|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

מתווה הסיוע לאל על יושת גם על חברות אחרות

ועדת הכספים הזמנית בקריאה לאוצר: זרזו את ההסכם עם חברות התעופה, סייעו להן גם במענקים מנכ"ל האוצר: ההסכם שיעגן הלוואה לאל-על קרוב להיחתם, ובמסגרתו תידרש החברה לצעדי התייעלות משמעותיים: "במקרה של התעופה הישראלית האפשרויות הן עזרה שתקיים תעופה ישראלית דרך החברות הקיימות, בתצורה הקיימת, או לחלופין הקמת תעופה ישראלית בכספי ציבור שתעלה הרבה פחות
17/04/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: יוחאי מוסי]

ועדת הכספים הזמנית דנה (יום ה', 16.4.20) היערכות למניעת קריסת ענף התעופה הישראלי, על-רקע נגיף הקורונה. יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר, קרא למנכ"ל משרד האוצר "לעדכן איפה עומד הנושא ומי מוביל אותו במשרד. יש ממונה על התקציבים, יש חשב כללי, יש אותך, יש רה"מ, מי מוביל את העניין הזה של קריסת ענף התעופה? אין חולק על זה שענף התעופה זה צורך אסטרטגי של מדינת ישראל, אנחנו נהנים מכך גם בימים אלה, אבל איפה אתם?!"

המנכ"ל שי באב"ד: "נפגשנו עם חברות התעופה השונות בחודש וחצי האחרונות, הפגישות האינטנסיביות ביותר היו עם אל על, כדי לייצר סיטואציה שאנחנו מוודאים שנשארת תעופה ישראלית. לא חברה כזו או אחרת, אלא להשאיר תעופה ישראלית שהיא יתרון אסטרטגי. אנחנו במתווה סיוע לחברת אל על שיושת גם על חברות אחרות, המדינה תסייע באמצעות בנק מלווה כאשר רוב הנטל על המדינה ולא על הבנק, אחרי שהחברה תראה תוכנית התייעלות מאוד משמעותית לפי פרמטרים שסוכמו מולה, כדי שהחברה תוכל לעמוד תזרימית גם בתקופת המשבר וגם לאחריו, כי תהייה תקופת הסתגלות לאחר מכן, לא יחזרו מיד לטוס רגיל. אנחנו מקווים שבימים הקרובים, אולי אפילו היום נצליח להתכנס לנוסחה עם הבנק המלווה. אם אל על תקבל את ההלוואה, לאחר מכן גם ישראייר וארקיע יוכלו לקבל את אותו סיוע בדרך קלה יותר, נוכח מצבה של אל-על לעומתן. מדובר על הלוואה שתיפרס לאורך כ-6 שנים".

ח"כ אורית פרקש הכהן: "האם המדינה תיכנס במידה כזו אחר, אם לא יעמדו בהשקעות, כדי שהציבור יראה את הכסף שלו?". ח"כ אחמד טיבי: "לאחרונה חברות התעופה עושות עבודה מצוינת, שעשו כמה טיסות חילוץ והחזירו אלפי אנשים, הביאו ציוד. המדינה מחויבת לערוב לחברות האלה, שלא יקרסו. צריך להגן עליהן בתקופת החזרת הערבות, שמעתי שמדובר על 3 שנים?".

ח"כ עופר כסיף: "ההצעה שתמורת סיוע כה או אחר, תהייה התייעלות לפיטורין המוניים לעובדים שחלקם הגדול לא הבכירים, ומקבלים השלמת הכנסה בגלל השכר הנמוך שלהם לא מקובלת. הנציגות של העובדים הציגו מתווה שמסתכם ב-150 מיליון דולר בשנה, הבעיה שהאוצר לא נפגשו עם נציגי העובדים, אלא רק עם נציגי ההנהלה. צריך מתווה שייתן מענה לעובדי החברות".

