|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח

חוקרים אמריקניים בודקים: האם ימאים פיתחו חסינות לנגיף <br>

המחקר יזהה הפצה של הנגיף בין בני-אדם עוד לפני שהתגלו תסמיני המחלה כשהנבדקים נמצאים בחדרים סגורים וצפופים כמו על ספינה, ומי מהם פיתח חסינות לנגיף שיעורי תמותה גדולים בקרב חיילים משוחררים אמריקניים נושאת-המטוסים שארל דה-גול הצרפתית יצאה מכשירות מבצעים מאחר שכמחצית מאנשי צותה נדבקו בנגיף
20/04/2020  |   אביתר בן-צדף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
סיפון הטיסה של USS תיאודור רוזוולט [צילום: קייליאנה גניר / AP]

חוקרים מהמרכזים האמריקניים לבקרת מגפות (CDC) בודקים האם ימאים בנושאת-המטוסים תיאודור רוזוולט, שהוכתה בנגיף הקורונה, פיתחו חסינות לווירוס. זאת, כדי להבין יותר טוב את התנהגות הנגיף במקומות סגורים - דווח ביום שישי.

אדמירל ברוס גילינגהאם, קצין הרפואה הראשי של חיל-הים, מסר, כי צוותים רפואיים ייקחו דגימות דם ודגימות נוזלי אף מהימאים, שספינתם עוגנת בגואם, כשיותר מ-600 אנשי צוותה נפגעו כבר בקורונה, ואחד מהם הלך לעולמו בשבוע שעבר. הימאים יתבקשו לדווח בשאלון על גילם ועל מחלות רקע ופרטים גופניים אחרים, כדי שהחוקרים יוכלו לזהות מי מהם היה בסיכון גבוה לחלות בקורונה.

המחקר יזהה הפצה של הנגיף בין בני-אדם עוד לפני שהתגלו תסמיני המחלה כשהנבדקים נמצאים בחדרים סגורים וצפופים כמו על ספינה. בדיקות סרולוגיות יזהו מי מהימאים פיתח חסינות לנגיף אף מבלי שהראה את תסמיני המחלה. המסקנות יאפשרו, כך מקווים בחיל-הים ובמרכזים לבקרת מגפות, לעצב טוב יותר את המדיניות ואת מדיניות ההסברה על המחלה.

סבורים, כי רק בעוד כחודש ייוודעו תוצאות המחקר.

חיל-הים בדק בינתיים 92 אחוזים מצוות רוזוולט, וגילה 585 ימאים, שנדבקו בנגיף. כלומר, נכון ליום ראשון - נמצא, כי 3,724 מימאי רוזוולט לא נדבקו.

בתחילת השבוע שעבר נמסר, כי משלוחי אספקה באוויר (COD) לנושאת-המטוסים, שהגיעו מהפיליפינים, או מיפן, גרמו להפצת הנגיף COVID-19 בקרב אנשי צוותה, ואנשי הספינה לא נדבקו בו כשעגנו בנמל בוויטנאם - כפי ששיערו קודם לכן. שני החולים הראשונים בקורונה ברוזוולט היו מאנשי כנף האוויר של הספינה.

ימאים ברוזוולט, שנדבקו בנגיף, נמצאים בבידוד מבוקר במתקני חיל-הים בגואם, שבהם בודקים אותם צוותי הרפואה של הבסיס הימי ושל רוזוולט, שתוגברו על-ידי גדוד רפואה של חיל הנחתים, המוצב באוקינאווה.

תמותה גדולה

בינתיים נמסר, כי שיעור התמותה בקרב חיילים משוחררים אמריקניים, הנמצאים במתקני המשרד לחיילים משוחררים (VA) בכל רחבי ארצות-הברית, גדול.

כך, בבית-אבות בפנסילווניה של המשרד לחיילים משוחררים מתו כבר עשרה חיילים משוחררים מקורונה, ואנשי צוות רפואי בו נדבקו בנגיף. נמסר, כי לפחות 6,900 חיילים משוחררים אמריקניים, החיים במתקני המשרד לחיילים משוחררים בכל רחבי ארצות-הברית, מתו עד כה מקורונה.

