|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?
[צילום: דו"צ]

הרמטכ"ל קיים ביקורת פתע בעיר הבה"דים

בחודש האחרון בוצעו כ-200 ביקורות ביחידות ובבסיסים ברחבי הארץ על-מנת לחנוך אותן, להטמיע את הנחיות צה"ל ומשרד הבריאות לשמירה על שגרה לצד כשירות מבצעית, ולוודא שהן מתקיימות
08/04/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
[צילום: דו"צ]

ביקורת פתע בהובלת ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, בוצעה בערב הפסח (יום ד', 8.4.20) על-ידי ממלא-מקום מבקר צה"ל, תת-אלוף (מיל') עופר שריג, בעיר הבה"דים (קרית ההדרכה).

הביקורת בחנה את מוכנות והתאמת הבסיס לחגיגת חג מורחבת עם אלפי חיילים והיערכות הבסיס לאור הנחיות צה"ל ומשרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה, ברקע פרסומים בתקשורת על בעיות שעליהן הלינו חיילים.

קרית ההדרכה היא בסיס רב מערכי גדול שהיערכותו דורשת התמודדות יום-יומית, וניכר שקיימת פעולה נרחבת לעמידה בהנחיות. הביקורת נערכת לצורך שיפור התנהלות הבסיס ולמען שימור השגרה של החיילים תוך שמירה על הנחיות חיל הרפואה ומשרד הבריאות.

כחלק מביקורת הפתע, הרמטכ"ל ומבקר צה"ל ניהלו שיח פתוח עם חיילים ומפקדים מבסיסי ההדרכה השונים בקריית ההדרכה, בו שמעו מהם על ההתמודדויות לאור המצב.

בחודש האחרון בוצעו כ-200 ביקורות ביחידות ובבסיסים ברחבי הארץ על-מנת לחנוך אותן, להטמיע את הנחיות צה"ל ומשרד הבריאות לשמירה על שגרה לצד כשירות מבצעית, ולוודא שהן מתקיימות.

המבקר שריג, סיכם את הביקורת כטובה, והעביר למפקדים מספר המלצות לשיפור המאבק בנגיף וחיזוקו והגנה על המשרתים.

כוכבי הדגיש בפני המפקדים והחיילים את חשיבות המאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בצה"ל. לדבריו, ״אתמול בערב ביקרתי ביחידת הצנחנים, שכבר שבוע נמצאת בבני ברק. שבועיים קודם לכן פגשתי אותה בשיא האימונים. זה כמעט מספר את כל הסיפור של התקופה. ביד אחת צה"ל ממשיך לבצע משימות מבצעיות, ממשיך להתאמן, וביד השנייה נרתם לסיוע עמוק ורחב למדינת ישראל בתקופה הכל-כך מאתגרת הזאת. אני רוצה לרדת ללב העניין, שבגללו הגעתי לכאן - לנו יש אחריות עצומה לוודא שההנחיות והתהליכים החדשים מתנהלים כמו שצריך. זה נובע מהמחויבות שלנו לשמור על הבריאות שלכם, זה נובע מהמחויבות שלנו לשמור על הכשירות של כל יחידות צה"ל, וזה נובע וגם מהמחויבות שלנו כלפי ההורים שלכם - חיילים ומפקדים. אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ לשמור על הבריאות ועל הכשירות".

[צילום: דו"צ]
תאריך:  08/04/2020   |   עודכן:  08/04/2020
עידן יוסף
+גבר בן 63 נפטר בסורוקה מנגיף הקורונה
19:37 08/04/20  |  יואב יצחק
גבר בן 73 נפטר לפנות ערב בבית החולים סורוקה בבאר שבע, מנגיף הקורונה. האיש סבל ממחלות רקע. מספר המתים בישראל מהמגיפה עלה ל-73, שמונה מהם ביממה האחרונה.

+2000 נפטרו בארה"ב ביממה שחלפה; 938 בבריטניה
19:29 08/04/20  |  יואב יצחק
הקטל מנגיף קורונה מתעצם: 2000 נפטרו ברחבי ארה"ב, כמחצית מהם במדינת ניו-יורק. בבריטניה נפטרו 938. ההערכות הן בארה"ב והן בבריטניה כי מספר הנפטרים ילך ויגדל בימים הקרובים.
+כך נראה שולחן הסדר במחלקת הקורונה של רמב"ם
18:20 08/04/20  |  עידן יוסף
איך מכינים שולחן חג לליל הסדר במחלקה בבית חולים? פעם זה היה פשוט וקל - שולחן, מצרכים, פרחים, הגדות ויין. אבל כאשר מדובר במחלקת קורונה מבודדת ברמב"ם, שכל כניסה לתוכה מחייבת מיגון קפדני, כבד וחם של הצוות - הדברים פחות פשוטים. אבל ברמב"ם לא ויתרו - אנשי צוות ממוגנים העבירו את הציוד והמזון הדרוש דרך מסלול ההתמגנות. המאושפזים במצב קל יוכלו להסב לשולחן ליל הסדר יחד ולהרים כוסית עם הצוות שצופה בהם מחדר הבקרה. זה מה שהשתנה הלילה הזה.
[צילום: דוברות בי"ח רמב"ם]
[צילום: דוברות בי"ח רמב"ם]
+אחרי שלושה שבועות בהנשמה: חולה הקורונה שוחח עם משפחתו
18:17 08/04/20  |  עידן יוסף
ממש לפני כניסת החג ולאחר למעלה משלושה שבועות שבמהלכם הונשם והורדם, נרשמה התרגשות גדולה במחלקת הקורונה במרכז הרפואי בני ציון, כשחולה קורונה בן 78, שרק לפני יומיים החל בגמילה מהנשמה, שוחח בטלפון לראשונה עם רעייתו ובנו.

מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון הד"ר אוהד הוכמן: "הצוות הרפואי כמו גם בני המשפחה היה נרגש עד דמעות מהשיחה הטלפונית בין החולה לבני משפחתו. אני מברך את הצוות הרפואי על העבודה המסורה והמופלאה. אני מאחל לו כמובן החלמה מלאה".
+2,876 משרתי צה"ל מצויים בבידוד בליל הסדר
18:15 08/04/20  |  עידן יוסף
עד כה חלו בצה"ל 146 משרתים בחובה, בקבע, ועובדי צה״ל, כולם במצב קל, מתוכם 36 החלימו או השתחררו משירות. בסך הכל ישנם כיום 110 חולים בצבא. כמו כן, 2,876 מצויים בבידוד - בחובה, בקבע, ועובדי צה״ל.
+קליפ אהבה: "מגן דוד אדום בימי קורונה"
18:13 08/04/20  |  עידן יוסף
מתוך כוונה לחבק את 25,000 עובדי מד"א ומתנדביו, שנמצאים עתה בחזית המאבק בקורונה יחד עם ארגוני הצלה ורפואה אחרים, התגייסה בהתנדבות חברת 'פדי גרופ מוזיקה והפקות', בהובלתו של פדי ייטב והפיקה קליפ מיוחד ששמו כתוכנו: "מגן דוד אדום בימי קורונה".

למפיקים התברר שיש שיר שבאופן מיוחד הכי אהוב אירגונית על מד"א ואנשיו - "להשתטות לפעמים", שבוצע במקור על-ידי גבי שושן המנוח. החברה גייסה את אלו שהיו שותפים בזמנו למופע עם שושן, שרי ועוזי פוקס, לבצע את השיר. בנוסף אליהם התגייסו למחווה הבמאי שמוליק בכר, הכותבת חני פאר, המוסיקאי עידן חיים דוד, נגנים ואנשי מקצוע, כולם מהשורה הראשונה ובהתנדבות, ובמהלך של 48 שעות הופק הקליפ, אשר צולם בבתיהם של שני הזמרים ובמתחמי מד"א השונים.
[צילום: דוברות מד"א]
+משלוח ריאגנטים נחת בישראל
17:49 08/04/20  |  עידן יוסף
לפני שעה קלה נחת בנתב"ג מטוס אל על שהביא לישראל, במבצע משותף למשרד הביטחון, משרד החוץ וחברת אל על - משלוח חיוני של ריאגנטים הנחוצים להמשך הבדיקות לחולי קורונה.

