בית המשפט לתביעות קטנות חייב את עמוס רוקח, הבעלים של מוסך מטלון טיימינג, לפצות לקוח בסכום של 7,082 ש"ח. החיוב הוטל על בעל המוסך, לאחר שהסתבר כי רכב מסוג סובארו, שהובא אליו לטיפול, ניזוק קשות במהלך הטיפול. מוסד הבוררות של איגוד המוסכים החל את הטיפול, שהסתיים, כאמור, בהכרעת בית המשפט.
בעל הרכב שניזוק, שלמה גלאובר מבני ברק, הכניס את רכבו למוסך מטלון, בקרית מטלון בפתח תקוה, כדי לתקן בעיית חשמל ברכב, שמנעה ממנו לעבור את בדיקת הרישוי השנתית. במהלך ההמתנה לחלק הנחוץ עבור התיקון, החליט בעל הרכב לעשות בהזדמנות זו גם טיפול 10,000 ק"מ לרכבו.
לאחר גמר הטיפולים - הן טיפול ה-10,000 והן החלפת החלק המקולקל, ניסה עובד המוסך להניע את הרכב, אך אז נשמעה נקישה חזקה מהמנוע וזה נדם. הסתבר, כי במהלך ההנעה, נפל ראש מצת (פלאג) לתוך הצילינדר. אנשי המוסך ניסו להוציאו באמצעו מוט מגנטי וכן באמצעות לחץ אוויר, ללא הצלחה.
לאחר מאמצים רבים, החליטו בעלי המוסך לדחוף את החלק לתוך מערכת הפליטה וכך ניתן היה להפעיל את המנוע. לדברי התובע, הודיעו לו בעלי המוסך, כי לא נגרם כל נזק למנוע וכי הכל בוצע על הצד הטוב ביותר. מאוחר יותר הסתבר, כי נגרם נזק למנוע: נורית לחץ השמן נדלקה ולאורך כל הנסיעה נשמעו נקישות מהמנוע. חרף עשרות פניות ולמרות אחריותם, לא עשו בעלי המוסך דבר.
בעל הרכב פנה למוסד הבוררות הארצי של איגוד המוסכים בישראל וזה זימן את הצדדים לבוררות. לקראת הדיון, ביצע בעל הרכב בדיקה, בה התברר כי אכן נגרם נזק למנוע, שכלל - לפי ממצאי הבדיקה: "ראש מערכת שסתומים, רעשים ונקישות פנימיים, נזילות שמן, פיח בראש המנוע, חוטי הצתה פגומים". בעל הרכב נאלץ לשלם בגין החלפת המנוע כ-6,000 ש"ח.
בעל המוסך לא הופיע מספר פעמים לדיון אליו זומן כדין. לפיכך, הפנה איגוד המוסכים את התובע לבית המשפט. שופטת בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, ריבה ניב, קיבלה את טענותיו של התובע ואילצה את בעל המוסך לחזור לדיון ופסיקה מחייבת באיגוד המוסכים.
בפסק הדין החליטה השופטת ניב, כי אם בעל המוסך יחליט שוב לא להופיע, יהיה רשאי הבורר לחייבו במלוא סכום התביעה. מוסד הבוררות, לפי הממצאים בתיק, פסק לטובת התובע וחייב את בעל המוסך בסך של 7,082 ש"ח. בכך באה לידי סיום הפרשה, אשר נמשכה מעל כשנה.
דורון אובז'נק, נציב תלונות הציבור של אגוד המוסכים בישראל, אמר כי מוסד הבוררות ימשיך לבדוק בקפדנות כל תלונה המוגשת לו ובמקרה הצורך לפסוק פסיקות כואבות, כנגד בעלי מוסכים שסרחו.