|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
אדלשטיין. "בג"ץ מחריב את הכנסת" [צילום: עדינה ולמן, הכנסת]
לאחר התפטרותו של אדלשטיין וסירובו לציית לפסק הדין

בג"ץ ידון הערב בסוגיית בחירת יו"ר הכנסת

היועץ המשפטי של הכנסת: ההתפטרות בתוקף רק בעוד יומיים, ולכן חובה לדון עוד היום בבחירת היו"ר אדלשטיין השיב: הנושא לא יועלה היום לדיון השופטים ידונו באפשרות שהוועדה המסדרת תכנס את המליאה
25/03/2020  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   בחירות 2020   |   תגובות
חיות. "התערבות גסה" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

החלטת בג"ץ מחריבה את הכנסת
יואל (יולי) אדשלטיין
נאום התפטרות יו"ר הכנסת מתפקידו במליאת הכנסת [כ"ט באדר תש"ף, 25.03.209]
לרשימה המלאה

בית המשפט העליון ידון הערב (יום ד', 25.3.20) במצב שנוצר לאחר התפטרותו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, וסירובו לקיים את פסק הדין שהורה לו להביא עוד היום לדיון את שאלת החלפתו.

כחול-לבן פנתה לבג"ץ בבקשה שיכפה על אדלשטיין, על-פי כללי בזיון בית המשפט, לקיים את פסק הדין. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, והיועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, סבורים שאדלשטיין חייב למלא את פסק הדין, שכן התפטרותו תיכנס לתוקף רק מחרתיים בשעה 11:00. אדלשטיין הבהיר, כי מילוי פסק הדין נוגד את צו מצפונו וביקש שבג"ץ יתחשב בשיקול דעתו.

הנשיאה אסתר חיות זימנה את הצדדים לדיון הערב, וביקשה מהם להתייחס להוראות בחוק יסוד הכנסת המתייחסות להדחת היו"ר ולמינוי אחד מסגניו לממלא מקומו - אלא שכיום אין סגני יו"ר. חלק מן העותרים הציעו, שהוועדה המסדרת היא שתזמן את המליאה לדיון לבחירת היו"ר. בראש הוועדה עומד ח"כ אבי ניסנקורן (כחול-לבן) ויש בה רוב לסיעות הדורשות להחליף את אדלשטיין.

בג"ץ הורה (23.3.20) לאדלשטיין להעלות לדיון עד היום את נושא החלפתו, כפי שדורשים 61 הח"כים של גוש המרכז-שמאל. אדלשטיין החליט להתפטר כדרך לעקוף את פסק הדין, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על בית המשפט העליון: "החלטת בג"ץ היא החלטה שגויה וחמורה המביאה לידי ביטוי ליקוי מאורות מסוכן. החלטת בג"ץ אינה מבוססת על לשון החוק, אלא על פרשנות חד-צדדית וקיצונית. ההחלטה סותרת את תקנון הכנסת. ההחלטה מחריבה את עבודתה של הכנסת, ומהווה התערבות גסה ויהירה של הרשות השופטת בענייניה של הרשות המחוקקת הנבחרת". הוא הגדיר את התפטרותו כצעד ממלכתי שנועד למנוע אנרכיה ולהביא לאחדות.

ינון הבהיר לאדלשטיין, כי התפטרותו נכנסת לתוקף רק 48 שעות אחרי ההודעה עליה, ולפיכך הוא עודנו מחויב למלא את פסיקת בג"ץ. ינון דיווח מאוחר יותר לבג"ץ, כי אדלשטיין הודיע לו שאינו מתכוון להעלות היום לדיון את בחירת יו"ר הכנסת ה-23. גם מנדלבליט סבור, כאמור, כי אדלשטיין חייב לקיים עוד היום את פסק הדין. אדלשטיין מצידו שב ותקף בחריפות את פסק הדין, חזר על הטיעונים שדחה בית המשפט העליון והזהיר שהשופטים מובילים את ישראל למשבר חוקתי חסר תקדים.

