|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

מהבוקר: בידוד במלונית יהיה חובה

שערי המדינה נפתחים לישראלים מחו"ל

שר התחבורה סמוטריץ': "ככל שזה תלוי בי, מדינת ישראל לעולם לא תסגור את שעריה בפני אזרחיה שמבקשים לחזור הביתה" הטיסות הופסקו זמנית רק לצורך הסדרת חובת הפיקוח עליה ממונים משרד הבריאות והמשטרה, וחודשו הלילה
11/04/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
[צילום: ני הן גואן/AP]
סמוטריץ'. "לכל אזרח ישראלי זכות יסוד חוקתית לחזור למדינתו" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בהתייעצות ממשלתית דחופה (מוצ"ש, 11.4.20) שיזם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', הוחלט על פתיחה מיידית מחודשת של שערי המדינה לישראלים שחוזרים הביתה. כלל השבים יחויבו לשהות בבידוד במלונית של משרד הביטחון במימון של המדינה. תיקון תואם לתקנות שעת החרום יאושר מיד בבוקר בממשלה.

שר התחבורה הודה לראש הממשלה על קבלת ההחלטה הערכית הנכונה, כלשונו, ואמר:: כל ישראל ערבים זה לזה הוא ערך יסוד בסיסי במדינת ישראל".

השר סמוטריץ' הסביר מוקדם יותר את החלטתו לעצירה זמנית של הטיסות עד להסדרה בממשלה של חובת בידוד במלונית לכל השבים ארצה. זאת ברקע הוראת ראש הממשלה, וברקע חשש לפיו חלק מהשבים ארצה ממדינות נגועות קורונה אינם מקיימים את חובת הבידוד ויוצרים סיכון להתפשטות המחלה. החלטה בעניין תובא מחר (א') לממשלה, ואז יפתחו שערי הארץ לאזרחיה שוב.

לדברי סמוטריץ', בנתב"ג ישנו נוהל תשאול סדור באחריות ביקורת הגבולות במשרד הפנים שבוחן האם הבאים מבינים את חובת הבידוד ויש להם יכולת לעשות אותו עצמאית בביתם. אם הם אינם יכולים לעשות זאת הם אמורים להישלח לבידוד במלוניות של משרד הביטחון. אכיפת חובת הבידוד הביתית היא באחריות משטרת ישראל ומשרד הבריאות, בדיוק כמו כל אדם אחר שחב חובת בידוד בארץ מכל סיבה שהיא.

"הרציונל של הסגר שהוטל על אזרחי ישראל ערב חג הפסח נועד למנוע עריכת סדרים משפחתיים והדבקה המונית כתוצאה מאירועים משפחתיים וחברתיים במהלך החג", הסביר שר התחבורה. "אין ברציונל הזה כדי למנוע מאזרחי ישראל מבקשים לחזור הביתה ממדינות העולם לעשות זאת, כמובן כפוף לחובה שהוטלה על כל הבאים מחו"ל לשהות בבידוד כבר לפני מספר שבועות.

"משום כך, בהתייעצות משותפת של שרי הפנים והתחבורה עם משרד המשפטים בערב החג, הוחלט לאשר את כל הטיסות שעליהן אזרחי ישראל ששבים הביתה. חלק מהטיסות הן טיסות חילוץ שארגנו משרדי החוץ והתחבורה (ממדינות שנסגרו ואין מהן טיסות סדירות) וחלק הן טיסות סדירות שעדיין מתקיימות על-ידי חברות מסחריות".

עוד הוסיף כי "ההחלטה על אישור הטיסות שמחזירות אזרחי ישראל ארצה היא שלי, ואני עומד מאחוריה. לכל אזרח ישראלי זכות יסוד חוקתית לחזור למדינתו, וככל שזה תלוי בי מדינת ישראל לעולם לא תסגור את שעריה בפני אזרחיה שמבקשים לשוב הביתה. לא הרי הפגיעה שבהטלת סגר על אזרחי ישראל המצויים בארץ כהרי סגירת שעריה של הארץ והשארת אזרחים בחו"ל ללא מענה".

