|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
צוותי רפואה בבית האבות נופים [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90] פטרול בטיילת ת"א [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

60% מהנדבקים נכנסו לבידוד

איכון השב״כ איתר 500 חולים

מאות אזרחים שהוכנסו לבידוד בזכות הטכנולוגיה של השב"כ התבררו כחולים - ללא איתורם המהיר וכניסתם לבידוד הם היו מדביקים רבים ללא ידיעתם המוסד יביא הערב 400 אלף ערכות בדיקה לישראל המוסד הביא לישראל עוד 400 אלף רכיבים חיוניים לערכות הבדיקה לאבחון נשאי קורונה
26/03/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

שירות הביטחון הכללי מוסר (יום ה', 26.3.20) כי הצליח לאתר למעלה מ-500 תושבי ישראל שחלו בקורונה ונדרשו לבידוד אותרו בעקבות הפעולות הטכנולוגיות של שב"כ. הללו אכן נמצאו לאחר בדיקת השב"כ כחולים מאובחנים במחלת הקורונה.

איתורם התאפשר רק לאחר שבג"ץ ביטל את צו הביניים שהוציא שאסר על השב"כ לקיים את המעקב. בשב"כ מדגישים כי ללא איתורם המהיר וכניסתם לבידוד היו תושבים אלה בוודאות מדביקים רבים נוספים ללא ידיעתם.

השב"כ מסייע למשרד הבריאות באמצעות יכולתו הטכנולוגית המתקדמת, לטובת מניעת התפשטות נגיף הקורונה והצלת חיי אדם - ולתכלית זו בלבד. להסמכה זו קדמה עבודת מטה רחבה, אשר קבעה את גבולותיה של הפעילות האמורה ואת הסייגים אשר יצמצמו הפגיעה בפרטיות ויקיימו מנגנוני פיקוח ובקרה על התהליך.

מזה כשבועיים פועל, מסביב לשעון, צוות של עובדי שב"כ על-מנת לספק למשרד הבריאות תמונה מדויקת עד כמה שניתן של אותם תושבים אשר שהו בקרבת חולים מאובחנים בקורונה ועלולים היו, בהתאם להגדרות משרד הבריאות, להידבק במחלה ולהדביק רבים נוספים - מבלי שכלל היו מודעים לכך.

גם בדיון שהתקיים הבוקר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, עדכנה הפרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות כי ללא הסיוע הטכנולוגי של שב"כ לא ניתן להגיע ל-60% מהתושבים הנדרשים להיות בבידוד.

אשכנזי: "מדוע נדרש מידע על פירוט השיחות?"
גבי אשכנזי [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

גבי אשכנזי הפנה את השאלה לנציגי משרד המשפטים והמשנה ליועמ"ש לממשלה, עו"ד נזרי, השיב כי יענה על כך בדיון הסגור ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סדצקי: הכלי הטכנולוגי של השב"כ מאפשר להגדיל ב-60% את היכולת לאתר אנשים שבאו במגע עם הנדבקים, ביחס לחקירה אפדימיולוגית מנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב: הכלי חיוני ואין לו תחליף; הדיון בנושא יתחדש ביום ראשון
▪ ▪ ▪

ועדת הכנסת הזמנית לענייני שירות הביטחון הכללי שהיא ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן, בראשות התכנסה (ה') לדון בהחלטת הממשלה להסמיך את שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות הקורונה. היו"ר גבי אשכנזי פתח את הישיבה ואמר כי כינס את הוועדה בהקדם הן בשל פסיקת בג"ץ, והן בשל חשיבות הנושא.