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, התייחס להחלטתו של אלדשטיין: "ההחלטה מובנת. התנהלותו של בג"ץ חסרת אחריות, הרסנית ומוטה בדיוק כמו התנהלותם של כחול-לבן, ליברמן והרשימה המשותפת. אני קורא לראש הממשלה - הפסק את המגעים עם כחול לבן לאחדות, המתן לקבלת המנדט ונסה להקים ממשלה. אם תצליח להקים, בע"ה ננצח בבחירות".

ח"כ עפר שלח (כחול-לבן) אמר בתגובה: "ההתפטרות של יולי אדלשטיין לא פוטרת אותו ממילוי החלטת העליון, לכנס את המליאה ולבחור יו"ר כנסת. זה שיא המלחמה שהכריזו נתניהו והליכוד על הכנסת והדמוקרטיה. לא ניתן לזה לעבור".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה: "התפטרות אדלשטיין לא מבטלת פסיקת בג"ץ. אם הוא לא יכול מצפונית לקיימה, טוב שהתפטר. אבל הפסיקה לא נוגעת לו כאזרח פרטי אלא כיו"ר מוסד שלטוני. בכל מקרה אדלשטיין לא יכול להפר פסיקת בג"ץ בהתפטרות והכנסת חייבת לקיימה".