השר סמוטריץ' אמר כי "על טיסות החילוץ שארגנו היו מטיילים מאוסטרליה, מפרו, מהמזרח, ומעוד מדינות, סטודנטים מזרח ירושלמיים ששבו ממולדובה, אזרחי ישראל ששבו מארה"ב, ועוד. כלל השבים מחו"ל מחויבים כבר יותר מחודש בבידוד בית של 14 יום, וחזקה עליהם ועל רשויות האכיפה שווידאו קיום חובה זו".

תאריך:  11/04/2020   |   עודכן:  11/04/2020
עידן יוסף
+הממשלה אישרה: כל השבים מחו"ל יועברו לבידוד במלוניות
11:34 12/04/20  |  מירב ארד
הממשלה אישרה (יום א', 12.4.20) כי כל השבים מחו״ל ישלחו עם חזרתם לישראל לבידוד במלוניות מטעם המדינה. במקרים חריגים ויוצאים מן הכלל, מנכ״ל משרד הבריאות, בהתייעצות עם מפקד פיקוד העורף, רשאי לאשר לחוזר מחו"ל לשהות במקום בידוד אחר מטעמים בריאותיים או הומניטריים או בנסיבות מיוחדות אחרות ובתנאים שייקבעו לעניין הבידוד. עוד הוחלט להאריך את תוקפן של התקנות עד ל-22 באפריל 2020.
+חוק התוצאות הלא צפויות
11:33 12/04/20  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה
החשש שלי הוא שהשילוב של משבר והתפרעות תקציבית, עם הפופוליזם הרגיל שממנו סובלים הפוליטיקאים שלנו, יובילו לנזקים ארוכי טווח, לא רק ישירות על התקציב אלא גם להתגברות הפופוליזם וחוסר האחריות
(מאי גולן [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+קורונה וחמוצים
11:14 12/04/20  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
החמוצים בוחרים להתמקד ברע, מזינים איש את רעהו במידע הנבחר בקפידה כדי לבקר ולהשחיר, טועים ומטעים וממהרים לזרות מרה שחורה לכל עבר כאילו לא די לנו בצרה האמתית שהתרגשה על חיינו
(מבחן התוצאה [צילום: נתי שוחט/]לאש 90])
+הערת שוליים ארוכה: נייר טואלט
10:43 12/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
Today, 11.4.20 / NBC
הביקוש ההיסטרי לנייר טואלט סוחף את העולם בימי הקורונה, ויוצר מחסור המזין את עצמו  ▪  וושינגטון פוסט מסביר שישנן שלוש תיאוריות עיקריות להסברת התופעה: חשש ממחסור, שימוש גובר במשקי הבית ושילוב של שתיהן  ▪  האם עלול אפילו להיווצר שוק שחור בשבועות שיעברו עד שהביקוש יירגע?
תופעה גלובלית: מירושלים במזרח... [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
... ועד קליפורניה במערב [צילום: דמיאן דבוריאנס, AP]
+קורונה, עיקר וטפל
10:42 12/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הפרופסורים אומרים בתמצית כי המדיניות הנוכחית תזיק פעמיים: היא תמיט מיתון חמור על המשק הלאומי, והיא לא תאפשר חיסון של רוב האוכלוסייה הצעירה, שאם תידבק ותצא מזה תאפשר לקיים חיים רגילים עד למציאת החיסון התרופתי  ▪  כל כך פשוט
(סגר [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+ליצמן: להפסיק לסמן חרדים בהגבלות
10:41 12/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הבריאות טוען כי יש לקבוע קריטריונים ברורים ושווים לכלל הערים, האזורים והשכונות בישראל ללא הקשר או זיקה לאופי האוכלוסייה  ▪  משרד הבריאות הציג את הקריטריונים להטלת סגר אזורי למניעת התפשטות קורונה
(ליצמן. מכפישים ציבור שלם [צילום: פלאש 90])
+תוצרת כחול-לבן
09:09 12/04/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי  ▪  והפעם - נדבקה, בלבול ביצים, הסכנה הבאה ודייג  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  בריאות שלמה ומועדים לשמחה  ▪  רבי יהושע אומר: "בניסן נגאלו, בניסן עתידין ליגאל" (תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף י"א, עמ' א')