בסמוך למטוס מדרום קוריאה נחת בישראל מטוס אל על השישי ברכבת האווירית מסין לישראל. ‏אנשי יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי במנהל הרכש (מנה"ר) של משרד הביטחון עוסקים כעת בקליטת המשלוחים ושחרורם, לצורך העברתם למשרד הבריאות.
+ארבעת מרכיבי ההחלטות במשבר הקורונה
17:48 08/04/20  |  אלוף (מיל') יעקב עמידרור   |   לרשימה המלאה
המגיפה מחייבת את מקבלי ההחלטות להביא בחשבון ארבעה גורמים: בריאות הציבור, שימור הכלכלה, זכויות האזרח וההקשר הבינלאומי והאזורי  ▪  יעדים אלו אינם עולים בקנה אחד, והמשימה המרכזית של הממשלה היא לאזן ביניהם - תוך שינוי המשקל היחסי שלהם בהתאם להתפתחויות בשטח  ▪  לאחר שוך המגיפה יהיה צורך להפיק לקחים לעתיד, למרות שמדובר באירוע נדיר במיוחד
הבעיה לא ברורה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
קשה ללמוד ממדינות אחרות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+בתוך ימים ספורים 10,000 בדיקות קורונה ביום
17:41 08/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות טוען כי הפחתת מספר הבדיקות לגילוי נשאי קורונה בימים האחרונים היא תוצאה של פעילות היערכות להפעלת מערך מוגבר לבדיקות קורונה במהלך חג פסח כדי לעמוד ביעד של 10,000 בדיקות ליום ויותר  ▪  נבדקים פתרונות שאמורים לאפשר עלייה ל-30,000 בדיקות ביום
([צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+כהן: "באמצעות האכיפה נשמור על החרות לחיים"
15:15 08/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מ-15:00 עד 7:00 מחר לא יורשו אזרחי ישראל לצאת מבתיהם  ▪  לילה הסדר ייערך השנה במסגרת המשפחה הגרעינית בלבד  ▪  מחסומים נפרסו בדרכים ואלפי שוטרים ייאכפו את התקנות
מ"מ המפכ"ל מוטי כהן. "שומרים על בריאות הציבור" [צילום: דוברות המשטרה]
אכיפה מוגברת בדרכים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+הודעה מוקלטת תודיע להיכנס לבידוד
14:28 08/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
זאת במקום הודעות טקסט במסרון (SMS), לבעלי מכשירים חסומים  ▪  במשרד הבריאות מודים לשירות הביטחון הכללי על השיתוף פעולה המוצלח
([צילום: גילי יערי/פלאש פתרון טכנולוגי שמציל חיים 90])
+הקורבן ה-72: אישה בת 90 עם מחלות רקע
14:13 08/04/20  |  מירב ארד
אישה בת 90 מתה מקורונה בבית החולים שערי צדק. מבית החולים נמסר כי האישה סבלה ממחלות רקע רבות ומורכבות. בכך עלה מספר המתים בישראל מהנגיף ל-72.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרמטכ"ל קיים ביקורת פתע בעיר הבה"דים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
משבר הקורונה מעמיד את מערכת קבלת ההחלטות ברמה הלאומית במבחן קשה. לא רק שמדובר במשבר חמור, בגלל אובדן חיי אדם וקריסת המערכות הרפואיות אם ייעשו טעויות בהחלטות, אלא שהבעיה עצמה אינה ברורה בדיוק, ומכאן הקושי בקביעת סדרי עדיפות: חסר מידע רפואי ויש קושי בהערכה בזמן אמת של המצב לאשורו, כי יש פער של שבוע-שבועיים בין זמן ההדבקה לזמן גילוי המחלה.
משרד הבריאות טוען כי הפחתת מספר הבדיקות לגילוי נשאי קורונה בימים האחרונים היא תוצאה של פעילות היערכות להפעלת מערך מוגבר לבדיקות קורונה במהלך חג פסח כדי לעמוד ביעד של 10,000 בדיקות ליום ויותר.
08/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
עם ישראל נכנס לעוצר בערב חג הפסח: בשעה 15:00 נכנס העוצר לתוקפו, והוא יימשך עד מחר בשעה 7:00. בזמן זה לא יורשו אזרחי ישראל להתרחק מבתיהם, וחגיגת ליל הסדר תיערך עם המשפחה הגרעינית בלבד. משטרת ישראל נערכה לקראת הידוק האכיפה. ניידות המשטרה פרוסות בצירים המרכזיים וביציאות מהערים כדי למנוע הפרה של ההוראות. במשטרה הבהירו כי האכיפה תהיה בלתי מתפשרת.
08/04/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
משרד הבריאות מפעיל מהיום (יום ד', 8.4.20) פתרון טכנולוגי מיוחד המאפשר שליחת וקבלת הודעות מוקלטות שמודיעות לאזרחים שעליהם להכנס לבידוד, במקום הודעות טקסט במסרון (SMS), לבעלי מכשירים חסומים.
08/04/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
הממשלה אישרה את בקשת משרד החינוך להחריג את הפסיכולוגים החינוכיים ואת עובדי קידום הנוער - הכירה בהם כעובדים חיוניים. בקשת משרד החינוך הוגשה על-רקע העלייה החדה בפניות של הורים ותלמידים שנמצאים במצבי מצוקה וסיכון. מסקר שערכו הפסיכולוגים החינוכיים של משרד החינוך עולה כי בתקופה האחרונה, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, יותר מ-70% מההורים דיווחו על חרדות ומצוקות רגשיות.
08/04/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
בינתיים הצבא ברצועה דולדל, מרבית היחידות פונו, הפקודה לטהר את רפיח אינה ניתנת וגם פינוי האזרחים מרפיח צפונה מעוכב
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
אחרי 165 ימים, ש-134 יהודים נמצאים במחשכי גיא ההריגה העזתי חשופים לאימת המוות, האמירה ממסכת סנהדרין היא זו שחייבת להנחות את המשלחת שיצאה לקטר
חיים נוי
חיים נוי
ביקורת מחזמר: מרגש ותוסס - סרט הפולחן הפך לחוויה מוזיקלית - תיאטרון בית ליסין    פרט מרגש הוא ההחלטה להנציח את זכרה של השחקנית הנודעת עדנה פלידל ז"ל ששיחקה בסרט בתפקיד המנהלת ושמה ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il