אדלשטיין בכנסת [צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן]
תאריך:  25/03/2020   |   עודכן:  25/03/2020
איתמר לוין
+חיות: אדלשטיין מתריס באופן חמור ביותר
22:30 25/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בג"ץ החליט באופן חסר תקדים להתערב באיוש תפקיד יו"ר הכנסת: פרץ, שהוא ותיק הח"כים, יכנס עוד היום את המליאה כדי לבחור את היו"ר  ▪  ביקורת חריפה במיוחד על התנהגותו של אדלשטיין: גרם פגיעה חמורה ביותר להבטחת שלטון החוק - דווקא בימים בהם הציבור נקרא לציית למגבלות חסרות תקדים מכוח תקנות לשעת חרום
פרץ. סמכות זמנית [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
התפטרות אדלשטיין. "בריש גלי ובהתרסה" [צילום: עדינה ולמן]
+נמאסתם, כולכם. פשוט נמאסתם
18:56 25/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מיליוני ישראלים חוששים לבריאותם ולחייהם של עצמם, קרוביהם וחבריהם. מיליוני ישראלים לא יודעים כיצד תיראה פרנסתם אחרי המגיפה. ואתם, כולכם, מכל המפלגות ומכל הדעות, מתעסקים במריבות פוליטיות קטנוניות. ההיסטוריה מלמדת, כי המחיר עלול להיות איום
כולכם אשמים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
הרס האמון [צילום: עדינה ולמן, הכנסת]
+סמוטריץ': העותרים כורתים את הענף עליו הם יושבים
18:55 25/03/20  |  עידן יוסף
השר בצלאל סמוטריץ' (ימינה) אומר כי העותרים בבקשה לביזוי פסיקת ביהמ"ש העליון כורתים את הענף שהם יושבים עליו. לדבריו, "אם לוועדה המסדרת יש סמכות לקבוע את סדר היום של הכנסת בניגוד לדעתו של יו"ר הכנסת (לא רק בהצעות לסדר) אזי היה להם סעד חלופי לפני הפנייה לבג"ץ ועתירתם אמורה הייתה להיות מסולקת על הסף... אין חשש כמובן שהשופטים יציבו בפניהם את המראה הזו..."
+ניסנקורן: פרץ ייכנס מחרתיים לנעלי יו"ר הכנסת
18:04 25/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כים קראו ליועמ"ש הכנסת להפעיל סעיף בתקנון המקנה סמכויות לוועדה המסדרת להכריע בסוגיות שאין להן הוראות מפורשות בתקנון  ▪  ינון: "מדובר בסעיף לוקאלי, שלא ניתן להפעיל במשבר חוקתי כמו זה"  ▪  יו"ר הוועדה המסדרת: "אם ביהמ"ש לא יוביל לקיצור לוחות הזמנים, ייבחר יו"ר חדש בתחילת השבוע הבא"
(אבי ניסנקורן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+להציל את גנץ מפוטש חבריו
14:19 25/03/20  |  עמוס שנער   |   לרשימה המלאה
קיימת תוכנית סדורה לסייע לגנץ לנצח ולזרוק אותו אחר-כך בבחינת: "הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת"  ▪  גנץ, שהצהיר שיתפטר לו יהיו לו כתבי אישום, שם למעשה רגל לעצמו ושיחק לידי יריביו במפלגה  ▪  נתניהו צריך להסביר לגנץ בפני מה הוא עומד ובכוחות משותפים לסייע לו לחמוק מהפוטש ולהציל על הדרך את הימין
(גנץ. עומד לעוף [צילום: סבסטיאן שיינר/AP])
+ככה לא מנהלים משא-ומתן
14:06 25/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
כשגנץ מדבר על הצורך באחדות אין סיכוי שיצליח להעביר אליו מישהו בגוש הימין  ▪  גם לא לשכנע את צבי האוזר ויועז הנדל, שכנראה לא באמת רוצים
(גנץ. טועה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+ח"כ גנץ לאדלשטיין: אף נבחר ציבור אינו מעל החוק
13:45 25/03/20  |  מירב ארד
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר בתגובה להודעת אדלשטיין כי יתנגד להחלטת בג"ץ: "‏כנסת ישראל שייכת לאזרחי ישראל ונבחרי הציבור בה ימלאו אחר חוקי מדינת ישראל והחלטות בית המשפט. אף אחד אינו מעל החוק."
+החלטת בג"ץ מחריבה את הכנסת
13:42 25/03/20  |  יואל (יולי) אדשלטיין   |   לרשימה המלאה
נאום התפטרות יו"ר הכנסת מתפקידו במליאת הכנסת [כ"ט באדר תש"ף, 25.03.209]
(יולי אדלשטיין [צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן])
+ח"כ לפיד: נתניהו שלח את יולי לשרוף את הדמוקרטיה?
12:58 25/03/20  |  מירב ארד
ח"כ יאיר לפיד על התפטרותו של יו"ר הכנסת: "יו"ר כנסת שמפר צו של בית המשפט העליון זו אנרכיה. נתניהו שלח את יולי לשרוף את הדמוקרטיה? איפה חברי הכנסת ההגונים של המחנה הלאומי? אנחנו נגן על הדמוקרטיה בכל דרך".
+ח"כ יעלון: "שרים וח"כים בגוש החסינות, מתי תשמיעו קול?"
12:38 25/03/20  |  מירב ארד
חה"כ משה (בוגי) יעלון, 'כחול לבן', כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שרים וחברי כנסת ב״גוש החסינות״, מתי תרימו ראש ותשמיעו קול? נתניהו גרר את מדינת ישראל לשלוש מערכות בחירות בגלל הסתבכויותיו הפליליות, ונכשל; איננו מקבל את תוצאות הבחירות; קורא תגר על הרוב בכנסת; מסית באמצעות שליחיו נגד בג״צ והחלטותיו; מסית איש באחיו עד כדי סכנת חיים; ועוד. אילו היה אזרח רגיל היה נעצר בעוון המרדה. ואתם עדיין שותקים?"
+ח"כ יעלון: "שרים וח"כים בגוש החסינות, מתי תשמיעו קול?"
12:38 25/03/20  |  מירב ארד
חה"כ משה (בוגי) יעלון, 'כחול לבן', כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שרים וחברי כנסת ב״גוש החסינות״, מתי תרימו ראש ותשמיעו קול? נתניהו גרר את מדינת ישראל לשלוש מערכות בחירות בגלל הסתבכויותיו הפליליות, ונכשל; איננו מקבל את תוצאות הבחירות; קורא תגר על הרוב בכנסת; מסית באמצעות שליחיו נגד בג״צ והחלטותיו; מסית איש באחיו עד כדי סכנת חיים; ועוד. אילו היה אזרח רגיל היה נעצר בעוון המרדה. ואתם עדיין שותקים?"
+נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה: "שפל דמוקרטי חדש"
12:30 25/03/20  |  מירב ארד
יוחנן פלסנר, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה: "למרות שמדובר בהחלטה מתבקשת, ובהחלט מקובל לחלוק על קביעות בג"צ, זה בלתי לגיטימי להעמיד בסימן שאלה את עצם הנכונות לקיים צווים מפורשים הניתנים על ידי בג"ץ, וודאי כשמדוברבאירוע שבו מעורב ראש הרשות המחוקקת ואחד הסמלים החשובים של השלטון הדמוקרטי בישראל. הרטוריקה המתלהמת והמתקפות החריפות שהושמעו מצד שרים בכירים כלפי הרשות השופטת בימים האחרונים משקפים שפל דמוקרטי חדש ועלולים לפתוח פתח ל"שבירת כלים" שתסמן לציבור שאין חובה לקייםפסקי דין של בתי המשפט".
+השר סמוטריץ': "אדלשטיין הקריב את עצמו על מזבח הדיקטטורה השיפוטית"
12:05 25/03/20  |  מירב ארד
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על התפטרות יו"ר הכנסת אדלשטיין: "יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין מקריב את עצמו בממלכתיות ראויה להערכה על מזבח הדיקטטורה השיפוטית. בהתפטרותו מגן יו"ר הכנסת על הדמוקרטיה הישראלית ועל עצמאותה החשובה של הכנסת ומסרב לקיים פסיקה שדגל שחור מתנוסס מעליה. יום עצוב למדינת ישראל."
+ח"כ סופר: "ההתפטרות מבטאת את השבר הגדול בעם ישראל"
12:02 25/03/20  |  מירב ארד
ח״כ אופיר סופר (ימינה) בתגובה להתפטרות יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין: "התפטרותו של יולי מבטאת את השבר הגדול בו נמצא עם ישראל. ‏יולי אסיר ציון, ממלכתי, נאמן ארץ ישראל, עם ישראל ותורתו. אין ראוי ממנו לכהן כיו"ר הכנסת בעת הזו. ‏אופן התפטרותו הינו קריאה נוספת לכולנו נבחרי הציבור להתעשת ולפעול להקמת ממשלת חירום לאומית."
+ח"כ גינזבורג: "אסור לאדלשטיין להפר את החלטת בג"ץ"
12:01 25/03/20  |  מירב ארד
ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) בתגובה להתפטרות אדלשטיין: "התנהלותו של יו"ר הכנסת אדלשטיין היא בושה. זכותו להתפטר, גם בתור מחאה. אבל אסור לו להפר את החלטת בג"ץ. הוא חייב לכנס את המליאה היום כדי לבחור יו"ר כנסת קבוע לפי דרישת רוב מוחלט של חברי הכנסת. אחרת זו אנרכיה"