(הפיקוח הורג את השוק [צילום: שרה שומן/פלאש 90])
+שגריר ארה"ב - ממברכי ברכת הכהנים
08:59 12/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ברחבת הכותל המערבית החלה תפילת שחרית ומוסף לחול המועד פסח  ▪  במהלכן יתקיים מעמד ברכת הכהנים המסורתי - במתכונת מצומצמת ומותאמת להנחיות משרד הבריאות  ▪  הצטרפו לאלפים שמשתתפים בתפילה באופן מקוון
(ברכת הכהנים בכותל [צילום: לשכת העיתונות הממשלתית])
ברכת כהנים ברחבת הכותל [צילום: לשכת העיתונות הממשלתית]
+מזל דלאל, בת 53 ללא מחלות רקע, מתה מקורונה
08:33 12/04/20  |  איציק וולף
מזל דלאל, בת 53 מבית שמש, מתה הלילה ממחלת הקורונה. דלאל היא אם לתשעה שעבדה עם ילדים עם צרכים מיוחדים. היא לא סבלה ממחלות רקע.
[צילום: באדיבות המשפחה]
+המחדל העמוק ביותר
08:20 12/04/20  |  שמואל לוין   |   לרשימה המלאה
האם ניתן היה לעשות משהו כדי להקטין את ממדי הקטסטרופה שנחתה עלינו? קשה לענות על כך בוודאות  ▪  אולם ההיגיון הפשוט, שהרבה פעמים עולה ביכולתו על 'חוכמתם' של מומחים רבים, מצביע על צעדים פשוטים שיכלו להקטין את הבעיה באופן משמעותי, אם לא למנוע אותה כמעט לגמרי
(פיקוח הדוק [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+הבית הלבן ממשיך להיות מבורדק
08:11 12/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שורה של צעדים שנקט ממשל טראמפ קדמו להתעלמותו המתמשכת של הנשיא מן הקורונה  ▪  המצב כיום טוב יותר מאשר לפני חודש, אך עדיין יש בעיות - למשל בחלוקת הציוד החיוני בין המדינות השונות
(נוהג בחוסר אחריות [צילום: אנדרו הרניק, AP])
מצב הקורונה בארה
+"ייתכן שיהיה חיסון לקורונה בספטמבר"
07:58 12/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
[מקור: יוטיוב]
גילברט עומדת בראש אחד הצוותים המתקדמים ביותר בעולם בחיפוש אחרי החיסון למחלה  ▪  אומרת שאם הכל יעבוד כשורה - החיסון יהיה מוכן עוד לפני החורף הבא  ▪  הניסויים הקליניים אמורים להתחיל בעוד שבועיים וגילברט סבורה שיש 80% סיכוי שהחיסון יעבוד  ▪  עם זאת, גם אם יימצא חיסון - יידרש זמן רב לייצר ולשנע את מיליארדי המנות הדרושות כדי להדביר את המגיפה
גילברט. שבעה ימים בשבוע [צילום: יוטיוב]
מעבדה בקנזס. שת"פ חסר תקדים [צילום: AP]
+הבוקר: ברכת כהנים מצומצמת בכותל
01:11 12/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הברכה הנאמרת בדרך כלל במעמד של מאות כהנים תתקיים השנה במעמד של עשרה כהנים בלבד ותשודר בטלפון ובאינטרנט
(כהן ברחבת הכותל ביום שישי)
+150 אלף חיילים ייפרסו ברחבי צרפת
00:55 12/04/20  |  עידן יוסף
הצבא הצרפתי החל לפרוס 160 אלף חיילים ברחובות שיפקחו אחר הוראות הממשלה בעניין המאבק בנגיף הקורונה.
+5 רובעים בי-ם: "אזור מוגבל"
00:42 12/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
‏בין השכונות עליהן יוטלו ההגבלות: נווה יעקב, רוממה, רמת שלמה, רמת אלון (רמות), הר נוף, בית וגן, גבעת שאול, הבוכרים, לב העיר, מקור ברוך, גאולה ומאה שערים
(שער שכם [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+משרד הבריאות ביטל הבדיקה המדגמית בבני ברק
00:22 12/04/20  |  עידן יוסף
על אף היערכות מקיפה של כלל גורמי המקצוע בבני ברק, ולאחר הסכמתם של מאות מתושבי העיר אליהם פנה ארגון איחוד הצלה, יחד עם עיריית בני ברק ואחרים, להשתתף בבדיקות שתוכננו להתקיים השבוע, הודיע משרד הבריאות במפתיע על ביטול הבדיקות המדגמיות לקורונה בעיר.

