|   15:07:40
דלג
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
כרישים מהמין סנפירתן צפונית לנמל אשדוד [צילום: אביעד שיינין]

חופי ישראל: "נווה מדבר" לכרישי הים התיכון

התופעה של עשרות כרישות עפרוריות שמגיעות למים החמים שליד תחנת הכוח בחדרה היא ייחודית במינה בים התיכון בעוד שברוב אזורי הים התיכון הכרישים נמצאים בסכנת הכחדה, החופים שלנו ידידותיים אליהם בצורה יוצאת דופן
04/05/2020  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
כרישים מהמין סנפירתן צפונית לנמל אשדוד [צילום: אביעד שיינין]

גם הקורונה או איסור השחייה בים לא עוצרים את הכרישים להרגיש בחופי ישראל כמו בבית: עשרות כרישי סנפירתן זוהו בסוף השבוע לא רחוק מחופי אשדוד על-ידי חוקרי תחנת מוריס קהאן לחקר הים מבית הספר למדעי הים ע"ש צ'רני של אוניברסיטת חיפה. יחד עם התצפיות הוותיקות יותר של החוקרים לגבי הכרישים בחדרה, מתחזקת ההנחה כי חופי ישראל מהווים "נווה מדבר" לכרישים בים התיכון.

"התופעה של עשרות כרישות עפרוריות שמגיעות למים החמים שליד תחנת הכוח בחדרה היא ייחודית במינה בים התיכון. התצפית הנוכחית, של עשרות כרישי סנפירתן המתקבצים יחדיו, מתרחשת במספר מקומות, אבל היא בוודאי נדירה בים התיכון. זה נראה כי בעוד שברוב אזורי הים התיכון הכרישים נמצאים בסכנת הכחדה, החופים שלנו ידידותיים אליהם בצורה יוצאת דופן", אמר ד"ר אביעד שיינין, מנהל תחום טורפי על בתחנת מוריס קאהן לחקר הים מבית הספר למדעי הים ע"ש צ'רני באוניברסיטת חיפה.

בחמש השנים האחרונות השקיעו חוקרי טורפי העל של תחנת מוריס קאהן לחקר הים של אוניברסיטת חיפה את זמנם בחקר התופעה הייחודית של הגעת עשרות כרישות עפרוריות לשפך המים החמים של תחנת הכוח בחדרה, כולל תיוג של הכרישות ומעקב אחר דפוסי המחייה שלהם, שלא נחקרו כמעט כלל בישראל לאורך השנים. קיומה של אוכלוסיית כרישים באזור אשדוד ידועה, אולם עד כה לא נחקרה לעומק ואין כמעט מידע לגביה ולכן החוקרים לא ידעו אם ימצאו את הכרישים בתאריך כה מאוחר, כמה מהם ימצאו. "שמחנו לראות התקבצות של עשרות כרישים, שזוהו על ידינו ככרישי סנפירתן. מדובר במין שנמצא בסכנת הכחדה בים התיכון ולכן היה כל כך מרגש לראות מקבץ כל כך גדול שלהם, כאן אצלנו", אמר ד"ר שיינין.

הפסקת המחקר הימי בחודשיים האחרונים בגלל משבר הקורונה, וההגבלות שעדיין קיימות כיום, לא תאפשר לחוקרי אוניברסיטת חיפה להשלים את התכנון שלהם לשנה זו ולתייג את כרישי אשדוד בפעם הראשונה, אולם הם כן הספיקו להציב מקלט שיוכל לזהות האם כרישים שתייגו אקוסטית בחדרה "מטיילים" להם עד לאשדוד. "ישראל בולטת לטובה בחקיקה שאוסרת דיג כרישים ובתאיים (חתולי ים). הם מוגדרים כערכי טבע מוגנים וחשוב לזכור שאסור לפגוע בהם או להפריע להם בסביבת החיים שלהם. אנו מקווים שאנחנו עדים לתופעה של ריבוי התקבצויות כרישים בחופי ישראל, ואת זאת המחקר שלנו יבחן בשנים הקרובות. הכרישים הם טורפי העל של המערכת האקולוגית הימית והבנה של דפוסי התפוצה וההתנהגות שלהם חיונית כדי להבין את כלל המערכת שלנו", סיכם שיינין.