נושאת-המטוסים אינה מבצעית

בצרפת נמסר, כי יותר מאלף מימאי נושאת-המטוסים שארל דה-גול, ספינת-הדגל של חיל-הים הצרפתי, נדבקו בנגיף הקורונה. כעת מחטאים את הספינה, ששבה לנמל-הבית שלה בטולון שבים התיכון ביום ראשון לפני שבועיים.

אחד מימאי שארל דה-גול נמצא בטיפול נמרץ, ועשרים אושפזו - מסר דובר חיל-הים הצרפתי. על נושאת-המטוסים מוצבים ארבעה ימאים אמריקניים במסגרת הסכם לשיתוף פעולה, ושניים מהם נדבקו בנגיף.

בינתיים אין דיון ציבורי בצרפת אודות הנעשה בנושאת-המטוסים, אך פלורנס פארלי, שרת ההגנה, וראש שירותי הרפואה הצבאיים כבר נשאלו על כך בפרלמנט. פארלי דיווחה, כי 1,081 מ-2,300 ימאי שארל דה-גול וספינות הליווי שלה נדבקו עד כה בנגיף, והספינה כעת אינה כשירה מבצעית. כנראה, תשוב להיות מבצעית בחודש מאי, אחרי שיסתיים חיטויה.

נושאת-המטוסים עגנה בנמל ברסט בצפון-מערב צרפת באמצע חודש מארס, שהתה בים הצפוני, ועגנה בקפריסין כשפעלה במזרח הים התיכון. חיל-הים תחקר עד כה 350 מאנשי הצוות היכן היו כשירדו מהספינה בתקופה זו. לפי הדיווחים, הכריז הנשיא מאקרון על מצב חירום בצרפת כמה שעות אחרי ששארל דה-גול יצאה מנמל ברסט.

שיא המחלה בנושאת-המטוסים היה ב-5-4 באפריל, ואז ביקש מפקדה להחזירה לנמל-האם, ושרת ההגנה אישרה זאת מיד, והספינה הגיעה לנמל טולון ב-12 באפריל.

תאריך:  20/04/2020   |   עודכן:  20/04/2020
אביתר בן-צדף
+אל-על במו"מ להלוואה בערבות מדינה
21:37 20/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
החברה הודיעה לבורסה כי היא מנהלת משא-ומתן עם בנק ישראלי לקבלת הלוואה המגובה באופן חלקי בערבות מדינה  ▪  מגעים נעשים עם האוצר בנושא
(רוב צי המטוסים - על הקרקע [צילום: איציק וולף])
+"לזהות מגמות ולא לכבות שריפות"
18:29 20/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פרופ' רוני גמזו, שנבחר כפרויקטור לניהול התוכנית לצמצום התחלואה בקורונה בבתי האבות, פרסם את עיקרי התוכנית  ▪  יש להגדיר משימות השגרה, הגדרת התפרצות וניהולה בלו"ז מהיר, חד, שבו סדרת הפעולות והאחריות לכל גורם ברורה ומבוקרת תוך הקפדה תחקור מהיר ומניעת התפשטות ההדבקה  ▪  מוקד מיוחד יעביר מידע לבני המשפחות
(גמזו. לזהות את המגמות [צילום: משרד הבריאות])
+הסרת המגבלות - שאלה מוסרית
18:00 20/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בעלת טור בכירה בדיילי טלגרף טוענת, כי האיזון בין שיקולי הבריאות לשיקולי הכלכלה אל מול הקורונה, מחייב דיון לאומי מעמיק בסוגיות מוסריות
(פארק סנט ג'יימס, לונדון [צילום: קירסטי וויגלסוורת', AP])
הקורונה בבריטניה, 19.4.20 / סקיי ניוז
+שר הבריאות ליצמן החלים ממחלת הקורונה
17:56 20/04/20  |  איציק וולף
שר הבריאות, יעקב ליצמן, החלים מקורונה וימשיך בשיגרת עבודה מלאה. ממשרד הבריאות נמסר כי שתי בדיקות הקורונה האחרונות שנערכו לליצמן נמצאו שליליות.