ארנון בן דוד, יו"ר ההסתדרות החדשה: "יש דרך לעשות את זה באופן יותר מתון לעניין העובדים, הצענו לתת כסף לחברת אל-על, גם אם זה כרוך בהעברת מניות למדינה, אחרת החברה לא תחזיק מעמד. צריך לחפש פתרונות נוספים איך מצילים את חברות התעופה ובראשן אל-על, לצערנו הפתרון שניתן כולל מהלך חד-צדדי מול העובדים, בנוסף אני חושש שזה לא יספיק. זה מטריד אותנו, רוב חברות התעופה בעולם קיבלו רשתות חזקות וגדולות יותר".

ח"כ ניר ברקת: "המדינה נחשבת אחד המקומות הבטוחים בעולם מצד מערכת הבריאות, במקביל לזה בדיוק הפוך בצד הכלכלי. יש אי-אמון גדול במגזר העסקי, התחושה היא שההסתכלות של האוצר היא גזברית, איך חוסכים כסף לאוצר, היא גישה לא נכונה למצב בו אנחנו נמצאים. אמרתי לפני יותר מחודש, שבעת הזו צריך תמיכה ישירה בעסקים באמצעות מנגנון מע"מ, זה הפתרון. אם היום מוקדש 40 מיליארד לסיוע לעסקים, ופחות מ-10 מיליארד באופן ישיר, צריך סיוע משמעותי הרבה יותר, למנוע פשיטות רגל. לאן יחזרו מיליון מובטלים? יש להילחם על כל עסק, כמו שנלחמים על חיי כל אדם".

ח"כ מיקי לוי: "מתי זה יתממש? האם ניתן להגדיל את טווח ההחזר לבין 8 ל-10 שנים? כי 5 שנים זה מעט". ח"כ איציק שמולי: היטיב להגיד מנכ"ל האוצר, זה ענף אסטרטגי, אני לא מבין את האמירה אם עדיף לתמוך בחברות קיימות או להקים מחדש, זה ברור שגם כלכלית וגם מוסרית שעדיף לקיים את הקימות. ארה"ב תומכת ב-10 החברות בשטחה ב-25 מיליארד דולר, בהתאמה אלה סדרי הגודל, אחרת ענפים יחרבו עד היסוד. התפקיד של האוצר לא להיות בדירקטוריון של החברות, הדרישות צריכות להיות הגיוניות, זו לא התחושה לאורך כל הדרך. אי-אפשר להציל את הענף בלי לדאוג לעובדים באותן החברות".

ניר דגן, מנכ"ל ארקיע: "יש חשיבות ענקית לזמן, כולנו עובדים באווירה בינ"ל, ברוב העולם המערבי נתנו כסף, שואלים מה עם הממשלה שלנו, ולאט-לאט מאבדים סבלנות אתנו". יעקב גנות, רשות שדות התעופה: "בשדות התעופה בכל הארץ אין הכנסות, ברמה 0. התמיכה של נתב"ג באותן שדות היא כ-400 מיליון שקל, לאחר שהוצאנו 2,500 איש לחל"ת אנחנו במצב שעוד 3-4 חודשים, גם עובדים שמוכרחים להיות פה, בחצאי משרות, לא נוכל להמשיך להחזיק ולא לתחזק את השדה. אנחנו יושבים בשבוע הבא עם האוצר, נציג תוכנית כולל התאוששות, ואני מבקש את סיוע הכנסת ככל שנצטרך".

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר: "אנחנו בהחלט בתקופה מאתגרת, הדבר הכי חשוב לנו זהו ממד הזמן, שהתוכנית תוצג כמה שיותר מהר וניגש אליה, ודבר שני שפריסת ההלוואות תהייה המהירה ביותר, דובר על 3 שנים, זה מאתגר, 6-5 שנים זה עדיף".

