בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
חיל-האוויר האמריקני יחקור שינה ועייפות
|
כשמונים אחוזים מתאונות האוויר נובעים מטעויות אנוש, ועייפות טייסים גורמת ל-20-15 אחוזים מהן ● מטרה המחקר לשפר את הרגלי השינה של אנשי צוותי האוויר, כדי לטייב את ביצועיהם, ולמנוע תאונות ● חוקרים בחיל פיתחו, במחקר אחר, פותח יישומון לשעונים מתוחכמים, שיתריע, כי הטייס מנומנם וזקוק למנוחה
הרגלי השינה של אנשי צוותי האוויר ועייפותם ייחקרו על-ידי חיל-האוויר האמריקני, כדי להקטין טעויות, תקלות ותאונות, שנגרמות עקב חוסר שינה. את המחקר תעשה כנף ביצועי אנוש 711 מבסיס האוויר רייט-פטרסון באוהיו, שתנטר הרגלי שינה של צוותי האוויר גם בתנאים מבצעיים - מסביר ד"ר גלן גוּנצלמן. לדעתו, כשהצוותים יקבלו את תוצאות הניטור, הם יבינו כיצד הרגלי השינה שלהם השפיעו על תפקודם. המידע יעזור למפקדים לעצב מדיניות שינה, שתקטין את עייפות צוותי האוויר ותכנון מבצעים. במאמץ להקטין את עייפות צוותי האוויר משתף חיל-האוויר האמריקני פעולה עם חוקרים מהצבא ומחיל-הים האמריקניים ועם חוקרים בנאטו. קבוצת עבודה של חוקרים בנאטו עיבדה כבר "ארגז כלים לשינה", שידריך את צוותי האוויר על הסכנות בעייפות ובהפרעות שינה ואיך יהיו מודעים אליהן, וייתן להם כלים לזהוֹתן ולמונען. מבצעי חיל-האוויר האמריקני נפרסים על פני כל היבשות ובכל אזורי הזמן, מסבירה לוטננט-קולונל דארה ריין, מפקדת ענף רפואה פנימית בבית-הספר לרפואה תעופתית של חיל-האוויר, שמשתתפת במחקר של כנף 711. כתוצאה מכך יכולות להיווצר בעיות במקצב לב-ריאה וחוסר שינה בקרב צוותי האוויר. המחקר יתמודד עם סוגיות רבות, וביניהן קצב מוגבר של מבצעי אוויר, מבצעים ארוכי-טווח ומחסור בטייסים. מטרתנו לשפר את ביצועי הטייסים ולהנחיל להם מידע על חשיבות השינה. מטרת המחקר, לדבריה, להקטין בקרב טייסים הרגלי שינה רעים, שמוליכים לעייפות ולתשישות. "כשמונים אחוזים מתאונות האוויר נובעים מטעויות אנוש, ועייפות טייסים גורמת ל-20-15 אחוזים מהן", היא אומרת. יישומון זה אינו המחקר הראשון בחיל-האוויר האמריקני, שמתמודד בשנים האחרונות עם השפעת השינה על כשירות טייסים. צוות של חוקרים בראשות מיג'ור אלכסנדר קריס חוקר שיטות להגדיל את מנוחת צוותי אוויר לקראת מבצעים בין-יבשתיים. הצוות של קריס, שהטיס מטוסי תובלה כבדים ומכליות אוויריות, חקר את הנעשה בפיקוד התובלה האווירית, ומצא, ש-53 אחוזים מהטייסים הטיסו את מטוסיהם בזמן, שהגופם נזקק לשינה. מחקרם - 'יעיל יותר כשאתה עוקב אחר גופך' (BETTY) - הביא לפיתוח יישומון לשעונים מתוחכמים, שיתריע, כי הטייס מנומנם וזקוק למנוחה. השעון מודד את מדדי הגוף, ובעיקר השעון הביולוגי. הפרעות לשעון הזה, כשהגוף אינו מסונכרן עם השינה, גורמות לכך, שאחרי טיסה מרגישים עייפת (ג'ט-לג), שנוצרת כשהגוף והמוח מפרשים אחרת את המצב ואת הצורך לישון, מסביר קריס.
|
תאריך:
|
01/04/2020
|
|
|
עודכן:
|
01/04/2020
|
|
אביתר בן-צדף
|
חיל-האוויר האמריקני יחקור שינה ועייפות
|
|
ועדת הכספים הזמנית שמעה (יום ד', 1.4.20) את סקירת מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן - בהתייחס להתמודדות עם משבר הקורונה.
|
|
|
ההסתדרות, ארגון הכבאים ורשות הכבאות וההצלה הגיעו להסכמות במחלוקות שהתעוררו על-רקע מגיפת הקורונה. ההסכמות הושגו (יום ד', 1.4.20) בתיווכו של שופט בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, דורון יפת, בעקבות תביעתם של ההסתדרות והכבאים נגד הרשות.
|
|
|
אדם שרכש דירה מפדופיל מורשע חויב להעביר לבית המשפט 650,000 שקל, בשל עיקול שהוטל על הדירה בתביעה שהגיש קורבנו של הפדופיל. שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, תמר אברהמי, קבעה אומנם שהמכירה לא הייתה בבחינת הברחת נכסים, אך מצאה שחלק מן התמורה שולמה לאחר מועד העיקול.
|
|
|
רווחי חברת התיירות איסתא עלו בשנת 2019 ב-17% ועמדו על 83.16 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח נקי של 68.81 מיליון שקל בשנת 2018. על-פי הערכת החברה, התפשטות נגיף הקורונה צפוי לגרום לה להפסדים בסך כולל של כ-9 מיליון שקלים.
|
|
|
חברת איי.אי.אס החזקות וחברת איירפארק שבשליטה המלאה שלה, חתמו על מזכר הבנות עם עם חטיבת התעופה בתעשיה האוירית להקמת חברה משותפת שתעסוק במתן שירותי אחסנה, שימור, סחר בחלקי חילוף ופירוק כלי טיס מרחבי העולם בתחום התעופה. החברה צפויה לפעול סמוך לשדה התעופה עובדה בדרום הארץ.
|
|
|
|