|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

מנכ"ל משרד הרווחה:

"קול זעקה לגבי שירותים רפואיים <br>והצורך בבדיקות בבתי אבות ובדיור מוגן"

קפלן סקר בפני ועדת הכספים הזמנית את הערכות משרדו מול נגיף הקורונה: מפיצים ארוחות לכ-70 אלף אזרחים ותיקים באמצעות פיקוד העורף ונרחיב זאת, פונים לכל אזרח ותיק המתקיים מקצבאות, פועלים לפתרון מהיר לאנשים עם צרכים מיוחדים שאמורים להיות בבידוד או באשפוז, שיהיה להם מקום להיקלט ניתן יהיה לממש תווי קנייה גם באופן מקוון, והם יחולקו לכ-30 אלף משפחות עם ילדים בסיכון ועם צרכים מיוחדים, להורים יחדניים ועוד
27/03/2020  |   News1 News1   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
אביגדור קפלן [צילום: פלאש 90]

ועדת הכספים הזמנית דנה (יום ה', 26.3.20) עניין 'סקירת מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, אביגדור קפלן - סיוע לקשישים, לאנשים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים לאור משבר הקורונה'.

מנכ"ל משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, אביגדור קפלן: "יש לנו כ-700 מסגרות חוץ ביתיות, ב-4 סוגים: בתי אבות, בתי דיור מוגבל, מוסדות לאנשים עם מגובלויות, חסות הנוער ופנימיות ילד ונוער. כל המסגרות הללו פועלות כסדרם, יש לנו בעיות בתחזוק צוותים ויציאה לבתים, אך הכל בשליטה. הוצאנו הנחיות בתחילת השבוע איזה מסגרות פועלות ואיך הן פועלות, חלק גדול מהמסגרות בקהילה נסגרו. מעונות היום השיקומיים פתחנו אותם בפעילות חלקית, ע"י כך המטפלים מגיעים לבתי המטופלים. לגבי האזרחים הוותיקים, יצאנו למבצע, נעזרים במפעלי ההזנה של משרד החינוך, הפצנו ארוחות לבין 50 אלף ל-70 אלף אזרחים ותיקים, הגדלנו זאת בהדרגה ונמשיך בהגדלה, אנחנו נערכים לשבוע הבא, זו פעילות מאוד מורכבת, אנחנו נערכים לכך שיכללו כל האזרחים הוותיקים הזקוקים לסיוע בהזנה. לעניין סיוע אחר אנחנו מתניעים מיום ראשון מבצע עם פיקוד העורף, לפי נתוני הביטוח הלאומי, כדי לפנות טלפונית אל כל אחד מאזרחים הוותיקים המתקיימים רק מקצבת הביטוח הלאומי, לרבות ניצולי שואה והבטחת הכנסה, ללמוד על צרכיו של כל אחד מהם, ולענות עליהם, יחד עם מחלקות הרווחה והרשויות המקומיות. אני שמח שרשויות הרווחה כמעט בכל הרשויות פועלות כסדרם, ושירותים ניתנים כסדרם.

יש כ-112 בתי אבות שבפיקוחנו ועוד כ-75 מוסדות לדיור מוגן, בתי אבות יש כ-5,000 איש, בדיור מוגן כ-15,000 יש קול זעקה לגבי שירותים רפואיים והצורך בבדיקות. אנחנו רגולטור שם ולא מפעילים, יש אנשים שממנים שם את שהיתם באופן פרטי, אנחנו מנסים ליצור בשבוע הבא, מקום שניתן יהיה להעביר אליו אזרחים ותיקים שגרים בבתי אבות או בדיור מוגן, שניתן יהיה להעביר אותם למקום נפרד כדי לא לחשוף בית אבות שלם למצב שיצטרך להיות בבידוד.

לגבי מוסדות של אנשים עם מוגבלויות, כל המעונות הממשלתיים עובדים כסדרם, יש כ-1,300 דיירים, הכנו חדרים לכאלה שצריכים בידוד. אין בעיות מיוחדות. הכשרנו במעון כללי בדימונה מקום לדיירים שיצטרכו להיקלט בבידוד, עדיין לא קלטנו שם. אנחנו במגעים עם משרד הבריאות לכל הקשור לאנשים עם מגבוליות שצריכים להיות באשפוז קל או בינוני, אשפוז קשה מגיע לבתי החולים. אשפוז קל הם מבקשים שנתארגן לעשות בכוחות עצמנו, אנחנו בעיצומו של תהליך להכשרת 3 מקומות ברחבי הארץ לאנשים עם מוגבלויות שצריכים להימצא באשפוז, אנחנו בקשר עם הקופות.