מאיחוד הצלה נמסר: "איחוד הצלה בגיבוי ובברכת מרנן גדולי ישראל שליט"א, יחד עם ראשי עיריית בני ברק, חברת קמא טק וכלל הגורמים המקצועיים בעיר שיזמו את המהלך הייחודי ורב החשיבות, היו ערוכים להשלים את המלאכה, ויפעלו לעשות זאת בהמשך ככל שמשרד הבריאות יאפשר זאת".
אמבולנסים ערוכים לקיום הבדיקות שבוטלו [צילום: דוברות איחוד הצלה]
+הקתדרלה בניו-יורק הפכה לבית חולים
23:57 11/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
400 מיטות עבור חולי קורונה החליפו את אלפי המושבים של קתדרלת סיינט ג'ון באפר ווסט סייד
([צילום: גוגל סטריט וויו])
+הצמרת הכלכלית מציעה מתווה ליציאה הדרגתית
23:47 11/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מציעה כי במהלך השבועיים הראשונים אחרי החג תהיה חזרה מלאה לעבודה של מפעלים חיוניים, במקומות הלא חיוניים 50% מהעובדים, פתיחת חנויות קטנות וכן חזרה בהגבלה לפעילות של חינוך מיוחד, הגיל הרך וגני ילדים
([צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+משרד הביטחון ישא באחריות לבידוד החוזרים מחו"ל
22:57 11/04/20  |  עידן יוסף
בתום שיחת שהתקיימה בין ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון בנט, שר התחבורה סמוטריץ', שר הפנים דרעי, ראש המל"ל שבת, מנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב ואחרים, החליט רה"מ להעביר את האחריות הכוללת לניהול סוגיית החוזרים מחו"ל למשרד הביטחון. בהתאם, ייקח משרד הביטחון, בסיוע צה"ל, את האחריות לנושא מרגע זה.

עוד הוחלט, כי כלל החוזרים מחו"ל יועברו לבידוד במלוניות למשך 14 יום. בשעות הקרובות יועברו לאישור השרים תקנות לשעת חירום אשר יאפשרו את מימוש ההחלטה.
+בת 53 ללא מחלות רקע מתה מקורונה
22:52 11/04/20  |  עידן יוסף
בבית החולים הדסה עין כרם מתה מקורונה חולה בת 53 שהייתה מונשמת ומורדמת למעלה משבוע. לחולה, אם לתשעה מבית שמש, לא היו מחלות רקע. עוד מת אמש בבית החולים חולה בן 79 עם מחלות רקע מורכבות שהיה מונשם ומורדם. בת משפחתו נקראה אל המתחם למחלות מתפרצות על-מנת לשהות לצידו והספיקה להפרד ממנו.

בתוך כך, השתפר מאוד מצבם של שני חולים מונשמים אשר טופלו במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי והם הועברו לטיפול במחלקות הקורונה הרגילות.
+רוני גמזו יוביל הטיפול בקורונה בבתי האבות
22:22 11/04/20  |  עידן יוסף
שר הבריאות יעקב ליצמן מינה את מנכ”ל איכילוב הפרופסור רוני גמזו להוביל את תחום הטיפול בבתי האבות בסוגיית הקורונה. גמזו, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, מונה גם בהנחיית המנכ"ל הנוכחי. גמזו אמר: "לאחר שבאיכילוב הגענו למוכנות גבוהה ומנהלים את שגרת הקורונה בהצלחה רבה, קיבלתי על עצמי להוביל את המשימה הלאומית החשובה במסגרת שיתוף פעולה בין משרדי. אני מכיר היטב את האתגרים והקשיים האובייקטיביים שיש באירוע ומאמין בצוותים הגריאטריים של המשרד, שיחד נוכל לטפל באירוע ולהביא לתוצאות מידיות והצלת חיים״.
(רוני גמזו. יחד נוכל לטפל באירוע [צילום: פלאש 90])
+מודיעין עילית: נעצרו שני תושבים שהפעילו בית כנסת
21:39 11/04/20  |  עידן יוסף
במודיעין עלית איתרה המשטרה בשבת בית כנסת ובו כ-50 מתפללים המשתייכים לפלג הירושלמי, וזאת בניגוד להנחיות צו בריאות העם. עם הגעת הכוחות התפזרו המתפללים ושניים שסרבו לעזוב את המקום, סרבו למסור פרטים והתנגדו לעיכוב התפרעו, נעצרו לחקירה על-ידי השוטרים ובתום חקירתם שוחררו בתנאים מגבילים ונרשמו להם קנסות.
+ליאון דורש: התייחסות פרטנית לכל שכונה ופינוי למלוניות
21:02 11/04/20  |  עידן יוסף
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, סבור עקרונית כי דין כל השכונות במדינה זהה. לדבריו, החלטה על סגר שכונה צריכה להיות לפי אמות מידה קבועות, בהתאם לנתוני עומק בכל שכונה. אמות מידה שכאלה הוסכמו עימו ביום שישי, ולפני כניסת השבת הועברה מפת השכונות בהתאם להן.