תאריך:  04/05/2020   |   עודכן:  04/05/2020
יפעת גדות
+פריצת דרך במציאת נוגדן לקורונה
23:13 04/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון הודיע כי מדעני המכון הביולוגי בנס ציונה הצליחו להגיע לפריצת דרך משמעותית בפיתוח נוגדן לנגיף הקורונה  ▪  המכון נמצא בהליך רישום פטנט  ▪  "היצירתיות והמוח היהודי הביאו להישג מדהים זה"
טרם ניתן שם לנוגדן [צילום: AP]
המכון הביולוגי רושם פטנט
+"כסף עכשיו - התחשבנות אחר כך"
23:04 04/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מנהל רשות המיסים הודיע כי כל שיידרש מבעלי העסקים כדי לקבל את המענק הממשלתי לסיוע במשבר הקורונה הוא להיכנס לאזור האישי שלהם באתר הרשות ולהקליד את פרטי אובדן ההכנסה שלהם  ▪  נשיא התאחדות התעשיינים: הפיצוי עלול לסכן את יציבות המשק בגלל בעיית נזילות בכל המגזר העסקי
(מנהל רשות המסים, ערן יעקב [צילום: ליאב פלד])
+"מגבלת ההתקהלות תוסר ב-14 ביוני"
21:23 04/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הודיע על הסרת מגבלת מרחק היציאה מן הבית והציג את לוח הזמנים להמשך ההקלות  ▪  הותר המפגש עם סבים וסבתות, אך יש להמשיך להישמר ממגע כדי להימנע מאפשרות הדבקתם בקורונה  ▪  "חייבים להיות מוכנים להתפרצות גל שני של תחלואה"
נתניהו במסיבת העיתונאים [צילום: מן הטלוויזיה]
חוזרים לשגרת קורונה במרחב הציבורי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+השר הנגבי: חשוב להחזיר את הספורט המרומם את רוחנו
20:31 04/05/20  |  איציק וולף
השר צחי הנגבי קרא להחזיר את ליגת הכדורגל לפעילות מלאה. זאת, כחלק מההקלות בהסגר הקורונה שמאשרת ממשלת ישראל.

"אישרנו היום בממשלה שורת הקלות משמעותיות בתחומים חשובים. הקניונים והשווקים נפתחים. כך גם הצימרים ובתי המלון. חדרי הכושר והחוגים שבים לפעול. בקרוב מאד תפעל מערכת החינוך באופן מלא, וההורים ישובו למקומות עבודתם. הכל כמובן תוך ציות להנחיות משרד הבריאות. בדיון היום תמכתי בכך שגם ליגת הכדורגל תשלים את העונה. טרם נפלה החלטה, אבל כשהכל חוזר לשגרה חשוב להחזיר לנו גם את הספורט המרומם את רוחנו", אמר.
+יו"ר ועדת הקורונה: דיירי בתי האבות לא מעניינים את נתניהו וליצמן
20:07 04/05/20  |  איציק וולף
יו"ר ועדת הקורונה בכנסת, ח״כ עפר שלח (יש עתיד-תלם), טען כי ההימנעות ממינוי מחליף למנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, לטיפול בבתי האבות, מוכיח שלא אכפת לראש הממשלה ולשר הבריאות מבריאותם של השוהים בבתי האבות.

