|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

נתניהו: בוחנים נתונים על תחלואה חוזרת

ראש הממשלה הודיע כי נבחנים נתונים שהגיעו מקוריאה הדרומית על 91 חולי קורונה שהבריאו ושחלו שוב קרא לציבור להקפיד על ההנחיות למרות התחושה הטבעית של התרופפות המשמעת הודה שהיה צריך להחמיר ולא לארח את בנו לליל הסדר והודיע על הנחיות הסגר שיהיו בתוקף בשביעי של פסח ובמימונה "לא כל בעיה חדשה היא מחדל. יש הרבה קריאות שבר מוגזמות" "ננסה להשיג ממשלת אחדות עד חצות וגם לאחר מכן"
13/04/2020  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
הצהרת נתניהו. (צילום: כאן חדשות)
התכנית: עוצר בחג ובמימונה [צילום: דוברות המשטרה]

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי הממשלה בוחנת נתונים שהגיעו מקוריאה הדרומית ולפיהם 91 חולים שנרפאו מן הקורונה שבו לחלות במחלה. לדבריו, אם הנתונים הללו נכונים - המשמעות שלהם היא שהמאבק בנגיף הקורונה צפוי להיות מורכב מן הצפוי.

"התרופפות המשמעת היא דבר אנושי וטבעי, אבל במלחמה נגד הקורונה אין ברירה", אמר. "אם ניסוג לפני הזמן מצעדים חיוניים שעדיין נדרשים אנחנו עלולים לשלם מחיר יקר בחיי אדם. קצב ההידבקות במגמת שיפור מתמדת והוא נמוך יחסית ביחס למדינות העולם. כך גם שיעור המתים, שיעור המונשמים ושיעור הבדיקות ביחס לאוכלוסייה, אבל אם לא נקפיד על ההנחיות נשלם מחיר יקר.

נתניהו הוסיף כי בעצה אחת עם שר הבריאות ועם מנכ"ל משרד הבריאות מינה את פרופ' רוני גמזו לאחראי לטיפול על בתי האבות. "פרופ' גמזו יציג בפני עד לסוף השבוע את התוכנית המפורטת לטיפול בבתי האבות. מוקד טיפול נוסף הוא נתב"ג. כל מי שמגיע ארצה בטיסה מועבר מייד לבידוד במלונית", אמר.

לדברי נתניהו, המלחמה בקורונה היא מאבק דינמי ואנחנו מתעדכנים ולפעמים גם מתקנים את עצמנו תוך כדי תנועה. "לא כל בעיה חדשה היא מחדל. יש הרבה קריאות שבר מוגזמות. גם אני בוחן את עצמי בלא הרף, ואני מתקן. בליל הסדר היה איתי ועם רעייתי בבית, בננו אבנר. אבנר נמצא פה כל יום שעות רבות, הוא ישן מטרים ספורים מכאן, בדירה צמודה שנמצאת בתוך המתחם המאובטח של בית ראש הממשלה. אף על-פי כן, אני יודע שהתעוררה ביקורת בציבור. מבחינתי היה ראוי להחמיר גם בעניין הזה, כפי שאני החמרתי במקרה של הבידוד שקיבלתי על עצמי, לפני שהרשויות אמרו לי שאני חייב להיכנס לבידוד עצמי", אמר.

ראש הממשלה הודיע כי הלילה תאשר הממשלה כי ממחר, ערב החג, בשעה 17:00 ועד יום חמישי בשעה 5:00 בבוקר חובה להישאר בגבולות עיר או שכונת המגורים.

"ממחר, ערב החג, בשעה 17:00 אחר-הצהריים, ועד יום חמישי בשעה 05:00 בבוקר, חובה להישאר בגבולות הערים והישובים שלכם, ואם זה בשכונות ירושלים, אז בתוך המתחם השכונתי. אתם מתבקשים לחגוג שביעי של פסח ואת חג המימונה בחוג המשפחתי המצומצם שנמצא איתכם עכשיו, כפי שהיה בסדר פסח. תוכלו ללכת בצאת החג לקנות מזון ותרופות ביישובכם. המאפיות ומחלקות החמץ בסופרמרקטים ייפתחו ביום חמישי לפנות בוקר, ובכל מקרה, אנחנו ננחה את המשטרה למנוע התקהלויות גם בסופרמרקטים וגם במאפיות. אני מזכיר לכם שביום המימונה, יום ה', נאסור, כפי שאנחנו אוסרים עכשיו, התקהלויות כלשהן בפארקים, בגנים ובמקומות הציבוריים", אמר.

