|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
לפיד ויעלון. משיקים מרפקים [צילום: מן הטלוויזיה]
המניע של גנץ להצטרף לממשלת חרום

הסקר חזה: כחול לבן תתרסק

61% ממצביעי כחול לבן העדיפו ממשלת חרום לחצי שנה בראשות נתניהו כשלפיד בחוץ, לעומת 14% בלבד שצידדו בישבה באופוזיציה ראשי יש עתיד ותל"ם הגיבו לפירוק הסיעה לפיד: "רצתי עם גנץ כי האמנתי לו, מצביעינו מרגישים היום נבגדים ובצדק" יעלון: "גנץ זחל לממשלת נתניהו"
26/03/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2020   |   תגובות

סקר שהזמינה כחול לבן וממנו עלה שהנתונים שראינו בכמה סקרים עצמאיים נכונים: יש מפולת לכחול לבן ומנגד עלייה לליכוד, וגוש הימין עם 61 מנדטים. כנראה רוב הציבור, ובו חלקים מכחול לבן, לא אהבו את החיבור עם הרשימה המשותפת וזה היה הזרז, חוץ מהמצב הקשה עם הקורונה.

61% ממצביעי כחול לבן העדיפו ממשלת חרום זמנית לחצי שנה בראשות נתניהו כשכחול לבן נכנסת לממשלה עם גוש הימין, העבודה-מרצ וישראל ביתנו אך ללא יאיר לפיד, לעומת 14% בלבד שתמכו בממשלת מיעוט של הימין שבה כחול לבן נשארת באופוזיציה עם לפיד.

לפיד ומשה יעלון קיימו ההצהרה בבית סוקולוב, שאליה לא התירו כניסת כתבים. לפיד תקף את החלטת גנץ וטען שהוא "נכנע ללא קרב". "הקמנו את כחול לבן כדי להציע אלטרנטיבה לישראלים", פתח לפיד את דבריו. "מפלגת מרכז טובה, הגונה, ערכית. תוצאות הבחירות הוכיחו שמדינת ישראל הייתה זקוקה לזה כאוויר לנשימה. רצינו להביא שינוי, להביא תקווה, להתחיל דרך אחרת. בני גנץ החליט היום לפרק את כחול לבן כדי לזחול לממשלה של נתניהו. זו החלטה מאכזבת. מה שמוקם היום אינה ממשלת אחדות ולא ממשלת חרום - זו עוד ממשלה של נתניהו. בני גנץ נכנע היום ללא קרב, וזחל לממשלתו של נתניהו. הצטרף לבלוק הקיצוני-חרדי".

לפיד המשיך: "אנחנו רצנו יחד כי בני גנץ הסתכל לי בעיניים ואמר שהוא בממשלה הרעה הזו לא יישב. והאמנתי לו. יחד אתנו צעדו באמונה – מצומת לצומת, מגשר לגשר - יותר ממיליון מצביעי כחול לבן. ישראלים טובים. משרתים בצבא, משלמים מיסים, שומרי חוק. הם מרגישים היום נבגדים – בצדק. הקולות שלהם נגנבו, וניתנו במתנה לנתניהו.

"למדינת ישראל יש עכשיו משימה לאומית אחת: להילחם יחד בקורונה. אנחנו בעיצומו של אחד המשברים החמורים ביותר בתולדות המדינה. אנחנו נעבוד ללא לאות לסייע לאזרחי ישראל לעבור את המשבר. גם מהאופוזיציה. כי זה מה שחשוב עכשיו. אבל משבר הקורונה הוא לא היתר ולא אישור לוותר על ערכים. אנחנו הבטחנו שלא נשב תחת ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום. הבטחנו שלא נשב בקואליציה של סחטנים וקיצונים. אמרנו שלא ניתן לפגוע בדמוקרטיה הישראלית. דווקא בשבוע שבו ההתקפה על רשויות החוק הגיעה לשיא - נותנים פרס למפירי החוק. פרס לעבריינות. מי שזוחל לממשלה כזו שלא ימכור לנו שהוא עושה את זה לטובת המדינה".

בהמשך נאומו עסק לפיד במשבר הנוכחי הפוקד את ישראל: "אנחנו נמשיך, כמו שעשינו בכל השנים האחרונות. נשרת את עם ישראל בנחישות ובאמונה. נשמור על החזון של המרכז הישראלי: יחד עם בוגי, עם כל חברינו, נלחם על הדמוקרטיה ומערכת המשפט. נלחם על הכלכלה. על הבריאות. על פיצוי לכל מי שנפגע מהמשבר. בשביל זה אנחנו פה. זה מה שחשוב עכשיו".

"מה שאנחנו הולכים לעסוק בו, הוא הגנה על הדמוקרטיה הישראלית, אבל לא רק", המשיך. "משבר הקורונה מעלה שאלות קשות: כמה מיטות בית חולים יש לנו, כמה מיטות נצטרך? כמה בדיקות יש לנו, כמה בדיקות נצטרך? איך נגן על הצוותים הרפואיים? איך נגן על ההורים שלנו? איך נחזיר את הכלכלה לתפקוד מלא. הצד הכלכלי של המשבר מנוהל רע מאוד. בקוריאה האבטלה ירדה החודש ל-3.3%. בישראל היא עברה את ה-20%. מה הם עושים נכון שאנחנו לא עושים? איך נגן על העסקים, איך נגן על העובדים? איך נוודא שכל מי שיושב בבית יהיה לו מקום עבודה לחזור אליו?".

