|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?

ההסגר עבד: ירידות בשיעור תסמיני הקורונה

יותר ממיליון פעמים הציבור השיב על שאלוני התסמינים של חוקרי מכון ויצמן למדע הנתונים העדכניים מציגים ירידה חדה בהופעת תסמיני הקורונה בכל רחבי הארץ ומשקפים הצלחה של שיטת ההסגרים בעצירת התפשטות המחלה המודל מאפשר לנבא מוקדי התפרצות ומהווה כלי אסטרטגי בניהול המאבק בנגיף
27/04/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
הפרופסור ערן סגל [צילום: מכון ויצמן למדע]

על-פי ניתוח הנתונים שנאספו מהציבור בימים האחרונים באמצעות שאלוני הבריאות של מכון ויצמן למדע באתר, שפותח על-ידי הסדנא לידע ציבורי, חלה ירידה חדה בהופעת תסמיני הקורונה בכל רחבי הארץ ואל מתחת לקו הממוצע הארצי בתחילת החודש.

נתונים אלו משקפים כי מדיניות ההסגרים והמגבלות השונות מצליחה למנוע את התפשטות הנגיף. כך למשל, בערים שהובילו את מדד התסמינים בשבועות האחרונים, כגון בית שמש, חלה ירידה משמעותית של 55% בשיעור התסמינים המדווחים. בנס-ציונה חלה ירידה של 67% בשיעור התסמינים המדווחים עד לכדי דיווח מועט ביותר של תסמינים. בנקודת הזמן הזו, הערים המובילות בשיעור התסמינים הן (לפי הסדר): מעלה אדומים, באר שבע, בת ים, אור יהודה - עם זאת, החוקרים מבהירים כי שיעור התסמינים בכל הערים האלו עדיין נמוך מהממוצע הארצי לפני ההסגר ולא מצביע על התפשטות.

מדד coronaisrael.org מנסה לנבא את מוקדי התפרצות הקורונה בעזרת ניתוח מידע מהציבור על התפתחות תסמיני הנגיף. המודל שפותח על-ידי חוקרי מכון ויצמן והאוניברסיטה העברית מאפשר באמצעות אלגוריתמים של ביג דאטה ובינה מלאכותית, למפות לפי אזורים גאוגרפיים היכן קיימת עלייה או ירידה בתסמיני הקורונה, ובכך מעניק לרשויות כלי אסטרטגי לניהול המאבק בהתפשטותה. בעת הזאת, בה מקבלי ההחלטות עוסקים בשחרור המגבלות, לכלי חשיבות יתרה בכך שהוא מציג היכן להטיל הסגרים בררניים. יותר ממיליון פעמים השאלונים מולאו באופן יומיומי באתר coronaisrael.org שפותח על-ידי הסדנא לידע ציבורי, שכעת גם מציג מפה פתוחה לציבור בהתבסס על המידע שנאסף.

הפרופסור ערן סגל ממכון ויצמן למדע, אמר כי "לאחר תקופה בה הוטלו על הציבור הישראלי מגבלות תנועה והסגרים, ניתן לומר כי השיטה מצליחה לעצור את התפשטות הנגיף ושיעור התסמינים בקרב האוכלוסייה ירד בצורה דרסטית. אלו נתונים מעודדים שכן הם משקפים מגמת שיפור כוללת בכמעט כל חלקי הארץ, כולל בערים בהן שיעור התסמינים היה גבוה במיוחד רק לפני כשבועיים. בנוסף, על-פי נתוני משרד הבריאות, הדיווח על תסמיני שפעת בשנים קודמות שאפו לאפס כבר בחודש מרס, לעומת זאת, השנה הדיווח על תסמינים ממשיך גם לתוך חודש אפריל-עובדה שמצביעה על כך שתסמינים שדווחו בתקופה האחרונה כנראה אינם נובעים משפעת.


"אנו ממשיכים וקוראים להשיב על השאלונים באופן יומיומי בכדי שנפיק תמונת מצב מלאה ככל הניתן. השאלונים תוכננו באופן שמאפשר לשמור על פרטיות העונים ואין לנו כל כוונה לזהות את הפרט, אלא רק להעניק אינדיקציה לאזורים בעייתיים", סיכם סגל.

