|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פעילויות חווייתיות עם המשפחה בתקופת החגים
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח

תוכניתו של טראמפ להסרת מגבלות הקורונה

המושלים יקבעו את החזרה לשגרה

הסמכות בפועל להסיר את המגבלות בשל הקורונה מצויה ברמת המדינות ולעיתים אף ברמת המחוזות והרשויות המקומיות טראמפ: בסופו של דבר תהיה חזרה לשגרה מלאה ולא "מצב נורמלי חדש"
17/04/2020  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
"הפתעות נעימות בימים הקרובים" [צילום: אלכס ברנדון, AP]

מושלי המדינות בארה"ב הם שיקבעו, איש-איש במדינתו, את האופן והקצב בו יחזור המשק האמריקני לפעילות. כך הבהיר (יום ה', 16.4.20) הנשיא דונלד טראמפ, אשר פרסם שורה של קווים מנחים לצעדים אלו.

הסמכויות בנוגע לחיי היום-יום של האמריקנים מצויות ברמת המדינות, ולעיתים אף ברמת המחוזות ואפילו ברמת הרשות המקומית. מגבלות התנועה והתעסוקה בשל הקורונה נקבעו בידי המושלים ויש שוני בין מדינות שונות. בתי הספר נמצאים באחריות המחוזות והרשויות המקומיות, וכך גם רוב בתי החולים. הממשל הפדרלי ובראשו הנשיא יכולים להמליץ ולפרסם הנחיות, כפי שעשה טראמפ אמש, אך אין להם דרך לכפות את עמדותיהם, למעט באמצעות תקציבי חירום - כגון זה שהועמד לרשות המדינות בחודש שעבר.

על-פי ההנחיות שפרסם טראמפ, תנאי בסיסי להתחלת ההקלות הוא ירידה ממשית במספר חולי הקורונה בכל מדינה במשך שבועיים. תנאי נוסף הוא שבתי החולים במדינה יכולים לטפל בכל החולים ושניתן לבצע בדיקות קורונה לכל העובדים במערכת הבריאות החשופים לנגיף. טראמפ הדגיש, כי המדינות ולא הממשל הפדרלי הן האחראיות לביצוע הבדיקות - בטן רכה במשבר הקורונה בארה"ב, בשל מחסור בהן. מתאמת הקורונה בבית הלבן, דבורה בריקס, אמרה כי תפקידו של הממשל בתחום הבדיקות יצטמצם לתיאום בין המדינות לבין המעבדות.

ההנחיות אינן קובעות לוח זמנים מוגדר, אם כי טראמפ הביע שוב ושוב את רצונו שהכלכלה תשוב לפעול ב-1 במאי. הוא אמר כי לדעתו 29 מתוך 50 המדינות יכולות להתחיל בקרוב את התהליך, אם כי לא מנה את שמותיהן. "אני חושב שיהיו לנו כמה הפתעות נעימות בימים הקרובים ושזה יהיה הרבה יותר מהר מכפי שאנשים חושבים", הוסיף. עם זאת, טראמפ נמנע מלקבוע אבני דרך כגון יום העצמאות (4 ביולי) או חג העבודה (7 בספטמבר).

הקווים המנחים של הממשל כוללים שלושה שלבים. בשלב הראשון ניתן יהיה לפתוח מסעדות, בתי קולנוע, מגרשי ספורט וחדרי כושר, אם יוכלו לפעול על-פי הנחיות רפואיות קפדניות. בשלב זה יישארו סגורים בתי הספר, מעונות היום ובארים. ההנחיות יכללו בדיקת חום של הנכנסים, שמירת מרחק חברתי ושימוש באמצעי מגן. קבוצות הסיכון יתבקשו להישאר בבתים וככלל תועדף עבודה מרחוק.

אם לא יהיו סימנים להתפרצות מחודשת של הקורונה, תוכל המדינה לעבור לשלב השני, בו ניתן יהיה לפתוח את בתי הספר, לבצע נסיעות שאינן חיוניות ולהקל על הריחוק החברתי במתקנים שנפתחו בשלב הראשון. בשלב השלישי יוסרו רוב המגבלות שיישארו, אם כי עדיין יומלץ על שמירת מרחק חברתי מוגבל. טראמפ אמר כי לא יהיה "מצב נורמלי חדש" בו יוטלו מגבלות לאורך זמן, וכי בסופו של דבר - החיים יחזרו לשגרה מלאה.

מושל ניו-יורק, אנדרו קומו, פרסם אמש תוכנית משלו לחזרה לשגרה במדינתו - אשר נפגעה בצורה הקשה ביותר בארה"ב, עם למעלה מ-10,000 מתים מהקורונה. קומו מצפה שהבדיקות יתקיימו בשיתוף פעולה עם הממשל הפדרלי, ולצד זאת תהיה חובה של בדיקת חום לפני כניסה לבניינים ושימוש במסיכות ובכפפות בתוכם.