״‫משרד הבריאות החליט לא למנות מחליף לרוני גמזו, שיהיה אחראי על בתי האבות. מה איכפת לנתניהו וליצמן שבתי האבות הם מוקד של סכנת חיים. ‬
‫אז מה אם התכנית של גמזו לשמירה על אוכלוסיית הסיכון מס 1 תיזרק לפח. ‬
‫זה לא מעניין אותם‬״, טען.
+נתניהו יציג הערב שורת הקלות נוספות
19:40 04/05/20  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יציג הערב הקלות נוספות בהסגר הקורונה. יחד איתו יהיו גם שר האוצר, שר הבריאות, שר הכלכלה, שר החינוך, שרת התרבות והספורט, מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל רשות המיסים.
+מאבק על חל"ת ביד ושם
18:16 04/05/20  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
כוח לעובדים: ההנהלה פעלה בצורה חד-צדדית בטענה שהיא חוששת ממשבר כספי, תוך ניצול הקורונה כדי להיפטר מעובדים שלא ניתן לפטר
("הטעו את העובדים" [צילום: אחינעם וולף])
+ישראל תשקיע 60 מיליון דולר בחיסון
18:11 04/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הודיע בוועידת המנהיגים האירופית על השקעה ישראלית של 60 מיליון דולר במחקר ובפיתוח בתחומי האבחון והטיפול בקורונה ובפיתוח תרופות וחיסון לנגיף
(נתניהו. השתתף בוועידה בשיחת וידאו [צילום: מסך])
+ג'יי לנו ואמנים ישראלים בהצדעה לאיחוד הצלה
15:03 04/05/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
לנו הוא תומך ותיק של איחוד הצלה שתרם לארגון שני אופנועי אמבולנס שמשמשים להצלת חיים בישראל  ▪  עוד השתתפו במופע: ליאור סושרד, אדם קנטור, דודו אהרון ורונה לי שמעון
( ג'יי לנו במשדר מיוחד לאיחוד ההצלה [צילום: איחוד הצלה])
+"אף אסיר לא חלה בקורונה"
14:45 04/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מ"מ נציב שב"ס: "בשבועיים האחרונים הוכנסו 1500 טיפולים לאסירים על-ידי רופאים מומחים חיצוניים; מתגבש רעיון שיוצג לי מחר להקמת מתחמים טכנולוגיים בהם יוכלו להתקשר עורכי הדין עם אסירים"  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: "הקורונה איננה מצדיקה שינוי בשום דבר הנוגע לזכויות אדם. נראה שאתם משתדלים לשמור על כך, וזה צריך להדריך אתכם גם הלאה"
(ח"כ אוסאמה סעדי [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+שומרים מרחק
14:40 04/05/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

ימי קורונה [צילום: ג'ון סופר/AP]
+באופן הדרגתי: מערך ההסעות למוסדות החינוך יפעל ממחר
13:19 04/05/20  |  עידן יוסף
משרדי החינוך והאוצר והשלטון המקומי הגיעו להסכמות על הפעלת מערך ההסעות בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד במתכונתו החדשה. לאור ההחלטה, ממחר, ובאופן הדרגתי יוכלו תלמידי כיתות א'-ג', י"א-י"ב בחינוך הרגיל וכן תלמידי החינוך המיוחד (הלומדים במוסדות החינוך המיוחד, בכיתות החינוך המיוחד בבתי הספר הרגילים והתלמידים המשולבים) להמשיך ולממש את זכותם לשירותי הסעה אל מוסדות החינוך. ההסעות תינתנה לתלמידים שהוגדרו זכאים עוד טרם החל משבר נגיף הקורונה. החזרה תיעשה באופן הדרגתי כדי לאפשר לרשויות להיערך באופן ראוי להפעלה.