נתניהו טען כי התוכנית הכלכלית ליציאה ממשבר הקורונה גובשה. "בימים אלה אנחנו מכינים תוכנית כלכלית ליציאה הדרגתית ואחראית מהסגר הכלכלי במשבר הקורונה", אמר, אך לא פרט דבר ביחס לתוכנית זו.

לדבריו, החלטה סופית על הצעדים הנוגעים למשק ולמערכת החינוך יגובשו לקראת סוף השבוע. "אני יודע ששני הדברים האלה מעסיקים אתכם, ובצדק. בכל מקרה, גם אם נחליט על צעדי יציאה בצורה מדורגת, הצעדים יהיו איטיים ואחראיים. אנחנו מסתכלים על הכל. מסתכלים על העצמאים, מסתכלים על העסקים, מסתכלים על המובטלים, מסתכלים על כל התשתיות שחשובות לנו בתעשיה, בשירותים, בעסקים הקטנים, במעסיקים הקטנים - בכל הדברים הללו. אנחנו מסתכלים על כולם, ואנחנו מנסים לשזור יחד את התוכנית הנכונה והאחראית ליציאה מדורגת מהמשבר", אמר.

תאריך:  13/04/2020   |   עודכן:  14/04/2020
איציק וולף
+שב"ס נוטל דגימות לבדיקת קורונה מאסירים ומאנשי סגל
10:29 14/04/20  |  עידן יוסף
שירות בתי הסוהר קיבל (ב') אישור ממשרד הבריאות לבצע בדיקות מדגמיות לנגיף הקורונה במתקני שב״ס לאסירים ולסגל. בבדיקות שהחלו היום יילקחו תחילה דגימות מ-100 אסירים ואנשי סגל המשרתים במרכז הרפואי של שב"ס (מר"ש), שם מוחזקת אוכלוסייה הנמצאת בקבוצת סיכון כמו גם כלואים המבודדים בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובבית הסוהר ׳מגן׳ הסמוך לו.