לדבריו, "מדובר בהחלטה הנושאת עמה היבטים בריאותיים, ביטחוניים ואזרחיים. אך בתקופה חריגה זו, נדרש שימוש באמצעים חריגים כדי לסייע במאבק בהתפשטות הנגיף. כידוע לכולכם, התחלנו לדון בנושא בשבוע שעבר, לצערי לוועדה לא היה די זמן כדי לדון בנושא באופן מעמיק ומקצועי, בשל העובדה שבקשת הממשלה הגיעה כשלוש שעות לפני סיום כהונת הכנסת ה-22 ותום קיום הוועדה. תפקיד הוועדה הוא להקשיב לעמדות של כלל העוסקים במלאכה - נציגי משרד הבריאות, השב"כ, וכלל הגופים האזרחיים. עלינו למצוא את נקודת האיזון המתבקשת בין שמירת בריאות הציבור לשמירת זכויות הפרט". עוד ציין היו"ר אשכנזי כי בשל חשיבות הנושא החליט, באופן חריג, לפתוח את הדיון לציבור ועקב מגבלות הקורונה חלקו התקיים באמצעות שיחת וידאו.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, דיווח על התפשטות הנגיף ואמר כי כיום אנחנו אחרי שתי הכפלות במספר החולים, וכשנגיע ל-10 הכפלות, יהיו בישראל מיליון חולים. הוא הוסיף כי הדאגה היא למספר החולים הקשים והמונשמים, והעריך כי יכול להיות שיותר מ-5,000 חולים יזדקקו להנשמה כבר בתקופה הקרובה. באשר להפעלת אמצעי השב"כ אמר בר סימן טוב כי הוא כלי חיוני שאין לו תחליף. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הפרופסור סדצקי, אמרה כי הכלי הטכנולוגי מאפשר להגדיל ביותר מ-60% את היכולת לאתר אנשים שבאו במגע עם הנדבקים בנגיף, ביחס לבדיקה ידנית. סדצקי הוסיפה כי כשהמשרד ירצה להקל בסגר השימוש בכלי יהיה חשוב עוד יותר.

ח"כ משה יעלון ביקש לקבל נתונים על השימוש בכלי ובר סימן טוב השיב כי בלי השימוש בכלי המשרד מצליח להגיע לפחות משליש מהאנשים שהחולה בא איתם במגע, ולאחר השימוש בכלי ניתן להגיע לשני שלישים מהאנשים. ח"כ אורנה ברביבאי שאלה האם נבחנו כלים אחרים לפני הריצה לשב"כ ובר סימן טוב השיב כי זהו הכלי היחיד שהוא מדויק ברמה שאפשר להסתמך עליו. ח"כ איילת שקד שאלה על יעילות הכלי ובר סימן טוב אמר כי תוך שעות ניתן לשלוח סמסים למי שבא במגע עם חולה. ח"כ אבידר אמר כי צריך לוודא שבפעמים הבאות האצבע לא תהיה קלה על ההדק ושאל מתי השימוש בכלי לא יהיה רלוונטי. בר סימן טוב השיב כי לא תהיה יציאה אם לא יהיה כלי שניתן להיעזר בו כדי לבודד את הבאים במגע עם החולים והוסיף: "אני לא רואה בטווח הנראה לעין סיום בשימוש בכלי הזה. מיום ליום אני יותר פסימי ביכולת להשתלט על המחלה". ח"כ יאיר לפיד שאל אם יש מדינות נוספות המשתמשות בכלי הזה ובר סימן טוב השיב כי מדינות גדולות לא יכולות להשתמש בו. פרופ' שוקי שמר התייחס לדברים ואמר כי אם לא תהייה אכיפה של ההסגר לא תהייה תועלת בשימוש בכלי.

המשנה ליועמ"ש לממשלה, עו"ד רז נזרי, אמר כי הממשלה העדיפה ללכת במסלול של הבאת החלטה לפי חוק השב"כ לאישור הוועדה, אך בשל התמשכות הדיונים בממשלה הם הוגשו רק ביום שני שעבר. היו"ר אשכנזי קטע אותו ואמר כי הממשלה דנה בכך כבר ביום ראשון בשבוע שעבר, אך הגישה אותן כשלוש שעות לפני כינוס הכנסת ה-23. נזרי השיב כי לא ניתן היה לנהוג אחרת וכי הדברים נעשו הכי מהר שאפשר.

