|
גנרל דיוויד גולדפיין [צילום: אלכס ברנדון/AP]
|
|
|
|
|
חיל-האוויר האמריקני ממשיך לסבול ממחסור בטייסים, למרות שהשקיע רבות בשנים האחרונות בניסיון לבלום את המגמה בהגדלת כמות הטייסים, שהוא מכשיר, כך מתברר מדברי גנרל דיוויד גולדפיין, מפקד חיל-האוויר, וגנרל סטפן וילסון, סגנו, בקונגרס.
בשנת 2019 היו בו רק 18,900 טייסים. כלומר, חסרו לו 2,100 טייסים. זאת, למרות שהחיל הכשיר אשתקד כשליש יותר טיייסים מאשר לפני שלוש שנים. בשנת 2018 חסרו לחיל 1,937 טייסים; בשנת 2017 - 2,000; ובשנת 2016, כשהחיל נזעק לפעול כדי למלא את המחסור - 1,555 טייסים.
המתחרה העיקרי של חיל-האוויר הנן חברות התעופה האמריקניות, שמייצרות ביקוש גבוה לטייסים. "ארצות-הברית אינה מכשירה מספיק טייסים", קבע גנרל גולדפיין בעדותו בקונגרס, "וזו בעיה לאומית".
בחודש פברואר הודיע חיל-האוויר, כי יחסרו לו 1,480 טייסים בסוף שנת זו, והוא יגביר את הכשרת הטייסים מדי שנה החל משנת 2022. כעת מכשיר החיל מדי שנה כ-1,300 טייסים, ויכשיר 1,500 טייסים בשנה - אתגר, שמומחים ספקניים אם יושג, כגיוון שאין כל כך הרבה מועמדים לטיס בארצות-הברית.
צירי הקונגרס טענו, שהפתרון הנו לפנות יותר למיעוטים, לנשים ולצעירים, ולשנות את הפרסומות של החיל, שמדגישות את טייסי הקרב.