המודל של חוקרי מכון ויצמן למדע תוקף כבר במספר תחזיות והצליח לנבא את ההתפשטות במודיעין, בירושלים ובבני ברק. פעילות המיזם הינה בתיאום עם משרד הבריאות, שמסכים על החשיבות האסטרטגית שלו ועל הבאת פתרון זה לכלל אוכלוסיית ישראל.

דורית חיזי, מנכ"ל הסדנא לידע ציבורי: "האתר תוכנן כך המידע הרגיש שהציבור שיתף עם החוקרים יישאר פרטי ככל האפשר וימזער את הסיכוי לחשוף את זהותו של המשיב. מעבר לזה, היה לנו קריטי לשמור על שקיפות מרבית, ושהציבור יוכל להשתמש בתובנות החשובות שהפקנו מהמידע, ולכן הנגשנו אותן על גבי מפת חום קלה לשימוש שזמינה לכולם באתר. קיימת חשיבות מכרעת לשיתוף הציבור במיזמים המצריכים את התגייסותו, ומידע על אודות המשבר חייב להיות נחלת הכלל".

הסדנא לידע ציבורי היא עמותת מתכנתי קוד פתוח העוסקת בפיתוח כלים טכנולוגים למען הציבור. הסדנא נרתמה לפעילות החוקרים וסייעה בהפיכת השאלון המקוון לנגיש והידודי, כך שיותר משתתפים ישיבו עליו אחת ליום, כפי שהחוקרים מבקשים. כעת, השאלון מופיע על גבי צ'אט בוט שיאפשר להשיב עליו במהירות יתרה, ובכך יתרום להצלחת המיזם.
תסמיני קורונה ירדו משמעותית בעקבות הסגר / מצגת
סדרת תרשימים רלוונטיים לבלימת התפרצות התחלואה בעקבות סקר מכון ויצמן למדע (7 עמ')

תאריך:  27/04/2020   |   עודכן:  27/04/2020
עידן יוסף
+טמפו צופה ירידה של 30% ברבעון
01:00 28/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יצרנית המשקאות מנתניה הוציאה לחל"ת 300 מתוך 1,300 העובדים שלה  ▪  הנהלת החברה קיצצה את שכרה ב-20% עד 25%  ▪  דיווחה על חשבונות מסופקים של לקוחות שלא משלמים ושאין יכולת להעריך את היקפם
([צילום: עידן יוסף])
+ירידה במספר חולי הקורונה בישראל
22:07 27/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כון להיום יש בבתי החולים 362 מאושפזים, מהם 126 במצב קשה, 78 במצב בינוני ו-158 במצב קל  ▪  בכל דרגות האישפוז נרשמו אחוזים שליליים בהשוואה לאתמול  ▪  7,200 מתוך 15,555 נדבקים כבר החלימו
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+ייתכן ביטול או קיצור של פגרת בתי המשפט
18:12 27/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המטרה: לצמצם את הפיגור שנוצר בשל ביטול רוב הדיונים בגלל הקורונה  ▪  שינוי בפגרה מצוי בסמכות שר המשפטים ויצריך תיאום עם לשכת עורכי הדין
(לווסת את מספר הנוכחים)
+לא בפופוליזם, ברצינות ובאחריות
17:38 27/04/20  |  בצלאל סמוטריץ'   |   לרשימה המלאה
רמת הביקוש לתחבורה ציבורית עדיין נמוכה, למרות הפתיחה המדודה של המשק, ובשלב הזה ניתן עוד לספק חלופות אחרות ולאפשר את המשך ביצוע העבודות. המחשבה השטחית לפיה עבודות רכבת בסדר גודל כזה מאפשרות סגירה או פתיחה של הרכבת מהיום למחר היא פשוט עצובה, ואם היא לא הייתה עצובה היא הייתה מעוררת גיחוך
(תחנת הרכבת יצחק נבון שוממה מנוסעים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הלימודים יתחדשו ביום א' - במתווה מדורג
16:10 27/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מערכת החינוך תחזור לפעילות ביום ראשון במתכונת מצומצמת  ▪  על-פי המתווה שהוסכם, גני הילדים וכן כיתות א'-ג' ישובו ללימודים ביום ראשון הבא  ▪  הלימודים יתקיימו בימים ראשון עד חמישי במסגרת מצומצמת  ▪  התיכונים ימשיכו בלמידה מרחוק  ▪  ההחלטה כפופה להערכת מצב שתתקיים בסוף השבוע
פרץ. הצעתו התקבלה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
החלטה סופית בשישי [צילום אילוסטרציה: חן ליאופולד/פלאש 90]
+מיום ראשון: יופעלו מסגרות לגיל הרך
15:21 27/04/20  |  עידן יוסף
צוות השרים אישר את מתווה ההפעלה שהציע שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס לחזרת מסגרות הגיל הרך לפעילות ביום א׳ הקרוב (3.5.20). על-פי המתווה, החזרת הפעלת מעונות היום (גילי 3-0) תהיה זהה לגני הילדים (גילי 6-3) ומספר הילדים בכל כיתה, לא יעלה על 15 ילדים (60% מפעילות בשגרה).