"התבשרתי על החלמה מלאה מהנגיף ברוך השם. זו היתה בשבילי הזדמנות נאותה להיווכח אישית בעבודתם המסורה של צוותי הרפואה היקרים שלנו. תודתי לכל מי שהתעניין ודאג לשלומי", אמר ליצמן.

עוד הוסיף כי הוא קורא לאזרחי ישראל להמשיך לשמור על כל הוראות משרד הבריאות לריחוק חברתי. "ההקלות שניתנו מותנות בשמירה קפדנית של הציבור על ההגבלות הקיימות. רק בדרך זו נוכל לנצח את נגיף קורונה, למען כלל אזרחי ישראל ובריאותם. יחד ננצח בעזרת השם", אמר.
+44,399 דוחות נרשמו מתחילת משבר הקורונה
17:02 20/04/20  |  עידן יוסף
עד כה נפתחו במשטרה 202 תיקים פליליים הקשורים להפרות הבידוד, הפרת הוראה חוקית והפצת הנגיף. בנוסף נפתחו 51 חקירות בגין מקרים שונים של הפצת מידע כוזב. כמו-כן, עד כה נרשמו ע"י המשטרה 44,399 דוחות בחלוקה הבאה:
🔹 יציאה אסורה למרחב הציבורי בניגוד לתקנות - 35,283 דוחות.
🔹 שהייה במרחב הציבורי במקום שנאסר - 5,092 דוחות.
🔹 תפילה בניגוד לתקנות - 1.193 דוחות.
🔹 הפרות הקשורות בהפעלת בתי עסק\חנויות -1,088 דוחות.
🔹 סירוב להוראה על פיזור התקהלות אסורה - 1,075 דוחות.
🔹 איסורים נוספים שנקבעו בתקנות - 400 דוחות.
🔹 הפרות הקשורות לחובת הבידוד והדיווח - 278 דו״חות.

מדי יום מבקרים השוטרים חולים מאומתים השוהים בביתם ומחויבי בידוד רבים. עד כה נבדקו למעלה מ-101,000 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ, ובנוסף נערכו בדיקות פתע של 8,945 חולים מאומתים שאמורים לשהות בביתם. מדי יום מבקרים השוטרים גם בבתי עסק רבים, בתי תפילה, בשווקים, במרכזי הקניות, בפארקים, בחופי ים וכיו"ב, כשמרבית בעלי העסקים והאזרחים, מקפידים על ההנחיות במלואן. המשטרה סגרה עד כה 136 בתי עסק באמצעות צווים בגין הפרת התקנות.
[צילום: דוברות המשטרה]
[צילום: דוברות המשטרה]
+יו"ר ההסתדרות ונשיא להב: לשלם מיד דמי אבטלה לעצמאים
16:43 20/04/20  |  עידן יוסף
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, נועד עם נשיא להב, עו"ד רועי כהן. השניים נועדו כדי לבחון דרכים משותפות, שבהן ניתן לסייע לציבור העצמאים והפרילנסרים בארץ.

השניים מתחו ביקורת חריפה על תוכניות החילוץ שהעמידה המדינה למשק וציינו כי "יש להפעיל את הקרנות שהועמדו לטובת המשבר ולתת פיצוי בגין ירידה במחזור ובהיקף הפעילות העסקית". הם קראו לממשלה להבטיח תשלום מיידי של דמי אבטלה לעצמאים, על-פי אותם כללים שמעגנים את הזכות לשכירים.
(בר-דוד וכהן. משלבים ידיים (כמעט))
+עשרות אלפי אביזרים לבדיקות קורונה נחתו בישראל
16:24 20/04/20  |  עידן יוסף
חברת AID GENOMICS הנחיתה הלילה בישראל משלוח ראשון הכולל עשרות אלפי בדיקות ומכשור לייצור בדיקות RNA-COVID 19. מחר צפויה לצאת טיסה נוספת מסין עם טכנאים מקצועיים לסיוע בבניית מתחמי המעבדות.