בהמשך השיב באב"ד לשאלות חברי הכנסת וציין כי: "במקרה של התעופה הישראלית האפשרויות הן עזרה שתקיים תעופה ישראלית דרך החברות הקיימות, בתצורה הקיימת, או לחלופין הקמת תעופה ישראלית בכספי ציבור שתעלה הרבה פחות כסף. כדי להגיע לתצוגה הראשונה, צריך לדעת שניתן את הכסף תהייה לנו וודאות שהחברות לא יקרסו ואכן תהייה תעופה ישראלית, לכן זה מצריך מהם התייעלות מאוד משמעותית" הוסיף באב"ד.

במהלך הדיון עלו טענות שונות מצד חברי כנסת על כך שהממשלה צריכה לסייע לעסקים גם בצורה תזרימית ולא רק בסיוע של הלוואות, באב"ד השיב על כך: "זו התוכנית הכלכלית הכי גדולה שנעשתה במדינת ישראל, תוכנית כלכלית של 80 מיליארד שקל. נתנו מענה כרשת סוציאלית שמחזיקה את המשק. כשהעובדים בחל"ת, המעסיק לא צריך לשלם להם שכר והוא לא משלם ארנונה עסקית, זה נותן לו את הביטחון. ויתרנו גם על תשלומי חשמל ומים, עם זאת נייצר מענקים בסך 7-6 מיליארד ש"ח, גם לעסקים קטנים וגם לחברות בעלות מחזור של עד 30-20 מיליון שקל, שם אנחנו מזהים את הסכנה הגדולה ביותר, בסיוע אותם מענקים העסקים יוכלו לשרוד".

לעניין תהיות חברי כנסת לעניין עתיד עובדי החברה, השיב באב"ד: "מטרה של חברה הינה להשיג את רווחיה, והשיקולים שלה הם רווחיות ולא כמה עובדים היא מעסיקה. אנחנו לא נכנסים לכמה עובדים תפטר או כמה תקצץ בשכר, המדינה לא שמה קריטריונים, אלא מבקשת לדעת שהחברה יכולה לעמוד".

מידן בר, יו"ר איגוד הטייסים: "הענף נכנס למשבר במציאות של שמיים פרוצים שלא קיימים בשום מדינה בעולם. ביום שאחרי לא נשרוד במצב הזה. חברה ישראלית לא יכולה לטוס מתי היא רוצה ולאן שהיא רוצה, המדינה חייבת להיכנס למעורבות מוגברת בחברות התעופה, שתהייה תחרות הוגנת לחברות הישראליות בנוסף לסיוע, שלמשבר הבא שיגיע ניכנס מחוזקים".

יו"ר אל-על: "החברה עברה סמי אונס קבוצתי אלים ביותר"


אליהו דפס, יו"ר אל-על: "החברה עברה סמי אונס קבוצתי אלים ביותר, תחת האשמות לא מבוססות. אנחנו נקבל את התוכנית אחרת לא נקבל חברה. אנחנו טוענים שאין לחברה מטרה להעסיק עובדים, אך חברה ללא מספיק עובדים אינה חברה. תסתכלו על תוצאות החברה ב-5 השנים האחרונות, בסה"כ אנחנו חברה מאוזנת. האם נכנסו בכל עולם לקרביים של חברות התעופה כפי שעשו לנו? אנחנו צריכים להתייעל, אין חברה שלא צריכה, השאלה מה מידת הדבר שקרוי התייעלות. אנחנו חייבים פריסה ארוכה, ושחלק יגיע כמענק, אנחנו לא אשמים בקורונה. כרגע דנים אתנו רק על הלוואה נושאת ריבית חשכ"ל. לוקחים אותנו לתהליך הרסני שמי שישלוט בשמיים הם חברות לואו קוסט קטנות, או חברות שנתמכות ע"י הממשלות שלהן".

ח"כ פורר סיכם את הדיון וציין כי "למעט הגדרת ענף התעופה כענף אסטרטגי, כל דרך הטיפול בעיני קלוקלת לחלוטין. הניסיון לנהל את החברות דרך המשבר, איך להתנהל ומה, זו טעות. היה צריך לפעול לפי הנוהל של ירידה במחזורים, ולפצות לפי כך.