היו לנו בעיות עם 3 מתקנים - 2 בגדרה, ומרפא גנים, שנמצא בבידוד, יש שם 71 דיירים, כל המעון בבידוד, העסק עובד שם כמו שצריך כרגע. במעון מוריה בגדרה היו 106 אנשים, נמצאו 6 אנשים חולים, הם פונו לבתי חולים וחלק מהמעון נכנס לבידוד. נכנסנו שם לסחרור מסוים לעניין המשך טיפול הצוות, אך זה בשליטה. גם בעלי נגב נמצא חולה מאמות בקורונה, ו-41 דיירים, כולל סיעודים נכנסו לבידוד, גם שם זה בשליטה. אנחנו צריכים למצוא פתרון מהיר לאנשים עם צרכים מיוחדים שאמורים להיות בבידוד או באשפוז, שיהיה להם מקום להיקלט.

התארגנו עם כסף לחלק לקראת חג הפסח, עם תווי קנייה על סך 300 שקל כל אחד, לאוכלוסייה אחרת מאזרחים ותיקים, שיוכלו לקנות גם במשלוחים. מדובר על הורים לילדים בסיכון, להורים יחדניים, להורים לילדים עם צרכים מיוחדים ועוד.

הקמנו מסגרת לדרי רחוב שאנחנו קולטים אליה למעלה מ-10 דרי רחוב ונשים שעוסקות בזנות פעילה ומחפשות מכסה, כדי למנוע הדבקויות מאנשים שבסיכון גבוה.

מעונות היום בבתי החולים - פתחנו 7 מעונות בבתי חולים, שבפיקוח שלנו, והם פועלים כסדרם, שאר המעונות לפעוטות נסגרו כידוע".

יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר: "אני מודה לך על הסקירה, אבקש 3 דברים: אני יודע שזה חונה אולי במשרד החינוך, אך אנחנו מחפשים כתובת, ילדים עם צרכים מיוחדים שבבית הוריהם בבידוד, המגבלות שמוטלות עליהם לא מאפשרות כמעט חיים בבית בחלק מהמקרים, וההוראות של הממשלה עבורם מאוד לא ברורות, חלק אומרים שיש הקלות, חלק שלא, זה לא מפורסם באופן גורף. אני מבקש שתורידו את הכפפה, ותנו הוראות למה קורה עם אותם ילדים, לכמה ולאן אפשר לצאת איתם, איזה הקלות יש להם או אין להם. התייחסת לדיו מוגן ובתי אבות, שם זה עוד יחסית מקום מסודר, יש קרוב ל-30 אלף זכאים שמקבלים סיוע בשכר דירה, קשישים בדירות לבד בכל הרשויות המקומיות מפוזרים, משם אני מקבל אותות מצוקה, או שמפחדים לצאת לקנות תרופות ומזון, או שלא יכולים, השאלה אם נותנים את הדעת על כך?

פלדמן: לגבי הילדים עם הצרכים המיוחדים, נרים את הכפפה, ניתן שעות עובדי סמך, הגדלנו את זה, נגדיל כמה שאפשר, נעשה סקירה מי משדר מצוקה וצריך שעות סיוע. כל מי ששלח את ילדיו למעונות יום שיקומיים כבר מקבל בין שעה ל-3 שעות ביום, ככל שהמעון התארגן, אנחנו נוודא, ננסה לקדם זאת. המצוקה הזו בראש סדר העדיפות. לגבי הקשישים - אבוא בדברים גם עם מנכ"ל משרד השיכון, וגם עם מנכ"ל משרד הקליטה שזה באחריותם, ננסה גם שם להקל, כולל לרתום את פיקוד העורף ככל שניתן".

ח"כ איציק שמולי: "לגבי האזרחים הוותיקים, אנחנו שומעים בבתי האבות, תלונות קשות של חוסר ציוד, גם של ניטור, וגם של טיפול, וזו קריאה שיוצאת ביתר שאת בימים האחרונים, שוב ושוב. לגבי האופציה של סגר, אני בתחושה שהרשויות המקומיות והממשלה לא יודעים להצביע היום היכן מתגוררים כל האנשים המבוגרים בישראל שהם או עריריים או סיעודיים, וזה מייצר בעיה קשה מאוד, לא בטוח שהממשלה יודעת לתת מענה לכך. עולה גם שאלה של התחבורה הציבורית, המטפלים לא יוכלו להגיע, זה יותיר למעלה מ-100 אלף אנשים סיעודיים בדרגה בינונית ומעלה במצב של חוסר מענה, והשאלה איך נערכים לזה".

