|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

העתירה שוב נדחתה על הסף

בג"ץ לא מתערב בהענקת המנדט

קובע: השאלה האם נתניהו כשיר להרכיב את הממשלה היא תיאורטית, משום שריבלין לא הטיל עליו את המשימה רומז שיהיה מוכן לדון בנושא לגופו אם וכאשר תוטל הרכבת הממשלה על נתניהו
12/04/2020  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   בחירות 2020   |   תגובות
ריבלין ונתניהו בפעם הקודמת

שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, דחה על הסף (יום א', 12.4.20) עתירה נגד הטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. כמו בשתי עתירות קודמות של אותם עותרים, גם הפעם נקבע שהיא מוקדמת מדי שכן הנשיא ראובן ריבלין טרם ביצע צעד זה. מפסק הדין עולה, כי אם וכאשר תוטל ההרכבה על נתניהו - יהיה בג"ץ מוכן לדון בעתירה לגופה.

את העתירה הגישו, בין היתר, ראשי השב"כ לשעבר כרמי גילון ויובל דיסקין; המדענית הראשית לשעבר, ד"ר אורנה ברי; המדענית פרופ' רות ארנון; מפקד חיל-האוויר לשעבר, אביהו בן-נון; ואלוף פיקוד המרכז לשעבר, אילן בירן. כאמור, מדובר בעתירה שלישית של אותה קבוצה, וגם שתי הקודמות נדחו על הסף - האחת בשל היותה מוקדמת מדי והשנייה משום שהמשימה הוטלה על בני גנץ.

שטיין אומר: "במצב דברים זה וברוח ימים אלה, עלינו לשאול את השאלה של פסח: במה השתנתה עתירה זו משתי קודמותיה? העותרים סבורים, כי עתירתם הנוכחית שונה מקודמותיה בשל התרחיש שבו הנשיא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו, שנגדו הוגש כתב אישום בגין עבירות שיש עמן קלון. לדברי העותרים, תרחיש זה עשוי להתממש תוך הזמן הקרוב, לאחר שח"כ גנץ ביקש מהנשיא ארכה בת שבועיים להקמת הממשלה והנשיא דחה את בקשתו.

"דא עקא, שהנשיא לא קיבל החלטה להפקיד את מלאכת הרכבת הממשלה על ח"כ נתניהו. בנסיבות אלו, אין מנוס מן המסקנה כי עתירתם הנוכחית של העותרים השתנתה אומנם מעתירתם השנייה, אך איננה שונה במהותה מעתירתם הראשונה בהיותה גם כעת עתירה מוקדמת, אשר איננה נכנסת לאחד החריגים המצדיקים ומאפשרים את שמיעתן של עתירות כאלה... אם וכאשר לשאלה שהעותרים העלו בעתירתם תהא משמעות מעשית, נוכל להתייחס אליה".

העותרים טענו, כי מוטב להסיר מראש את האי-ודאות סביב כשירותו של נתניהו להרכיב את הממשלה. שטיין אינו מסכים איתם: "פי שקבעה הנשיאה [אסתר] חיות בעתירה הראשונה, הדבר אינו בהכרח כך מקום שמדובר במהלכים בזירה הפוליטית בתקופה רגישה ומורכבת זו. כך הוא לגבינו וכך הוא גם לגבי היועץ המשפטי לממשלה: החלטתו להימנע, בשלב הנוכחי, ממתן חוות דעת בשאלה העיקרית איננה לוקה באי-סבירות קיצונית או בפגם אחר אשר עשוי להצדיק את התערבותנו".

השופטים יצחק עמית ויעל וילנר הסכימו עם שטיין. את העותרים ייצגה עו"ד דפנה הולץ-לכנר.
בג"ץ 2487/20, אורנה ברי ואח' נ' היועץ המשפטי לממשלה ואח' / פס"ד
דחייה על הסף של עתירה נגד הטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו

תאריך:  12/04/2020   |   עודכן:  12/04/2020
איתמר לוין
+ח"כ אשכנזי: "לשקול ביטול הדו"חות למפגינים מחוץ לביתי"
10:39 13/04/20  |  מירב ארד
רא"ל (מיל') גבי אשכנזי פונה לשר לביטחון פנים ולמ"מ המפכ"ל לשקול את ביטול הדו"חות למפגינים מחוץ לביתו הבוקר: "גם בימים אלה יש להבטיח את חופש הביטוי ואת זכות המחאה, בתנאי שהמפגינים מקיימים את תקנות משרד הבריאות. הפגנה היא זכות יסוד בדמוקרטיה. אני קורא לשר לביטחון פנים ולמ"מ מפכ"ל המשטרה לשקול את ביטול הדו"חות שנרשמו למפגינים הבוקר".
+זה לא עניינו של בג"ץ
08:54 13/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כאשר הכדור יעבור לידי חברי הכנסת, ריבלין יהיה מחויב להעניק את המנדט למי שיקבל רוב  ▪  התערבות של בג"ץ במצב הזה תהיה רמיסה גסה של עקרון הפרדת הרשויות וזלזול בוטה ברצונו הברור של הבוחר
(סכנה למשבר חוקתי [צילום: פלאש 90])
+יעלון: "עדיין לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט"
08:28 13/04/20  |  
שהב"ט והרמטכ"ל לשעבר, חה"כ משה (בוגי) יעלון, 'יש עתיד - תלם', בחשבון הטוויטר שלו: "בני, כבר ברור שכוונתך התמימה להתגייס לממשלת חרום, פוגשת נוכלות צינית של נאשם שנמלט מספסל הנאשמים. אם תסכים לדרישותיו לביצור שלטונו, והפיכתו לשליט מעל החוק, תמעל בשליחות שאיחדה בינינו. עדיין לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט!"
+גנץ מבקש לקיים ישיבת כנסת ביום ה'
21:59 12/04/20  |  עידן יוסף
על אף הנוהג שלא לקיים ישיבות מליאה בחול-המועד, זומנה הוועדה המסדרת לישיבה שתעסוק בבקשת יו"ר הכנסת ח"כ בני גנץ, לקיים ישיבת מליאה ביום חמישי הקרוב.
+שקד: התערבות בג"ץ בסמכות הנשיא תהיה פוליטית
21:50 12/04/20  |  עידן יוסף
ח"כ איילת שקד (ימינה): "טוב עשה השופט שטיין שדחה את העתירה על הסף. אך כדאי להזכיר: בית המשפט לא יכול להתערב בשיקול דעתו של נשיא המדינה. ולכן אם הנשיא יחליט להעביר את המנדט לנתניהו, אין לבית המשפט סמכות להתערב. זה לא משפט. זו פוליטיקה".
+פסקת התגברות לשלטון נתניהו
21:26 12/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה נתניהו דורש פסקת התגברות שתמנע מבג"ץ לקבוע שאינו יכול להרכיב ממשלה בשל כתבי האישום שהוגשו נגדו  ▪  נתניהו דורש תיקון בסעיף לפיו יוכל למנות שר מטעמו כחבר בוועדה וחבר כנסת נוסף שיהיה בתיאום עם גנץ  ▪  בכחול לבן מאיימים בקידום חוקים נגד נתניהו ובחוקים לביטול הסטטוס-קוו
נתניהו. חקיקה שתכבול ידי בג"ץ [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+כחול לבן מאיימת בחוקים נגד נתניהו ובביטול הסטטוס-קוו
20:59 12/04/20  |  עידן יוסף
ראשי כחול לבן, בני גנץ וגבי אשכנזי, קיבלו החלטה שאם נתניהו לא יחתום עד מחר בחצות על ההסכם הקואליציוני, יתחילו לקדם לאלתר חוקים נגדו, יקדמו חוק להאריך את כהונת הכנסת וכן חוקים לביטול הסטטוס-קוו בנושאי דת ומדינה (חדשות 12).
+כחול לבן: לתת הזדמנות למו"מ עם נתניהו
20:54 12/04/20  |  עידן יוסף
בישיבת הסיעה של כחול לבן שהתקיימה בצהריים הוחלט לתת הזדמנות למו״מ מול נתניהו עד שני בערב, אבל להיערך לאפשרות של קידום חקיקה נגדו אחרי העברת הסמכות לכנסת (חדשות 13).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן בירן   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלכס שטיין   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יובל דיסקין   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעל וילנר   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק עמית / Issac Amit   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמי גילון   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ לא מתערב בהענקת המנדט
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בנקר
12/04/20 21:07
 