בהמשך ובהתאם לקצב ניפוק ערכות הבדיקה ממשרד הבריאות, ימשך הליך הבדיקה המדגמית בכלל השוהים במתקני השירות.
+שיבא: בת 86 מתה מקורונה
09:59 14/04/20  |  עידן יוסף
מטופלת בת 86 שהייתה מאושפזת בביה"ח לטיפול בחולי קורונה בשיבא מתה הבוקר. המטופלת סבלה ממספר מחלות רקע.
+התנהגות הפרט היא הקובעת
09:26 14/04/20  |  עמוס גלבוע   |   לרשימה המלאה
שום מערכת שליטה הכי טובה, ושום שר בריאות מופלא לא יועילו אם הפרט לא יהיה צייתן וממושמע וימלא בקפדנות את ההנחיות שקיבל
(צייתנים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+האנטישמים, הגזענים והקיצונים מרימים ראש
08:59 14/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מומחי ביטחון אומרים לוושינגטון פוסט, כי ניכרת החמרה בהסתה נגד יהודים, שחורים, מהגרים, פוליטיקאים ואנשי כוחות הביטחון - ויש גם מי שמציעים בצורה ספציפית כיצד לפגוע בהם  ▪  החשש המרכזי הוא מפעולות טרור, במיוחד נגד מוסדות דת, כאשר תחל ההקלה במגבלות בארה"ב
קריאות לפגוע בילדים שחורים [צילום: בבטו ויליאמס, AP]
תוכנית להתיז נגיף על יהודים [צילום: מארק לניהאן, AP]
+מניין החולים המאומתים עלה ל-11,868
08:52 14/04/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן כי מניין החולים המאומתים עלה ל-11,868, מתוכם 136 מונשמים. מניין המתים עלה ל-117. במצב קשה 181 ובמצב בינוני 168. ביממה האחרונה בוצעו 9,459 בדיקות קורונה.
תמונת מצב עדכנית
+התנועה בכביש 2 דלילה מאוד
08:48 14/04/20  |  עידן יוסף
כך נראה בכביש 2 באזור מעגן מיכאל הבוקר (ג'), ערב שביעי של פסח, בשעה 08:20.
[צילום: נתיבי ישראל]
+התנועה במנהרות הראל דלילה
08:44 14/04/20  |  עידן יוסף
כך נראו מנהרות הראל בכביש 1 הבוקר (ג'), ערב שביעי של פסח, בשעה 08:10.
[צילום: נתיבי ישראל]
+קשיש בימי קורונה
08:26 14/04/20  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
להיות קשיש בעיני, אין פירושו להיות בהכרח לנטל על החברה, על המשפחה, על מערכת הבריאות. זה גם מידע, ניסיון, יצירה וזכרונות. וכי מה לא ראיתי בימי חלדי? נולדתי חמש שנים לפני קום המדינה, וזכרונות חיי הראשונים קשורים עם מלחמת הקוממיות שלנו, עם המצור על ירושלים, עם המחסור במזון ורסיסי פגזים על מרפסת ביתנו. מאז הייתי עד, לעתים גם משתתף, במלחמות ישראל, שתחוג בקרוב את יום העצמאות ה-72 שלה
(קורונה בישראל. נעבור גם את זה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+‏ארגון הבריאות העולמי: הנגיף קטלני פי 10 משפעת החזירים
08:20 14/04/20  |  עידן יוסף
‏ארגון הבריאות העולמי: נגיף הקורונה (SARS-cov-2) - קטלני פי עשרה משפעת החזירים H1N1, שגרמה לעלייה בתחלואה בשנת 2009.
+הטיפול במשבר ה"קורונה" הרסני
08:16 14/04/20  |  נחום ולנשטין   |   לרשימה המלאה
קמפיין ההפחדה של הממשלה בגיבוי יומי של התקשורת גורם לגידול עצום במקרי דיכאון, חרדה, אלימות במשפחה והכפלת צריכת תרופות הרגעה
(ציבור מפוחד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הפסקת אש בלבד במלחמת הנפט
08:13 14/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הכמות שתקוצץ בחודשים הבאים היא מחצית בלבד מן הצניחה בביקוש בשל הקורונה - ונסיון העבר מלמד שיהיה קשה לשמור על המכסות שנקבעו, במיוחד כאשר כל הצדדים יילחמו על חלקם בשוק מצטמק
(התנודתיות תאפיין את השוק [צילום: ג'יי הונג, AP])
+הממשלה אישרה עוצר חלקי בחג
01:24 14/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הממשלה אישרה תקנות המגבילות את היציאה למרחב הציבורי בחג שביעי של פסח ובמימונה  ▪  חל מהיום בשעה 17:00 ועד ליום חמישי הקרוב בשעה 5:00 לא יהיה ניתן לצאת מעיר המגורים  ▪  התחבורה הציבורית הופסקה אמש ותחזור לפעול ביום חמישי
(המשטרה תאכוף את הגבלות התנועה [צילום: דוברות המשטרה])
+מספר חולי קורונה בישראל: 11,586
22:20 13/04/20  |  איציק וולף
מספר חולי ונשאי הקורונה בישראל עומד על 11,586 בני אדם. מצבם של 183 קשה - ללא שינוי מאתמול, ומספר המונשמים עומד על 132 בני אדם - עלייה קלה של 0.8%. מצבם של 9,270 מהחולים קל ועד היום החלימו 1,855 בני אדם מן המחלה. מספר המתים בישראל מקורונה עומד הערב על 116 בני אדם.
+ליבת הפולחן הפכה לסיכון
18:09 13/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
לא כל הנוצרים מסכימים שיש להישמע להנחיות הרפואיות, מדווח אקונומיסט  ▪  האיסלאם יישר קו במדינות בהן הממשלות שולטות בדת, בעוד בהודו זקוקה הממשלה לשיתוף פעולה של כוהני הדת ההינדים
(פרנציקוס לבדו במיסת הפסחא בוותיקן [צילום: AP])
אנדראה בוצ'לי בחג הפסחא בפתח הקתדרלה במילנו / רויטרס
+החלים חולה קורונה בן 90 ממשען באר שבע
17:43 13/04/20  |  איציק וולף
דייר בן 90 מהמחלקה הסיעודית בבית האבות משען בבאר שבע, שאושפז לפני שבועיים בבית החולים סורוקה לאחר שנתגלה בחולה בנגיף הקורונה, התאושש והחלים מהמחלה וחוזר כעת למחלקה הסיעודית.