כל הסעה תכיל עד 50% ממספר הנוסעים המורשים להסעה, כפי שמופיע ברישיון הרכב. כמו-כן, תפעל ההסעה בהתאם לכללי הזהירות וההיגיינה המתבקשים.
+הסרת המגבלות: הניסיון באסיה
12:55 04/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טיים בוחן את הדרך בה התמודדו קוריאה הדרומית, טייוואן, סינגפור, יפן וניו-זילנד עם הקורונה - ומה אירע כאשר הסירו את המגבלות  ▪  ההצעה שלו לארה"ב: להשקיע כעת סכומי עתק בתשתיות
(סינגפור מיהרה מדי [צילום: יונג טק-לים, AP])
+קביעת "מוות מוחי" של חולי קורונה מונשמים
12:48 04/05/20  |  רונן פרידמן   |   לרשימה המלאה
ההתפתחות הרפואית טכנולוגית של המצאת מכשיר הנשמה מלאכותית העלתה את הצורך לדון מחדש בשאלת משמעותו של "המוות המוחי", ואם מהווה הוא קריטריון נוסף ונפרד לקביעת המוות
(החייאת חולה [צילום: בי"ח לגליל המערבי נהריה])
+עודה: מדיניות האוצר כלפי הרשויות הערביות - גזענות
12:31 04/05/20  |  עידן יוסף
יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה בהפגנת הרשויות הערביות מול משרד האוצר: ״האדישות של האוצר לקריסת הרשויות המקומיות שלנו תביא אסון על החברה הערבית כולה. יש רק דרך אחת לתאר את ההחלטה להקצות 1.7 אחוז בלבד מתוך כלל המענק הממשלתי לרשויות: גזענות״.
+ארדן: יש להתיר שהייה בחופי הים
12:11 04/05/20  |  עידן יוסף
השר לבט"פ גלעד ארדן בטוויטר: מברך על הכוונה לפתוח את השווקים, הקניונים וחדרי הכושר ביום שישי הקרוב. עדיין יש בתקנות סעיפים שיש לשנות כמו איסור השהייה בחופי הים.

+משרד הבריאות: מניין המתים מקורונה עלה ל-234
11:37 04/05/20  |  מירב ארד
מספר חולי הקורונה המאומתים הוא 16,237, עלייה של 29 נדבקים מאתמול. מספר המאושפזים בבתי חולים הוא 273 והיתר במלוניות. מספר המונשמים מתוך 134 החולים קשה הוא 72, ירידה של כ-5%, לעומת אתמול. מספר המתים עלה ל-234, אחרי פטירתם של שניים היום. 101 החלימו ביממה האחרונה, והיום בוצעו 1,791 בדיקות.

תמונת מצב מעודכנת
+תלונות בעידן הקורונה
11:21 04/05/20  |  מעיין חיימוביץ   |   לרשימה המלאה
האתגר הראשון שעומד בפני השוטר שמטפל בתלונות, הוא להבחין בין תלונה אמיתית לתלונת שווא ולתת לכל אחת את הטיפול הראוי לה  ▪  מילוי טופס אינטרנטי הוא כבר עניין שונה בתכלית  ▪  החוקר מתקשה לזהות, הקצין מתקשה להתבונן ותלונת השווא לא מסוננת
(תלונה "עם ריח")
+הקורונה מסכלת גם את הערבות הבנקאית
10:56 04/05/20  |  עו"ד יוסף פנדריך   |   לרשימה המלאה
בחקיקה ובפסיקה אין מענה לשאלה האם משכירים רשאים לממש כעת ערבויות בנקאיות, בשל אי-תשלום שכר דירה בגלל הקורונה  ▪  ניתוח חוק החוזים מוביל לכאורה למסקנה, כי המגיפה מסכלת את החוזה - ולצידו את הערבות הנלווית אליו
(בנק סגור בשל הקורונה)
+ממחר: משרדי הרישוי יפתחו לקבלת קהל
10:53 04/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בשלב הראשון, יפתחו משרדי הרישוי המחוזיים, בחיפה, ירושלים, חולון ובאר שבע, ויפעלו בהתאם להוראות התו הסגול
()
+חופשה בצפון בהנחה אחרי הגבלות הקורונה:
מתי יהיה אפשרי?
10:43 04/05/20  |  כתיבת המומחים   |   לרשימה המלאה