"אנחנו נעזור בכל החלטה שתסייע למערכת הבריאות. תסייע להחזיר את הכלכלה למסלול. אנחנו נשגיח על הממשלה בשבע עיניים. יש לנו תוכניות. יש לנו ידע. יש לנו אחריות לאומית. כמו תמיד, אנחנו נעבוד בשביל עם ישראל ואזרחי ישראל. יש ביטוי עברי יפה: 'דרך הישר'. כמו תמיד, דרך הישר זו הדרך שבה נלך".

יעלון אמר: יעלון: "זה ערב עצוב. גנץ זחל לממשלה. אי-אפשר להיות שותפים לניצול המגיפה כדי להימלט מספסל הנאשמים".

תאריך:  26/03/2020   |   עודכן:  27/03/2020
עידן יוסף
+גנץ: לפיד ויעלון גוררים לבחירות, ובכך אנו חלוקים
00:28 27/03/20  |  עידן יוסף
בני גנץ כעת בטוויטר: "‏יאיר, בוגי, תודה על הדרך שעשינו ביחד בשנה האחרונה. תמיד תהיו בעיניי פטריוטים שאוהבים את המדינה ופועלים למענה מכל מקום שבו תהיו. בסוף הדרך אני מאמין שאסור לגרור את ישראל לבחירות רביעיות בתקופה כה מאתגרת כאשר המדינה מתמודדת עם משבר הקורונה והשלכותיו ועל כך אנו חלוקים. ישראל לפני הכל".
+לחצים על גנץ לקחת את תיק הביטחון
23:12 26/03/20  |  עידן יוסף
גורמים בכחול לבן לוחצים על גנץ לקחת את תיק הבטחון ולא את תיק החוץ. הסיבה: התחום יהיה פחות פעיל בגלל הקורונה ונתניהו תמיד מתפקד כ״שר על״ (חדשות 12).
+האוזר והנדל יוכלו להתפלג מתלם
23:03 26/03/20  |  עידן יוסף
גורמים משפטיים: חברי הכנסת צביקה האוזר ויועז הנדל יוכלו להתפלג ולהיכנס כסיעה עצמאית לממשלת נתניהו-גנץ (חדשות 12).
+הפגנה
21:46 26/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
גדעון סער עשה משהו  ▪  אומנם כאיש ליכוד הסתייג מהחלטת בג"ץ לבחור יושב-ראש חדש לכנסת אבל ציין כי יש למלא אחריה
(היינו מעטים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+כמה איפיונים למצב משתנה
21:13 26/03/20  |  עמוס גלבוע   |   לרשימה המלאה
אי ודאות מוחלטת מאפיינת את המלחמה שלא הכרנו כמותה, ולא התכוננו לקראתה  ▪  במסגרת זאת: שיפעת הפרופסורים מבלבלת אותנו; הדיסונאנס הקוגניטיבי בין שני המחנות רק החריף; הדמוקרטיה חיה ונושמת ולא מתה, וה"משותפת" שולטת עכשיו למעשה בכנסת כי גנץ תלוי בה לחלוטין
(הדמוקרטיה שבה לתחייה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+אדלשטיין
20:45 26/03/20  |  יצחק מאיר   |   לרשימה המלאה
אני רואה בהתפטרותו צעד האומר לחבריו ורעיו כי המצב אליו נקלע הוא אישי, מצפוני, לא היענות ללחצים סקטוריאליים ולא התגודדות לתוך מחנה, אפילו מחנה קרוב
(אדלשטיין. צריך היה לדעת [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90])
+"ליל שמוסס את כישופה של רעות רוח"
20:29 26/03/20  |  ד"ר יהודה שלם   |   לרשימה המלאה
במערכת הבחירות האחרונה עלה נושא "הרוב היהודי" על-ידי אנשי "כחול לבן" ומחמת חששם של אנשי המוסר מטעם עצמם שהכינוי גזען ידבק בהם בשל דרישה זו, ירד עניין זה מסדר היום, באופן תמוה לכאורה
(ויתרו על עקרון הרוב [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+התקשורת והתרבות לחוסן לישראל; התחבורה לגוש הימין
20:22 26/03/20  |  עידן יוסף
תפקידי המפתח שיופקדו בידי חוסן לישראל: החוץ, הביטחון, המשפטים, התקשורת, התרבות וכן ראשות ועדת החוץ וביטחון. גוש הימין יקבל את ראשות הכנסת (אדלשטיין מועמד מוביל), משרדי האוצר, התחבורה, הפנים, בטחון הפנים, הבריאות וכן ראשות ועדת הכספים (חדשות 13)
+דרושה הנהגה ערבית-ישראלית המעוררת תקווה
19:45 26/03/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
ערביי ישראל הם חלק ממדינת ישראל, חובתם, אם חפצי התערות ושילוב בחברה הם, היא להצמיח מקרבם הנהגה אחרת, לא חובבת ציון, לא מתערסלת עם דגל המדינה ולא מזילה דמעות בעת שמיעת 'התקווה'
(פחד וחרדה [צילום: חאסן ג'די/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסקר חזה: כחול לבן תתרסק
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
26/03/20 22:22
2
הגוי..
26/03/20 22:40
 
