|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
מליאת הוועדה עם מנכ"ל משרד הפנים [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]

בקרוב: פטור מארנונה לעסקים

מנכ"ל משרד הפנים: בקרוב יוסדר הפטור מארנונה לעסקים בהיקף של 3 מיליארד שקל, אנו קוראים לרשויות לפעול להקלות כך שהתשלומים יהיו מדורגים בהמשך השנה. כרגע ישנם פערים קטנים בין הרשויות לאוצר, אשר מבקש להשית אחוז קטן מהשיפוי על הרשויות 60 רשויות לא הגדירו את העובדים הסוציאליים כעובדים חיוניים בניגוד להוראת המשרד
01/04/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות

ועדת הכספים הזמנית שמעה (יום ד', 1.4.20) את סקירת מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן - בהתייחס להתמודדות עם משבר הקורונה.

במהלך סקירתו אמר כהן כי במסגרת הפטור שיוענק ל-3 חודשים לעסקים ברשויות המקומיות, ישופו הרשויות בתמורה ע"י הממשלה ולא ייפגעו, כאשר לצד כך ינחה משרד הפנים את הרשויות לדחות את תשלום הארנונה עד לראשון למאי ללא ריבית: "הפטור בהיקף כולל של 3 מיליארד ש"ח יינתן לכולם, למעט אותם עסקים שממשיכים לפעול או משרדי ממשלה. עסקים ששילמו מראש ארנונה שנתית, יקבלו החזר. אנחנו בישורת האחרונה של המהלך, סיימנו עם העבודה המסודרת הזו, יש נקודה אחת שאני מאמין שביום יומיים הקרובים נסכם - נציגי האוצר מתעקשים שאחוז מסוים מהחבילה בכל זאת יושת על הרשויות והגופים המקומיים מתנגדים ודורשים שהשיפוי יהיה 100 אחוז. לכל עירייה הסדר משלה מול העסקים, וכל עירייה מתרגמת את הפטור לפי ההסדר שלה. בנוסף אנחנו ממליצים לעיריות לשלב בין הנחה ותשלום הדרגתי שיגדל לקראת סוף השנה לגבי יתרת תשלומי הארנונה, כדי שלא תהייה לעסקים קפיצה מידית בתשלום".

כהן אמר כי המשרד פועל לסייע לתזרים הרשויות בפעולות נוספות, בין השאר באמצעות הקדמת מענקי האיזון, והזרמה מזורזת של תקציב שמגיע לרשויות.

יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר: "במקום להוציא הודעה לתקשורת תוציאו נוהל מסודר שיגיע נוהל מסודר לכל בעלי העסקים, כדי שאנשים ידעו למי ללכת, ואיך זה עובד ואיך זה לא עובד. זרימת המידע לשטח היא קטסטרופלית".

סיון להבי, משרד הפנים: "באמת יש חוסר אחידות במידע, ויש מידע שהרשויות מקבלות מכל עבר, ברגע שנגיע לסיכומים נוציא מסמך מסודר מאוד. נדייק עד הסוף את מועדי התשלום, את ההנחיות ואת החקיקה הרלוונטית, כדי שלא יהיה ספק לאף אחד".

לבקשת פורר לפטור את העיריות בתקופה הזו מהיטלי הטמנה, השיב כהן כי הסוגיה נבחנת בשיתוף המשרד להגנת הסביבה.

מודל ורוד

איתי חוטר, מרכז השלטון המקומי: "המנכ"ל מצייר מודל קצת ורוד למודל השיפוי, אתמול יצא מכתב של 190 ראשי רשויות, שמסביר שאנחנו עדיין בפערים משמעותיים, על-אף שמשרד האוצר מכוון להשתתפות עצמית שלכאורה בשוליים, יש עדיין פערים איך יינתן השיפוי, מה שהרשויות הולכות לקבל. אנחנו בשיח, מקווה שבימים הקרובים נצליח לסגור את הפערים".

לעניין העובדים הסוציאליים ציין כהן: "אנחנו עושים בקרה, רשויות שלא הקפידו על הנוהל שעשינו ולא הגדירו את העובדים הסוציאליים כחיוניים, 60 מתוך 267 רשויות לא פעלו לפי הכללים שקבענו, ונאכוף את זה".

בת חרמוני, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים ציינה על-רקע הפרת ההנחיה של משרד הפנים: "אנחנו עדים לעלייה של מאות אחוזים של דיכאון, אלימות כלפי ילדים ונוער, ובוודאי כל נושא הקשישים. אם חושבים שבמצב הנוכחי כל הצרכים יוכלו להיות ממולאים ע"י עובדי רווחה בעירייה הוא טועה, צריך עוד תקצוב וגיוס עוד כוח אדם מקצועי, וודאי להחזיר את כלל כוח האדם המקצועי לעבודה ברשויות".

2.5 מיליון שקל לנהריה בגין ההצפות

בנוסף קרא יו"ר הוועדה למשרד הפנים לפעול להשוואות הטבות המס בעיר עכו לאלה בעיר נהריה: "רה"מ הוציא מכתב לראש העיר ביולי שהוא תומך, אתם אומרים ששר הפנים תומך, שר האוצר תומך, אז תביאו את התקנות ונאשר אותם. מדובר על סך הכל 8 מיליון שקל בשנה, ועל החזרת המצב לקדמותו".