פלדמן: הנושא של בתי האבות וכל הבדיקות לקורונה, אומנם זה חונה במגרש של משרד הבריאות, אך ניקח גם על זה סיוע ועזרה, אני מגייס כסף מוועדת העזבונות לבתי האבות לציוד ניטור ומיגון לצוות, נצטרך לעשות את זה בצורה משלובת עם משרד הבריאות ועם בתי האבות שחלקים פרטיים. לעניין עריריים וסיעודים, פיקוד העורף נכנס לכך במלוא העוצמה, יש כאלה עם מטפלות בבית, יש כאלה עם שעות סיעוד לגביהם יש בעיה, גם בזה נראה איך להערך עם פיקוד העורף והביטוח הלאומי, כדי לסייע לאוכלוסיות הללו. פה אני שוב מזכיר את משמרות הזהב, לעבור לכל מאות אלפי האזרחים הוותיקים בקשר טלפוני ולא טלפוני, כדי לראות מה מצבם ולסייע לפי הצורך לכל אחד".

ח"כ מיקי לוי: "אני מדבר מגרונה של ח"כ קארין אלהרר, שנבצר ממנה להיות כאן. היא מחזיקה מסמך מלפני מספר ימים, 'עידכון סטטוס הפעלת קהילה בזמן קורונה', מצוין איך ישמרו את הצוותים אם הם לא מקבלים שום מימון, שיש בעיה לשמר את העמותות שמוחזקות ע"י הממשלה, בנוסף מצוין שהמכרזים עדיין נותנים תמיכה טלפונית חשובה מאוד, שחייבים לתת להם המשך תמיכה מינימלית כדי להמשיך להחזיק את השירות הזה".

פלדמן: "אנחנו מעדכנים את המסמכים מדי יום, אז יש כבר עידכונים למסמך, דאגנו שיהיה תגמול, גיבשנו נוסחה, החלטנו שכל מסגרות הקהילה יקבלו תשלום עבור חודש מרס, אף שחלק גדול מהם לא פעל בחודש הזה. לגבי התמיכה הטלפונית, נבדוק זאת ואתן תשובה".

יואב קריים, בית איזי שפירא: "אתם נותנים שירותים באופן מקוון, ואתם ביקשתם לסגור אותם, והם נותנים שירות מקוון שמדריך משפחות שמחזיק ילדים ואת האחים שלהם וההורים במצב שיש להם כתובת. בעיני הסגירה בניגוד לתכליתם".

קפלן: "אתמול נתנו הנחיה שכל מרכז שנותן שירות מקוון, יגיעו איתו להסדר, וכל מי שיוכל לתת שירות מקוון, נאפשר לו לתת. ביום ראשון נשב על כל אחת מהמסגרות הקהילתיות היכולות לתת שירות כזה".

ח"כ מירב כהן: "העניין של המזון, אני רואה על-פי מספר התלונות שאנחנו מקבלים שהמצב הולך ומתייצב. לגבי התווי קניה לחג, הרבה אנשים פונים ושואלים, מי זכאי ואיך אפשר לקבל. האם יש הערכות לתגבור לשכות הרווחה ברשויות המקומיות? רצו לקצץ, זה נמנע, צריך לראות איך מתגברים".

קפלן: "נעשה את כל הסידורים שתווי הקנייה שיחולקו ל-30 אלף משפחות, נעשה את כל מה שצריך שאם יהיו הגבלות תנועה, שיקבלו זאת באמצעות פיקוד העורף. הכל בתאום ודרך הרשויות המקומיות".

ח"כ מיכאל ביטון: "לרשות המקומית כרגע אין תקציבים גמישים ויש ירידה בהכנסה מארנונה, בצוק איתן הועברו לכל רשות בין חצי מיליון למיליון ₪, וביקשה לבצע פתרונות מקומיים, עם גמישות הפעלה. אני מבקש ממך ומיו"ר הוועדה, שכל רשות תקבל סל כזה. זה עשה פלאים בצוק איתן".

ח"כ פורר: בחוק שאמרנו שנקדם, הכסף יהיה למשרד הפנים וגם למשרד הרווחה".