תאריך:  17/04/2020   |   עודכן:  17/04/2020
איתמר לוין
+מחלקת ניתוחי לב ברמב"ם לבידוד - בגלל חולה קורונה
20:35 17/04/20  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
הפעילות במחלקה תימשך באופן חלקי בלבד  ▪  ניתוחים וצינטורים יידחו במספר ימים  ▪  איש מהצוות לא דיווח על סימפטומים לקורונה
(בית החולים רמב"ם [צילום: פלאש 90])
+שוטרים פיזרו מתפללים מבית תפילה נוצרי באילת
20:21 17/04/20  |  יואב יצחק
שוטרי המשטרה הפסיקו תפילה של עשרות משתתפים אריתראים בבית תפילה נוצרי באילת. השוטרים הגיעו בעקבות דיווח לפיו עשרות משתתפים בתפילה בבית תפילה נוצרי ברחוב האלמוגים באילת. למקום הגיעו כוח משטרה ולוחמי יס"מ. במקום אותרו למעלה מ-100 נשים וגברים, יושבים בצפיפות ובניגוד להוראת תקנות צו בריאות העם. לבקשת המשטרה פוזרו המתפללים ללא התנגדות. נגד כהן הדת ושלושה ממארגני התפילה הוגשו דוחות. כהן הדת שמנהל את המקום זומן לשימוע בפני מפקד מרחב אילת בסיומו הורה על סגירת המקום למשך 30 יום.
מתפללים אריתראים, הפרת הסגר [צילום: דוברות המשטרה]
+טראמפ: סין הודיעה - מספר המתים מהנגיף הוכפל
20:14 17/04/20  |  יואב יצחק
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "סין הודיעה עכשיו כי מספר המתים מהנגיף המסתורי במדינה הוכפל. זה רחוק לגמרי מזה וגבוה הרבה יותר מהמספרים של ארה"ב, אפילו לא קרוב". הנשיא צייץ לאחר שהרשויות בסין הודיעו כי נפלו שגיאות באיסוף המידע, בשל הנסיבות המיוחדות שנוצרו בסין עם פריצת המגיפה.
(טראמפ. נגיף מסתורי [צילום: אנדרו הרניק, AP])
+אל תקנאו בפוליטיקאים בימי הקורונה
18:15 17/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הקורונה מונעת מן הפוליטיקאים כמה מכלי העבודה המרכזיים שלהם, מציין אקונומיסט  ▪  בטווח הקצר זוכים המנהיגים לאהדה, אך זהו תגמול קטן ביחס לסיכונים שבפניהם: הן פיזיים - ראו בוריס ג'ונסון - והן פוליטיים, במיוחד כאשר תקום דרישה לחקור את ההכנות למגיפה ואת ההתמודדות איתה
מרקל. בגלל חיסון [צילום: AP]
מקרון. "אנחנו במלחמה" [צילום: AP]
+"השוטרים חשו בסכנת חיים"
15:13 17/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשטרה אומרת כי לא היה מנוס משימוש ברימוני הלם כדי להגן על הכוחות בשכונה החרדית ומצרים על פציעת הילדה  ▪  ליצמן: חייבים למנוע השתוללות משטרתית, שימוש בכוח מופרז וזריקת רימוני הלם בתוך שכונה צפופה, מלאה בילדים קטנים  ▪  רדיו קול חי יוזם הפגנה
הרימון הלם שנורה לעבר עוברי אורח
פגיעת הרימון [מתוך סרטונים שצולמו באירוע]
המתקפה נגד השוטרים [מתוך סרטונים שצולמו באירוע]
+שוחררה היולדת שחלתה בקורונה
13:56 17/04/20  |  עידן יוסף
יולדת בת ה-26 שהייתה מורדמת ומונשמת בבית החולים שיבא לאחר שחלתה בקורונה וילדה בניתוח חרום בשלום. החלימה, נגמלה מהנשמה, שוקמה ושוחררה לביתה בריאה.
+מלון בטבריה מוכשר לקליטת מבודדים חרדיים
13:47 17/04/20  |  
פיקוד העורף התחיל הלילה להכשיר את מלון ציפורי-עדן, ששוכן במרכז טבריה ועובד עם האוכלוסייה החרדית, לקליטת מבודדים. בעיר לא מבינים מדוע יש צורך בהסבת המלון למבודדים בזמן שמלונות לביא וכינר שנמצאים באזור ומיועדים גם הם לקליטת אוכלוסייה חרדית עומדים ריקים כמעט לחלוטין.
+חייל בביה"ס להנדסה צבאית נדבק בקורונה
13:44 17/04/20  |  עידן יוסף
פלוגה שלמה נכנסה לבידוד בבית הספר להנדסה צבאית שבדרום לאחר שחייל בבסיס אובחן כחולה בנגיף. במהלך הימים האחרונים דגמו בצה"ל 81 חיילים אשר עלה לגביהם חשש שנדבקו - ושבעה מהם אובחנו כחולים ופונו למתקן ההחלמה (חדשות 12).
+מקרי קורונה התגלו במרכז לברה"נ בב"ש
13:40 17/04/20  |  עידן יוסף