([צילום: golan-exposure])
+נתניהו: לאשר את המשך איכון השב"כ
10:34 04/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בישיבת הממשלה צפויים השרים לאשר שורה של הקלות חדשות בהן הסרת מגבלת ה-100 מטרים, התרת מפגשים משפחתיים והיצר יציאה לפארקים הלאומיים  ▪  המחלוקת בין האוצר למשרד הבריאות - אופן ומועד פתיחת הקיונים
(ישיבת ממשלה דרך בוידאו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+כיצד לפגוש פסיכולוג אונליין
10:33 04/05/20  |  עדי בליי   |   לרשימה המלאה
אל תתביישו לשאול את המטפל שלכם איך יראו הפגישות  ▪  בין אם זה מעבר עם המטפל הקבוע שלכם ובין אם אתם פונים לראשונה
(קצת יותר מדי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חופי ישראל: "נווה מדבר" לכרישי הים התיכון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
גם הקורונה או איסור השחייה בים לא עוצרים את הכרישים להרגיש בחופי ישראל כמו בבית: עשרות כרישי סנפירתן זוהו בסוף השבוע לא רחוק מחופי אשדוד על-ידי חוקרי תחנת מוריס קהאן לחקר הים מבית הספר למדעי הים ע"ש צ'רני של אוניברסיטת חיפה. יחד עם התצפיות הוותיקות יותר של החוקרים לגבי הכרישים בחדרה, מתחזקת ההנחה כי חופי ישראל מהווים "נווה מדבר" לכרישים בים התיכון.
04/05/2020  |  יפעת גדות  |  חדשות
אין תוכנית פעולה בדוקה להסרת מגבלות הקורונה, אבל ניתן ללמוד מן הניסיון של כמה ממדינות מזרח אסיה – מציע טיים. הן היו הראשונות להיפגע, הראשונות להגיב וגם הראשונות לנסות ולחזור לשגרה.
04/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
המחלה הנגרמת ע"י נגיף הקורונה העלתה את סוגיית מכונות ההנשמה המלאכותית לסדר היום הציבורי. ההתפתחות הרפואית טכנולוגית של המצאת מכשיר הנשמה מלאכותית העלתה את הצורך לדון מחדש בשאלת משמעותו של "המוות המוחי", ואם מהווה הוא קריטריון נוסף ונפרד לקביעת המוות.
04/05/2020  |  רונן פרידמן  |   יומני בלוגרים
התפתחות טכנולוגיות התקשורת הפכה את העולם לכפר אחד קטן. החושים האנושיים די מוגבלים ביכולת הקליטה למרחוק שלהם. אם מישהו יצעק את שמנו ממרחק חמש מאות מטר, כנראה שלא נשמע אותו. אם הוא יעמוד במרחק קצת יותר גדול, גם לא נראה אותו. אבל בלחיצת מקש או שניים, אפשר לשמוע ולראות אנשים שנמצאים גם במרחק של עשרות אלפי קילומטרים.
מה דינו של אדם שבגלל צווי הקורונה נאלץ לסגור את בית העסק שלו, אינו מסוגל לשלם את דמי השכירות ובעל הנכס דורש לממש את הערבות הבנקאית שהשוכר נתן להבטחת דמי השכירות? האם המשכיר רשאי לממש את הערבות?
04/05/2020  |  עו"ד יוסף פנדריך  |   מאמרים
במסגרת ההקלות עליהן הכריזה ממשלת ישראל. החל ממחר (יום ג', 5.5.20) יפתחו משרדי הרישוי ברחבי הארץ לקבלת קהל, לאחר שנסגרו לפני מספר שבועות, בעקבות מגיפת הקורונה. כך הודיע היום שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ'.
04/05/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
צבי גיל
צבי גיל
אם ביבי נתניהו ייכנס להיסטוריה זה יהיה על שהוא הצליח לא רק להקים ולקיים ממשל גרוטסקי, נלעג, מטורלל ומעורר חלחלה, אלא להשליט ממשל מעוות זה באמצעות הדמויות הנלעגות שבו והמדינית העקומ...
[צילום: יהב גמליאל/פלאש 90]
לורן גונר
כדאי לשתף את הילדים בהכנת משלוח המנות, האריזה חשובה לא פחות מהתוכן    גם כשבוחרים חטיפים למשלוח מנות ניתן לבחור באופציות בריאות יותר שישמחו לא פחות את הקטנטנים
חיים נוי
חיים נוי
ביקורת מחזמר: מרגש ותוסס - סרט הפולחן הפך לחוויה מוזיקלית - תיאטרון בית ליסין    פרט מרגש הוא ההחלטה להנציח את זכרה של השחקנית הנודעת עדנה פלידל ז"ל ששיחקה בסרט בתפקיד המנהלת ושמה ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il