היו"ר אשכנזי שאל את אנשי משרד המשפטים: "מדוע נדרש גם פירוט שיחות? לא התוכן של השיחות אלא עם מי דיבר החולה במשך 14 ימים?" ועל כך אמר עו"ד נזרי כי מדובר במידע טכנולוגי ולא תוכני ולכך יידרש בדיון הסגור. בתשובה לשאלת ח"כ יאיר לפיד על החרגת קבוצות מסוימות מהצו, כמו עיתונאים או ראש המוסד, למשל, אמר נזרי כי הוחלט בסופו של דבר לא להתייחס לכך. עם זאת הוא הוסיף, כי במקרים של אוכלוסיות מיוחדות, כמו חברי כנסת למשל, איסוף המידע יעשה בדרך וולונטרית. באשר לעיתונאים אמר נזרי כי אין פגיעה בחיסיון העיתונאי כי לא מבקשים למסור מידע על מקור. היו"ר אשכנזי התייחס לכך ואמר כי חלק מהתשובות אינן מספקות ודרש ניסוחים יותר מדויקים.

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, הפרופסור חגי לוין: אמר כי לדעת מומחים רבים אולי הייתה תועלת בשימוש בכלי בהתחלה, אך כרגע כשאנחנו לקראת הסגר מלא אין מקום לעשות בו שימוש. הוא הוסיף כי להכניס לבידוד כפוי מאות אנשים ללא צורך זה דבר שגורם נזק למשק ופוגע בבריאות הציבור. פרופ' שמר הגיב ואמר כי הוא לא רואה איזה נזק הכלי הזה יוצר. לוין אמר בתגובה: "ראינו כבר השבוע מאות עובדים חיוניים נכנסים לבידוד בטעות, לא יכולים לתפקד ואין להם עם מי לברר ונגרם נזק חמור לפעילות חיונית".

נציג האגודה לזכויות האזרח, שהגישה את אחת העתירות, עו"ד גיל גן מור אמר כי הנחת יסוד ראשונה שמדובר בשימוש לזמן קצר ביותר, וממה ששומעים בדיון הנחת היסוד הזו היא לא נכונה. לדבריו, "אומרים לנו שגם אחרי שייגמר השיא עדיין נצטרך את האמצעים הללו ואולי ביתר שאת, לפיכך נצטרך לחיות עם זה חודשים רבים. אם לפני שבועיים היו מדברים על מעקב שב"כ אחרי מאות אלפי אזרחים זה היה בלתי נתפס. יהיו לזה השלכות הרבה יותר רחבות מאשר השאלה אם השב"כ יעזור לבצע את החקירות. ברור שאנשי הבריאות רוצים כל כלי אפשרי אבל תפקיד הוועדה הוא לאזן מול שיקולים אחרים".

יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'צ'קי, מבין מגישי העתירות, הסביר כי הפגיעה בעיתונות היא אפקט מצנן, שכן אם מקורות יודעים שהשב"כ עוקב אחרי עיתונאים, הם יירתעו מלמסור להם מידע, והדבר יפגע משמעותית ביכולת של עיתונאים לעשות את עבודתם וכתוצאה מכך, תפגע גם בבריאות הציבור. עו"ד נזרי שב והתייחס לדברים ואמר כי נבחנת התייחסות קונקרטית לעיתונאים. היו"ר אשכנזי הבהיר כי הוא ממליץ לדון בהגדרה יותר מצמצמת של העניין הטכנולוגי, שכן לטעם הוועדה ההגדרה כיום היא רחבה מאוד.

עמיתה בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה, הד"ר תהילה שוורץ אלטשולר אמרה כי נאסף מידע על אנשים שהם אולי חולים, אבל לא עבריינים. היא הוסיפה: "אתם רוצים להשתמש בהיסטוריית שיחות? תגידו ותצדיקו את זה. קיימים כלים חלופיים וגם מתווים משפטיים חלופיים כמו אפליקציית המגן". ח"כ אבידר אמר בתגובה כי לא תמיד היה מפקיד את ידיו באפליקציות של גופים פרטיים, כמו "אלקטור" למשל.