יתר המשלוחים, המתקיימים במסגרת ההסכם עם משרד הבריאות ומנהל הרכש במשרד הביטחון, יגיעו בימים הקרובים. המכשירים לבדיקות הקורונה יהיו שמישים לפעולה במהלך השבועות הקרובים.
[צילום: באדיבות אל על]
+סטודנטים תאילנדים לחקלאות קיבלו משלוח מיגון משגרירות ארצם
16:16 20/04/20  |  עידן יוסף
אנשי שגרירות תאילנד בישראל הביאו ציוד מיגון מקורונה לסטודנטים התאילנדים הלומדים במרכז ההשתלמויות בערבה התיכונה AICAT המכשיר משתלמים בענף החקלאות המתקדמת. המשלוח כלל מטליות לחיטוי ידיים וחטיפים תאילנדים, ונועד לעודד את 80 הסטודנטים מתאילנד הלומדים עם שאר 1,190 הסטודנטים בערבה מאז אוגוסט 2019. על-פי הנחיות המועצה האזורית הערבה התיכונה, אנשי השגרירות נפגשו בשער הישוב עם חני ארנון, מנהלת מרכז המשתלמים והצוות והעבירו את החבילות לידיהן עבוד הסטודנטים.

בעת זו הסטודנטים לא לומדים בקמפוס, אלא בלמידה מקוונת וכמו כל החקלאים בערבה מסייעים זה לזה בחוות החקלאיות עקב המצב. הסטודנטים היו אמורים לסיים את הלימודים בערבה ביוני 2020, אך עקב המצב, התבקשה הממשלה באמצעות שר החקלאות צחי הנגבי, לאשר ארכה לשהות בישראל עד להשלמת הלימודים עד מאי-יוני 2021.
([צילום: מרכז השתלמויות הערבה התיכונה])
+מודיעין עילית: פוזר תלמוד תורה לא חוקי
16:05 20/04/20  |  עידן יוסף
במודיעין עלית איתרה המשטרה תלמוד תורה של הפלג הירושלמי, שבו שהו כ-50 ילדים בניגוד להנחיות צו בריאות העם. עם הגעת הכוחות פוזרו הילדים לבתיהם. ארבעה מבוגרים סרבו לפזרם, סרבו להזדהות עוכבו לחקירה. לשלושה מהם נרשמו קנסות במקום.
[צילום: דוברות המשטרה]
+מחיר הנפט מארה"ב - אפס
15:36 20/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הנפט מטקסס איבד את כל ערכו, בשל חוסר עניין מצד משקיעים בחוזים לחודש הבא  ▪  החוזים לחודש יוני נסחרים ברמה יציבה יחסית של 23 דולר לחבית  ▪  הבורסות בניו-יורק מגיבות בירידות קלות
(שדה נפט בטקסס [צילום: סו אוגרוקי, AP])
+ארגון העיתונאים מבקש להציג שאלות לראש הממשלה
15:30 20/04/20  |  עידן יוסף
‏ארגון העיתונאים פנה ביחד עם מנכ"לי חדשות 12 וחדשות 13 וראש חטיבת החדשות בכאן לרה"מ בנימין נתניהו בבקשה לאפשר לעיתונאים להציג שאלות במהלך ההצהרות בנושא הקורונה.
+תנו לראשי הרשויות לסייע לתושבים
15:27 20/04/20  |  אושרת גני גונן   |   לרשימה המלאה
היה ראוי לו ראשי הרשויות היו שותפים לתהליכי קבלת ההחלטות באופן בו יוכלו לתווך אותן ואת ההנחיות לציבור  ▪  בינתיים מונע משרד המשפטים מרשויות מקומיות לספק מידע הכרחי לתושבים על תחלואה ביישובים כדי להגן על בריאותם, גם כאשר החולים המאומתים מאשרים זאת מרצונם החופשי
(דרוש מיסוד תחום ההתנדבות ברשויות [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90])
+בני ברק: התקהלו ונעלו עצמם עם ילד בן 4
14:50 20/04/20  |  עידן יוסף
ברחוב אברבנאל בבני ברק פיזרה המשטרה מתקהלים אשר שהו בתוך בית כנסת מאחורי דלת נעולה, בניגוד להנחיות. למתקהלים נרשמו דוחות. שעות סופרות לאחר מכן, הוזעקו שוטרים לרחוב אלישע בעיר ומאחורי דלת נעולה מצאו עשרות מתפללים ובהם פעוט כבן 4.