פרסום ראשון: שני אנשי צוות שעובדים במחלקה הגריאטרית שבמרכז לבריאות הנפש בבאר שבע אובחנו כחולי קורונה. כל החולים שהיו במגע איתם נכנסו לבידוד. המקום יעבור חיטוי (חדשות 12).
+אלמונית מהונג קונג
13:39 17/04/20  |  ח"כ עפר שלח   |   לרשימה המלאה
לפי אתר worldometer המהימן, במספר הבדיקות לנפש מדורגת ישראל חמישית בין 38 המדינות (37 אירופיות ואנחנו); במספר החולים המאומתים - אנחנו במקום ה-26 הגרוע; ובכמות הנפטרים מהמגיפה אנחנו בדיוק באמצע, 19 מ-38  ▪  וזה מוביל למסקנה - הגיע הזמן לעבור למדיניות אחרת
([צילום: פטריק פלואל/AP])
+משרד הבריאות פתח בהסברה משמעותית למגזר החרדי
13:37 17/04/20  |  עידן יוסף
האגף להסברה של משרד הבריאות מקיים בשעות האחרונות מסע הסברה נרחב בקרב המגזר החרדי. הוא עושה זאת בתפוצה של למעלה ממיליון הודעות קוליות בסלולר ובנייח ובכרוזי משרד הבריאות בריכוזי האוכלוסייה החרדית.
[צילום: משרד הבריאות]
+גפני יוזם מתווה מוסכם לפתיחת הישיבות
13:31 17/04/20  |  עידן יוסף
בהוראת הרב חיים קניבסקי, ח"כ משה גפני התחיל לגבש מתווה לפתיחת הישיבות, הכוללים והתפילות במניין. היום ישוחח עם ראשי הישיבות והרבנים החרדים ובתחילת השבוע עם רה"מ נתניהו וגורמי המקצוע. גפני: "נגיע למתווה מוסכם במטרה להניע את לימוד התורה והתפילות שעליהם העולם עומד" (חדשות 12).
+האם "היררכיית השליטה" תעבוד
13:08 17/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קיימים חמישה צעדים להתמודדות עם סיכונים, אך רק שלושת הפחות-יעילים שבהם אפשריים מול הקורונה, מנתח וושינגטון פוסט  ▪  סין כבר מפעילה אותם, והמסקנה היא שהדרך תהיה ארוכה וקשה
(גם בארה"ב ממליצים על הפרדה)
+לפתוח גנים ובתי"ס יסודיים
12:22 17/04/20  |  אהוד ברק   |   לרשימה המלאה
אם התלמידים, המורות וההורים לא נפגשים עם סבא וסבתא אין סיבה שלא לפתוח  ▪  יש להפקיע את הובלת השיקולים ממשרד הבריאות ומראש הממשלה שמפחידים זה את זה  ▪  רשומה מספר 10
(הרבה ביצוע [צילום: פלאש 90])
+ירידה במספר המונשמים; עלייה במספר המתים והחולים קשה
09:59 17/04/20  |  עידן יוסף
מספר חולי הקורונה המאומתים נכון להבוקר (ו') הוא 12,855. ביממה האחרונה עלה מספר החולים קשה בב-4.5% ל-182 ומספר המונשמים ירד בכ-8% ל-129. עלייה של כ-6% במספר המתים מהנגיף, שעומד כעת על 148.
תמונת מצב עדכנית
+3 מיליון מסכות כירורגיות נחתו בישראל
09:09 17/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התרומה, של הפילנתרופ הישראלי-אמריקני יורי מילנר, תסופק לצוותי רפואה ולשורת עובדים חיוניים במשרדים ממשלתיים וציבוריים  ▪  משרד החוץ אשר סייע בהשגת התרומה, בתיאום הגעתה ובחלוקתה: "נדיר לראות תרומות פרטיות בהיקף כזה"
המטוס שהוביל ארצה את המסכות [צילום: דוברות מד"א]
+ממשלת בריטניה נדהמה מהציות
08:21 17/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ממשלת בריטניה עשתה עבודה מצוינת כאשר שכנעה את אזרחיה שמגבלות הקורונה חיוניות - ויהיה עליה לעשות זאת גם כדי לשכנע אותם לחזור לשגרה, כותב דיילי טלגרף
(בתי החולים עומדים בנטל [צילום: אלברטו פזאלי, AP])
+בתי אבות וההכללות הפרועות
07:42 17/04/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
14 מתים מאותו בית אבות זה מספר בלתי נתפס, אך אל נזרוק את הקשיש עם הדוש, בואו ננסה להבין מה קורה בין המספרים
(בית האבות נופים [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90])
+המשק הסיני הצטמק ב-6.8% ברבעון הראשון
07:13 17/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתוני חודש מארס מצביעים על הקושי להתאושש מן הקורונה: הייצור התעשייתי ירד ב-1.1%, המכירות הקמעונאיות צנחו ב-15.8% וההשקעה בנכסים קבועים - ב-16.1%  ▪  הבורסות במזרח מגיבות בעליות: הנתונים הסיניים היו צפויים