נשיאת איגוד האינטרנט בישראל, פרופ' קרין נהון אמרה כי "השאלה הגדולה היא שאלת הצורך - האם זיהוי מיקום ונתיבי תנועה ומקור ההדבקה - האם שלוש התכליות האלה זה התפקיד של השב"כ? כשמדובר בסדר גודל כזה אף דמוקרטיה ליברלית לא עושה את זה היום ולא מכניסה שב"כ לעניין הזה. מאפשרים לשב"כ לעקוב אחרי אזרחים כאילו הם היו טרוריסטים. אולי אנחנו משתמשים בתותח כדי להרוג זבוב?". גם היא ציינה כי ישנן חלופות אחרות כמו חברות הסלולר ואפליקציית המגן. עוד הוסיפה נהון כי "צריך ועדה מפקחת, אולי עם שופט שייצג את הציבור, שתהייה אחראית על בקרה פעם בשבוע. אמצעים חריגים מצריכים אמצעי בקרה חריגים".

פרופ' מיכאל בירנהק אמר כי להסמיך את השב"כ לפי החוק זה למתוח אותו הרבה יותר ממה שאפשר והמחיר שאנחנו משלמים בחברה דמוקרטית הוא גבוה מדי. הוא הוסיף כי השיח סביב המעקב יצר חשש ופחד וציות תחת פחד הוא הרבה פחות אפקטיבי. הוא הוסיף כי אנחנו רוצים להישאר דמוקרטיה גם אחרי הקורונה, וכרגע הכלי לא עומד בעניין המידתיות.

ביום ראשון צפויה ועדת המשנה להתכנס לדיון חסוי, בו יוצגו בפניה פרטים נוספים על השימוש באמצעי השב"כ. הוועדה תמשיך לבחון את הנושא ולוודא שהנזק שעלול להיגרם כתוצאה מהפעלת השב"כ לא יעלה על התועלת שעשויה להיות לסיוע למשרד הבריאות, וכן האם יהיה צורך להמשיך בהפעלת האמצעים במקרה של סגר מלא והאם האמצעים יעילים במקרה של התפשטות נרחבת של הנגיף. עוד יבחן האם ההסמכה שניתנה לשב"כ היא המינימום ההכרחי והאם ניתן למצוא אמצעי אחר, פחות פוגעני, שיכול לסייע בצמצום התפשטות הנגיף כמו אפליקציית מגן. לאחר מכן צפויה הוועדה לקיים דיון נוסף שיהיה פתוח לציבור, ובו יוקראו התקנות וייערך בהן דיון והצבעה.

[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
תאריך:  26/03/2020   |   עודכן:  26/03/2020
עידן יוסף
+500 חיילים יצטרפו מיום ראשון לאכיפת הסגר
09:24 27/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