המתקהלים שהו במקום ללא מסכות וללא שמירת מרחק כנדרש תוך סיכון חייהם. המתקהלים פוזרו לאחר שהשוטרים רשמו 15 דוחות.
[צילום: דוברות המשטרה]
+בוריינות החליפה את האוריינות
14:18 20/04/20  |  יורם דורי   |   לרשימה המלאה
לבורות מתלווה גם יוהרה, שרלטנות וחוצפה של כתבים ופרשנים ששמים עצמם לדוברי משרד הבריאות, מדקלמים דפי מסרים ומנהלים ויכוחים עם אנשי מקצוע משל היו מומחים למגיפות והשתלמו בהתפשטות נגיף הקורונה במשך שנים
([צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+זכרון יעקב: מתפללים נעלו עצמם בבית כנסת ונקנסו
14:13 20/04/20  |  עידן יוסף
בזכרון יעקב איתרה המשטרה התקהלות אסורה של 14 מתפללי שחרית בבית כנסת. המתפללים נעלו את דלת הכניסה מבפנים, תוך סיכון בריאותי שלהם ושל בני משפחתם. לאור הזלזול הבוטה בחוק, המתיר תפילה מחוץ לכתלי בית הכנסת בלבד, רשמו השוטרים דוחות ופיזרו את ההתקהלות האסורה.
+יו"ר ועדת החינוך: "המורים זכאים לשכר מלא על השלמת ימים בחופש"
13:15 20/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ ניצן הורביץ, בוועדות החינוך של הכנסת [צילום: דוברות הכנסת]
+האסטרטגיה הרפובליקנית: נגד סין
13:04 20/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
למרות שטראמפ עדיין מעביר מסרים סותרים לגבי סין, מחוקקים במפלגתו וגופים הקשורים עימה מנהלים קמפיין ברור: להאשים את סין במגיפה - כדי לסייע לעצמם בבחירות, מדווח וושינגטון פוסט
("מחבב, אבל" [צילום: אהן יאנג-ג'ון, AP])
+נתניהו שוחח בטלפון עם יובל ברמי
12:28 20/04/20  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטוויטר: "שוחחתי בטלפון עם יובל כרמי, בעל דוכן הפלאפל מאשדוד. אני כואב את הכאב שלו ושל רבים מבעלי העסקים הקטנים והעצמאיים בישראל. המצוקה שלהם אמיתית. הבעיות אמיתיות ואנחנו נפתור אותן".