משרד הבריאות הודיע לעירייה כי נקבעה אמת מידה שכל שכונה בישראל שבה יש יותר מחולה אחד לכל 1,000 תושבים תיחשב "שכונה אדומה". המשמעות: עשרות שכונות בירושלים ייכנסו לסגר אם ועדת השרים תאשר זאת.

ליאון: "ראוי שהטיפול יהיה בבעיה ולא בתסמין, קרי: לפנות את הנדבקים לבידוד במלונות היעודיים שנקבעו לכך, על-מנת למנוע את התפשטות הנגיף ולהסיר את השכונות מהסגר. אני דורש מהממשלה לסייע במימוש הפינוי בכל דרך".
+מנדלבליט: לא מנעתי בידוד השבים מחו"ל
20:52 11/04/20  |  עידן יוסף
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אומר כי לא עיכב ולא מנע מהממשלה לפעול על-פי הצרכים, כפי שהוצגו, בנוגע לבידודם של מי ששבו לארץ מחו"ל. הוא הגיב לפרסומים תקשורתיים בנושא, ואמר כי מדובר בתדרוך שקרי וכוזב.
+ועדת השרים תכונס הערב לדון בסוגיית ההסגר ונתב"ג
20:50 11/04/20  |  עידן יוסף
ראש הממשלה ‏נתניהו יכנס ב-22:00 את ועדת השרים להכרזה על "אזור מוגבל" כדי לדון בהמשך ההסגר על השכונות החרדיות בירושלים ועל סוגיית נתב"ג.
+חוזרים מחו"ל ישוכנו במלוניות על חשבונם
20:34 11/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על-פי התקנות המתגבשות, הנוסעים יידרשו לחתום בטרם יעלו לטיסה לישראל על התחייבות להשתכן למשך 14 יום במלונית על חשבונם וזאת בשל קשיים משפטיים שמנעו חיוב שכזה ללא התראה מראש  ▪  בשבוע האחרון חל זינוק של 460% בהידבקות שמקורה בשבים לישראל
דלפקי רישום כניסה בנתב"ג [צילום: אריאל שליט/AP]
מלון אוריינט בירושלים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+משרד הבריאות: נגביר הבדיקות ל-20,000 ביום
19:03 11/04/20  |  יואב יצחק
משרד הבריאות מאשר, כי קצב הדגימות שנלקחו בימים האחרונים על-ידי מגן דוד אדום ובחניוני "חנה וסע" (דרייב אין), ירד בימים האחרונים, הן כתוצאה ממחסור בריאגנטים, והן נוכח מעבר לתוצרת מקומית וירידה ברצון הציבור להיבדק כתוצאה מהחג (מניין הבדיקות ביום שישי: 5,980).

נמסר עוד, כי המעבדות עברו בימים האחרונים תהליכי עידכון פנימיים, שנועדו לאפשר לעבוד על ריאגנטים מתוצרת מקומית. תהליך זה מצריך התאמה של כל מעבדה למשך שעות עד יום שלם. כפועל יוצא מכך הייתה ירידה בפעילות המעבדות, שתיפתר בקרוב.

