|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

ריבלין: חובה על כולם לציית לבית המשפט

נשיא המדינה התייחס להתפטרות יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, תוך הפרת פסיקה של בית המשפט שחייב אותו להעלות היום להצבעה את בחירת יו"ר הכנסת ה-23 "חובה על כולנו לציית לצווי בית המשפט,גם אם סבור מאן דהוא כי שגה בית המשפט בהחלטתו"
25/03/2020  |   איציק וולף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
ריבלין. "רוב ההנהגה יודעת חובתה" [צילום: מן הטלוויזיה]

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר כי על כל ההנהגה הישראחלית לציית לפסיקות בית המשפט העליון. את הדברים אמר (יום ד', 25.3.20) בערבו של יום שבו התפטר יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מתפקידו תוך הפרה של פסיקת בג"ץ שחייב אותו להעלות להצבעה עוד היום את בחירת יו"ר הכנסת ה-23.


הציות, ההישמעות להוראות, אינם חובתם הבלעדית של אזרחי ישראל. בימים הרי גורל אלו, הם בראש ובראשונה, חובתם העילאית של נבחרי הציבור, של מנהיגיו, של רבניו ומורי דרכו, מכל המגזרים. אנו עדים בימים אלה להתנגשות חריפה ביותר בין הרשויות, השופטת והמחוקקת. ועם זאת, למרות השסע העמוק בין המחנות, ולמרות הרטוריקה החריפה בין הצדדים, אני יודע כי רובה ככולה של ההנהגה הישראלית, מימין ומשמאל, יודעת שחובה על כולנו לציית לצווי בית המשפט, וכי לא יעלה על דעתו של איש שלא לקיימם. וזאת גם אם סבור מאן דהוא כי שגה בית המשפט בהחלטתו", אמר בהצהרה פומבית מבית הנשיא.

ריבלין הוסיף כי בכל מחלוקת יש להבטיח כי כללי המשחק הדמוקרטי נשמרים והוסיף כי בלעדי הכללים הללו עלול הבית להיחרב. "עתה, משהתפטר יושב-ראש הכנסת, אני בטוח שהוראת בג"ץ תכובד ושהדמוקרטיה הישראלית תצא מחוזקת ואיתנה מתקופת מבחן זאת", אמר.

הנשיא פנה ליו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, וליו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, וקרא להם למצוא את הדרך לממשלת אחדות. "יקירי, עת צרה היא לישראל. אני פונה מכאן לראשי המפלגות הגדולות: מצאו את הדרך להציג הנהגה משותפת, הנהגה אחראית, לחברה הישראלית הנמצאת בשעת משבר. שימו לנגד עיניכם, את המגיפה הנוראית המכה בנו, הגובה מאתנו קורבנות יקרים ופוגעת אנושות בכלכלת ישראל, ובבתים רבים כל כך הנאבקים על הישרדותם הכלכלית. אני יודע כמה קצר המרחק ביניכם. על כל אחד מהצדדים להבין את הקווים האדומים של האחר ולהתגמש מולם בהבנה שאין לנו, פשוט אין לנו דרך אחרת. שלבו כוחות למען העם בישראל. אם לא עכשיו - אימתי?", אמר.

הנשיא התייחס למשבר הקורונה ואמר כי חווה כילד את המצור על ירושלים. "ידענו כעם וכאומה רגעי מבחן קיומיים, וקשים ביותר - ויכולנו להם. אין בליבי ספק כי גם היום, אם נדבַּק באחריות הציבורית והאישית ובערבות ההדדית בינינו נוכל לקושי. אנחנו נתגבר ונצא מחוזקים. שמרו על עצמכם ועל הסובבים אתכם", אמר.