"יו"ר יש עתיד-תל"ם, יאיר לפיד, צייץ בטוויטר: "אז ביבי התקשר לבעל דוכן הפלאפל באשדוד ומיד רץ לעשות עליו סיבוב יחסי ציבור. צעירי יש עתיד לעומת זאת פשוט הלכו לעזור לו".
+שיפור במצבו של נשיא איחוד הצלה אלי ביר
12:26 20/04/20  |  עידן יוסף
לאחר כחודש ימים, החליטו רופאי בית החולים במיאמי שבו היה מאושפז נשיא איחוד הצלה, אלי ביר, לשחררו להמשך טיפול והשגחה רפואית בארץ. ביר היה מורדם ומונשם לאחר שחלה בקורונה. הוא יצא בטיסה מיוחדת הערב (שעון ארה"ב) וצפוי לנחות ביום שלישי בצהריים.
+איגוד הכדורסל מבקש לחזור לשגרת אימונים
12:13 20/04/20  |  עידן יוסף
איגוד הכדורסל למשרד הספורט: אפשרו לנו לחזור לאימונים קלים בתחילת חודש מאי. האיגוד העביר תוכנית אימונים אותה כתבה הוועדה המקצועית, בראשות פיני גרשון.
+על חומת הכשרות
11:58 20/04/20  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה
המחלה הזו - זו שכולנו כלואים בגלל התפשטותה, היא עוד מגיפה עולמית שמקורותיה ושורשיהם בדרך אכילת בעלי חיים  ▪  היהדות, ובמיוחד בפרשיות "שמיני" ו"ראה" בתורתנו הקדושה, נתנה לעם ישראל את מתכון מיגור המגיפות הללו במערכת של אכילה מבוקרת שכותרתה המוכרת היא "כשרות"
(תכונות שליליות של הטורף [צילום: אנה קפלן/פלאש 90])
+יולדת חלתה בקורונה; מצבה קשה
11:39 20/04/20  |  עידן יוסף
‏בת 27 שחלתה בקורונה ומצבה קשה יולדה הלילה בניתוח קיסרי במרכז הרפואי זיו בצפת. התינוק, שנולד במשקל 2.400 ק"ג, הועבר לפגייה להמשך טיפול. האב מאושפז גם הוא במחלקת הטיפול בחולי קורונה בבית החולים, במצב קל.
+ח"כ אזולאי על שכר הצוותים הרפואיים: "פגיעה במערכת הבריאות"
11:17 20/04/20  |  מירב ארד
חה"כ ינון אזולאי (ש"ס) אמר בדיון בוועדת העבודה והרווחה בנושא שכר הצוותים הרפואיים המחויבים בבידוד עקב מחלת הקורונה: "התנהלות האוצר בנושא שכר הצוותים הרפואיים - פגיעה אנושה במערכת הבריאות". כמו שבמלחמה לא שואלים שאלות ביחס לתקציב הביטחון המקודש. כך יש לנהוג במערכה זו ביחס לשכר הצוותים הרפואיים"ץ
+מגיפת הקורונה - האירוע המתגלגל
11:12 20/04/20  |  ד"ר גדעון גינוסר   |   לרשימה המלאה
ישראל נהגה נכון יותר ממדינות אחרות כשהחליטה כי לא כל חולה צריך להיות מאושפז בבתי חולים וכי חולים קלים יכולים להישאר במעקב בקהילה. הבעיה המטרידה היא אפשרות של הידרדרות מהירה של חולה קל. אבל אם עושים את זה נכון, אפשר לקחת אחריות על החולים הקלים ולאפשר לצוותים בבתי החולים להתמקד בחולים הבינוניים והקשים
(בדיקת קורונה [צילום: פלאש 90])
+למידה מקוונת וקיטורים של ההורים
11:11 20/04/20  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה
מערכת החינוך חזרה (יום א', 19.4.20), אחרי חופשת הפסח, ללמידה מרחוק, אלא שבארץ התפתח ויכוח האם זה נחוץ ומדוע זה לא ישים  ▪  כנס וירטואלי שנערך ביוזמת מט"ח הראה שאנחנו לא לבד והמגמה תופסת תאוצה גם בעולם
(אנחנו לא לבד [צילום: פלאש 90])
+רסיסי קורונה
10:47 20/04/20  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
היום כמה שבועות אחרי שחרדת הקורונה פרצה לחיי כולנו, גזלה מאיתנו את שארית הנורמליות והפכה את חיינו לחלום בלהות, הגיע הזמן לעצור בצד הדרך, לנשום עמוק ולהרהר אפוא אנחנו עומדים ואיך ממשיכים מכאן