+ח"כ כסיף: "אדלשטיין הפר את פסיקת בג"ץ בשירות נתניהו"
12:00 25/03/20  |  מירב ארד
ח"כ עופר כסיף על החלטתו של אדלשטיין להתפטר ולא למלא אחר פסיקת בג"ץ:
"אדלשטיין הפר את פסיקת בג"ץ בשירות נתניהו ובכך גורר אותנו למשטר רודני. הוא אומר שבא ממשטר אפל, אך למעשה לשם הוא גורר אותנו. אזרחי ישראל ששאריות הדמוקרטיה יקרות להם חייבים למחות כעת."
+השרה רגב: "כפיים. גנץ, לפיד, אשכנזי, בוגי וליברמן הצלחתם"
11:54 25/03/20  |  מירב ארד
השרה מירי רגב בתגובה להתפטרות אדשלטיין: "כפיים. גנץ, לפיד, אשכנזי, בוגי וליברמן הצלחתם. אתם חתומים בדפי ההיסטוריה על אחד המהלכים השפלים ביותר שידעה הדמוקרטיה הישראלית. יו"ר הכנסת מתפטר בשעת חירום שהאנושות לא ידעה כמוה. קיבלתם מה שרציתם, מיעוט יהודי יחד עם רשימת תומכי הטרור"
+שני ח"כים מהמשותפת יעמדו בראשי הוועדות המיוחדות
11:52 25/03/20  |  מירב ארד
הוועדה המסדרת בחרה (יום ד') את שני ראשי הוועדות המיוחדות: בראש הוועדה 'רווחה ועבודה' תעמוד ח"כ עאידה תומא סלימאן ובראש הוועדה למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית יעבוד ח"כ מנסור עבאס. הוועדה בחרה את שני יושבי הראש ברוב של 9 בעד ואפס מתנגדים.
(ח"כ עאידה תומא סלימאן [צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן])
+ח"כ הורוביץ בוועדה להיערכות מערכת החינוך: לא הזמן לחרמות
10:52 25/03/20  |  מירב ארד
הוועדה המיוחדת להיערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה בחרו פה אחד בח"כ ניצן הורוביץ לעמוד בראש הוועדה. ח"כ הורוביץ אמר עם היבחרו: "נעבוד כולנו למען מטרה אחת משותפת, ונעשה זאת בצורה מכובדת. זה לא הזמן לחרמות - אני אומר זאת לחברי הכנסת מגוש הימין שלא הגיעו לישיבה. אנחנו בזמן קריטי ואזרחי ישראל רוצים תשובות, לכן לא נהפוך את הוועדה לזירת התנגחות פוליטית".