הדייר חש בטוב ולאחר שנמצא שלילי בשתי בדיקות שנערכו לו בסורוקה, החליטה משפחתו להחזירו לדיור הסיעודי הנהלת משען מודה לדייר, למשפחתו ולצוות הרופאים שטפל בו. "זוהי הבעת אמון מרגשת ביותר מצידו של הדייר היקר שלנו ומשפחתו. אנו נוסיף לטפל במסירות ובאהבה בדייר זה ובכל דיירי משען", נאמר בהודעת משען.
+הנשיא קורא להתפלל לשלום הרב ישעיהו הבר שחלה בקורונה
17:10 13/04/20  |  עידן יוסף
נשיא המדינה קורא להתפלל לשלומו של יו"ר ארגון מתנת חיים, הרב אברהם ישעיהו בן הדסה, שחלה בקורונה, והוא מורדם ומונשם במצב קשה. בציוץ בטוויטר, כתב הנשיא: "תפילותינו שלוחות להחלמתו של הרב, איש החסד ואהבת האדם, ישעיהו הבר, בין כל חולי העם בישראל. אל נא רפא נא להם". מפעל השתלות האיברים שיזם הבר הציל את חייהם של קרוב לאלף בני אדם.
הנשיא ריבלין ורעייתו נחמה (ז"ל), בפגישתם בעבר עם הרב ישעיהו הבר [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
+מסתמן: מוסדות החינוך המיוחד לא יחזרו לשגרה אחרי פסח
16:59 13/04/20  |  עידן יוסף
בעקבות עיכובים בהיערכויות והכנת המוסדות, תלמידי החינוך המיוחד ככל הנראה ישובו ללימודים רק ביום שלישי ה-21 באפריל, ולא מיד אחרי החג. עקב כך - יידחו גם יתר השלבים בתוכנית הכוללת של החזרה לשגרה (חדשות 12).
+1,000 תופרים מייצרים מסכות רב-פעמיות כחול לבן
16:46 13/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
החלו בייצור של 300,000 מסכות  ▪  ערכות הכוללות שלוש מסכות תחולקנה במוקדי התפרצות  ▪  את המסכות ניתן לכבס ולהשתמש בהן שוב  ▪  האוכלוסייה תתודרך כיצד יש להשתמש במסכות
(מתפרה לייצור מסכות)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: בוחנים נתונים על תחלואה חוזרת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
האפיפיור פרנציקוס ערך את מיסת חג הפסחא (12.4.20) כאשר הוא כמעט לבדו בקתדרלת סנט פטרוס הענקית, בעוד מיליונים עוקבים אחרי השידור החי. משברי עבר הובילו בני אדם רבים לחפש משמעויות חדשות לדתותיהם, אך דבר לא הכין אותם לקורונה בה ליבת הפולחן – בכל הדתות – הפכה לסיכון בריאותי, מדווח אקונומיסט.
13/04/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
משרדי הביטחון והבריאות החלו במיזם שמטרתו לעודד היצע זמין של מסכות רב-פעמיות איכותיות העומדות בתקינה המתאימה לכלל האוכלוסייה. המיזם הובל על-ידי מערכת הביטחון והמוסד ושותפים לו התעשיות הביטחוניות ומומחי טקסטיל.
13/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בהמשך להיערכות המגזר הציבורי להמשך מתכונת העבודה המצומצמת בתקופה שלאחר חופשת הפסח, וזאת בהתאם להנחיות, הגיעו הממונה על השכר ויו"ר ההסתדרות להבנות באשר למתכונת העסקת עובדי המגזר הציבורי בתקופה שעד לתום חודש אפריל.
13/04/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - קשר רעוע, בוגדים, קשר דם, אגדה או הגדה, בסגר ושופרות, כדים ולפידים "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) בריאות שלמה ומועדים לשמחה רבי יהושע אומר: "בניסן נגאלו, בניסן עתידין ליגאל" (תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף י"א, עמ' א')
פגיעת הקורונה באירן היא מן החמורות בעולם, אך קולותיהם של החולים וקרובי המתים כמעט שאינם נשמעים מחוץ לגבולותיה. הנתונים הרשמיים מדברים על 70,000 חולים ו-4,000 מתים – כולל בכירים במשטר – אך רבים מעריכים שנתוני האמת גבוהים בהרבה. וושינגטון פוסט הצליח לשוחח עם כמה אירנים ולהביא תיעוד ממקור ראשון על התוהו ובוהו ועל המכה הקשה שמנחיתה המגיפה על מדינה שרבים מתושביה נאנקים ממילא במצב כלכלי קשה.
13/04/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il