(מה לא מספרים לנו? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+מרכזי ההכשרה המקצועית במשרד העבודה יתפרו מסכות עבור אוכלוסיית בתי האבות
10:39 20/04/20  |  מירב ארד
בעקבות משבר הקורונה והצורך בייצור מוגבר של מסכות מגן, האגף להכשרה מקצועית במשרד העבודה והרווחה יזם וקיבל אישור מיוחד להפעיל את מרכז ההכשרה מלט״ב חולון ומרכז הכשרה תל ארזה בירושלים, כדי לתפור בהתנדבות מסכות מגן עבור אוכלוסיות רווחה.
+ח״כ תומא-סלימאן על פיצוי לצוות רפואי: "חבילת הסיוע למשק לא הייתה עוברת בלי זה"
10:30 20/04/20  |  מירב ארד
בדיון בוועדה המיוחדת לרווחה ועבודה בראשות ח״כ תומא-סלימאן התברר כי למרות הבטחות השר כחלון כי הצוותים הרפואיים יקבלו פיצוי של 100% על ימי הבידוד, האוצר מוכן לתת רק 80% עד 90%. ח״כ תומא-סלימאן: ״נציגי הרשימה המשותפת בוועדת הכספים לא היו מצביעים בעד תוכנית הסיוע למשבר הקורונה אם לא הייתה מתקבלת ההסתייגות לפיה הצוותים הרפואיים יקבלו 100% מהשכר. על סמך זה הצבענו בעד התוכנית."
+לס, במיטבו
10:17 20/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הדברים ברורים: ישישים שממילא סבלו ממחלות רקע (כרוניות) נפגעו בגופם גם מנגיף הקורונה ונרשמו כמי שמתו מהנגיף הסיני שעה שבפועל זה אירע מפני שגופם קרס בגיל 93 או 87
(וייס. טעתה [צילום: ליאב פלד])
+משבר הקורונה - מחדל הדיור המוגן
10:16 20/04/20  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
הטיפול הממלכתי הבסיסי בבני הגיל השלישי, המאכלסים את מרבית מרכזי הדיור המוגן בישראל, מסתמן כמחדל. זאת לאור המספר הגבוה יחסית של החולים הקשים והמתים מקרב ציבור זה, וכן שההערכוּת לטיפול בצרכי המוסדות הללו הקשורים למצבם של מרבית הדיירים, נעשתה רק במהלך המשבר, ללא כל הכנה מוקדמת ופגעה קשה בקשישים ובמשפחותיהם. חייבים להבטיח שתהליכי היציאה לא ירעו את המצב
([צילום: פלאש 90])
+משרד הבריאות: מספר המתים מקורונה עלה ל-173
10:04 20/04/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן: מספר חולי הקורונה המאומתים בישראל עומד הבוקר (יום ב', 20.4.20) על 13,654, מהם 150 במצב קשה - 114 מונשמים. מניין המתים עלה ל-173.
+נושאים שחייבים לתת עליהם את הדעת
10:02 20/04/20  |  רות רזניק   |   לרשימה המלאה
בחגים ובסופ"ש מיפלס האלימות כלפי נשים וילדים עולה  ▪  כאן מדובר בתקופה ממושכת שכבר ידוע הגידול באלימות
(מפלס האלימות עולה [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90])
+פייק ניוז במגיפת הקורונה
09:31 20/04/20  |  נדב איל   |   לרשימה המלאה
אתם יודעים למה הגרמנים והבריטים והצרפתים לא בפאניקה מההסגר? כי שם הממשלה דואגת הרבה יותר לרפד את הציבור, העצמאיים והמובטלים בכסף. אומרים להם- תירגעו, יהיה בסדר ושולחים צ'ק. פה בישראל השיחה נעה בין "חייבים הסגר" ובין "אנשים ימותו מרעב". זו לא באמת הברירה
(קורונה, קליפורניה ארה"ב [צילום: AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוקרים אמריקניים בודקים: האם ימאים פיתחו חסינות לנגיף