עוד אמר ח"כ הורוביץ יו"ר הוועדה, כי הישיבה הראשונה תתקיים מחר בנושא החינוך המיוחד. "פנו אליי הורים רבים שנמצאים בבית עם הילדים היקרים שלהם שלא מקבלים טיפולים וששגרתם מופרת", אמר.
([צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת])
+נוסבאות א 'ונוסבאות ב'
10:52 25/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ככה זה כאשר המשטר הופך לדיקטטורה, וגלעד ארדן לא ממנה מפכ"ל במקום רוני אלשיך המעולה, ועל כן הוא נושא באחריות לקלגסות גם אם הוא או אנשיו אמרו לכתב הטלוויזיה שהדרג העליון לא היה בעניין
(גלעד ארדן [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+gang of four
10:35 25/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי כולא אותנו בבתים רכוב על נגיף שהוא אכן בעיה, אבל אינו עילה גיטימית להשמיד את הדמוקרטיה
(הטלת תבהלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+אושר מינוי עפר שלח ליו"ר ועדת הקורונה
10:29 25/03/20  |  מירב ארד
הוועדה המיוחדת בעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה את מינויו של ח"כ עפר שלח לתפקיד יו"ר הוועדה. ח"כ שלח אמר: "נסייע ככל שיידרש לפעולתם של הממשלה וגופי הביצוע, נפקח עליהם לטובת הציבור ונעצב תשתית רעיונית וחוקית למערכת לאומית, בתחומי הבריאות, הכלכלה והממשל".


(ח"כ שלח [צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן])
קרדיט: עדינה וולמן, דוברות הכנסת
+האקדח שירה לפני "קביעת המסמרות"
09:40 25/03/20  |  יעקב ברדוגו   |   לרשימה המלאה
לא רק ששופטי בית המשפט העליון זרו חול בעיני יו"ר הכנסת והציבור לפיה "לא קבעו מסמרות" ולא הכריעו בעתירה, אלא אף לא טרחו להתייחס לשום טענה שהעלה יו"ר הכנסת בתשובתו אליהם כפי שהתבקש. ככה זה כשהשופטים משחקים בארגז החול הפוליטי שנים לצורך שימור עליונותם וכוחם
חיות. פס"ד שהיה מוכן לשיגור [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ ידון הערב בסוגיית בחירת יו"ר הכנסת
תגובות  [ 38 ] מוצגות   [ 38 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
25/03/20 11:26
 