עודד הנודד
27/03/20 00:48
 
הגוי..
27/03/20 07:29
 
גדי
27/03/20 16:28
 
שמחה חן
27/03/20 06:53
 
הגוי..
27/03/20 13:29
3
אקטואלי
26/03/20 22:50
4
עוד סתם אזרח
26/03/20 23:42
5
רוני ש.
27/03/20 03:01
6
רן ב
27/03/20 03:43
7
א. חיות המוכה
27/03/20 06:27
8
אקטואלי
28/03/20 19:43
9
אופיר
28/03/20 23:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2020
"היה זה הטוב בזמנים, היה זה הרע בזמנים; היה זה עידן החוכמה, היה זה עידן הטיפשות; היה זה תור האמונה, היה זה תור הספקנות; היו אלו ימים של אור, היו אלו ימים אפלים; היה זה חורפו של ייאוש... הכל היה אפשרי, דבר לא היה אפשרי". כך פתח צ'רלס דיקנס את ספרו "בין שתי ערים". דומני שתאור זה מתאים למצב בו אנו מצויים: אי-ודאות מצמררת והבנות שונות ומנוגדות לחלוטין של המציאות, בעיקר במישור הפוליטי. והכל בתוך מלחמה שלא הכרנו כמותה, שלא התכוננו לקראתה (כמו בכל העולם) שבה האויב אינו נראה, אך ידוע שהוא נמצא בכל מקום, אפילו עליך. ובמסגרת זאת, הרי התובנות שלי לגבי 4 נושאים:
26/03/2020  |  עמוס גלבוע  |   יומני בלוגרים
אני מכבד את החלטתו של יו"ר הכנסת להתפטר. לא מפני שהתפטרות היא כביכול מוצא מן הצומת אליו נקלע. כינוס הכנסת לשם בחירת יו"ר חדש היה לעת כזאת איסור חמור בעיניו. גם אי-ציות לפסיקת הבג"ץ שהורה לו להעמיד בחירת יו"ר חדש לכנסת חדשה עד להיום, 25.3.2020 היה בעיניו בגדר של איסור מוחלט. בהתפטרות כמו שמר על שני האיסורים, לא נסוג ולא נכנע. אך לא בשל כך אני שומר לו הערכה.
26/03/2020  |  יצחק מאיר  |   יומני בלוגרים
אותו ערב מר ונמהר שבו שהמליצו המפלגות לנשיא על בני גנץ לראשות ממשלת זדון מן הארץ, הוא עוד שלב בהליכי פשיטת הרגל המוסרית והציונית שבו מצוי חלק מהעם היהודי. ואולי אין זו יד המקרה שזמן קצר לפני שנקרא את סיפור יציאת מצרים, שבו נאמר "וְגַם עֵרֶב רַב עָלָה אִתָּם", מתרחש לנגד עינינו מחזה שכזה. נוכח ליבם הנמס של רמטכ"לים אל מול רחמנים בני רחמנים המהללים שאהידים, לא נותר אלא לומר שהגנרלים הללו חיללו את שירו האלמותי של נתן אלתרמן, "ליל חניה", בשבוע בו ימלאו יובל שנים ללכתו, ולתהום שהותיר אחריו, הממחישה את חסרונו כנביא ומוכיח.
הבחירות ה-23 לכנסת ישראל הסתיימו ביום שני השבוע, בהשבעה בצל הקורונה בכנסת ישראל. אלו ללא ספק וללא גוזמא היו בחירות היסטוריות ובעיקר משמחות. מאות אלפי אזרחים ערבים, אזרחי מדינת ישראל, יצאו להצביע, לממש את זכותם הבסיסית, להיות חלק, להשתלב. זה היה יום חג אמיתי לדמוקרטיה איתנה ויציבה.
יו"ר הכנסת הנבחר, ח"כ בני גנץ, נשא נאום עם בחירתו לתפקיד, שבו הסביר את החלטתו לחבור לנתניהו לצורך הקמת ממשלת חרום, קרא לאחדות, ואף לחיבור עם יש עתיד ויעלון.
26/03/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2020  /  מי ומי  
נתניהו יתמוך במועמדות גנץ ליו"ר הכנסת  /  מירב ארד
הליכוד מאיים: המו"מ לאחדות ייפסק  /  מירב ארד
חיות: אדלשטיין מתריס באופן חמור ביותר  /  איתמר לוין
רק לא בחירות רביעיות  /  ד"ר רבקה שפק-ליסק
משבר הקורונה טוב לישראל  /  קובי אפללו
פוטש  /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il