אם מספר הילדים בכיתה מסוימת יחרוג ממגבלה זו, הם יפוצלו לשתי קבוצות שביניהן תהיה רוטציה (יומית או שבועית) בהתאם למגבלות שקבע משרד הבריאות, כפוף לנתונים שיוצגו לצוות השרים ביום חמישי הקרוב. לדברי אקוניס, ״הפעלת מעונות היום ומשפחתונים לגילי לידה עד גיל 3 היא חיונית בשלב היציאה של המשק ממשבר הקורונה״.

בתגובה, הודיעו ארגוני מעונות היום המפוקחים בהם ויצ"ו, נעמ"ת, אמונה, נשי חרות, החברה למתנ"סים, נאות מרגלית, בית יעקוב איגוד מעונות יום ועוד כי לא יפתחו את המעונות.
+התוצר יתכווץ ב-2020 ב-5.4%
15:13 27/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כלכלני האוצר פרסמו הערכותיהם ביחס לצמיחה הגלובלית והמקומית בעקבות משבר הקורונה ולקראת ההתחלה ביישום אסטרטגיות יציאה ממנו  ▪  לא כל המובטלים והיוצאים לחל"ת יוכלו לשוב לעבודותיהם הקודמות ולא כולם ימצאו עבודה באופן מיידי  ▪  שיעור האבטלה הממוצע ב-2020 יעמוד על 13%-14% כולל העובדים המושבתים שיצאו לחל"ת
(לא כל המובטלים יחזרו מייד לעבוד [צילום: AP])
+יו"ר ההסתדרות דורש פתיחת הרכבת
14:49 27/04/20  |  עידן יוסף
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא לו להשיב את עבודת הרכבת לסדרה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. "שירותי הרכבת נדרשים לעובדים הגרים בפריפריה ובכלל, לצורך הגעה מהירה אל העבודה וממנה", כתב יו"ר ההסתדרות.

לדבריו, נדהם לגלות כי שר התחבורה אישר בקולו, בהקלטה שפורסמה, כי החליט לעכב מיוזמתו את פתיחת שירותי רכבת ישראל לציבור הנוסעים, בשל עבודת תשתית. "צר לי כי שר התחבורה אינו מבין את הצורך הבסיסי של ציבור הנוסעים הנזקק לשירותי הרכבת, על-מנת לחזור לעבודה סדירה ולהתפרנס, בפרט בימים אלה. אין כל מקום להעמקה נוספת של הקשיים והמשבר הכלכלי, העוברים על המשק הישראלי בכלל, ועל ציבור העובדים בפרט".