ח"כ אורית פרקש הכהן: "יש לי 2 שאלות מאזרחים, אחד פנו אלי אזרחים שביקשו להעביר את המצב שאוכלוסייה קשישה ימשיכו לקבל דואר רגיל מהבנק. דבר שני קשור למרכז למשפחה באשדוד, למשפחות עם צרכים מיוחדים, הם קיבלו הודעה שתקציבם יופסק. אשמח שתבדוק. יו"ר ועדת הכספים לפני שעלית, הכריז שנקדם בעצמנו הצעת חוק, בה נאלץ את הקרן הממשלתית להעביר תקציבים יעודים למשרדים ממשלתיים, איזה תקציב מינימלי הייתה צריך לקבל היום, כדי לתת מענה לבריאות של האוכלוסייה הרגישה? ".

קפלן: "אדבר עם המפקחת על הבנקים, לטובת הקשישים שרוצים להמשיך לקבל בדואר רגיל, למרות שזה לא במגזר שלי, זה לא בסדר. לגבי המרכז למשפחה באשדוד, אקח את הפרטים. לגבי התקציב, אני חייב לומר דברי שבח לאנשי האוצר, הם מעמידים את התקציבים הנדרשים לצרכים, הצוות מאוד פתוח. לא אנקוב באיזה תקציב מינימלי אני צריך, זה יהיה שטחי מצדי, זה חבית ללא תחתית".

ח"כ מנסור עבאס: "קיבלתי היום מכתב מראשי הרשויות הערביות, והם מלינים על כך שלא קיבלו את התמיכה המספקת, גם בתחום המזון לקשישים, הם מגבשים תוכנית ופונים למשרד שלך ולמשרד לשוויון חברתי. הבעיה המשמעותית נמצאת בנגב, כחצי מהאזרחים הוותיקים בכפרים לא מוכרים, לא תמצא שם מחלקות רווחה, איך המשרד מתכוון להתמודד עם כך? מדובר על כמעט 100 אלף איש".

קפלן: "בתחילת המבצע שהתחיל ביום ראשון, חלק מהישובים הערביים לא הצטרפו, בחלקו בגלל חולשה של מחלקות הרווחה, כי נתנו סיוע לכולם, ל-ב256 ישובים בארץ, לשמחתי בהמשך השבוע הם הצטרפו, והיום אנחנו מחלקים למגזר הבדואי בנגב, וככל שאנחנו יכולים אנחנו מביאים את זה למרכזי הפצה, וככל שיכולים נעזרים במתנדבים מקומיים לחלוקה. אין אפליה כלפי אף סקטור, אך יש בעיה של לוגיסטיקה, ובתפקוד של מחלקות הרווחה להגדיר את הצרכים. אך נטפל בזה, כדי שלא תהייה בעיה של מי מהכפרים שלא קיבל את תשומת הלב".

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "אני מבקש להודות לך, התחושה שנתת בוועדה היום היא של ביטחון, שאתם עם האצבע על הדופק, יודעים מה גודל השעה והמשימה שמונחת בפניכם, הוועדה כאן לעניין התקציבים דלתנו פתוחה בפנייך, להעלות את הדרישות, כדי שנוכל לסייע בידך, ככל שיידרש".