(מחסום משטרתי, אתמול בכביש בגין בירושלים [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+3,035 נשאים, 10 מתים, 79 נרפאו
09:09 27/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות פרסם את הנתונים העדכניים מהבוקר על מספר נשאי הקורונה בישראל  ▪  מצבם של 2,838 מן הנשאים - קל  ▪  49 במצב קשה ו-60 במצב בינוני
(בימים האחרונים: יותר מ-5,000 בדיקות ביום [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+הנפטרת העשירית מנגיף קורונה בישראל: אישה בת 76
09:01 27/03/20  |  איציק וולף
אישה בת 76 שנדבקה בנגיף קורונה מתה הלילה בבית חולים השרון בפתח תקווה. ממשרד הבריאות נמסר כי האישה סבלה ממחלות רקע קשות.
+קרבן תשיעי ישראלי לקורונה: קשיש בן 93
08:49 27/03/20  |  איציק וולף
קשיש בן 93 נפטר הלילה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, לאחר שאובחן כחולה בקורונה. הקשיש, שסבל ממחלות רקע מורכבות וקשות, הועבר לבית החולים מבית האבות שבו שהה כשהוא סובל מחום ומקוצר נשימה. שעות ספורות לאחר שהגיע לבית החולים התדרדר מצבו והרופאים נאלצו לקבוע את מותו.
+בורחים אל הפתרונות הקלים
08:44 27/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הכלב המחמיר ואומר ה"לאו" המתועב - מהדורת קורונה  ▪  יש צורך במחשבה מחוץ לקופסה בתוכניות לסיוע למגזר העסקי, תוך התמקדות בעסקים הקטנים  ▪  את הסיוע אין לממן כרגיל על-ידי קיצוץ רוחבי, משום שהוא בלתי צודק  ▪  האם אנשי המיחשוב פשוט לא רצו לטפל בשעון הקיץ?  ▪  לתפילה בציבור יש ערך סמלי עצום בנוסף לערכה ההלכתי  ▪  המשבר יגרום לעלייה באנטישמיות ואולי גם לעלילות נוסח המגיפה השחורה
דרושה תוכנית מקיפה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
לנזק הכלכלי יש מחיר בחיי אדם
+ארה"ב הפכה למדינה הנגועה ביותר בקורונה
08:40 27/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מספר הנדבקים הרשמי בנגיף הקורונה בארצות הברית עבר ב-2,000 בני אדם את מניין הנדבקים בסין  ▪  מספר הנדבקים שאושפזו בבתי החולים בניו-יורק זינק ב-40% ביממה
כביש FDR במנהטן ריק ממכוניות [צילום: מארק לניהן, AP]
+בג"ץ אישר פינוי חלקי של קשישים גריאטריים
08:40 27/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שטיין מותח ביקורת קשה על עתירת מועצת פרדס חנה/כרכור נגד המהלך להפיכת חלק מהמרכז הגריאטרי שהם שבתחומה למתקן אשפוז לחולי קורונה: שכחה שכולנו בסירה אחת
(מוטב היה שלא תעתור כלל)
+"קול זעקה לגבי שירותים רפואיים
והצורך בבדיקות בבתי אבות ובדיור מוגן"
00:29 27/03/20  |     |   לרשימה המלאה
קפלן סקר בפני ועדת הכספים הזמנית את הערכות משרדו מול נגיף הקורונה: מפיצים ארוחות לכ-70 אלף אזרחים ותיקים באמצעות פיקוד העורף ונרחיב זאת, פונים לכל אזרח ותיק המתקיים מקצבאות, פועלים לפתרון מהיר לאנשים עם צרכים מיוחדים שאמורים להיות בבידוד או באשפוז, שיהיה להם מקום להיקלט  ▪  ניתן יהיה לממש תווי קנייה גם באופן מקוון, והם יחולקו לכ-30 אלף משפחות עם ילדים בסיכון ועם צרכים מיוחדים, להורים יחדניים ועוד
(אביגדור קפלן [צילום: פלאש 90])
+בקבוק תבערה הושלך לעבר רכב צבאי ליד יצהר
23:36 26/03/20  |  
בקבוק תבערה נזרק לעבר רכב משמר הגבול שיצא מיצהר בידי אנרכיסטים. הוא פגע ברכב והתלקח. אין נפגעים (כאן חדשות).
+מספר החולים הכי גבוה - בארה"ב
23:19 26/03/20  |  עידן יוסף
יונה לייבזון: ארצות הברית מובילה במספר החולים בעולם. היא עקפה את סין ואיטליה, עם למעלה מ-81,000 חולים (ניו יורק טיימס).
+חולה הסיע שלושה נוסעים ונקנס ב-5,500 שקל
22:38 26/03/20  |  עידן יוסף