(חוששים לצאת מהבתים [צילום: נג האן גואן, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המושלים יקבעו את החזרה לשגרה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
17/04/20 12:25
 
חשדנית
17/04/20 19:10
 
חשדנית
18/04/20 14:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ועדת הכספים הזמנית דנה (יום ה', 16.4.20) היערכות למניעת קריסת ענף התעופה הישראלי, על-רקע נגיף הקורונה. יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר, קרא למנכ"ל משרד האוצר "לעדכן איפה עומד הנושא ומי מוביל אותו במשרד. יש ממונה על התקציבים, יש חשב כללי, יש אותך, יש רה"מ, מי מוביל את העניין הזה של קריסת ענף התעופה? אין חולק על זה שענף התעופה זה צורך אסטרטגי של מדינת ישראל, אנחנו נהנים מכך גם בימים אלה, אבל איפה אתם?!"
17/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת השרים החליטה לפתוח את המשק, באופן הדרגתי, לפעילות מלאה החל מיום א' הקרוב. התוכנית המלאה תוצג בפני הציבור עד מוצאי שבת. על-פי התוכנית, תותר פתיחת חנויות רחוב וניתן יהא לחזור לעבודה מלאה. כאמור, באופן הדרגתי ובכפוף למגבלות שיוצגו. מפעלים יחזרו לשגרה בכפוף לשמירה על מגבלות מרחק וחיטוי.
16/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
קטר נעלה עשרות אלפי עובדים זרים בשכונות צפופות, העלולות להפוך למוקד קורונה. חברות סעודיות הורו לעובדים זרים להישאר בבתיהם והפסיקו לשלם להם. שחקנית כווייתית אמרה בטלוויזיה המקומית שיש לזרוק למדבר את מהגרי העבודה.
16/04/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מדינת ישראל העבירה למערכת הבריאות הפלשתינית - ביהודה ובשומרון וברצועת עזה - אלפי ערכות בדיקה לזיהוי נגיף הקורונה. העברת הערכות נעשתה בתיאום מת"ק עזה והמנהל האזרחי ביהודה ושומרון.
16/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
הבנק הבינלאומי הודיע כי משבר הקורונה עלול להוביל להשפעה לרעה על התוצאות הכספיות של הבנק לשנת 2020 וכי למשך חצי שנה יימנע מחלוקת דיבידנד. זאת, כחלק מהוראת שעה ומבלי לשנות את מדיניות חלוקת הדיבידנד של הבנק.
16/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
הגבלות על י-ם; סגר חלקי בבני ברק  /  מירב ארד
האבטלה ברוטו בארה"ב - דו-ספרתית  /  איתמר לוין
הפנטגון: זום אסור בשימוש רשמי  /  אביתר בן-צדף
תפקידו של הצבא במלחמה נגד הנגיף  /  פרופ' סטיוארט כהן, מאיר אלרן
בחצר בית האבות "משען" בבאר שבע  /  איתן קלינסקי
התרופה הקטלנית של טראמפ  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ערוצי הטלוויזיה מהדהדים את סינוואר    הסנאטור שומר משתלב בזרם העכור    על "הציונות" של עיתון הארץ    מי מממן שלטי חוצות נגד נתניהו; והיכן העיתונות החוקרת והנשכנית
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי איש המטרייה חייב ללכת, והדמוקרטיה במיטבה זועקת כי על עמיתיו לסיעת הליכוד לבחור "ברעך הטוב ממך"
יוסי קנדלקר
יוסי קנדלקר
אם נצליח להביט על הדברים הטובים ולשדר כלפי חוץ ואז כלפי פנימה קלילות ולענות על השאלה - "מה נשמע" ב-"הכל בסדר" ובאמת להתכוון לזה, לאט-לאט זה יהיה חלק מאתנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il