תאריך:  25/03/2020   |   עודכן:  25/03/2020
איציק וולף
+תסמינים של מחלת הרודנות
10:12 26/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שמירת עקרונות הדמוקרטיה בזמן משבר היא המבדילה בין מדינה חופשית לבין מדינה רודנית - כפי שהבינו צ'רצ'יל ורוזוולט. יולי אדלשטיין ודוד אמסלם מראים שהם מזלזלים בשלושה מן היסודות החשובים ביותר: בית הנבחרים, בית המשפט וחופש הביטוי
עמדו לביקורת ולפיקוח [צילום: AP]
+אדלשטיין: נהגתי כמבוגר האחראי
08:47 26/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
היו"ר המתפטר של הכנסת, יולי אדלשטיין, טוען כי סירובו לציית לפסיקת בג"ץ היה במסגרת הימנעותו "לקחת את האירוע לקצה" ובשל התנגדותו המצפונית לצעד המנוגד לטענתו לדמוקרטיה  ▪  "בג"ץ השתלט מזמן על הרשות המבצעת, וזה ברור. עכשיו יש גם ניסיון השתלטות על הרשות המחוקקת ועל הפרוצדורה שלה"
(אדלשטיין. הצעד - לא כאדם פרטי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+נתניהו וגנץ שוחחו והנחו את צוותי המו"מ להיפגש מחר
23:10 25/03/20  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ שוחחו הערב. על רקע ההחמרה במגיפת הקורונה וקריאתו של נשיא המדינה, השניים הנחו את צוותי המו"מ לחזור לשולחן הדיונים מחר בכדי לבחון אפשרות של הקמת ממשלת חירום לאומית.
+חיות: אדלשטיין מתריס באופן חמור ביותר
22:30 25/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בג"ץ החליט באופן חסר תקדים להתערב באיוש תפקיד יו"ר הכנסת: פרץ, שהוא ותיק הח"כים, יכנס עוד היום את המליאה כדי לבחור את היו"ר  ▪  ביקורת חריפה במיוחד על התנהגותו של אדלשטיין: גרם פגיעה חמורה ביותר להבטחת שלטון החוק - דווקא בימים בהם הציבור נקרא לציית למגבלות חסרות תקדים מכוח תקנות לשעת חרום
פרץ. סמכות זמנית [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
התפטרות אדלשטיין. "בריש גלי ובהתרסה" [צילום: עדינה ולמן]
+סמוטריץ': העותרים כורתים את הענף עליו הם יושבים
18:55 25/03/20  |  עידן יוסף
השר בצלאל סמוטריץ' (ימינה) אומר כי העותרים בבקשה לביזוי פסיקת ביהמ"ש העליון כורתים את הענף שהם יושבים עליו. לדבריו, "אם לוועדה המסדרת יש סמכות לקבוע את סדר היום של הכנסת בניגוד לדעתו של יו"ר הכנסת (לא רק בהצעות לסדר) אזי היה להם סעד חלופי לפני הפנייה לבג"ץ ועתירתם אמורה הייתה להיות מסולקת על הסף... אין חשש כמובן שהשופטים יציבו בפניהם את המראה הזו..."
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ריבלין: חובה על כולם לציית לבית המשפט
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירושלמי
25/03/20 21:04
2
רוני ש.
25/03/20 21:44
3
רוני ש.
25/03/20 21:44
4
ישעיהו א
25/03/20 22:34
5
א.ל. רמת-גן
25/03/20 22:43
6
בושה
26/03/20 05:54
7
שמחה חן
26/03/20 07:59
 
הנרי ג.
26/03/20 11:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן התכנסה (יום ד', 25.3.20) על-מנת לנסות למצוא פתרון לפלונטר הפרלמנטרי בעקבות התפטרות יו"ר הכנסת הבוקר. זאת מתוך כוונה לקיים ישיבה של הכנסת לבחירת יו"ר חדש בהקדם האפשרי. יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ ניסנקורן, פתח ואמר: "אנחנו ניצבים לפני תקדים חמור במדינת ישראל. יו"ר הכנסת מפר ברגל גסה את החלטת בית המשפט העליון, אירוע שפוגע, פגיעה קשה, בדמוקרטיה הישראלית. יו"ר בית המחוקקים שבסיטואציות מסוימות ממלא את מקומו של נשיא המדינה מפר את החלטת בית המשפט. הגענו לשיא שחבל שאנחנו חווים והכל כשאנחנו מתמודדים עם משבר הקורונה". מהדיון נעדרו חברי הכנסת מהסיעות: הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה.
25/03/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים הזמנית אישרה (יום ג', 24.3.20) העמדת ערבות מדינה בכחצי מיליארד שקל, שיעמידו לטובת העסקים הלוואות בסכום של 4 מיליארד שקל נוספים, בתנאים משופרים. לצד כך, קרא לממשלה יו"ר הוועדה הזמנית, ח"כ עודד פורר, להציג עד ליום חמישי תוכנית כוללת לסיוע למשק על נגזרותיו השונות, ולפעול כגוף אחד ללא כותרות היוצרות תבהלה בציבור: "אנחנו חייבים לייצר יציבות בתוך אי-היציבות הקיימת", אמר. חברי הוועדה קראו לחשב הכללי להגביר את קצב מתן ההלוואות ולהקטין משמעותית את הביורוקרטיה סביבן.
24/03/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, משיב לקריאת ראש הממשלה להרכבה מיידית של ממשלת אחדות בשלילה. לדבריו, יש צורך להחזיר קודם את הדמוקרטיה הישראלית לתפקד ורק אחר כך יש להרכיב ממשלה שתטפל בקורונה ובאתגרים הנוספים שעל הפרק.
24/03/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קורא ליו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, להיפגש היום לצורך הקמת ממשלה.
24/03/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
"תיקים גדולים כמו תיקים קשים יוצרים חוק רע. שכן שתיקים גדולים קרויים 'גדולים' לא בשל חשיבותם... אלא משום שבמקרה יש להם חשיבות מיידית עצומה, הפונה לרגשות ומעוותת את הפסיקה". דברי שופט בית המשפט העליון של ארה"ב, אוליבר וונדל הולמס, בשנת 1904. עברו 116 שנים, והדברים נכונים במלואם לפסק דינו של בג"ץ בנוגע לבחירת יו"ר הכנסת (23.3.20).
24/03/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי  
הוועדה המסדרת אישרה הקמת 6 ועדות   /  איציק וולף
לדון תוך יומיים בבחירת יו"ר הכנסת  /  איתמר לוין
סקר: 74% לא רוצים חקיקה נגד נתניהו  /  מחלקה ראשונה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il