בכביש 4 נעצר נהג רכב פרטי שנסע עם חלונות כהים בניגוד לחוקי התעבורה. במהלך הבדיקה התברר כי ברכב נכחו 4 נוסעים, 3 תושבי יו״ש והנהג תושב קלנסוואה בשנות ה-20 לחייו. בבדיקה התברר כי הנהג מפר בידוד זו הפעם השלישית, כאשר רק היום הפר פעמיים, ובנוסף הוביל עוד 3 נוסעים בניגוד לתקנות לשעת חרום. הנוסעים הועברו למחסום ונגד הנהג נרשם דוח בגין הפרת הבידוד על סך 5,000 ש"ח, ודוח נוסף ע"ס 500 ש"ח בגין החלונות הכהים. בנוסף בגין הפרת הצו זו הפעם השלישית, נפתחה נגדו חקירה פלילית נגדו והוא לווה ע"י השוטרים לביתו כדי לוודא כי הוא ממלא אחר התקנות לשעת חרום.
([צילום: דוברות המשטרה])
+הופסקו הניתוחים והטיפולים האלקטיביים לצורך שימוש במכונות הנשמה
22:23 26/03/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות הורה הערב לבתי החולים והמרפאות הפרטיות לסגור את הניתוחים והטיפולים האלקטיביים ולהעביר אליו את רשימת כל מכונות ההנשמה, מכונות ההרדמה והציוד לחולים מונשמים שנמצא אצלם.
+הגעה לכותל - רק לתושבי ירושלים העתיקה
22:21 26/03/20  |  עידן יוסף
הכותל המערבי ימשיך לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות רק ברחבת הכותל הפתוחה. מתחמי התפילה המקורים בקשת וילסון נסגרו בשעות הצהרים. עם זאת, ההגעה לכותל המערבי מתאפשרת רק לתושבי העיר העתיקה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אתמול נסגרו המקומות הקדושים, לרבות ציון הרשב"י במירון.
+צפויים שיבושים חמורים בפעילות ארגונים קריטיים במשק
21:31 26/03/20  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה
עדי אייל, יו"ר פורום טכנולוגיות המידע, אמר לאנשים ומחשבים בעקבות הפנייה לממשלה להחריג את הענף: "אנחנו לא מבקשים סיוע עבורנו, אבל יש לנו אחריות ללקוחות שלנו, שלא יוכלו לתפקד"  ▪  לדבריו, חמישית מעובדי הענף כבר הוצאו לחל"ת ואם הממשלה לא תיענה לדרישה - המספר יגדל
(שיבושים חמורים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+משרד הבריאות: 2,693 חלו; מתוכם 46 במצב קשה
21:22 26/03/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן כי 2,693 איש חלו בקורונה. מתוכם 46 במצב קשה ו-67 במצב בינוני. כפי שפורסם מוקדם יותר, שמונה מתו מהנגיף. 413 חולים מאושפזים בבתי החולים ו-70 החלימו.
+כמה איפיונים למצב משתנה
21:13 26/03/20  |  עמוס גלבוע   |   לרשימה המלאה
אי ודאות מוחלטת מאפיינת את המלחמה שלא הכרנו כמותה, ולא התכוננו לקראתה  ▪  במסגרת זאת: שיפעת הפרופסורים מבלבלת אותנו; הדיסונאנס הקוגניטיבי בין שני המחנות רק החריף; הדמוקרטיה חיה ונושמת ולא מתה, וה"משותפת" שולטת עכשיו למעשה בכנסת כי גנץ תלוי בה לחלוטין
(הדמוקרטיה שבה לתחייה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+פורד משאילה את קווי היצור שלה ליצור ציוד רפואי
20:30 26/03/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
פורד ביחד עם AWU, GE ו-M3, פועלות ליצור משותף של מכשירי הנשמה ומסכות הגנה  ▪  פורד תשתמש ביכולות הדפסה תלת ממדיות לצורך יצור חלקים
(תקופה קריטית [צילום: אנדרה פנר/AP])
+המוסד יביא הערב מאות אלפי ערכות בדיקה
19:38 26/03/20  |  עידן יוסף
מאות אלפי ערכות בדיקה לקורונה שרכש המוסד יגיעו הערב לישראל. מדובר בערכות ריאגנטיות מתכלות שנרכשו במבצע של המוסד ויסופקו ממחר למערכת הבריאות.
+יום נוסף של עליות חדות בבורסות ניו-יורק
19:07 26/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
האישור של תוכנית הסיוע הענקית גובר על השיא של 3.3 מיליון איש שנרשמו כמובטלים בשל הקורונה  ▪  הבורסה בתל אביב עלתה ביותר מ-3% לקראת הקמת ממשלת האחדות
(התוכנית אושרה פה אחד [צילום: AP])
+אבדו פרטיהם של נבדקים חולי קורונה
19:05 26/03/20  |  עידן יוסף
אבדו פרטיהם של נבדקים שהתברר שהם חולים בקורונה. סיירת מטכ"ל מעורבת בניסיון המודיעיני לאתרם ולנהל את מערכות המידע כדי למנוע תקלות כאלה שוב (חדשות 13).