אנחנו קוראים לסיים את האירוע עד ליום ראשון, וגם זה מאוחר ומעט מידי, כל יום שעובר יוצר עוד בעיות, והסכום הופך לגדול פי כמה. לצד האשראי להלוואה, גם לאפשר מענקים. כל יום שעובר מקרב את הקריסה. גם לעניין התחרות ביום שאחרי והדאגה לחברות הישראליות יש לפעול. יש סברה שהאוצר מביא את המצב הזה כדי להביא את החברות לקריסה, ולנהל את החברות. אם זו המדיניות, ראוי שיגידו אותה".

תאריך:  17/04/2020   |   עודכן:  17/04/2020
עידן יוסף
+נקבעו הוועדות שידונו בחוקי הקורונה
21:44 16/04/20  |  עידן יוסף
הוועדה המסדרת קבעה הערב (ה') אילו ועדות יידונו בשתי הצעות החוק הנוגעות לאכיפה בנושא הקורונה. הצעת החוק בנוגע לאיכון טכנולוגי של טלפונים של אנשים הנדרשים לבידוד - תידון בוועדת החוץ והביטחון. הצעת החוק הנוגעת לאכיפה - מעצרים/הארכת מעצר חשוד בעת מניעת חקירה - תידון בוועדה המיוחדת לנושא הקורונה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר גרוטו / Itamar Groto   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גבי ברבש   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב גנות   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר סימן טוב   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   ניר ברקת / Nir  Barkat   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סיגל סדצקי   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שי באב"ד / Shai Baabad   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מתווה הסיוע לאל על יושת גם על חברות אחרות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
במקביל להעברת המנדט להרכבת הממשלה לידי הכנסת קוראים חברי כנסת ליו"ר הכנסת, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לנצל את שלושת השבועות שנותרו לפני פיזור אפשרי של הכנסת ה-23 לקידום חקיקה הכוללת תיקון חוק יסוד הממשלה באופן שימנע את המשך כהונת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתפקידו.
16/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הודיע ליו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, כי הוא מעביר את תהליך הרכבת הממשלה ואת המנדט לעשות זאת לידי הכנסת. זאת, לאחר שאמש בחצות פקע המנדט המוארך שניתן לגנץ מבלי שכחול לבן והליכוד הגיעו להסכמות על הקמת ממשלה.
16/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
הלילה בחצות (יום ה', 16.4.20) פקע המנדט המוארך שהעניק נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ליו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, להרכבת ממשלה.
16/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, פנו באופן משותף לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, בבקשה להאריך את המנדט של גנץ להקמת הממשלה אשר פקע בחצות, עד ליום רביעי בחצות. פנייתם נעשתה לאחר שנועדו במעון ראש הממשלה, בניסיון להביא להקמת ממשלת חירום. נשיא המדינה נעתר לבקשה והאריך את המנדט של גנץ ב-48 שעות.
14/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
גנץ: נתניהו, זה רגע האמת  /  איציק וולף
נתניהו וגנץ ימסרו הצהרות מיוחדות  /  איציק וולף
בג"ץ לא מתערב בהענקת המנדט  /  איתמר לוין
זה לא עניינו של בג"ץ  /  איתמר לוין
לו הקשבנו לשופט לנדוי  /  אפרים הלפרין
גנץ, שתי הערות שוליים  /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
מאיר חוטקובסקי
מאיר חוטקובסקי
94% מהקשישים התכוננו מראש לשעת החירום והצטיידו עם רשימת טלפונים של קרובי משפחה, תרופות וכסף מזומן
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שיחה עם ההפטרה לפרשת השבוע - "פרשת צו"    אין לאלוהים ענין בדפוסים פולחניים, אם הקיומיות היומיומית נדבכיה חייבים להיות מעוגנים בגילויים של אי-צדק ואורח חיים לא מוסרי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il