כחלק מסל הפתרונות, נוסף גם הציוד החדש שנרכש - בהן 6 מכונות נוספות של חברת BGI-AID שיגביר את הקצב ל-20,000 אלף בדיקות מעבדה ביום - זאת לאחר התאמת המכשור החדש והצבתו בקופות החולים, ולאחר מכן המשך עליה עד ליעד שהציב ראש הממשלה. הגברת הקצב תבוצע במקביל להכשרת מעבדות אוניברסיטאיות נוספות, בהן מכון ויצמן שעמה כבר נחתם הסכם, ועם המעבדה באוניברסיטת תל אביב שאמור להיחתם עמה הסכם ביום ראשון.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שערי המדינה נפתחים לישראלים מחו"ל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
טיסות מבוקרות
11/04/20 23:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
עשרות נוסעים נחתו (שבת, 11.4.20) בנמל התעופה בן-גוריון לאחר ששבו מניו ג׳רזי בארצות הברית ומשם נסעו במוניות באופן עצמאי ליעדם, מבלי פיקוח או בקרה מצד גורמי המדינה. הנוסעים הורשו לצאת משטח נמל התעופה, ולא עברו בדיקת קורונה. בעקבות כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לעצור את הטיסות הנוחתות בישראל עד להשגת הסדרה משפטית שתאפשר לפיקוד העורף לקחת את הנוחתים בארץ מיד עם ירידתם מהמטוס לבידוד במלוניות.
11/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מספרת הגבוה של נפטרים מקורונה בישראל מקרב דיירי בתי האבות (כשליש מהנפטרים במגיפה הינם דיירים של בתי אבות) מעורר ביקורת קשה נגד משרד הבריאות. פרופ' יצחק בריק, ראש האגודה הישראלית לגרונוטולגיה, טוען: "משרד הבריאות קיבל בלעדיות על הטיפול בקורונה, וזה כולל את הטיפול במוסדות הדיור המוגן. הוא אמור לטפל בהם כמו בכל אוכלוסיית ישראל. מדובר באוכלוסייה בסיכון גבוה. אנשים מבוגרים שחלקם בעלי תפקוד ירוד שסובלים ממחלות רקע. זה חייב היערכות מיוחדת ואת זה משרד הבריאות לא עשה".
11/04/2020  |  איילת פישביין  |   כתבות
משרד הבריאות מסר (יום שבת 11.4.20) כי מספר חולי קורונה בארץ עלה ל-10,505, מתוכם 191 במצב קשה. עוד נמסר, כי מספר המונשמים עומד על 132 בני אדם. מספר המתים מהנגיף עומד על 95 בני אדם, בעוד ש-1,236 חולים החלימו.
11/04/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
משבר הקורונה תפס את כל העולם בהפתעה, והמחיר שרוב המדינות משלמות הוא גבוה מאוד. זה לא חייב היה להיות כך. הנזק העצום שנגרם עקב מספר המתים, מצוקת המערכת הרפואית והפגיעה הקשה בכלכלה, נובע בראש ובראשונה מבעיה בקבלת ההחלטות ובהתנהלות ברמה הממלכתית. זו גלומה, בראש ובראשונה, באיחור גורלי בהבנה, כי האתגר של הקורונה אינו רפואי גרידא אלא נוגע לממד אחר, והוא היכולת לעבור ממצב (mode) של שגרה ל"מצב" (mode) של ניהול משבר לאומי בתנאים של מלחמה טוטלית. אף על-פי שהמשבר בעיצומו, ואף שחלק ניכר מהנזק כבר נגרם, עדיין ניתן לעשות שינוי משמעותי באופן שבו המשבר מנוהל, ובכל מקרה נכון וראוי ללמוד כיצד להתנהל במשברים הבאים.
נחתם הסכם (יום ו', 10.4.20) בין משרד הבריאות לבין מכון ויצמן למדע. בעקבות ההסכם החל מכון ויצמן בביצוע בדיקות לאיבחון קורונה. המעבדה תחל לפעול באופן מיידי בהיקפים של כ-1000 בדיקות ביום.
10/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
טראמפ: להסיר רוב המגבלות ב-1 במאי  /  איתמר לוין
אושרה דחיית תשלום קנסות למדינה  /  איציק וולף
16.8 מיליון מובטלים חדשים בארה"ב  /  איציק וולף
אסטרטגיית היציאה מהקורונה: "הטל והקל"  /  איתמר לוין
לשחרר, לעבודה!  /  אהוד ברק
שלוש הערות  /  אהוד ברק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il