בתגוב למכתב, מסר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "צר לי כי יו"ר ההסתדרות חושף בורות עצובה, הן ביחס לצרכי המשק והביקוש לתחבורה ציבורית בימים אלה, הן ביחס לתוכניות משרד התחבורה ורכבת ישראל, והן ביחס להשלכות האצת מיזמי הרכבת על ציבור שבשמו הוא מתיימר לדבר. ראוי היה שיו"ר ההסתדרות ירים טלפון לשר כדי לקבל נתונים לפני שהוא מוציא מכתב פופוליסטי לציבור. מאוד הייתי רוצה להאמין שבעניין אחרים שבר-דוד מתעסק בהם הוא לומד ומעמיק קצת יותר מהתבססות על כתבה עיתונאית חלקית ומגמתית".
+משבר הקורונה: החודשים הבאים
14:41 27/04/20  |  עמוס ידלין, איתי ברון   |   לרשימה המלאה
הדמיה של "קבינט הקורונה" שערך המכון למחקרי ביטחון לאומי, מצביעה על האתגרים ומציעה את דרכי הפעולה בחודשים של המעבר לחיים בשגרת קורונה
(לתשומת ליבכם [צילום: קובי גדעון, לע"מ])
+ביבי, יום הזיכרון
14:17 27/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
בדיוק כמו בכל סופרמרקט - קבעו כמה אנשים יכולים להיות במקום בעת ובעונה אחת  ▪  אם זה אפשרי בחנות גדולה זה יתנהל במשמעת למופת בכל חלקה צבאית עם ציבור רגיש של אבלים
(בזהירות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ההסגר עבד: ירידות בשיעור תסמיני הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
יש איזה קמפיין שטחי ומגוחך ביומיים האחרונים, שקורא לנו לפתוח את רכבת ישראל כאן ועכשיו.
27/04/2020  |  בצלאל סמוטריץ'  |   מאמרים
הלימודים לגיל הרך במערכת החינוך יתחדשו ביום ראשון בשבוע הבא, כך החליטה (יום ב', 27.4.20) ועדת שרים שהתכנסה לדון בנושא. לפי ההחלטה, הלימודים יתחדשו באופן מדורג בכיתות א'-ג', בגני ילדים, בפעוטונים ובמשפחתונים ביישובים שבהם אין תחלואה גבוהה בקורונה. ההחלטה כפופה להערכת מצב שתתקיים ביום שישי, אחרי שיוצגו נתונים שיוצגו למשרד הבריאות.
27/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הגרעון הממשלתי הצפוי למדינת ישראל בשנת 2020 הוא מהגבוהים מבין מדינות ה-OECD וצפוי לעמוד על כ-10.2% מהתוצר. רק ארצות הברית וקנדה צפויות לגירעון גבוה משל ישראל. עם זאת, בכל הנוגע ליחס התוצר-חוב עומדת ישראל באזור ממוצע יחס התוצר-חוב (79.1%) עם 76.2%.
27/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) ערך בשבוע שעבר (23.4.20) הדמיה (סימולציה) של דיון ב"קבינט הקורונה". הדיון עסק באסטרטגיית היציאה מהמשבר ובצעדים שאותם יש לנקוט כדי להחזיר לשגרה את המשק והחברה. התובנות העיקריות מההדמיה קשורות בצורך לנהל סיכונים באופן משולב - רפואי, כלכלי וחברתי; בתהליך קבלת ההחלטות ובצורך להקים "מטה קורונה" מקצועי; בחשיבות הדיפרנציאציה כרעיון מארגן לשחרור המשק ובחיוניות הבדיקות העשויות לאפשר מימוש רעיון זה; בדרך להחזיר את מערכת החינוך לפעולה סדירה; בצורך להיערך לתרחישי הידרדרות ביטחוניים; בחשיבות ההסברה, השקיפות ואמון הציבור; ובנושאי למידה וניצול הזדמנויות.
שלום ביבי,
27/04/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
בינתיים הצבא ברצועה דולדל, מרבית היחידות פונו, הפקודה לטהר את רפיח אינה ניתנת וגם פינוי האזרחים מרפיח צפונה מעוכב
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
יעקב הוא עיתונאי אשר לא היו לו שאיפות אחרות מלבד תקשורת, עיתונאות, יצירת סיפור, הגשה, הבאת חדשה, כתיבה, הבאת מידע על נושאים מנושאים שונים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il