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
המגיפה המשתוללת בימים אלה בעולם מותירה אותנו המומים כיצד ביום אחד כל העולם ננעל, כיצד "איחודים" מלאכותיים כמו "האיחוד האירופי", למשל, קורסים, וגבולות לא כל כך עתיקים חוזרים לתפקד ולהינעל, וכיצד שוב ושוב יש למה שאנחנו אוכלים קשר בלתי מנפרד ממה שאנחנו סובלים בריאותית. בפרשת השבוע שחלף - "פרשת "שמיני", עניין הכשרות - ובמיוחד של בעלי החיים שאנו אמורים לאכול, הוא הנושא המרכזי. לא לחינם מופיעה הפרשה הזו, על נושאה המרכזי, בספר "ויקרא", שהוא ספר הכוהנים. הכוהנים הם אלה הממונים על הנהגת הדת והקורבנות ועניין כשרות המאכלים הוא בעצם בסיס הנהגת התנהגותו של כל יהודי ויהודי.
אלפי מדענים ברחבי העולם ממשיכים לשבור את הראש בניסיון להבין את מנגנוני הפעולה של נגיף הקורונה, אחד המדבקים והקטלניים ביותר שידועים לאנושות. אף ששיעור התמותה ממנו אינו גבוה ביחס לווירוסים אחרים, הוא פוגע לא רק באוכלוסיות בסיכון, אלא עלול לגרום למותם גם של צעירים ללא מחלות רקע, ונוטה גם שלא להיכנע לארסנל התרופות בהם מנסים לטפל בחולים הקשים.
משרד החינוך פרסם בסוף השבוע מתווה והנחיות ללמידה מרחוק במערכת החינוך, שהחלה (יום (א', 19.4.20), עם סיום חופשת הפסח. התוכנית זכתה לביקורת בקרב חלק מההורים, בעיקר בגלל סיבות לוגיסטיות, של העדר מספיק מחשבים וציוד בבתים, ועקב הצורך של הורים לשמור על הילדים במקום ללכת לעבודה. עד כדי כך ששר החינוך, הרב רפי פרץ, אמר היום שלימודים מרחוק אינם חובה. מהצד השני, היו תגובות של מורים ומומחים ששיבחו את הלמידה המקוונת והסבירו עד כמה היא חשובה.
לפני כחודש המערכת הרפואית כאילו עצרה מלכת. מכונות ההנשמה הוצאו ממחסני החירום ואנחנו, החיילים שגויסנו בצו 8, ישנים מאז עם נעליים ומדים בשטחי הכינוס, ממתינים לבואה של מלחמה איומה שאיש לא יודע אם ומתי תגיע. חרדים מאסון וכמהים לשגרה ואין דרך טובה יותר לחזור לשגרה מאשר לשחוט כמה פרות קדושות ולהעלות אותן לקורבן כמקובל במקומותינו ובדתנו הקדושה.
20/04/2020  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
נכון נהג ערוץ-12, שהזמין את הפרופסור יורם לס להציג את עמדתו העקבית הנוקבת נגד מדיניות הממשלה כלפי הקורונה. אומנם דנה וייס טענה, וזו זכותה, שהממשלה נהגה נכון, אבל ככל שחולף הזמן מתברר יותר ויותר כי ביבי ומשה בר סימן טוב טיפלו במשבר באורח היסטרי ושגוי, ודני קושמרו הניח ללס להציג את מירב תפישת עולמו.
20/04/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי קנדלקר
יוסי קנדלקר
אם נצליח להביט על הדברים הטובים ולשדר כלפי חוץ ואז כלפי פנימה קלילות ולענות על השאלה - "מה נשמע" ב-"הכל בסדר" ובאמת להתכוון לזה, לאט-לאט זה יהיה חלק מאתנו
רפאל בוכניק-חן
רפאל בוכניק-חן
במערכות היררכיות דוגמת הצבא, נהוג לייחס משקל עודף לממד פקודות הצבא כאמת מידה ערכית, אף בהינתן צבר של מוניטין שנקשר לדמותו של קצין, בכיר ככל שיהיה
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי איש המטרייה חייב ללכת, והדמוקרטיה במיטבה זועקת כי על עמיתיו לסיעת הליכוד לבחור "ברעך הטוב ממך"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il