את הקמת ועדת חוץ וביטחון. בראש הוועדה יעמוד ח"כ גבי אשכנזי ממפלגת כחול לבן.

להלן הרכב הוועדה לפי ח"כים במפתח סיעתי:

הליכוד – 5: השמות יועבר ע"י הסיעה
כחול-לבן – 6: בני גנץ, אבי אשכנזי – מועמד ליו"ר הוועדה, יאיר לפיד, משה בוגי יעלון, אלעזר שטרן, אורנה ברביבאי
ש"ס – 1: השם יועבר ע"י הסיעה
עבודה-מרצ – 2: עמיר פרץ, יאיר גולן
יהדות התורה – 1: השם יועבר ע"י הסיעה
ישראל ביתנו – 1: אלי אבידר
ימינה – 1: השם יועבר ע"י הסיעה
+אושר: ח"כ פורר יעמוד בראש ועדת הכספים
23:16 23/03/20  |  איציק וולף
הוועדה המסדרת הצביעה בעד הקמת ועדת כספים זמנית בראשות ח"כ עודד פורר ממפלגת ישראל ביתנו. תשעה חברים הצביעו בעד ההחלטה. נציגי הליכוד לא הצביעו.

להלן הרכב הוועדה לפי ח"כים במפתח סיעתי:
הליכוד – 5: השמות יועברו ע"י הסיעה
כחול-לבן – 4: אורית פרקש-הכהן, מיקי לוי, מיכאל ביטון, אבי ניסנקורן
הרשימה המשותפת: 3:
ש"ס – 1: השם יועבר ע"י הסיעה
עבודה-מרצ – 1: איציק שמולי
יהדות התורה – 1: השם יועבר ע"י הסיעה
ישראל ביתנו – 1: עודד פורר – מועמד גם לעמוד בראש הוועדה
הרשימה המשותפת - השמות יועברו על-ידי הסיעה
([צילום: איציק וולף])
+אושר פיצול גשר מסיעת העבודה-מרצ
22:21 23/03/20  |  איציק וולף
ועדת הכנסת אישרה את פיצול סיעת גשר מסיעת העבודה-מרצ. יו"ר גשר, ח"כ אורלי לוי אבקסיס אמרה בדיון בוועדה כי החיבור של מפלגתה עם העבודה ועם מרצ היה חיבור כפוי. "הנסיבות הביאו אותנו לחיבור שאין בו מהות וכך הצהרנו גם בפני ועדת הבחירות. לא הסתרתי ולו לרגע את השוני בעמדות בין גשר ובין מרצ. אדרבה, אמרתי כי תהום פעורה בינינו בכל הזדמנות. כשהתברר לי שאותן הבטחות שהובטחו לי בעת החיבור, לא היה בכוונת הצדדים לקיימן לאחר הבחירות, הבנתי שאין ברירה אלא להתפצל. לכן פניתי לוועדת הכנסת וביקשתי את הפיצול", אמרה.
([צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+כחול לבן לאדלשטיין: אל תתבצר, אפשר לכנסת לבחור יו"ר
21:58 23/03/20  |  איציק וולף
במפלגת כחול לבן תקפו את תשובת יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לבג"ץ. "יולי, אל תתבצר, אפשר לכנסת לבחור יושב-ראש כנסת, אחרת תיזכר לדראון עולם כמי שהיה שותף למשימת נתניהו להרס הדמוקרטיה", טענו בתגובתם לתשובת אדלשטיין שהוגשה לבג"ץ.
+ח"כ זנדברג: הליכוד מונע את דיון הוועדה המסדרת
21:56 23/03/20  |  איציק וולף
חברת הכנסת תמר זנדברג ממפלגת העבודה-גשר-מרצ טוענת שבליכוד מעכבים את תחילת העבודה של הוועדה המסדרת שהקמתה אושרה מוקדם יותר במליאת הכנסת. "אז מה שקורה כרגע זה שחברי כנסת מהליכוד שאינם חברים בוועדה המסדרת נמצאים בחדר הוועדה ומסרבים לצאת, וכך הדיון לא יכול להתחיל מפני שיש יותר נוכחים ממה שמאפשרות ההנחיות. זה כמה שלליכוד אכפת מבריאות הציבור וממגפת הקורונה" כך צייצה חברת הכנסת זנדברג בחשבון הטוויטר שלה.
+ח"כ קרעי: לא ניתן לבג"ץ לדרוס את הדמוקרטיה
21:44 23/03/20  |  איציק וולף
ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד, מברך את יו"ר הכנסת על תשובתו לבג"ץ, שאותה הגדיר כעמידה איתנה על עצמאות ועליונות הרשות המחוקקת.