סיון להבי עדכן במקביל, כי במסגרת הפיצוי לעיריית נהריה בגין נזקי ההצפות בחודש ינואר, הועברו לעירייה 2.5 מיליון שקל, ויועבר לה סכום זהה בכפוף להצגת מסמכים.

יהודה קטר, סגן נשיא ארגון בוני הארץ, קרא למשרד להקל על ענף הבנייה בכל הנוגע לדחיית תשלומי היטלי פיתוח, מיסוי ומע"מ.

ח"כ פורר סיכם את הדיון בקריאה למשרד הפנים לפרסם עד ליום ראשון נוהל ברור לעניין הפטור מארנונה. כן קרא יו"ר הוועדה למשרד לפטור בתקופה הזו את הרשויות מהיטל הטמנה, ולבחון דחיות באגרות והיטלים על ענף הבנייה, כולל הקלות ברישום משכנתה, במקום שניתן לעשות זאת.

במסגרת עידכון מצד רשות המיסים מוקדם יותר, בישרה המשנה למנהל רשות המיסים, מירי סביון, כי גיל הכניסה למענקים לעצמאים במסגרת תוכנית הפיצוי הממשלתית יחול על מי שמלאו לו 23 במהלך שנת 2019, תחת גיל 28 שנקבע בתחילה.

הצעד מגיע בעקבות פניית ועדת הכספים לעניין כך, יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר הודה לרשות על הצעד: "עצמאי גם בגיל 23, צריך לקבל את הפיצוי. זה הרבה יותר הגיוני ויש לברך על העניין הזה, ולהודות לחברי הוועדה שהובילו את המאבק הזה".

בנוסף עדכנה הרשות, כי גם בעלי עסקים חדשים, שפתחו את עסקיהם בתחילת 2019 ויהיו לו נתונים השוואתיים מהחודשים מרס - אפריל 2019 לשם השוואתם לחודשים אלה בשנת 2020, ויעלה כי חלה ירידה במחזור העסקים שלו, יהיה זכאי לפיצוי.

תאריך:  01/04/2020   |   עודכן:  01/04/2020
עידן יוסף
+אדלשטיין, ברגיעה
13:24 01/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הוא יכול להחזיק בדעתו, אבל להודות כי על עצם ההפרה של הצו השיפוטי הוא מתנצל ומתחרט  ▪  לאחר מכן אפשר להצביע בעדו כיושב-ראש הכנסת
(אדלשטיין. הבעת חרטה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+איל ינון מסיים את תפקידו כיועמ"ש הכנסת
12:22 01/04/20  |  עידן יוסף
‏היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, מסיים היום את תפקידו. ממחר תחליף אותו בתפקיד שגית אפק, שכיהנה עד כה כיועצת המשפטית של ועדת הכספים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר גרוטו / Itamar Groto   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גבי ברבש   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי סביון / Miri Savion   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר סימן טוב   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סיגל סדצקי   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: פטור מארנונה לעסקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
במדינת ישראל אירע דבר נורא: יו"ר הכנסת [נעים להוסיף: "לשעבר"] החליט שלא למלא אחר פסק-דין, או החלטה, של בית המשפט העליון. אך כדי להוסיף חטא על פשע, החליט ח"כ אדלשטיין לשתק את הכנסת. הוא עשה זאת כבר בישיבתה הראשונה אחרי הבחירות, כאשר נעל את הישיבה אחרי 3 דקות מבלי לִיתֵּן למי מחברי הכנסת זולתו לשאת דברו. אמש החמיר עוד בעצם התפטרותו, כשהוא יודע כי כהונתו תימשך עוד 48 שעות בהן יתקשו הכנסת, או הרוב בה, להתכנס ולבחור יו"ר חדש, זמני או קבוע.
31/03/2020  |  יוסף אליעז  |   יומני בלוגרים
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תקף את שותפו לשעבר, ח"כ בני גנץ, בהצהרה שמסר מהכנסת. לדבריו, לא יוותר על הערכים שלו כדי "להיות שר החוץ בזום".
30/03/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
המשא-ומתן הקואליציוני בין הליכוד לבין מפלגת כחול לבן, בראשות בני גנץ, תקוע בשל מחלוקת בין נתניהו לגנץ במספר סוגיות עקרוניות ופרסונליות.
30/03/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
לא נפל פגם בפרסום המהיר של פסק דין בג"ץ בנוגע להתנהלותו של יו"ר הכנסת היוצא, יולי אדלשטיין. כך קובע (יום ב', 30.3.20) נציב תלונות הציבור על שופטים, אורי שהם, שופט בדימוס של בית המשפט העליון.
30/03/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טען שעל מפלגת ימינה - המעוניינת לקבל 4 תיקי שר בממשלה החדשה - להתפשר על דרישותיה. נתניהו שוחח (יום א', 29.3.20) עם ראשי מפלגות הימין וטען בשיחותיו עמם כי שימור המחנה הלאומי חשוב יותר מתמיד במהלך המאמצים להקמת ממשלת אחדות.
30/03/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
המותג כחול לבן יישאר בידי גנץ  /  איציק וולף
סמוטריץ': בממשלה הבאה - המיעוט ישלוט  /  איציק וולף
אדלשטיין לא יחזור לכהן כיו"ר  /  איציק וולף
יולי, עצוב  /  דן מרגלית
תשואות רמות ליולי אדלשטיין  /  בעז שפירא
אדוני הארץ  /  רון בריימן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il