+ממשלת סין סוגרת גבולותיה לזרים
19:03 26/03/20  |  עידן יוסף
הגל השני של הנגיף בסין - הממשלה הודיעה שתסגור את גבולותיה לאזרחים זרים החל מסוף השבוע הקרוב.
+מדוע התמותה בגרמניה נמוכה
18:41 26/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הסיבה המרכזית: פעולה נמרצת לאיתור החולים בשלבים המוקדמים של המגיפה ובידוד שלהם - ולאחר מכן מעבר מהיר לריחוק חברתי והגבלת התכנסויות, מסביר וושינגטון פוסט
(שער ברדנבורג השבוע [צילום: מיכאל זון, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איכון השב״כ איתר 500 חולים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
27/03/20 08:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
הבורסות בניו-יורק רשמו יום נוסף של עליות שערים חדות (יום ה', 26.3.20), לקראת האישור הסופי של תוכנית הסיוע הענקית ולמרות הזינוק חסר התקדים במספר הנרשמים כמובטלים.
26/03/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
מדוע כה מעט גרמנים מתים מקורונה? באיטליה מגיע שיעור התמותה ל-9.5% מכלל המאובחנים; בצרפת הוא 4.3%; בגרמניה – רק 0.4%. התשובה המרכזית היא, כותב וושינגטון פוסט, שגרמניה פעלה במהירות בימים הראשונים של המגיפה כדי לאתר, לבדוק ולבודד את החולים. כך הייתה לה תמונה טובה יותר על ממדיה והיא יכלה להתארגן לטיפול בה.
26/03/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
החל מהלילה בחצות (יום ו', 27.3.20) ועד ל-4 באפריל 2020 לא ימריאו מטוסי אל-על לטיסות מישראל ואליה. כך הוחלט בהערכת מצב שהתקיימה בחברה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.
26/03/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ראיתי את הפרופסור ירון זליכה בערוץ-13 והבנתי עד כמה הממשלה אינה פתוחה לדעות מקצועיות עצמאיות. זליכה מאיר עיניים. הוא הזכיר כי מומחים לאפידימולוגיה אינם נשמעים בין מקבלי ההכרעות בממשלה. אולי גם התקשורת שותפה לעצימת העין. הפרופסור יורם לס ישר וישיר ומתבונן במציאות בגובה העיניים, ודבריו מבוססים על ידע רב, ומה קרה? הורידו אותו מן המסך והרחיקו אותו מהמיקרופון.
26/03/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
משרד הבריאות מעדכן (יום ה', 26.3.20) כי מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-8, מספר החולים עומד על 2,666, עלייה של 297 חולים מאובחנים מאז אתמול בשעות הערב. בין החולים, 39 מאושפזים במצב קשה. מספר החולים שהחלימו עד כה - 68. אחד מהנפטרים הוא גבר בן 83 ממעייני הישועה, עם מחלות רקע. הנפטר השני אושפז בהדסה עין כרם בירושלים. מוקדם יותר דווח על חולה שישית שנפטרה מהמחלה בישראל - בת 91 שהייתה מונשמת ומורדמת ובמצב אנוש במשך ימים ארוכים שנפטרה בבית החולים וולפסון בחולון.
26/03/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
יוסף אליעז
יוסף אליעז
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה    למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום ש...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי-יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם. בארגון דמוקרטי אלה העקרונות...
רגב. יהירות ושחצנות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
יוסי אוחיון
למרבה הצער ביבי, שריו וממשלתו הרעה ממאנים או לא יודעים ללמוד מטעויות    בשל כך אנחנו והמדינה צועדים מכישלון לכישלון ונופלים לכל בור אפשרי
עדנה ויג
עדנה ויג
המשורר הרצל חקק היה בן כשנתיים בעלייתו לארץ, אך הוא מתאר בשיר את העלייה    הוא זוכר את כל שאירע    הם הגיעו מעירק "מבבל בהסתר" לפרס "לארצה של המלכה אסתר"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il