"רק במדינה דיקטטורית אנשים שלא נבחרו יכולים להורות לרשות המחוקקת, לנבחרי העם, מה לעשות ומתי, בניגוד לחוק ולתקנון. נמשיך להיאבק. לא ניתן להם לדרוס את הדמוקרטיה ולא להעביר חוקים שיכולים להעביר גם לארדואן קורס מזורז בדיקטטורה." אמר.
+לדון תוך יומיים בבחירת יו"ר הכנסת
21:34 23/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אדלשטיין סירב להתחייב שיעלה לדיון בתוך יומיים את דרישת כחול-לבן להחליפו - ובג"ץ כפה זאת עליו  ▪  חיות: התנהגותו של אדלשטיין היא סיכול רצונו של הבוחר ופגיעה בעצמאותה של הכנסת, ומהווה חריגה ממתחם שיקול הדעת שבידיו  ▪  עמית: אין לחתור תחת עצם קיומה של השיטה  ▪  מלצר: דווקא ממשלת מעבר מחייבת פיקוח הדוק של הכנסת
אדלשטיין חותם על תשובתו לבג"ץ
חיות. התערבות נדירה ביותר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+אדלשטיין לבג"ץ: לא אסכים לאולטימטום
21:25 23/03/20  |  איציק וולף
יושב-ראש הכנסת יולי אדלשטיין הגיש תגובה לבג"ץ בעתירה המבקשת לחייבו לקיים במליאת הכנסת הצבעה על תפקיד יושב-ראש הכנסת וטען כי לא יסכים לקבל אולטימטום מבג"ץ.

"בכל הכבוד הראוי, ככל שבית המשפט הנכבד מציב בפניי ובפני כנסת ישראל אולטימטום בדורשו ממני לקיים את הדיון "לא יאוחר מיום 25.3.20", לא אוכל להסכים לכך. שהרי משמעות הדבר שסדר יומה של הכנסת ייקבע בידי בית המשפט העליון ולא על-ידי יושב-ראש הכנסת, שלו מסור תפקיד זה", טען בתשובתו.
()
+הכנסת אישרה הקמת ועדה מסדרת
20:05 23/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הקמת הוועדה המסדרת אושרה ברוב של 61 תומכים מול נמנע אחד בלבד לאחר שגוש הימין החרים את ההצבעה  ▪  בוועדה יהיו 17 חברים לפי מפתח של גודל הסיעות  ▪  השרה רגב טענה בדיון: החלטת בג"ץ - הפיכה שלטונית
(השרה מירי רגב. התפרצה לדברי גנץ [צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה פילבר / Shlomo Filber   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סקר: 74% לא רוצים חקיקה נגד נתניהו
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אודי183
23/03/20 20:15
2
אלי 555
23/03/20 20:18
3
גימי-יהודי מיהודה
23/03/20 21:39
4
מייק
23/03/20 21:42
5
יהודה דרורי
23/03/20 22:43
6
הבאבא ביבי
24/03/20 14:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 23.3.20) את הקמת הוועדה המסדרת של הכנסת ה-23. ההצעה אושרה ברוב של 61 תומכים ללא מתנגדים, ונמנע אחד - יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שהיה הנציג היחיד מגוש הימין במליאה לאחר שחברי הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה החרימו את הדיון וההצבעות.
23/03/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בית המשפט העליון הורה (יום ב', 23.3.20) ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, להודיע לו עוד היום האם יהיה מוכן להעלות להצבעה מחרתיים (יום ה', 25.3.20) את יוזמת כחול-לבן להחליפו. המועד שנקבע תחילה היה השעה 17:00, אך לבקשת אדלשטיין הוא נדחה בארבע שעות.
23/03/2020  |  איתמר לוין, מירב ארד  |   חדשות
מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ, קיים (יום א', 23.3.20) הערכת מצב עם גורמי המקצוע ובתוכם מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורביץ, סגן מפקד המשמר, ניצב משנה אלי הרוש, ומ"מ היועץ המשפטי, שגית אפיק, בנושא השלכות הנחיותיו של משרד הבריאות על פעילותה השוטפת של הכנסת בדגש על מליאת הכנסת ופעילות ועדותיה.
22/03/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מחלוקת בין היועצים המשפטיים לממשלה ולכנסת בנוגע למועד בו יש לבחור את יו"ר הכנסת ה-23. בעוד אביחי מנדלבליט סבור שיש לעשות זאת כבר מחר (יום ב', 23.3.20), סבור איל ינון שיש להמתין עוד מספר ימים.
22/03/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
מפלגת הליכוד הציעה למפלגת כחול לבן להקים ממשלה לתקופה של שלוש שנים במתווה שבו יכהן ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כראש הממשלה בשנה וחצי הראשונות, ולאחר מכן יכהן יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, כראש ממשלה לשנה וחצי הנוספות. עוד מעוניין הליכוד לשמור על כהונתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כמחצית הראשונה של חיי הממשלה המיועדת ועל תפקיד שר האוצר. לטענת הליכוד, אם כחול לבן לא יסכימו לכהונת אדלשטיין - לא ניתן יהיה להרכיב ממשלה.
21/03/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il