תאריך:  27/03/2020   |   עודכן:  27/03/2020
מחלקה ראשונה
+אם אתה לא יכול לנצח, הצטרף
13:24 27/03/20  |  ד"ר גד פניני   |   לרשימה המלאה
אני צופה שבני גנץ יספוג קיתונות שופכין מכל מי שמתנגד לצעדו - כמו גם דברי שבח וקילוסין ממי שתומך בצעדו  ▪  מנהיג אמיתי עושה מה שנכון ולא מה שהעם רוצה - ובני גנץ גילה היום מנהיגות אמיתית
([צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+שלושים שרים?! השתגעתם לחלוטין?!
11:27 27/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניתן לשער, שהעלות של עשרה שרים נוספים ומשרדיהם המיותרים תהיה חצי מיליארד שקל בקדנציה הקרובה. וזה - כאשר מדי יום מתים חולים ומצב המשק מורע מדי שעה. מיליוני ישראלים לא יודעים כיצד יגמרו את החודש - והפוליטיקאים מחלקים ביניהם את השירות הציבורי כאילו היה אחוזתם הפרטית. אז מה הפלא שהאמון בהם הולך וצונח?
ללמוד מהניסיון של ממשלת 1967
פגיעה בהפרדת הרשויות [דינה ולמן, הכנסת]
+שלח: בשבוע הבא חקיקה נגד נתניהו
10:47 27/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ עפר שלח הודיע שמפלגתו תמשיך לקדם בשבוע הבא את החקיקה שלה היו שותפים אנשי מפלגת חוסן לישראל, למניעת הרכבת ממשלה בידי נאשם בפלילים  ▪  "האם אבי ניסנקורן יבלום אותה בוועדה המסדרת? האם חילי טרופר, מיכאל ביטון ואורית פרקש הכהן יצביעו נגדה במליאה? זה כל הסיפור"
(שלח. נקדם את החקיקה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+האוזר והנדל יוכלו להתפלג מתלם
23:03 26/03/20  |  עידן יוסף
גורמים משפטיים: חברי הכנסת צביקה האוזר ויועז הנדל יוכלו להתפלג ולהיכנס כסיעה עצמאית לממשלת נתניהו-גנץ (חדשות 12).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אביגדור קפלן / Avigdor Kaplan   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר גרוטו / Itamar Groto   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גבי ברבש   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר סימן טוב   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סיגל סדצקי   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"קול זעקה לגבי שירותים רפואיים והצורך בבדיקות בבתי אבות ובדיור מוגן"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
רעייתי דנה ואני הלכנו להפגין ליד ביתו של גדעון סער. ליכודניק אחד מדיירי הבית מחה, אבל מישהו מאיתנו מחא כף והמשכנו. היינו מעטים. הנפנו דגלים. הסיסמאות היו בעד הדמוקרטיה וקריאה לסער להתעשת ולקום כנגד השחיתות של ביבי ודרכו לאיים על הדמוקרטיה.
26/03/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
"היה זה הטוב בזמנים, היה זה הרע בזמנים; היה זה עידן החוכמה, היה זה עידן הטיפשות; היה זה תור האמונה, היה זה תור הספקנות; היו אלו ימים של אור, היו אלו ימים אפלים; היה זה חורפו של ייאוש... הכל היה אפשרי, דבר לא היה אפשרי". כך פתח צ'רלס דיקנס את ספרו "בין שתי ערים". דומני שתאור זה מתאים למצב בו אנו מצויים: אי-ודאות מצמררת והבנות שונות ומנוגדות לחלוטין של המציאות, בעיקר במישור הפוליטי. והכל בתוך מלחמה שלא הכרנו כמותה, שלא התכוננו לקראתה (כמו בכל העולם) שבה האויב אינו נראה, אך ידוע שהוא נמצא בכל מקום, אפילו עליך. ובמסגרת זאת, הרי התובנות שלי לגבי 4 נושאים:
26/03/2020  |  עמוס גלבוע  |   יומני בלוגרים
אני מכבד את החלטתו של יו"ר הכנסת להתפטר. לא מפני שהתפטרות היא כביכול מוצא מן הצומת אליו נקלע. כינוס הכנסת לשם בחירת יו"ר חדש היה לעת כזאת איסור חמור בעיניו. גם אי-ציות לפסיקת הבג"ץ שהורה לו להעמיד בחירת יו"ר חדש לכנסת חדשה עד להיום, 25.3.2020 היה בעיניו בגדר של איסור מוחלט. בהתפטרות כמו שמר על שני האיסורים, לא נסוג ולא נכנע. אך לא בשל כך אני שומר לו הערכה.
26/03/2020  |  יצחק מאיר  |   יומני בלוגרים
יו"ר הכנסת הנבחר, ח"כ בני גנץ, נשא נאום עם בחירתו לתפקיד, שבו הסביר את החלטתו לחבור לנתניהו לצורך הקמת ממשלת חרום, קרא לאחדות, ואף לחיבור עם יש עתיד ויעלון.
26/03/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפלגת כחול לבן מתפרקת בעקבות הסיכומים שבין יו"ר המפלגה, בני גנץ, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לממשלת אחדות. שותפיהם של גנץ וגבי אשכנזי למפלגה, חברי הכנסת משה יעלון ויאיר לפיד הודיעו על פרישה מן המפלגה יחד עם מפלגותיהם - תלם ויש עתיד.
26/03/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
יו"ר מרצ: גנץ ירק בפרצופם של מצביעי גוש המרכז-שמאל  /  איציק וולף
נתניהו יתמוך במועמדות גנץ ליו"ר הכנסת  /  מירב ארד
אדלשטיין: נהגתי כמבוגר האחראי  /  איציק וולף
הדוגמה של ד"ר נחום יעקב ניר  /  איתן קלינסקי
תסמינים של מחלת הרודנות  /  איתמר לוין
פסק דין רע - מחוסר ברירה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il