אניהי
15/04/20 06:03
2
אחד סתם
12/04/20 23:05
 
באמת מעניין
13/04/20 06:47
 
עוד סתם אחד
14/04/20 17:46
 
אניהי
15/04/20 06:29
3
אקטואלי
12/04/20 23:44
 
שמישלי
15/04/20 06:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2020
נשמט ממני טורו של עיתונאי מהימן מאוד יוסף ורטר מהארץ, שהגיע רק אתמול בשרשור בין חברות וחברים, ואעתיק אותו כאן: "לפני כשנה פרש מתפקיד יואב הורוביץ, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה. אחרי פרישתו ניהל שיחות נפש עם כמה אנשים. הורוביץ, איש שקול ורגוע בדרך כלל, נשמע נסער וחרד. משפט אחד שאמר נחרט בזיכרון: 'הנזק שנתניהו מתכנן לגרום למדינה, לדמוקרטיה, למערכת המשפטית ולכל מה שנבנה כאן כ-70 שנה על-מנת להימלט ממשפטו, הוא חמור ונורא יותר מכל מה שהייתה גורמת לנו המלחמה הקשה ביותר. יידרשו עשרות שנים לתקנו'.
12/04/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הודיע (יום א', 12.4.20) ליו״ר כחול לבן בני גנץ כי בנסיבות הקיימות לא תתאפשר הארכה של תקופת מלאכת הרכבת הממשלה שניתנה לו וכי תקופה זו תפקע מחר (יום ב', 13.4.20) בחצות. הנשיא ציין בהודעתו כי היה ולא יחתמו השניים על הסכם עד מחר בחצות, ולא תשתנה תמונת הממליצים, ישוב המנדט לכנסת ותחל תקופת 21 הימים בהם יוכלו חברי הכנסת לגבש רוב להמלצה על מועמד מוסכם. למועמד המוסכם ינתנו 14 יום להרכיב ממשלה.
12/04/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
אתה יודע כי מראש נמניתי על מי שראו את צעדך שפוף הקומה לעבר ביבי כהליכה לקנוסה, ומשהחלטת ללכת נמניתי גם על מי שהזהירו אותך ממוקשים שבדרך והצביעו על מיקומם. אוזניים לך ולא רצית לשמוע. מילא. גבי אמר. דרעי אמר. צור אמר. מי עוד אמר? הבל.
12/04/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
יו"ר גשר חברת הכנסת אורלי לוי שפרשה מסיעת העבודה-גשר מרצ הודיעה בפוסט שפרסמה (יום א', 12.4.20) כי היא מצטרפת לתמיכה בדרישה להעביר לנתניהו את המנדט להרכבת הממשלה.
12/04/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
מפלגת העבודה נמחקה. גם אם עמיר פרץיחזור בו - או שמוסדות מפלגת העבודה יחליטו אחרת ממה שפרץ הצהיר (להכניס את מפלגת העבודה כ"חטיבה לכחול לבן"), הרי שהפור נפל. בבחירות הבאות המפלגה הזו תשבוק חיים, היא לא תבחר שוב לפרלמנט הישראלי. אין ספק שפרץ תכנן את הכל עוד לפני הבחירות האחרונות, וביחד עם בני גנץ. יתרה מכך, תחקיר מקיף עוד יעלה שהשכר של פרץ יהיה בהעמדתו לבחירה כנשיא המדינה. לאמיתו של דבר הרי שכבר לפני בחירות 2006 עמד להתרחש התרחיש הזה: בליעתה של מפלגת העבודה בתוך גוש גדול. היו אלה ימי ה"עדנה" שלפני הקמת קדימה בהנהגת אריאל שרון.
רשימות נוספות   /   בחירות 2020  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי  
גנץ מבקש מהנשיא ארכה להרכבת הממשלה  /  עידן יוסף
מוקש הרוטציה: נתניהו נגד השבעת גנץ בכנסת יחד עמו לראש ממשלה  /  יואב יצחק
ההסכם: ריבונות בתוך חודשיים וחצי  /  עידן יוסף
תוצרת כחול-לבן  /  אביתר בן-צדף
נתניהו בתפקיד ברווז צולע  /  עו"ד יוסי דר
הלביאה והאייל  /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il