אנרכיית הימין
25/03/20 13:26
 
שמחה חן
25/03/20 13:46
 
שמחה חן האמיתית
25/03/20 15:09
 
סוף לארכיה
25/03/20 17:01
 
מגיב ותיק
25/03/20 14:05
 
באום
25/03/20 15:21
 
ליכוד+דתים=אשמים
25/03/20 14:10
 
מגיב ותיק
25/03/20 15:02
 
והפכה אותה למעצמה
25/03/20 16:55
2
אזרח יהודי
25/03/20 11:29
3
ישע
25/03/20 11:32
4
אוי ויי
25/03/20 11:43
5
שאול אבידור
25/03/20 11:49
6
תרגיל מסריח
25/03/20 11:52
7
מגיב ותיק
25/03/20 11:54
8
עובד 1
25/03/20 11:57
 
שמחה חן
25/03/20 13:55
 
באום
25/03/20 15:39
 
שמחה חן
25/03/20 17:10
9
באום
25/03/20 12:52
 
שמחה חן
25/03/20 13:34
 
בבר
25/03/20 15:00
 
דניאל פריידנברג
25/03/20 15:17
 
למר באום
25/03/20 15:24
 
באום
25/03/20 15:31
 
באום
25/03/20 15:31
 
אתה לא שמחה חן
25/03/20 16:09
 
שמחה חן
25/03/20 17:17
 
טודא
25/03/20 16:13
10
א.ל. רמת-גן
25/03/20 14:21
 
מר א.ל. רמת-גן
25/03/20 15:31
11
מפוכח
25/03/20 14:35
12
עוד סתם אחד
25/03/20 14:54
13
אקטואלי
25/03/20 15:09
14
נגעלת
25/03/20 16:42
15
אזרח אחד
25/03/20 19:43
16
ארכימדס_
26/03/20 05:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2020
משה נוסבאום הראה עתה איך המשטרה התנהגה בביריונות כלפי מפגינים ישרים והגונים ושומרי חוק ומקפידים עליו שבאו למחות על הדיקטטורה של יולי אדלשטיין בשירותו של בנימין נתניהו, והעלתה תירוץ כוזב ושקרי כי פעלה לפיזור הנוכחים בגלל דאגה לבריאותם מפני הקורוניה;
25/03/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בשנים השחורות של סין האדומה, בעוד מאו טסה טונג בשלטון, התקיימה שם מהפכה שלטונית מטעם השלטון ובא לאוויר העולם הביטוי gang of four. גם לנו יש כנופיית ארבעה - בנימין נתניהו, יולי אדלשטיין, אמיר אוחנה וגלעד ארדן.
25/03/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
סוף 2016 נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, מנתקת מגע משרת המשפטים, איילת שקד: "הצבת אקדח על השולחן". במכתב חריף הודיעה מרים נאור לשרת המשפטים על סיום הידברות בנוגע למועמדים לבית המשפט העליון. הסיבה: הצעת החוק לביטול הווטו של שופטי העליון בוועדה למינוי שופטים. לפי הנשיאה נאור, השרה שקד אומנם לא יזמה רשמית את הצעת החוק, אך היא לא מתנגדת לה ואף לא מחתה כשהוצגה בתקשורת כמי שיזמה אותה. לפיכך, אומרת הנשיאה במכתב חריף, כי לטעמה מדובר ב"הצבת אקדח על השולחן", ומודיעה כי שופטי בית המשפט העליון יסיימו בזאת את ההידברות מולהשרה.
25/03/2020  |  יעקב ברדוגו  |   יומני בלוגרים
כשבני גנץ החליט לרוץ להנהגת המדינה הוא לא העלה בחלומותיו הגרועים ביותר אפשרות שהוא קונה כרטיס לגיהינום. האיש מן הסתם חשב לעצמו שכאשר הוא יזכה בבחירות הוא יקבל לידיו מדינה במצב פחות או יותר נורמלי עם בעיה אחת מציקה בעוטף עזה, שניתן אולי לפתור אותה, ואם לא - לא נורא.
25/03/2020  |  יוסי דר  |   יומני בלוגרים

25/03/2020  |  עמוס שנער   |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il